Geelhoed schreef:
Waarom zou Nissan eigenlijk het vermogen zo "downplayen"? Wat hebben ze daarmee te winnen?
Door de auto in produktie minder aan de technische limieten te bouwen heb je meer tolerantieruimte en wordt je produktieproces makkelijker en daardoor goedkoper.
Daarnaast heb je minder garantieclaims omdat er minder kapot zal gaan als je wat marge over hebt terwijl je toch de reputatie van een supersportwagen verkoopt aan de markt.
Uit de grafiek valt ook af te leiden dat in de categorie 3,5 - 4,0 er verschillen in rondetijden zijn van 4 sekonden wat dus duidt op andere rondetijdbepalende factoren zoals bijvoorbeeld wegligging.
Ook is er een 5,2 kg/kW auto die gelijke rondetijden rijdt aan een 3,7 kg/kW auto, een 40% veschil.
Niettemin steekt de GTR er hier wel uit. Meer dan waarschijnlijk is het komplete pakket met de toevoeging van AWD zodanig goed gelukt dat de gemiddelde testrijder zoveel vertrouwen krijgt dat hij er sneller mee naar de limieten kan rijden
@ Hielke
Porsche 997 GT3 = 7.48 Sport Auto 07/2006, de 997 GT2 =7.33 Sport Auto 11/2007
Porsche 997 Carrera S (385 pk atmo) = 7.50 Sport Auto 08/2008. hierin werd expliciet aangegeven dat de Semi's van Michelin alleen al goed waren voor 8 sekonden
Het gat met de GT2 tijd uit de Sport Auto Supertest is 4 sekonden. Als Suzuki met de GT2 dezelfde hoeveelheid testronden mocht rijden en dezelfde opdracht meekreeg (do or die) dan zou het plaatje er toch anders uit kunnen zien
@Dutch
In het bereiken van de optimale wegligging door de bepaling van de optimale componenten met veel testwerk zit uiteindelijk de crux want als je je vermogen niet op de weg krijgt dan lukt het niet. Met het ringmazda-project werkt het niet anders met dat verschil dat het testbudget een factor x kleiner is
