CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes

Bericht door Maus335i » 17 sep 2010, 13:30

Boyd schreef:Ik denk dat ze het vooral van de massa van de kleine boetes van 4 tot 10 km moeten hebben. Die pietluttige boetes zijn de hoogste inkomsten.In de 71,5 procent van de 12 miljoen boetes reden automobilisten 4 tot 10 kilometer per te hard is 8.580.000.

Volgens mij is 4 km te hard 19 euro. Dat maakt op huidige basis de volgende inkomsten voor CJIB 163.020.000 (Er vanuit gaande dus de goedkoopste boete). Doe daar 15% bij kom je op 187.473.000. Dan zit je al op extra inkomsten van 24.453.000
Zoveel boetes onder de 10km te hard :shock: Gekkenwerk....
Boyd schreef:Zelf vind ik de hele situatie bekrompen. Als consument moeten we alle gaten dichten voor de overheid. Terwijl ze maar zo graag willen dat de consument gaat uitgeven. Dat houd een keer op. Je kan niet van een kale kip blijven plukken. Heb een heel onderzoek voor mijn studie gedaan en Nederland kwam daar uit als belasting paradijs voor multinationals.
Das inderdaad redelijk bekend. Er zijn een aantal leuke constructies waarbij je vrij handig belasting kan "ontwijken". Als eigenaar van een Nederlands bedrijf kan je je hoofdvestiging verplaatsen naar het buitenland om vervolgens hier in NL een dochteronderneming er van te maken. Door middel van diverse deelnemingsvrijstellingen kan je redelijk wat belasting besparen. Gevolg hiervan is dat Nederland natuurlijk wel extra geld binnenkrijgt die het anders niet had gehad. Ik zal niet te ver op die constructies in gaan, maar we hebben ons er inmiddels redelijk in verdiept.

Ik meende een paar weken terug eens het getal van 8000 miljard euro gelezen te hebben dat jaarlijks via Nederland weer weg wordt gepompt door diverse grote bedrijven. Daar krijgen we maar een minimaal percentage aan belastinginkomsten van (meende iets van 3/4 miljard), dat is echter geld die we waarschijnlijk anders niet hadden gehad. Het is niet helemaal zwart/wit.

Boyd

Bericht door Boyd » 17 sep 2010, 13:44

Maus335i schreef:
Boyd schreef:Ik denk dat ze het vooral van de massa van de kleine boetes van 4 tot 10 km moeten hebben. Die pietluttige boetes zijn de hoogste inkomsten.In de 71,5 procent van de 12 miljoen boetes reden automobilisten 4 tot 10 kilometer per te hard is 8.580.000.

Volgens mij is 4 km te hard 19 euro. Dat maakt op huidige basis de volgende inkomsten voor CJIB 163.020.000 (Er vanuit gaande dus de goedkoopste boete). Doe daar 15% bij kom je op 187.473.000. Dan zit je al op extra inkomsten van 24.453.000
Zoveel boetes onder de 10km te hard :shock: Gekkenwerk....
Boyd schreef:Zelf vind ik de hele situatie bekrompen. Als consument moeten we alle gaten dichten voor de overheid. Terwijl ze maar zo graag willen dat de consument gaat uitgeven. Dat houd een keer op. Je kan niet van een kale kip blijven plukken. Heb een heel onderzoek voor mijn studie gedaan en Nederland kwam daar uit als belasting paradijs voor multinationals.
Das inderdaad redelijk bekend. Er zijn een aantal leuke constructies waarbij je vrij handig belasting kan "ontwijken". Als eigenaar van een Nederlands bedrijf kan je je hoofdvestiging verplaatsen naar het buitenland om vervolgens hier in NL een dochteronderneming er van te maken. Door middel van diverse deelnemingsvrijstellingen kan je redelijk wat belasting besparen. Gevolg hiervan is dat Nederland natuurlijk wel extra geld binnenkrijgt die het anders niet had gehad. Ik zal niet te ver op die constructies in gaan, maar we hebben ons er inmiddels redelijk in verdiept.

Ik meende een paar weken terug eens het getal van 8000 miljard euro gelezen te hebben dat jaarlijks via Nederland weer weg wordt gepompt door diverse grote bedrijven. Daar krijgen we maar een minimaal percentage aan belastinginkomsten van (meende iets van 3/4 miljard), dat is echter geld die we waarschijnlijk anders niet hadden gehad. Het is niet helemaal zwart/wit.
Klopt dat het niet helemaal zwart wit is. Wilde er alleen mee zeggen dat voor de zoveelste maal de consument de grote gaten moet dichten en dat dat soort situaties nog steeds bestaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 sep 2010, 13:54

Dat ben ik met je eens, maar dat moet praktisch elk land door deze crisis. Gelukkig hebben we nog geen Griekenland taferelen, alsin: even pensioenleeftijd oprekken van 52 naar 65 en slik het maar.

We hebben met zn allen teveel uitgegeven (en dan met name het onbenul in Den Haag waar we voor gekozen hebben), dus nu op de blaren zitten...

Anyway, heeft verder weinig met CJIB te maken dus excuus :mrgreen:

Royke

Bericht door Royke » 17 sep 2010, 15:34

170 na correctie waar ik 120 mocht :'( Kan ik hiervan een foto opvragen lijkt me leuk als souvenir :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 15:41

Royke schreef:170 na correctie waar ik 120 mocht :'( Kan ik hiervan een foto opvragen lijkt me leuk als souvenir :bag:
wat? ben je het rijbewijs nu net kwijt of net niet...randgeval?

kost je in elk geval flink knaken en wellicht voorkomen? of is dat alleen bij staande houding :hmmm:

Royke

Bericht door Royke » 17 sep 2010, 15:58

Ik ben geflitst was net aan het invoegen :bag: Dan moet er getekend worden wie het voertuig bestuurde dit gaat mijn moeder doen :D Echter wil ik voor de fun toch de foto hebben kan dit?

Edit: Ik hoef niet voortekomen want het boete bedrag staat al ingevuld.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 17 sep 2010, 16:00

Je hoeft ook niet tekenen, meewerken aan je eigen veroordeling is niet verplicht in dit land.

Royke

Bericht door Royke » 17 sep 2010, 16:06

Mijn moeder tekend dus geen probleem :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 16:15

als je niet tekent komt het conto automatisch op de voertuig eigenaar te staan neem ik aan?
alleen laat je dan in het open of jij wel of niet op dat moment de bestuurder was, als je tekent dus als bestuurder en eigenaar kunnen ze het hard maken omdat je getekend hebt.
als iemand anders tekent met een geldig rijbewijs ist safer...zo'n katvanger moet je eigenlijk hebben :lol:

Boyd

Bericht door Boyd » 17 sep 2010, 16:58

Ik dacht dat je op in en uitvoegstroken zo hard mocht rijden als je wilt maar dat je op de betreffende rijbaan je aan de maximum snelheid houdt. Ben je op de uitvoegstrook geflitst? Dan kan je nog proberen protest aan te tekenen

Royke

Bericht door Royke » 17 sep 2010, 18:52

Boyd schreef:Ik dacht dat je op in en uitvoegstroken zo hard mocht rijden als je wilt maar dat je op de betreffende rijbaan je aan de maximum snelheid houdt. Ben je op de uitvoegstrook geflitst? Dan kan je nog proberen protest aan te tekenen
@gtrene Inderdaad ik ben mijn moeder zeer dankbaar :) Had zelfs gevraagd of ik mijn 2e auto (tracktool) op haar naam mocht zetten en verzekeren, maar dat was geen goed plan zei ze :bag:

Ik weet niet of het op de invoegstrook is gebeurd als hij van voren flitste wel van achtere niet.

Weet iemand hoe ik de foto kan bemachtigen?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 17 sep 2010, 21:58

Brief sturen naar het CJIB geloof ik. Google's your best friend. :)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 17 sep 2010, 22:00

Royke schreef:
Boyd schreef:Ik dacht dat je op in en uitvoegstroken zo hard mocht rijden als je wilt maar dat je op de betreffende rijbaan je aan de maximum snelheid houdt. Ben je op de uitvoegstrook geflitst? Dan kan je nog proberen protest aan te tekenen
@gtrene Inderdaad ik ben mijn moeder zeer dankbaar :) Had zelfs gevraagd of ik mijn 2e auto (tracktool) op haar naam mocht zetten en verzekeren, maar dat was geen goed plan zei ze :bag:

Ik weet niet of het op de invoegstrook is gebeurd als hij van voren flitste wel van achtere niet.

Weet iemand hoe ik de foto kan bemachtigen?
Wobben: http://www.flitsservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 17 sep 2010, 22:13

tis wel zo als je van voor herkenbaar geflits bent zoals ze in de UK doen of moeten (bewijslast)...ze er wel wat mee zouden kunnen neem ik aan, maja zullen ze niet echt snel doen bij kleinere zaken.

Rein

Bericht door Rein » 18 sep 2010, 18:33

Nou de eerste is binnen... €96 :( Beetje jammer. Meest lullige is nog dat het hier gewoon in Drachten is, op een weg waar ik vaak rij.. Kan er dus niet bij dat ik 70 reed ipv 50 :hammer:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 sep 2010, 19:30

Rein schreef:Nou de eerste is binnen... €96 :( Beetje jammer. Meest lullige is nog dat het hier gewoon in Drachten is, op een weg waar ik vaak rij.. Kan er dus niet bij dat ik 70 reed ipv 50 :hammer:
gefeliciteerd met je eerste ervaring :mrgreen:
knalt er lekker in als je student bent...balen, misschien hebben ze een nwe paal gezet? of was het een mobile flitser :hmmm:

Rein

Bericht door Rein » 18 sep 2010, 20:43

Flitspaal, die er al staat zolang ik me kan herinneren.. :oops:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 sep 2010, 00:29

Aan het begin van iedere oprit staat een bord waarop je kan zien wat voor soort weg je gaat gebruiken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 19 sep 2010, 10:02

Rein schreef:Flitspaal, die er al staat zolang ik me kan herinneren.. :oops:
Hahah, die flitspaal voor die scholen langs? Koe :D

NSXRS

Bericht door NSXRS » 19 sep 2010, 10:09

Ik heb voor het eerst sinds ruim 1,5 jaar ineens weer 2x achter elkaar fanmail ontvangen :banaan:
Na correctie 1x 61 in 50 zone, 1x 58 in 50 zone, bij elkaar 110 E. :wtf:
Aangezien beide ca 6 weken eerder gebeurd, moest ik gaan nakijken wat ik daar op die plek op die datum ook alweer deed en waarom ik zo crimineel hard heb gereden.
De verkeersveiligheid wordt door deze bewustwording weer aanzienlijk verhoogd..... :goodnight:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 19 sep 2010, 12:27

Ook ik heb gisteren weer een fanbrief van ze gehad... na correctie 56 waar je 50 mocht.

Zal het noooooooooooooit meer doen :bag:

dvh

Bericht door dvh » 19 sep 2010, 12:42

Ik heb dit jaar bijna elke maand wel weer een boete...
En moet je nagaan dat ik dagelijks in een C1 rijdt ..... :mrgreen:

Allemaal lullige boetes, nu weer 24 euro.. 7 km te hard + 6 euro admin kosten :S...
Alleen vorige maand een dure van 160 euro voor inhalen over doorgetrokken streep.. ben niet aangehouden, ging om iets wat ik 2 maanden terug gedaan zou hebben :?: :'(

Rein

Bericht door Rein » 19 sep 2010, 13:49

Maus335i schreef:
Rein schreef:Flitspaal, die er al staat zolang ik me kan herinneren.. :oops:
Hahah, die flitspaal voor die scholen langs? Koe :D
Nee die niet :mrgreen: . Flitspaal aan de lauwers

GTRene

Bericht door GTRene » 19 sep 2010, 14:00

weet je wat het soms ook is, je weet vele vaste palen te staan en rijd er vaak langs, de rood-licht/snelheids palen vind ik zeer verradelijk.
niet om het rood licht das duidelijk, maar ook de snelheids-radar die eraan verbonden zit...
bv hier in Almelo, mooie brede 2 baans rechte weg richting snelweg...ook overzichtelijk...je mag daar echter slechts 70km/u (voorheen 80km/u)

je komt eraan rijden en weet die paal te staan en vaak is het vrij rustig daar dus vrij baan...

stoplicht staat op rood dus je laat gas los en denkt aan stoppen...en je denkt dus even niet meer aan die snelheidscamera immers je begint aan het voorsorteren stoplicht immers rood...
dan springt ie plots op groen :banaan: hey dus gas er weer op :bag: "smile you'r on kassa-camera" :'(

:mrgreen: gelukkig gebeurt dat zelden omdat ik er heel bewust probeer aan te denken maar onder die ideale omstandigheden en na verloop van tijd ist best moeilijk soms en ben ik blij dat er soms meer verkeer is zodat ik niet meteen vrij baan heb en "freedom" proef :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 sep 2010, 18:58

Prinsjesdag...

Boetes in 2011 15% omhoog en in 2012 nóg eens 20% extra omhoog...

Plaats reactie