Zoveel boetes onder de 10km te hardBoyd schreef:Ik denk dat ze het vooral van de massa van de kleine boetes van 4 tot 10 km moeten hebben. Die pietluttige boetes zijn de hoogste inkomsten.In de 71,5 procent van de 12 miljoen boetes reden automobilisten 4 tot 10 kilometer per te hard is 8.580.000.
Volgens mij is 4 km te hard 19 euro. Dat maakt op huidige basis de volgende inkomsten voor CJIB 163.020.000 (Er vanuit gaande dus de goedkoopste boete). Doe daar 15% bij kom je op 187.473.000. Dan zit je al op extra inkomsten van 24.453.000

Das inderdaad redelijk bekend. Er zijn een aantal leuke constructies waarbij je vrij handig belasting kan "ontwijken". Als eigenaar van een Nederlands bedrijf kan je je hoofdvestiging verplaatsen naar het buitenland om vervolgens hier in NL een dochteronderneming er van te maken. Door middel van diverse deelnemingsvrijstellingen kan je redelijk wat belasting besparen. Gevolg hiervan is dat Nederland natuurlijk wel extra geld binnenkrijgt die het anders niet had gehad. Ik zal niet te ver op die constructies in gaan, maar we hebben ons er inmiddels redelijk in verdiept.Boyd schreef:Zelf vind ik de hele situatie bekrompen. Als consument moeten we alle gaten dichten voor de overheid. Terwijl ze maar zo graag willen dat de consument gaat uitgeven. Dat houd een keer op. Je kan niet van een kale kip blijven plukken. Heb een heel onderzoek voor mijn studie gedaan en Nederland kwam daar uit als belasting paradijs voor multinationals.
Ik meende een paar weken terug eens het getal van 8000 miljard euro gelezen te hebben dat jaarlijks via Nederland weer weg wordt gepompt door diverse grote bedrijven. Daar krijgen we maar een minimaal percentage aan belastinginkomsten van (meende iets van 3/4 miljard), dat is echter geld die we waarschijnlijk anders niet hadden gehad. Het is niet helemaal zwart/wit.