BMW S 1000 RR

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy

Re: BMW S 1000 RR

Bericht door Roy » 26 nov 2009, 00:44

frank de jonge schreef:Denk dat zo'n rugprotector erbij mij niet meer eens in het pak past zo gesloten zit die :P

Nu zitten er wel platen in het pak zelf, dat dan weer wel
Klopt.. hoort ook zo. Wanneer je pak iets wijder is geworden kan ie eronder :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 nov 2009, 17:43

Het pak zou inmiddels na 600km ermee rondgejakkerd te hebben wel al ruimer moeten zijn geworden daar maar dat is niet het geval :P

Zitten wel van die inzetstukken in het ruggedeelte

Roy

Bericht door Roy » 26 nov 2009, 18:43

Misschien ben jij 3 kilo zwaarder geworden?

:wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 nov 2009, 21:10

Nope :D

Eerder een paar kilo lichter :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2009, 21:23

Hoe lang gaat zo`n leren pak eigenlijk mee?

Beetje kwaliteit pak, Dainese, IXS, en noem er nog eens wat........................kost dat +/-?

Idem goede helm, Shoei, Arai??

Hoe staat dit in verhouding met de BMW produkten op de vorige pagina? Niet alleen qua kosten, maar ook qua kwaliteit............

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 nov 2009, 21:33

Beetje leren pak gaat erg lang mee. Heb mijn race-overall een jaar of 7 nu en het is nog in erg goede staat, ondanks dat ik er in weer en wind mee gereden heb en er ook een paar keer mee gecrashed ben. :) In de winter even in de leerwax zetten, dan blijft het leer soepel. Ken iemand die rijdt met een overall van zeker 25 tot 30 jaar oud. :lol:

Prijzen? Tja...een goedkope vanaf een 400/500 euro ofzo.... tot 1500 voor een dure. Als je het echt goed wilt, dan maak je een pak op maat. Één van de bekendste bedrijven hiervoor is MJK. Dat zit natuurlijk helemaal super maar kost ook een paar centen. Ander leuk adres is Verheul in Vroomshoop, ook niet super ver voor jou denk ik. Aardige mensen, heb daar mijn combi eens laten repareren.

Wat een BMW pak kost weet ik niet, maar het zal niet beter of slechter zijn dan een pak van de bekende merken als Alpinestars, Rev-it, Dainese etc.

Qua helmen... ja Shoei en Arai zijn wel de topmerken. Is gewoon goed spul, wel gaan passen. De één vind een Arai heerlijk terwijl deze bij een ander absoluut niet lekker zit. Ik had een HJC, wat een goedkoper merk. Heb nu een Suomy, bevalt me erg goed.

Anders eens een bezoekje brengen aan een Motoport in de buurt. Die hebben altijd wel veel aanbod en een aparte kledingafdeling. Kun je rustig een paar uurtjes verschillende dingen passen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 nov 2009, 21:39

BMW helmen is dat wat in vergelijking met de topmerken?

Of liever laten voor wat het is? .........................Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van de combinaties, die passen natuurlijk perfect bij de motor..............

oh ja; oordoppen?

Vroomshoop, ja daar ben ik heel lang geleden geweest, Olde Monnik Motors.................toen zag ik een Kawa GPZ 600...............................en ik was verkocht......................toen wist ik dat ik een motor rijbewijs moest gaan halen................. :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 nov 2009, 21:46

Ken de BMW helmen niet maar vroeger waren het volgens mij Schubert helmen. Die zijn zeker wel goed. Ter info: Schumacher reed in de F1 ook met een Schubert helm. Slechte helmen worden ook niet meer verkocht, zitten zoveel keurmerken in. Nou ja, bij de Aldi of Lidl heb je nog wel es helmen voor 20 euro. ;) Die zou ik niet nemen. :mrgreen: Uiteindelijk gewoon een kwestie van passen. Als hij lekker en goed zit en je hem mooi vind, dan gewoon doen.

Een helm moet trouwens flink strak zitten maar ook niet te. Een goeie tip is het volgende. Als je de helm ophebt en je beweegt het kinstuk omhoog en omlaag, dan moeten je wangen meebewegen.

Oordoppen is wel belangrijk. Je zult de eerste motorrijder niet zijn die een gehoorbeschadiging oploopt omdat hij altijd zonder doppen reed. Je kunt 2 dingen doen. Of op maat gemaakte, of van die wegwerpdingen. Ik had eerst op maat gemaakte. Gieten ze een soort van pasta in je oor en aan de hand van de mal maken ze dopjes die precies passen. Is wel mooi maar ik ben er eens 1 kwijtgeraakt, moet je dus weer opnieuw. Heb daarna maar zo'n doos met gele wegwerpproppen gekocht, beviel me uiteindelijk nog beter ook. Zat lekkerder (zijn zacht en flexibel), dempte minstens even goed en je kon ze gewoon weggooien.

romo

Bericht door romo » 26 nov 2009, 21:48

Perfecte info weer, geweldig :thumbup:

Ik heb wel enige ervaring (gelukkig) maar is ook weer (te) lang geleden..................

Wel eens een Arai op gehad, en idd deze zitten mij dus niet lekker ( vorm van de schedel vermoed ik), een Shoei daar in tegen zat mij als gegoten.................

BMW helm nooit geprobeerd, maar dat gaat er nu van komen..................

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 26 nov 2009, 23:37

Huh, oordoppen????

Vindt dat mn helm alleen wel al genoeg dempt. NAtuurlijk hoor ik het opzwepende geluid van mn airbox op de SRAD erg goed maar niet dat het knetterhard is dat het gehoorbeschadiging kan nalaten oid.

MAat van me had met zn MIVV GP demper wel oordoppen nodig, logisch want dat ding was net als Nick zn Lambo (denkt terug aan CBR 08) op km's afstand nog goed te horen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 nov 2009, 23:55

Ik heb altijd oordoppen in en wat voor uitlaat je er ook onder hebt boven de 140km/h hoor je alleen wind geruis. Helmen heb ik altijd van Arai en die vind ik ook niet heel stil maar ze zitten me wel perfect. Suomy vind ik ook een erg mooie helm met allerlei replica modellen alleen zitten ze me niet zo. Een aantal jaren terug heb ik een setje oordoppen op maat laten gieten en dat vond ik toen best duur. Helaas zitten ze me net niet helemaal goed dus na een uur dragen ben ik ze wel zat, mijn advies: gele schuimpjes :thumbup: Qua pakken heb ik Texport en Dainese gehad. Beide goede kwaliteit maar niet het goedkoopste.

wjn

Bericht door wjn » 27 nov 2009, 00:41

Mijn mening; Oordoppen hangt van de rit af.
Veel binnenwegen (lage snelheid = weinig windgeruis) :arrow: Niet
Lange stukken met snelweg (dus meer windgeruis) :arrow: Wel

Als de Shoei je past, past de Schuberth je ook wel, bij mij althans. Voordeel van de Schuberth (S1) vind ik de geïntegreerde zonneklep en vrij weinig windgeruis. De mijne (S1 Carbon) is ook nog eens lekker licht.

BMW heb ik geen ervaring mee, maar komen wel positief uit testen (maar wel altijd de duurste en nooit de beste). Schuberth staat eigenlijk altijd wel bovenaan qua veiligheid, maar prijs/prestatie is meestal een nadeel.

romo

Bericht door romo » 27 nov 2009, 11:23

http://www.procar-bikestore.de/product_ ... Leder.html" onclick="window.open(this.href);return false;

€1699,-- dus het pak ( Duitsland)

Roy

Bericht door Roy » 27 nov 2009, 15:53

Tsja, ik weet niet of het een goede prijs is? Ik heb een Revit pak met bescherming op alle plekken waar het kan en die was 900 euro. Denk erom dat het ook duurder kan zijn omdat er BMW opstaat.

romo

Bericht door romo » 27 nov 2009, 22:48

Zal idd zo zijn............................er hangt dan toch wel een prijskaartje aan...............maar ach dat zit wel in mijn begroting.............gaat er om dat ik het mooi vind, dat het past, en dat het veilig is..........

Een M3 kost ook een paar cent, dan valt dit relatief gezien wel mee...................

Nou, nog maar weer eentje dan;

http://www.faz.net/s/Rub9AE899D74FA64E1 ... googlenews" onclick="window.open(this.href);return false;

Fantastische quote;
Sein Triebwerk dreht mit einer Gier hoch, als müsste es heute noch mal tun, was von morgen an verboten ist.
Zo is het, denkt aan kastje komt zo........................................

Roy

Bericht door Roy » 28 nov 2009, 07:38

Als je het allemaal kan betalen dan is het inderdaad dikke prima en rijd je rond in een prachtig pak zo te zien :thumbup:

Niels

Bericht door Niels » 28 nov 2009, 10:47

Duur pak maar goed dan ben je wel in stijl 8) Ik zou er alleen voor gaan als je ook de motor in BMW sport kleuren neemt anders vind ik het de moeite niet. Dainese, Alpinestars en consorten maken minstens net zulke mooie pakken :thumbup:

Als je bij MJK je eigen ontwerp incl. BMW logo's neer legt dan kunnen ze een hoop voor je betekenen. Weet je zeker dat het goed zit en exlusief is :wink:

romo

Bericht door romo » 28 nov 2009, 13:57

Niels das een goed punt; ik ben niet geheel overtuigd van die motorsport kleuren.................ik heb daar gerede twijfels over.....................maar over 1 week is het zo ver, dan kan ik het IRL aanschouwen, misschien wordt het dan duidelijker........................

De combinatie pak-helm-hanschoenen met motorsport kleuren is natuurlijk prima, maar in essentie vind ik de motor in die kleur op zijn minst discutabel.
Jammer is ook dat het andere pak (zwart-wit-rood) weer niet met een passende helm geleverd wordt, das dan weer zo jammer, weer half werk...................en daar ben ik niet zo van...........................

DenCha

Bericht door DenCha » 28 nov 2009, 20:06

romo schreef:Niels das een goed punt; ik ben niet geheel overtuigd van die motorsport kleuren.................ik heb daar gerede twijfels over.....................maar over 1 week is het zo ver, dan kan ik het IRL aanschouwen, misschien wordt het dan duidelijker........................

De combinatie pak-helm-hanschoenen met motorsport kleuren is natuurlijk prima, maar in essentie vind ik de motor in die kleur op zijn minst discutabel.
Jammer is ook dat het andere pak (zwart-wit-rood) weer niet met een passende helm geleverd wordt, das dan weer zo jammer, weer half werk...................en daar ben ik niet zo van...........................
Dat is het mooie, een helm mag vloeken met het pak en de fiets. :hosanna:

Niels

Bericht door Niels » 28 nov 2009, 20:11

+1

mits het een race replica is :wink: Ik heb een wit rood/zwart pak en een blauwe met gele Gibernau replica :D

@Romo: qua pakken kun je te kust en te keur, eerst een motor kleur kiezen :thumbup:

romo

Bericht door romo » 28 nov 2009, 20:46

Zo is het....................

http://www.motorfreaks.nl/nieuwe-modell ... arbon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor maar €24.990,-- :shock:

Das dan €5.000,-- voor wat carbon en wat andere dingetjes................ :hmmm:

Niels

Bericht door Niels » 28 nov 2009, 21:01

25K is in motorland nogal stevig hoor :lol:

romo

Bericht door romo » 28 nov 2009, 21:07

Niels schreef:25K is in motorland nogal stevig hoor :lol:
Mee eens..............

maar er zit idd nogal wat aan extra's op;

-Veel onderdelen carbon
-Akropovic einddemper
-HP voetseunen
-HP koppeling en rem hendel
-Getint windscherm
-LED richting aanwijzers

Uiteraard Race ABS, DTC en schakelassistent, tevens nog het diefstal alarm systeem.

Ik vind hem ook mooier, bij de standaard motorsport kleuren vind ik het blauwe voorspatbord niet echt fraai, dit oogt veel beter.................

Niels

Bericht door Niels » 28 nov 2009, 21:10

Wel super uitgevoerd idd 8)

Niels

Bericht door Niels » 28 nov 2009, 23:54

Afbeelding

ff een paar BMW logo's en je bent klaar voor 900,-

Plaats reactie