Stelling: Porsche is ondergewaardeerd op DF

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.

Porsche is ondergewaardeerd op DF..

Ja, ondergewaardeerd
32
40%
Nee
38
48%
Ze zijn juist overgewaardeerd
10
13%

Totaal aantal stemmen: 80

funnyname

Bericht door funnyname » 11 apr 2008, 23:03

Als ik zo rond kijk op Internet lijkt het erop dat de M3 sneller was:
http://www.bcw3design.com/m3/m3_rot_perf.htm

Maar goed, DF is not in a straight line ..

Elmar

Bericht door Elmar » 11 apr 2008, 23:13

Ben is in zijn 968 ook sneller dan ik in mijn m3 op CPZ.

Al licht dat natuurlijk aan de bestuurder. :P

Tom V

Bericht door Tom V » 11 apr 2008, 23:23

Ik heb inmiddels wel wat ervaring met porsches en DF en het valt me vooral erg op dat Porsche erg goede kwaliteit auto's bouwt voor straatgebruik maar ook voor circuitgebruik. Met de porsche days zie je mensen 3 dagen lang stampen om vervolgens in dezelfde auto rustig naar huis te tuffen. (eerste generatie 996 daargelaten) Met andere merken zie ik dit wel vaker fout gaan.

Wel is Porsche duurder dan andere merken om harder te gaan. In de 944 is redelijk wat gaan zitten om deze klaar te maken voor het circuit, was dan ook 1 van de eerste 944 turbo's die daarvoor klaar werd gemaakt in de benelux. Basis was ontzettend goed alleen het kost veel tijd om dat sneller te maken.

Joop

Bericht door Joop » 12 apr 2008, 09:12

Ik denk dat de goedkopere Porsches idd ondergewardeerd worden; het blijven gewoon echte rijdersauto's of je nou de boxster, cayman of de Carrera (S) versie van de 911 pakt, je koopt er gewoon een echte sportwagen voor terug. Eén zoals Ferdinand en "Butsy" dat bedoeld hebben.

Echter de markt is behoorlijk verschoven en echt hardcore sportwagen zijn de genoemde varianten en typen niet, daarvoor zul je meer in de buidel moeten tasten door het kopen van een GT3 (RS), GT2 of Turbo. Maar zeker niet iedereen zit daar op te wachten.

Wanneer ik voor de keuze zou staan M3/M6 of 911 Carrera (S) dan altijd de Porker.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 apr 2008, 11:45

ik waardeer het merk Porsche als zodanig als numero uno op deze aardkloot, ook qua historie etc. Maar ben eigenlijk alleen maar weg van de 917/906/908 en 'James Dean Spyders' en de 959. En nieuwe GT3/2/1 CGT zegmaar. Een normale 20 jaar oude Elfer vind ik jeugdsentiment, maar niet wow. Een proefrit binnenkort in een Carrera(S?) moet verandering brengen(hoop ik) hoe ik over algemene 911's denk...een 996 Carrera 2 uit bijv 2001 boeit me niet en rijdt ook niet fijn ofzo. Een 993 in mooie RS staat weer wel. 964RS voor ik t vergat, WEL jeugsentiment! Maar 997 GT3 is koning, GT2 keizer en de Carrera GT admiraal, Popma kent ze allemaal. :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 apr 2008, 12:03

Mark Nauta schreef:
Paul schreef:
Joy Jolliffe schreef:Value for money.

Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.

Dat zet je aan het denken.

Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.

Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)

Hier vergis je je in Joy.. een 968 C2 met 240 pk doet gewoon even heel leuk de 0 - 200 precies in dezelfde tijd als een 3.2 M3.. en doet daarboven ook zekerr niet onder..
Nee Paul, daar zit jij mis. Ik ken de Autovisie test van 1994 uit mijn hoofd, en daar verliest de Porsche het juist van de M3, en dat is dan de 3.0 ook nog. De 3.2 is zeker een stuk sneller. In de bochten is de Porsche wel de meerdere van de BMW, maar in een rechte lijn is de BMW echt veel sneller!
Weten we meteen waarom je voor de M3 bent gegaan Mark... ;)

Paul

Bericht door Paul » 12 apr 2008, 12:15

Mark Nauta schreef:
Paul schreef:
Joy Jolliffe schreef:Value for money.

Bijv. een goede Porsche 968 kost om en nabij de 15000 euro. Bouwjaar 1992-1994.
BMW M3 kost 11000 van 1994-1997. Deze is stukken sneller, heeft een sper etc.

Dat zet je aan het denken.

Ik heb ook liever de Porsche door de verfijning in besturing/ onderstel/ vorm van de koets/ heritage/ kwaliteit etc. etc. maar ik kan me voorstellen dat je dan voor aardig wat minder euro's een M3 pakt.

Verder vind ik Porsche al jaren de beste auto's maken. Een 993 4S 8)

Hier vergis je je in Joy.. een 968 C2 met 240 pk doet gewoon even heel leuk de 0 - 200 precies in dezelfde tijd als een 3.2 M3.. en doet daarboven ook zekerr niet onder..
Nee Paul, daar zit jij mis. Ik ken de Autovisie test van 1994 uit mijn hoofd, en daar verliest de Porsche het juist van de M3, en dat is dan de 3.0 ook nog. De 3.2 is zeker een stuk sneller. In de bochten is de Porsche wel de meerdere van de BMW, maar in een rechte lijn is de BMW echt veel sneller!

Autovisie test.. tja zegt genoeg... een 92er 968 doet de 0-200 gewoon in 20 sec... en das even snel als een e36 M3, hoe ze voor de rest met elkaar vergeleken kunnen worden of in die test weet ik niet.. maar in de 0-200 sprint geven ze elkaar niets toe..

Ik weet wel dat de mensen van Porsche en Ferrari ( toen de 348) NIET BEPAALD blij waren met de E36 M3...

Robin

Bericht door Robin » 12 apr 2008, 12:33

Paul schreef:
Mark Nauta schreef:
Paul schreef:

Autovisie test.. tja zegt genoeg... een 92er 968 doet de 0-200 gewoon in 20 sec... en das even snel als een e36 M3, hoe ze voor de rest met elkaar vergeleken kunnen worden of in die test weet ik niet.. maar in de 0-200 sprint geven ze elkaar niets toe..

Ik weet wel dat de mensen van Porsche en Ferrari ( toen de 348) NIET BEPAALD blij waren met de E36 M3...
Euh, 1370kg en 240 pk brengt een normale 968 niet in 20 naar de 200kmh. 28seconden. De Turbo doet er 17,2 ofzo over:
http://de.wikipedia.org/wiki/Porsche_968

Martijn

Bericht door Martijn » 12 apr 2008, 13:11

romo schreef:Ik heb het overwogen.....................................voor een seconde of zo :lol: toen was ik er wel uit.

De 997 vind ik de mooiste tot nog toe, 2 zitter helemaaal mijn ding, maarrrrrrrrrrrr;

1 Te opvallend (zowel maatschappelijk als naar ome K. Spee)
2 Negatief imago van "snelle" Jelle met te veel centen die waarschijnlijk op dubieuze wijze "verdiend" zijn.
3 Verzekerings technisch de nodige opstakels

Auto ansich natuurlijk wel top, maar voor mij verder geen overweging.
Dat iedereen een 911 kan herkennen is een voordeel maar kan ook een nadeel zijn. Een niet-kenner ziet geen verschil tussen een 993 uit 1995 en een splinternieuwe 997. Verder durf ik er wel geld op te zetten dat je met een opgeblazen BMW M (en dito rijgedrag) veel meer negatieve reacties gaat krijgen dan met je nieuwe Porker. Afgunst heb ik het niet over, die roepen beide genoeg op bij de simpele Jan Modaal.

Ik vind BMW iig een veel fouter imago hebben wat snelle modellen betreft, zeker wanneer ze ouder zijn dan een jaar of 4/5. Dan rijden er vrijwel zonder uitzondering dubieuze figuren in rond.

EDIT: en ik word liever "uitgescholden" voor yup dan voor crimineel/shoarmaboer/pauper (take your pick)

RobS

Bericht door RobS » 12 apr 2008, 13:17

Tom, je moet het zo zien, één bepaald merk is hier flink overgewaardeerd, waardoor alle overige merken, waaronder Porsche al snel ondergewaardeerd lijken ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 13:47

Martijn schreef:
romo schreef:Ik heb het overwogen.....................................voor een seconde of zo :lol: toen was ik er wel uit.

De 997 vind ik de mooiste tot nog toe, 2 zitter helemaaal mijn ding, maarrrrrrrrrrrr;

1 Te opvallend (zowel maatschappelijk als naar ome K. Spee)
2 Negatief imago van "snelle" Jelle met te veel centen die waarschijnlijk op dubieuze wijze "verdiend" zijn.
3 Verzekerings technisch de nodige opstakels

Auto ansich natuurlijk wel top, maar voor mij verder geen overweging.
Dat iedereen een 911 kan herkennen is een voordeel maar kan ook een nadeel zijn. Een niet-kenner ziet geen verschil tussen een 993 uit 1995 en een splinternieuwe 997. Verder durf ik er wel geld op te zetten dat je met een opgeblazen BMW M (en dito rijgedrag) veel meer negatieve reacties gaat krijgen dan met je nieuwe Porker. Afgunst heb ik het niet over, die roepen beide genoeg op bij de simpele Jan Modaal.

Ik vind BMW iig een veel fouter imago hebben wat snelle modellen betreft, zeker wanneer ze ouder zijn dan een jaar of 4/5. Dan rijden er vrijwel zonder uitzondering dubieuze figuren in rond.

EDIT: en ik word liever "uitgescholden" voor yup dan voor crimineel/shoarmaboer/pauper (take your pick)
Een Porsche is een Porsche, dat ziet elke huisvrouw zelfs ( niets tegen huisvrouwen, het belangerijkste beroep ter wereld IMO), ik bedoel; een Porsche is en blijft een opzichtige kar, hoe je het ook wendt of keert......
Een M3 is wat dat betreft toch "iets" meer incognito, idem voor een RS4/C63, die lager op de ladder van opvallenheid staan dan de Porker.
Waarbij ik de kwaliteit van de Porsche niet verlogen, maar een 997S met wat goodies gaat ook naar> € 150K das hoe dan ook een andere leaque dan voornoemde modellen......

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 apr 2008, 13:48

Grappige poll en waarom?

De GT3 wordt overgewaardeerd, niets mis mee ik ben er debet aan. Nooit in gereden is het gewoon DE auto die je moet hebben.

De rest wordt ondergewaardeerd want, BMW is net zo snel en goedkoper, een 944 is ouwe meuk, een Boxster een kapperswagen met te weinig power enz.

Waar bij de GT3 alleen naar de positieve dingen wordt gekeken (in absolute zin ook zeker geen power bargain) wordt bij andere modellen alleen de nadelen opgesomt :wink:

Tja en toen ik de titel zag kon ik het niet laten om een soortgelijke poll te starten, excuus :lol:

wjn

Bericht door wjn » 12 apr 2008, 14:19

Niels schreef:een Boxster een kapperswagen met te weinig power
En desondanks sneller dan menig andere DF'er :lol:

HSR

Bericht door HSR » 12 apr 2008, 18:53

boxter is de meest ondergewaardeerde porsche. Zelfs een 'laffe' 200Pk versie uit 1999 is al zo verdomd geraffineerd en strak. Daarnaast vind ik het altijd zo'n dooddoener om te zeggen dat Z.B. de BMW 135I met chip sneller dan een 997 S en ook nog eens goedkoper is. Snelheid rechtdoor is veelste overrated en iedere kneus kan 280 rijden. Een wagen is voor mij pas een sportwagen als deze echt geraffineerd is en de puntjes op de i weet te plaatsen. Iets wat een R50 cooper S weet te doen en iets wat Porsche altijd heeft weten te doen met zijn modellen.

Want, laten we mekaar geen mietje noemen. Als de 130i / 135i echt zo goed was moest er geen korter diff/drexlersper/bilstein/intrax/what not onder gezet worden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 apr 2008, 19:20

Ik heb zeker naar een Boxster gekeken en de 205pk zijn me genoeg, meer mag altijd daar niet van :D maar ik weet dat ik me met de 2.5 ook prima vermaak. Probleem blijft gewoon de prijs, voor een knappe Boxster moet ik op de Z3 gewoon een E36 M3 3.0 toebetalen :wink: Als ik mijn wagenpark geheel naar het zin heb en er is weer wat financiele ruimte, pas dan opteer ik voor een Porsche. In eerder stadium zijn ze me te prijzig. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze te duur zijn want alles heeft gewoon zijn prijs maar zoals ik nu in de automarkt sta zowel financieel als qua (circuit) ervaring zoek ik het in alternatieven. Ideaal (maar niet onmogelijk in de toekomst) zou zijn:

Audi A4 Avant TDI o.i.d. als daily
Lupo 3L TDI voor "da woman"
Porsche 964/Boxster S/993 (afhankelijk van het budget) voor de fun

Iets minder budget zou zijn:

Audi A4 Avant TDI o.i.d. als daily
Z3Qp voor mezelf en voor "da woman"
E36 M3 voor de fun

Dus daar werken we eerst maar naar toe dan :wink:

De Boxster is in het algemeen ondergewaardeerd vanwege de "slechts" 205pk. Best verbazingwekkend dat dus vermogen wederom als DF wordt gezien. Ik zou het heerlijk naar mijn zin hebben in zo'n ding :D

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 12 apr 2008, 19:31

Nandor schreef:Ik hoorde laatst van een bekende hier dat een GT3 gewoon helemaal de shizzle is ondanks een tikkie te weinig vermogen.........

Moet zeggen dat Porsche mij een stuk minder doet dan vroeger. Komt wellicht door Ringbezoek en bezoek aan de boulevards alhier. Moet het zelf nog eens meemaken.
Ik denk dat die knakkers het gewoon 100% goed voor elkaar hebben. Wil ik er zelf 1? Hell no! niet in Nederland!

Hier in Amsterdam is 90% Porker rijder yup. Ik heb daar niet zo'n zin in zeg maar.

N.
Zin in "yup zijn" of zin in een porker, Nandor? :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 12 apr 2008, 19:33

Mike schreef:Ik vind van niet.
Ben zelf een groot Porsche fan, zeker van de 964 Turbo, 997 GT2/3.
Het imago van de rijders is alleen een beetje..... :roll:
Vooroordelen. Wat kan jou het imago schelen. :oops:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 12 apr 2008, 19:55

Vanmiddag bij de BP in de buurt. Sta net te tanken stopt bij de pomp ernaast een nieuwe Carrera S.

Hij maakte complimenten richting de M5, vertelde dat hij de Porsche voor erbij had gekocht en normaal gesproken alleen op zondagen mee reed (vandaag was een uitzondering).

Hij reed al 20 jaar BMW en vertelde mij dat de M5 veel fijner is dan die Carrera. Natuurlijk was het zijn mening gebaseerd op zijn ervaringen en rijstijl etc.. Iemand anders kan een volledig andere mening hebben.

Maar het was wel leuk om te horen. Neemt niet weg dat ik zelf toch ook wel in een Porsche wil rijden om zelf te ervaren en mijn eigen mening te vormen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 apr 2008, 20:30

Kan nooit een echte liefhebber geweest zijn als hij een Prius met M5 logo's voor een echte M5 aanzag. :lol: ;)

Sanhi

Bericht door Sanhi » 12 apr 2008, 20:58

Heb zelf een C55 AMG en een 993 Turbo. De C55 is voor 90% de betere auto, comfortabeler, luxer, verfijnder motor geluid. Maar de 993 Turbo heeft een 'karakter' dat je gewoon moet aanspreken. Hij klinkt doorgaans als een opgefokte naaimachine. Hij is hard geveerd, ruikt 'vreemd'. Elke rotonde / oprit is gewoon een plezier. Het doorlopen van de versnellingen is een feest. Schakelen, precies in de powerband terugvallen. Remmen die enorm goed te doseren zijn. De looks, de geur. Helemaal prachtig. Op bochtige weggetjes rijden en insturen is gewoon een andere beleving. Je moet er van houden, het is een auto met praktische beperkingen. (in het vooronder 92l tank, dus nauwelijks bagageruimte) Behoorlijk verbruik, en niet geheel 'goedkoop' in onderhoud. Maar wel eentje waar je rondjes mee kan draaien op Zandvoort, en daarna probleemloos naar huis kan rijden. (Tenzij je hem in de vangrail parkeert natuurlijk ;) )

Opvallend? Tsja, ik vind het wel meevallen. Heb eigenlijk geen nare ervaringen. Fout? Elk merk heeft zo zijn typetjes... Kan je niet veranderen.

Overigens denk ik wel dat je een Porsche pas gaat waarderen als je er vaker in kan rijden. Een simpel proefritje geeft mijn inziens niet de juiste indruk.

Of noemen ze dat fenomeen juist cognitieve dissonantie? ;)

gr.

Sander

Robin

Bericht door Robin » 12 apr 2008, 21:32

Spijker op z'n kop verhaal Sander! Prima.

euh Sander? euh?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 apr 2008, 21:57

Robin schreef:Spijker op z'n kop verhaal Sander! Prima.

euh Sander? euh?
Dat dacht ik ook al :lol:

leonard

Bericht door leonard » 12 apr 2008, 22:57

romo schreef:
Robin schreef:Spijker op z'n kop verhaal Sander! Prima.

euh Sander? euh?
Dat dacht ik ook al :lol:
volgens mij heb ik wel eens foto's gezien van de C55 hoor !! :? :?

Paul

Bericht door Paul » 13 apr 2008, 00:41

sorry bedoelde geen 968.. die zijn idd niet zo gekke snel... bedoelde de gewone huistuinkeuken 964! 240/250 pk en toch 0 - 200 in 20 sec..

HSR

Bericht door HSR » 13 apr 2008, 08:56

Paul schreef:sorry bedoelde geen 968.. die zijn idd niet zo gekke snel... bedoelde de gewone huistuinkeuken 964! 240/250 pk en toch 0 - 200 in 20 sec..

Klopt, de 964 was/is erg snel voor het vermogen dat de wagen levert. Ik heb me daar altijd al over verbaasd.

Plaats reactie