Geweldig idee inderdaad, maar iedereen heeft zo zijn eigen visie van hoe het zou moeten zijn.
Ik denk dat we iets onderscheidends moeten vinden, er zijn nu al een behoorlijk aantal blogs en sites die dit soort dingen doen dus niemand zit te wachten op nog eentje die meer van hetzelfde heeft.
En wat willen we, willen we iets iets leuks maken voor onze club of willen we dat dit nationaal of zelfs internationaal gaat?
Als je voor (inter)nationaal gaat moet je toch over het uiterlijk gaan denken.
Natuurlijk staat de kwaliteit van de test vooraan maar er moet wel iets extra's zijn.
Hoe je dat moet invullen weet ik ook niet, een lekker wijf doet natuurlijk altijd wonderen, kijk maar naar Aimee van Autoblog.
Humor doet het ook goed, maar het liefst moet je iets hebben wat nog niemand heeft.
Een aantal ideeen:
Wij hebben het voordeel van leuke auto's in de eigen groep, hiermee kunnen we al interessante dingen doen.
Bijvoorbeeld;
Als mijn auto klaar is mag Andre/Hiele er bijvoorbeeld best een artikel van maken, ik bedoel rijden gaan ze er toch al mee.
Dit is een bijzonder apparaat straks of je er van houd of niet, hoe rijd zoiets nou?
Zet er een andere Subaru naast of een Evo, die hebben we hier ook vast wel, en hoe vergelijkt zo'n zelfbouw geval zich hiermee?
We hebben nog meer van dat soort projecten hier, zet de aangepakte Corvette van Cor naast die van Hans, wat brengen de opties nou?
Neem er een 3e auto bij om die 2 weer te relativeren etc.
Femme's auto is ook niet standaard meer, wat brengt dat?
En er zijn nog meer fantastische auto's, Elmar, Hans (Dax) noem maar op, als die jongens het ook niet erg vinden kun je daar leuke dingen mee doen.
Onderlinge vergelijking bijvoorbeeld, een Rico's M3 tegen een 135 ofzo, wat is meer fun, laat de heren in elkaars auto rijden en dan ook hun mening geven.
Nog een mogelijkheid, als we een auto lenen laat dan verschillende forum leden de auto rijden, iemand uit een luxe BMW kijkt anders tegen een nieuwe auto aan dan iemand uit een Elise denk ik, het lijkt me wel grappig om de dan de PRO's en CON's van beide of meerdere kanten te horen, hoe kijken de mensen tegen een auto aan.
De een prijst de auto op dat punt, een ander kan dat punt geen zak schelen etc. etc.
Ik denk dat er met dit soort dingen nog wel wat aparte formats te creeren zijn.
Andere dingen zoals roadtrips, zet ze uit, film ze, zet de map online, nog mooier zou zijn als je op 1 of andere manier een file kunt maken voor de Tomtom waar die rit op zou staan zodat je hem kunt narijden.
Mogelijkheden zijn legio lijkt me.
Oh, en net als iedereen bied ik mezelf ook aan voor testrijder naast Dre en Hielke.