Temperatuurdaling verwacht....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2008, 23:41

Macboy schreef:Sté ik bedoelde het niet lullig hoor naar jou toe. Vandaar ook de smiley :)

Je schreef het echter zodanig op dat het leek alsof jij dat dacht en niet hetgeen de overheid ons wijs probeert te maken.

Overigens is het onzin dat de overheid ons dat wijs maakt. Das weer een verzinsel.
Geen probleem, hoor ;)

En de overheid maakt het ons niet wijs, die gebruikt het alleen om ons nog meer geld uit de zak te kloppen :P

@Romo: OK. Laatst ook wel iets daarover op Disco/NGeo gezien, volgens mij.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 05 apr 2008, 20:27

Dat principe van de assen van de aarde en de rotatie ervan heb ik op de middelbare school wel meegekregen, maar ik heb ook eens in een documentaire op TV gezien dat de lengte-as van de aarde tergend langzaam schuiner begint te staan.. zou het smelten van de poolkappen dan toch invloed gaan hebben :lol: ?

wjn

Bericht door wjn » 05 apr 2008, 20:47

Stéphane schreef:Volgens Wiki is het trouwens zo dat een inslag van een asteroide verantwoordelijk is voor uitsterven van veel diersoorten, niet een of andere temperatuurwisseling zonder oorzaak. Wist ik niet eens, dus wel interessant om eens verder over te lezen.
Oorzaak (meteoriet) en gevolg (temperatuursverandering) wordt wel vaker niet aan elkaar gekoppeld.

Trouwens er zijn diverse grote inslagen geweest (zie diverse kraters van tientallen kilometers doorsnede) die effect hebben gehad.

Het verhaal over de zondvloed zal (moet) wel ergens op gebaseerd zijn, bijna elke volksstam heeft zo'n verhaal. Dat de hele wereld onder water stond, gaat er alleen bij mij niet in. Waar is al dat water gebleven dan? (als alle gletsers e.d. smelten, heb je het hoogstens nog maar over tientallen meters stijging wereldwijd)

SteV6

Bericht door SteV6 » 05 apr 2008, 22:03

@wjn,

Misschien omdat het een van de oerangsten is? De meeste mensen zijn van nature bang voor water ...

SteV6

Fernando

Bericht door Fernando » 24 apr 2008, 10:38

Opwarming aarde voorbij; ijstijd

We worden al een hele tijd voorgelogen door politici. De aardkloot is namelijk lang geleden gestopt met opwarmen. Het einde nadert. Want, zo beweert althans de Australisch-Amerikaanse wetenschapper Phil Chapman, de wereld gaat ten onder aan een nieuwe ijstijd.

"De Aarde is is tussen januari vorig jaar en januari dit jaar snel afgekoeld, met ongeveer 0,7 graden Celsius. Dat is de snelste temperatuurschommeling sinds er met de metingen is begonnen. We zijn nu terug op het niveau van 1930", beweert Chapman. "Als de temperatuur niet snel terug stijgt, dan kunnen we niet anders dan besluiten dat de opwarming van de Aarde voorbij is." bron:spitsnieuws
*start de auto om een flinke lading CO2 het luchtruim in te blazen*

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2008, 11:08

dat zou toch lachen zijn, als al die zogenaamde wetenschappers het fout hebben :lol: echt waar zoveel angsthazen overal, en verkeerde info en misbruik making van enz enz...wordt ongetwijfeld vervolgt dit. :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 24 apr 2008, 11:19

Ik vraag me af waarmee de geldgraaiers uit Den Haag ons weer leeg gaan plukken mocht dit waar zijn....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 apr 2008, 11:23

Wij worden en voorgelogen door politici en door wetenschappers die hun onafhankelijkheid verkwanseld hebben ( IPCC) om vooral niet op hun onderzoeksbudget gekort te worden door die zelfde politici. De goeien niet te na gesproken.....................

Broekzak/vestzak.....................of te wel; de ene hand wast de andere.............................

De rekening betaald natuurlijk de onozele burger die nog eens extra de portomonee trekt voor groene stroom, een hybride voertuig en braaf meellult met alle (stinkende) winden .............................Bos et al ook weer blij, begroting voor de komende decenia weer helemaal pico bello

Ik zet de ventilator aan ( zie avatar), moet nodig afkoelen.................... :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2008, 12:03

lol, ik zie marc z'n avatar ook al lekker op en neer waaien door die ventilator uit jou avatar :wink:

Fernando

Bericht door Fernando » 24 apr 2008, 12:06

je hebt gelijk, zodra je op Esc drukt stoppen ze allebei!!! :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 apr 2008, 12:06

Hij heeft geen vooruitziende blik ieg ;)

Maar goed. We kunnen ook zelf nadenken. Vorige zomer ongeveer 4 weken zon gehad. That´s it.

In april sneeuw ...

Ziet iemand een verband ?

;)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2008, 12:10

Fernando schreef:je hebt gelijk, zodra je op Esc drukt stoppen ze allebei!!! :wink:
Ah Marc heeft z'n avatar veranderd, lol van die esc knop :lol: kon je het verband :wink: mooi zien, maar jij haalde die inspiratie zeker uit de vooruitziende blik van de persoon uit jou avatar :idea:

Hans

Bericht door Hans » 24 apr 2008, 13:15

De Aarde is is tussen januari vorig jaar en januari dit jaar snel afgekoeld, met ongeveer 0,7 graden Celsius
[politiek]Zie je wel dat de maatregelen die we de laatste jaren in gang hebben gezet werken!! Nu moeten we dat met nog meer beperkingen en belastingverhogingen vast zien te houden!! [/politiek]

Plaats reactie