Nee serieus gaaf Erik, ik ben benieuwd naar je filmpjes en of je er nu net zo'n kick van krijgt als van downhill mountainbiken.
F80 M3
- Dennis Cavallino
- Macboy
- Downforce Hans
- Dennis Cavallino
- Alexander Belder
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ja Alex een leuke.......
Hoe is het allemaal eigenlijk begonnen ?
Eerst een keer Alex zijn rotonde drift op mn bureaublad gezet en de vrouw laten zien. Ja zo wil ik ook rijden maar dat gaat niet met onze subaru zei ik toen nog.
2mnd later heb ik winterbanden nodig, dus post op ander forum of ik ze van iemand kan huren. Binnen uur reactie. Telefoonnummers uitgewisseld en afgesproken in Capelle. Vrouw mee. Ene Alex, wist ik veel.......Tering weer niet te geloven, met bakken uit de hemel. We staan te wachten bij een VW dealer voor het pand........
En dan opeens........MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP komt er een WRX haaks het kruispunt over. Echt netjes haaks.
WTF ? Das DE ROTONDE DRIFTER !
Lang in de regen staan te lullen en jahoor "of ik ff mee wil rijden".........
Ik zeg (Alex is getuige) tegen mn vrouw, als ik hier straks uitkom wil ik ook zo'n wagen.
En zo geschiedde.
Eric van NMB heeft even moeten rekenen maar ik heb gewoon ja gezegd.
En omdat we even moesten wachten is daar nog een sper op de vooras, een oliekoeler, een VF34-achtige turbo+ecuTEK en een koppeling bijgekomen.
8)
Grotere turbo gaat er deze week op -ca 320-340pk- maakt me ook niet zoveel uit, als hij maar snel opspoelt -de standaard turbo heeft teveel moeite met de fmic-
En volgens mij hebben we dan een aardig rally kanon
Waarom geen RWD?
Ik heb ooit een BMW gehad waar ik de vellen vanaf gedrift heb. Leuk.
Ik heb met Alex meegereden en de vellen zijn eraf gedrift. BRUTER DAN BRUUT.
Het driften met een AWD start waar het met een RWD stopt. RWD is beetje lafjes bandenroken in de "dukes of hazard" style. AWD gaat gewoon altijd hard. Daarbij rijd ik bijna elk weekend een km of 10 onverhard en tering dat is met een std subaru al schitterend werk, laat staan met deze. RWD begin je helemaal niets.
Daarom dus.
Enneh wHOOOOOOOOOOOOOOOOT is zoiets als AYAYIPPIEJAAJEE !
Ik ben nogal aangestoken door het rally virus dmv Alex zijn proefritje en tref daarin een uistekende kwajongen om straks samen kattekwaad mee uit te halen
:twisted:
E
PS heb ook twee bestellingen vanuit japan onderweg, ben nog niet klaar.
Hoe is het allemaal eigenlijk begonnen ?
Eerst een keer Alex zijn rotonde drift op mn bureaublad gezet en de vrouw laten zien. Ja zo wil ik ook rijden maar dat gaat niet met onze subaru zei ik toen nog.
2mnd later heb ik winterbanden nodig, dus post op ander forum of ik ze van iemand kan huren. Binnen uur reactie. Telefoonnummers uitgewisseld en afgesproken in Capelle. Vrouw mee. Ene Alex, wist ik veel.......Tering weer niet te geloven, met bakken uit de hemel. We staan te wachten bij een VW dealer voor het pand........
En dan opeens........MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP komt er een WRX haaks het kruispunt over. Echt netjes haaks.
WTF ? Das DE ROTONDE DRIFTER !
Lang in de regen staan te lullen en jahoor "of ik ff mee wil rijden".........
Ik zeg (Alex is getuige) tegen mn vrouw, als ik hier straks uitkom wil ik ook zo'n wagen.
En zo geschiedde.
Eric van NMB heeft even moeten rekenen maar ik heb gewoon ja gezegd.
En omdat we even moesten wachten is daar nog een sper op de vooras, een oliekoeler, een VF34-achtige turbo+ecuTEK en een koppeling bijgekomen.
8)
Grotere turbo gaat er deze week op -ca 320-340pk- maakt me ook niet zoveel uit, als hij maar snel opspoelt -de standaard turbo heeft teveel moeite met de fmic-
En volgens mij hebben we dan een aardig rally kanon
Waarom geen RWD?
Ik heb ooit een BMW gehad waar ik de vellen vanaf gedrift heb. Leuk.
Ik heb met Alex meegereden en de vellen zijn eraf gedrift. BRUTER DAN BRUUT.
Het driften met een AWD start waar het met een RWD stopt. RWD is beetje lafjes bandenroken in de "dukes of hazard" style. AWD gaat gewoon altijd hard. Daarbij rijd ik bijna elk weekend een km of 10 onverhard en tering dat is met een std subaru al schitterend werk, laat staan met deze. RWD begin je helemaal niets.
Daarom dus.
Enneh wHOOOOOOOOOOOOOOOOT is zoiets als AYAYIPPIEJAAJEE !
Ik ben nogal aangestoken door het rally virus dmv Alex zijn proefritje en tref daarin een uistekende kwajongen om straks samen kattekwaad mee uit te halen
E
PS heb ook twee bestellingen vanuit japan onderweg, ben nog niet klaar.
- Erik
- Erik
Had Alex nog aan de lijn
Er werd opgenomen
Geruis en gebrom
tuut tuut tuut
Heuh ?
Mmmm nog een keer
Ja met Alex ben ff druk met driften op Zolder 8)
Filmpjes.........
Ja ik ken mezelf een beetje
En om mezelf te beschermen tegen onheil van buitenaf denk ik dat het verstandig is dit weekend nog even niet te filmen.
Fotos zet ik er wel op natuurlijk
En dan langzaam opbouwen qua driften en drifthoek voor de bocht
Bestelling uit Japan is ook binnen dus stoel staat morgenmiddag ook 3cm lager.
Dan nog stuurtje+naafverlenger+5punts en het begint er op te lijken
Dan kunnen we in ieder geval zeker de auto de schuld niet meer geven haha.
E
Had Alex nog aan de lijn
Er werd opgenomen
Geruis en gebrom
tuut tuut tuut
Heuh ?
Mmmm nog een keer
Ja met Alex ben ff druk met driften op Zolder 8)
Filmpjes.........
Ja ik ken mezelf een beetje
En om mezelf te beschermen tegen onheil van buitenaf denk ik dat het verstandig is dit weekend nog even niet te filmen.
Fotos zet ik er wel op natuurlijk
En dan langzaam opbouwen qua driften en drifthoek voor de bocht
Bestelling uit Japan is ook binnen dus stoel staat morgenmiddag ook 3cm lager.
Dan nog stuurtje+naafverlenger+5punts en het begint er op te lijken
Dan kunnen we in ieder geval zeker de auto de schuld niet meer geven haha.
E
- Joy
- Erik
- Scooby Leo
Het blijft altijd 65/35. Ook met een DCCD controller verander je daar niks aan. Wel regel je de slip tussen voor en achter met een DCCD controller.Erik schreef:van 50/50 open naar 65/35 tot 50/50 locked
als ik het goed heb
ruk aan de handrem en hij gaat automatisch open
achteruitrijden en hij gaat automatisch open
en verder naast de handrem dus dat bekende dial-in knopje, traploos van 50/50 tot 65/35
morgen eens even uitgebreid testen
E
- Erik
Hoi scooby je hebt volkomen gelijk (heb ik vandaag weer geleerd)
hij rijdt als een beest, drift als een gek en stuurt als de beste (wennen hoor als je dat hoepelen gewend bent)
ik ben erg in mijn nopjes
oh ja hoe snel is ie nu
nou als ik achter iemand rijd (10m) op de snelweg 4000rpm in 4 dan zit ik in de begrenzer als mn kont bij die persoon zijn voorbumper zit

E
hij rijdt als een beest, drift als een gek en stuurt als de beste (wennen hoor als je dat hoepelen gewend bent)
ik ben erg in mijn nopjes
oh ja hoe snel is ie nu
nou als ik achter iemand rijd (10m) op de snelweg 4000rpm in 4 dan zit ik in de begrenzer als mn kont bij die persoon zijn voorbumper zit
E
- Erik
Nou vanmorgen op pad.
Ik heb me gemeld bij m’n zwager hebben we even een strutbrace geplaatst in z’n alfa 155 WB 2.016V. Was welgeteld 4 minuten kijken kijken kijken en 23.54 seconden sleutelen
Hier zit hij erin.

Dus we konden weer naar Biesheuvel.
En jawel het begon te regenen…………………
Dus onderaan de afrit een mooie handtekening achtergelaten, wisten jullie dat spinnende achterwielen op nat wegdek gewoon gillen ? Skitterend dus.
Bij Biesheuvel aan de koffie met de plaatselijke manta en ascona jeugd. Vergis je niet, jeugd is het niet (40+), en langzaam gaat het zeker niet. Er trok er 1 weg, ik betwijfel of ik dat met mijn bom op wielen bij zou kunnen houden.
Terug gekomen naar de sleutellocatie gereden en oude stuur eruit.
Dat was spannend genoeg, de airbag moest eruit.
Even Alex gebeld, “ja eh ik heb gewoon de draden doorgeknipt, wel eerst ff je contact uit”
Mmmmm ok het broekeschijten is nu voorbij, laatste keer dat ik Alex zag zag ik geen hazenlip of boxersneus van een gekopte airbag dus dat komt wel goed. 10 minuten later was ie eruit.

Daarna even goed de klok bekeken, die bepaald wanneer je richtingaanwijzer weer terug springt.

Nou alles goed gezet (wielen recht vooruit !!) naaf erop en passen maar KICKASS MAN !

Hierna alles afgemonteerd, even hickupje met de claxon dus die zit er op de fotos niet in (inmiddels al weer wel)

De controle over het stuur is enorm toegenomen. Ik heb er nog redelijk rustig mee gereden maar je kunt nu echt sturen ipv ergens in de verte aan een roer zwengelen.
Echter, ook zonder deze super profi werkplek lukt het sturen aardig.
Gisteravond heb ik me gebezigd met redelijk puberaal rijgedrag door even wat johnieboyz op scooters te laten zien hoe je een donut zet, de perfecte donut. Van de donut actie zelf heb ik geen beeld, van het resultaat wel !

Wordt vervolgd………………
E
Ik heb me gemeld bij m’n zwager hebben we even een strutbrace geplaatst in z’n alfa 155 WB 2.016V. Was welgeteld 4 minuten kijken kijken kijken en 23.54 seconden sleutelen
Hier zit hij erin.
Dus we konden weer naar Biesheuvel.
En jawel het begon te regenen…………………
Dus onderaan de afrit een mooie handtekening achtergelaten, wisten jullie dat spinnende achterwielen op nat wegdek gewoon gillen ? Skitterend dus.
Bij Biesheuvel aan de koffie met de plaatselijke manta en ascona jeugd. Vergis je niet, jeugd is het niet (40+), en langzaam gaat het zeker niet. Er trok er 1 weg, ik betwijfel of ik dat met mijn bom op wielen bij zou kunnen houden.
Terug gekomen naar de sleutellocatie gereden en oude stuur eruit.
Dat was spannend genoeg, de airbag moest eruit.
Even Alex gebeld, “ja eh ik heb gewoon de draden doorgeknipt, wel eerst ff je contact uit”
Mmmmm ok het broekeschijten is nu voorbij, laatste keer dat ik Alex zag zag ik geen hazenlip of boxersneus van een gekopte airbag dus dat komt wel goed. 10 minuten later was ie eruit.
Daarna even goed de klok bekeken, die bepaald wanneer je richtingaanwijzer weer terug springt.
Nou alles goed gezet (wielen recht vooruit !!) naaf erop en passen maar KICKASS MAN !
Hierna alles afgemonteerd, even hickupje met de claxon dus die zit er op de fotos niet in (inmiddels al weer wel)
De controle over het stuur is enorm toegenomen. Ik heb er nog redelijk rustig mee gereden maar je kunt nu echt sturen ipv ergens in de verte aan een roer zwengelen.
Echter, ook zonder deze super profi werkplek lukt het sturen aardig.
Gisteravond heb ik me gebezigd met redelijk puberaal rijgedrag door even wat johnieboyz op scooters te laten zien hoe je een donut zet, de perfecte donut. Van de donut actie zelf heb ik geen beeld, van het resultaat wel !
Wordt vervolgd………………
E
Laatst gewijzigd door Erik op 22 aug 2008, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik
Inmiddels een setje koude bougies gemonteerd, een wallbro benzinepomp en vanmiddag een remap gedaan.
Ca 440Nm/325-330pk bij 18grd en stromende regen
Wil alleen snellere spoolup (zo snel als mogelijk is) dus ga denk ik originele spruitstuk poorten en terug zetten zodat ik weer ri de 3000rpm ga qua serieus koppel
Gaat wel heel serieus af trouwens, en op industrieterrein ook goed dwars met de tunert achter het stuur (beschaafd hoor), ik ga eens timen denk ik
En ik moet nu snel gaan leren sturen
Oh ja heb ook mn nieuwe update in mn handen gehad:
Cusco lateral links en trailing links
Maar eerst ff die spoolup regelen
Ca 440Nm/325-330pk bij 18grd en stromende regen
Wil alleen snellere spoolup (zo snel als mogelijk is) dus ga denk ik originele spruitstuk poorten en terug zetten zodat ik weer ri de 3000rpm ga qua serieus koppel
Gaat wel heel serieus af trouwens, en op industrieterrein ook goed dwars met de tunert achter het stuur (beschaafd hoor), ik ga eens timen denk ik
En ik moet nu snel gaan leren sturen
Oh ja heb ook mn nieuwe update in mn handen gehad:
Cusco lateral links en trailing links
Maar eerst ff die spoolup regelen
Laatst gewijzigd door Erik op 19 jul 2008, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Corvette
Erik als we elkaar tegen komen zwaai dan een keer dan kunnen op dat zelfde industrieterrein ff gas geven. Meestal heb ik wel een PB aan boord en die mag je dan wel lenen zodat je de data kan uitlezen.
Rij maar een stukkie achter me aan
Heb je gelijk een beetje een indruk van mijn Tupperware bakkie.
Je gaat aardig tekeer wat die modificaties betreft
Goeiendag man :!:
Zal je ongetwijfeld wel weer tegenkomen in het dorp
Gr.
Cor
Rij maar een stukkie achter me aan
Heb je gelijk een beetje een indruk van mijn Tupperware bakkie.
Je gaat aardig tekeer wat die modificaties betreft
Zal je ongetwijfeld wel weer tegenkomen in het dorp
Gr.
Cor
- Macboy
- Erik
Re: WRX van Erik
Zo ben weer beetje wezen hobbyen !
Foto's zijn niet top ik weet het, het licht zekers niet aan mn nieuwe camera

Kaal wiel

Schuren, fijn klusje hoor

Spuiten, piece of cake, als je zo druipers weet te creeren moet je naar de dokter denk ik
(gewoon op de velg gespoten want als de banden op zijn laat ik ze toch eventjes netjes maken, stralen en poedercoaten)

Gespoten wiel

Velgen op de auto (elke gelijkenis met "AWD driftkoning Alex/Cloggy van de rotonde drift berust op louter toeval)

Voorvelg, wagen gelijk een cm dieper gelegd, ook zon fijne klus maar het resultaat is wel ok

En 't ken net met de AP racing 6pots jetsers hoijzers

Gisteren al iemand meegehad in de wagen het ging pardoes op de dijk al aardig gek. Bandenspanning nog even netjes zetten (banden zijn wat zacht) en dan is het een kwestie van roken en stoken
Grtz
Erik
Foto's zijn niet top ik weet het, het licht zekers niet aan mn nieuwe camera
Kaal wiel
Schuren, fijn klusje hoor
Spuiten, piece of cake, als je zo druipers weet te creeren moet je naar de dokter denk ik
Gespoten wiel
Velgen op de auto (elke gelijkenis met "AWD driftkoning Alex/Cloggy van de rotonde drift berust op louter toeval)
Voorvelg, wagen gelijk een cm dieper gelegd, ook zon fijne klus maar het resultaat is wel ok
En 't ken net met de AP racing 6pots jetsers hoijzers
Gisteren al iemand meegehad in de wagen het ging pardoes op de dijk al aardig gek. Bandenspanning nog even netjes zetten (banden zijn wat zacht) en dan is het een kwestie van roken en stoken
Grtz
Erik
- Knot
Re: WRX van Erik
Hmmz.. even over dat stuurtje. Wat vind je er nou precies fijner/beter aan dan het originele stuur?
Technisch kan ik me alleen bedenken dat het lekker kan zijn als ie meer naar je toe komt, maar ik zelf heb 200% liever het originele stuur, zowel voor circuitrijden als driften.
Technisch kan ik me alleen bedenken dat het lekker kan zijn als ie meer naar je toe komt, maar ik zelf heb 200% liever het originele stuur, zowel voor circuitrijden als driften.