Rijders met minder budget ziet die liever gaan als komen

Daarom heb ik je ook verteld om die centen in mij.............eehh, ik bedoel in jezelf te steken WilbertWilbert schreef:Natuurlijk andré ik begrijp dit en jou maar al te goed. De mannen van de viper hebben er weer een hoop geld in moeten pompen om hem sneller te maken. Dat geld moet wel weer bij de sponsoren vandaan komen. Wij hebben dit jaar ook veel meer neer moeten leggen dan vorig jaar.
In feite heb je gelijk Peter. Maar in de praktijk zie je niet veel teams tijdens de pitstop 4 banden wisselen. Hooguit eens een linkervoorband. Wil je 4 banden binnen een minuut wisselen dan moet je al minimaal 6 man goed getraind pitpersoneel inzetten. Zelfs voor de DSC worden de budgetten dan (waarschijnlijk) te hoog. En waarom zou je ook zoveel moeite en geld in de DSC steken als je met diezelfde centen een internationale GT klasse kunt gaan rijden. Een Europees GT3 kampioenschap bijvoorbeeld. En daarbij, heb je rijders die 3 seconden op de toppers inleveren dan helpen die nieuwe banden na 30 minuten racen voor de resterende 30 minuten ook niet meer. Je bent er 2 rondjes echt een stuk sneller mee (bijna 2 sec. per ronde) maar daarna is het een tiendenkwestie. Het zijn immers 45 minuten of 1 uurs races in de DSC.Peter Tunissen schreef:
Het gaat mij niet eens zozeer om het budget om die auto te bouwen, dat zijn eenmalige kosten, denk vooral ook eens aan de running costs.
Ervan uitgaande dat nieuwe banden sneller zijn dan gebruikte banden kun je daar heel makkelijk een voordeel pakken.
In iedere race zit een verplichte pitstop van even uit mijn hoofd een minuut dacht ik; in ieder geval ruim voldoende tijd om een set wielen te wisselen (zeker als je met centerlock naven rijdt).
En zo kun je wel 100 voorbeelden bedenken waarom je met veel geld altijd sneller zult zijn dan met weinig geld, boerenverstand of niet.
Die houden we erin HielkeHielke schreef:Maar het zijn "42 seconden" rijders. Dan weet Wilbert wel waar ik het over heb![]()
Ik zou het wel eens in je 5 willen proberen Luco maar ik heb de ballen niet om in dat kleine ding harder dan 150 te durven gaanluco hornsveld schreef:Ja in bijna elke cupklasse wordt gesjoemeld, maar over het algemeen kan je dan wel zeggen waar je ongeveer staat, in de klasse waar ik in rij is dat vrij lastig
Dat was een beetje ver wegHielke schreef:Ik zou het wel eens in je 5 willen proberen Luco maar ik heb de ballen niet om in dat kleine ding harder dan 150 te durven gaanluco hornsveld schreef:Ja in bijna elke cupklasse wordt gesjoemeld, maar over het algemeen kan je dan wel zeggen waar je ongeveer staat, in de klasse waar ik in rij is dat vrij lastig![]()
Je had er bij de Kart Time Attack bij moeten zijn.
Allemaal een clioPeter Tunissen schreef:Binnenkort in dit theater.... :twisted:Andre schreef:Als ik multimiljoenair was. Kocht ik zelf 10x 130i en ging ik met 10 vrienden lekker tegenelkaar racen.
Hoef je niet eens multimiljonair voor te zijn; alleen ruilen we die 130i'tjes dan in voor wat minder exotisch spul.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten