Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Bericht door Luco » 25 mar 2008, 20:47

Mij is al langer duidelijk dat de heer van Elk alleen maar voor het geld en de kijkcijfers gaat :roll:
Rijders met minder budget ziet die liever gaan als komen :evil:

HansD

Bericht door HansD » 25 mar 2008, 20:50

Interessante discussie. Bedankt voor de link.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mar 2008, 20:50

Wilbert schreef:Natuurlijk andré ik begrijp dit en jou maar al te goed. De mannen van de viper hebben er weer een hoop geld in moeten pompen om hem sneller te maken. Dat geld moet wel weer bij de sponsoren vandaan komen. Wij hebben dit jaar ook veel meer neer moeten leggen dan vorig jaar.
Daarom heb ik je ook verteld om die centen in mij.............eehh, ik bedoel in jezelf te steken Wilbert :lol:

Er rijden niet alleen doetjes in de DSC rond. Mannen als Richard vd Berg, Peter vd Kolk, Pieter van Soelen en Henk Thuis kunnen heus wel een portie sturen. Maar het zijn "42 seconden" rijders. Dan weet Wilbert wel waar ik het over heb :wink:

Een kampioenschap in de DSC valt gelukkig nooit zomaar even te 'kopen'. Je moet als je het samen met een maat doet aan een 3-tal basisvoorwaarden voldoen:
1. De auto moet snel genoeg zijn. Met een beetje preparatie en een goeie focus op de pk/gewicht verhouding is dat al snel zo.
2. Je maat moet ook snel en competatief zijn en over de juiste focus beschikken. Levert die maat per rondje 3 seconden op jou in dan red je het tegen de "42 seconden" rijders al niet meer op. Dan lever je na een uur racen 15-30 seconden in.
3. De auto moet behalve snel ook degelijk zijn. Ik heb het in de DSC vaak over "gebakjes". Auto's die hap snap "zo doen ze het in de WTCC en DTM volgens mij ook" in elkaar gezet zijn.

De eerste GT3 die op het eind van het kampioenschap in de top 3 staat moet nog aan de start verschijnen.

Andre

Bericht door Andre » 25 mar 2008, 22:20

wilbert wanneer sponseren jullie mij nu een keer. :)

Dan kunnen we eindelijk alles een keer op ronde zetten in een GT3.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mar 2008, 22:43

Ja Wilbert, en dan met mij als racedirector/technical manager/teamboss/reserverijder/helmpoetser/oliedopverwisselaar.

Zetten we ipv de GT3 wel een stuk of wat Corvettes in natuurlijk 8) :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mar 2008, 23:02

Peter Tunissen schreef:
Het gaat mij niet eens zozeer om het budget om die auto te bouwen, dat zijn eenmalige kosten, denk vooral ook eens aan de running costs.

Ervan uitgaande dat nieuwe banden sneller zijn dan gebruikte banden kun je daar heel makkelijk een voordeel pakken.
In iedere race zit een verplichte pitstop van even uit mijn hoofd een minuut dacht ik; in ieder geval ruim voldoende tijd om een set wielen te wisselen (zeker als je met centerlock naven rijdt).

En zo kun je wel 100 voorbeelden bedenken waarom je met veel geld altijd sneller zult zijn dan met weinig geld, boerenverstand of niet. ;)
In feite heb je gelijk Peter. Maar in de praktijk zie je niet veel teams tijdens de pitstop 4 banden wisselen. Hooguit eens een linkervoorband. Wil je 4 banden binnen een minuut wisselen dan moet je al minimaal 6 man goed getraind pitpersoneel inzetten. Zelfs voor de DSC worden de budgetten dan (waarschijnlijk) te hoog. En waarom zou je ook zoveel moeite en geld in de DSC steken als je met diezelfde centen een internationale GT klasse kunt gaan rijden. Een Europees GT3 kampioenschap bijvoorbeeld. En daarbij, heb je rijders die 3 seconden op de toppers inleveren dan helpen die nieuwe banden na 30 minuten racen voor de resterende 30 minuten ook niet meer. Je bent er 2 rondjes echt een stuk sneller mee (bijna 2 sec. per ronde) maar daarna is het een tiendenkwestie. Het zijn immers 45 minuten of 1 uurs races in de DSC.

Het staat of valt allemaal met je doel. Ben je tevreden met het meerijden en de gevechten die je in het middenveld levert dan kun je met een (relatief) beperkt budget volstaan. Om het kampioenschap kun je pas meerijden als je rijders van kampioenen niveau zijn. Anders red je het niet. Daar doet een injectie in de auto en de running costs van een miljoen ook niets aan.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 25 mar 2008, 23:25

MIsschien in de toekomst dit jaar maar weer eens kijken wat er gebeurd..

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 mar 2008, 00:35

Hielke schreef:Maar het zijn "42 seconden" rijders. Dan weet Wilbert wel waar ik het over heb :wink:
Die houden we erin Hielke :D

De show wordt gewoon gecreerd door van Elk, net wat André zegt en aan ons uitlegt. Ik bedoel, André is toch degene die hier de meeste ervaring in heeft én er met zijn neus midden in zit. Maar dan ook echt midden in en niet zoals anderen die 'er veel van weten', dat wil niet zeggen dat er ook andere nuttige input is. Maar de eye-opening posts van André zijn heerlijk en verduidelijkend leesvoer.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 09:34

Veeg je je mondhoekjes wel af Steven? :lol:

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2008, 09:57

Dennis Cavallino schreef:Veeg je je mondhoekjes wel af Steven? :lol:
LOL

Hielke

Bericht door Hielke » 26 mar 2008, 10:04

Zo sneu die reacties van die "45 seconden" rijders :twisted:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 26 mar 2008, 10:13

Hielke schreef:Zo sneu die reacties van die "45 seconden" rijders :twisted:
Die 45 seconden rijders hebben geen hersens hielke.

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2008, 10:20

:?

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 10:24

Wilbert schreef:
misschien halen we de 40 wel :D

Hielke

Bericht door Hielke » 26 mar 2008, 10:49

luco hornsveld schreef:
Wilbert schreef:
Daar zijn wij te oud voor Luco :roll: :D

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 11:15

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:
Wilbert schreef: Die 45 seconden rijders hebben geen hersens hielke.
Daar zijn wij te oud voor Luco :roll: :D
Zou je denken, ik ben altijd wel benieuwd waar ik zou staan in een cupklasse, misschien bak ik er wel helemaal niks van :lol:

Andre

Bericht door Andre » 26 mar 2008, 12:15

cupklasse zijn het mooiste race concept mits dat het eerlijk gaat en faire rijders. Maar meestal zijn de belangen zo hoog dat het niet het niet meer fatsoenlijk kan.

Als ik multimiljoenair was. Kocht ik zelf 10x 130i en ging ik met 10 vrienden lekker tegenelkaar racen.

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 12:17

Ja in bijna elke cupklasse wordt gesjoemeld, maar over het algemeen kan je dan wel zeggen waar je ongeveer staat, in de klasse waar ik in rij is dat vrij lastig :)

Hielke

Bericht door Hielke » 26 mar 2008, 12:43

luco hornsveld schreef:Ja in bijna elke cupklasse wordt gesjoemeld, maar over het algemeen kan je dan wel zeggen waar je ongeveer staat, in de klasse waar ik in rij is dat vrij lastig :)
Ik zou het wel eens in je 5 willen proberen Luco maar ik heb de ballen niet om in dat kleine ding harder dan 150 te durven gaan :lol:

Je had er bij de Kart Time Attack bij moeten zijn.

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 13:03

Hielke schreef:
luco hornsveld schreef:Ja in bijna elke cupklasse wordt gesjoemeld, maar over het algemeen kan je dan wel zeggen waar je ongeveer staat, in de klasse waar ik in rij is dat vrij lastig :)
Ik zou het wel eens in je 5 willen proberen Luco maar ik heb de ballen niet om in dat kleine ding harder dan 150 te durven gaan :lol:

Je had er bij de Kart Time Attack bij moeten zijn.
Dat was een beetje ver weg
Schijterd :D :D je mag wel meerijden de 16e hoor :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2008, 13:21

Andre schreef:Als ik multimiljoenair was. Kocht ik zelf 10x 130i en ging ik met 10 vrienden lekker tegenelkaar racen.
Binnenkort in dit theater.... :twisted: :lol:
Hoef je niet eens multimiljonair voor te zijn; alleen ruilen we die 130i'tjes dan in voor wat minder exotisch spul. :)

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2008, 13:26

Peter Tunissen schreef:
Andre schreef:Als ik multimiljoenair was. Kocht ik zelf 10x 130i en ging ik met 10 vrienden lekker tegenelkaar racen.
Binnenkort in dit theater.... :twisted: :lol:
Hoef je niet eens multimiljonair voor te zijn; alleen ruilen we die 130i'tjes dan in voor wat minder exotisch spul. :)
Allemaal een clio :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2008, 13:39

Nee, nog iets minder exclusief en waarschijnlijk ook wat langzamer, maar goed, het gaat toch om het gevecht met elkaar met gelijkwaardige auto's?
Dat kun je nog met een kruiwagen doen en nog plezier eraan hebben, dus dan is een oude e30, e36 of 75 ook prima toch? :)

Maik

Bericht door Maik » 26 mar 2008, 13:53

Wilbert schreef:MIsschien in de toekomst dit jaar maar weer eens kijken wat er gebeurd..
Ach Wilbert man, als ik je verhaal zo aanhoorde op TV West (in dat strakke pak) dan kan dat megagroeiende bedrijf van jou makkelijk 2 teams sponsoren.... 8) :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 26 mar 2008, 13:58

Voor dat soort dingen moet de netto winst omhoog. Dat is iets voor de toekomst

Plaats reactie