Nog een E60 / //M5 gesneuveld
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
-
Zondag was hier een bekende van het slachtoffer bij mij op bezoek, toen hij hoorde van dit ongeluk.
Schrok natuurlijk, hij was op weg naar mij over die weg gereden en zei dat het niet echt heel nat was, maar wel op plaatsen wat nattigheid.
Kerel stond bekend om een stevig tempo, maar daar lopen er hier wel meer van...
Pas allemaal goed op jezelf.
Schrok natuurlijk, hij was op weg naar mij over die weg gereden en zei dat het niet echt heel nat was, maar wel op plaatsen wat nattigheid.
Kerel stond bekend om een stevig tempo, maar daar lopen er hier wel meer van...
Pas allemaal goed op jezelf.
- Kazimir
Vanuit mijn werk neem ik de A15, als de A2 naar waardenburg te druk is, lees afslag op de A15 staat al vol, dan neem ik die weg ook, toevallig vorige week daar ook gereden dacht maandag.
Is best een rechtoe rechtaan weg... vreemde is dat dan wel vaker dit soort vreemde ongevallen gebeuren.
Het stomme is wel, dat dat huisje .. aan de linker kant van de weg als je van de A15 richting waarderburg rijdt.. echt heel dicht langs de weg staat .. gewoon eraan gebouwd zeg maar... Ik dacht toen nog.. daar zou ik niet willen wonen.. laat staan dat...
Dat heb je wel bij meer plekken.. raar dat er iets later dan zoiets gebeurd... Had me eerder niet gerealiseerd dat het daar was.
Is best een rechtoe rechtaan weg... vreemde is dat dan wel vaker dit soort vreemde ongevallen gebeuren.

Dat heb je wel bij meer plekken.. raar dat er iets later dan zoiets gebeurd... Had me eerder niet gerealiseerd dat het daar was.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Dat is helemaal waar, bij hoog energetische inpacts wordt het lichaam helemaal beschermd en vastgesnoerd door allerhande veiligheids maatregelen in de auto. Alleen jammer dat dat niet met de binnenkant van het lichaam gebeurd :idea: En wat te denken van het hoofd, die weegt al gauw een kilo of 10 (en meer) de nek krijgt bij een flinke frontale klapper 4, 5 of meer G te verwerken.Mark Nauta schreef:Sodeju, gaat lekker de laatste week zeg!
Dit is een enorme klap geweest zo te zien, en ik vind ook dat de auto er nog redelijk uit ziet. Denk dat de impact dusdanig is geweest dat het gestel van de man dat niet aankon. Dat is ook hoe ver we nu zijn met veiligheid in de auto's tegenwoordig. De auto is niet meer de zwakste schakel, maar het menselijk lichaam.
Erg triest voor de nabestaanden.
frank de jonge schreef:
Behoorlijke crash.
Ik denkk dat het een zijdelings effect geweest is waardoor de man is overleden.
Dat kan een mens het minst goed verdragen
Dat is wat ik ook in dat draadje over die E36 schreef, zijdelings kan je vrijwel niks hebben.Bekende van me brak vorig jaar z'n nek door een zijdelingse botsing.De klap viel wel mee maar hij is wel overleden.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Een hoofd met inhoud incluis de vloeistoffen weegt zo`n gemiddeld tussen 4-6 kg, voor het gemak neem maar 5 kg.Dat is helemaal waar, bij hoog energetische inpacts wordt het lichaam helemaal beschermd en vastgesnoerd door allerhande veiligheids maatregelen in de auto. Alleen jammer dat dat niet met de binnenkant van het lichaam gebeurd En wat te denken van het hoofd, die weegt al gauw een kilo of 10 (en meer) de nek krijgt bij een flinke frontale klapper 4, 5 of meer G te verwerken.
Bij een frontale impact zal het aantal G`s de 5 verre overstijgen, vermenigvuldig dat keer 5 kg en je kop flikkert zo`n beetje van de romp.
Zijdelings kan het menselijk lichaam idd minder krachten aan, denk maar even aan een strop waar de knoop niet voor niets aan de zijkant van de nek geplaatst dient te worden voor een correcte en genadeloze werking. Zit die knoop niet goed, dan zou je ( in theorie) het na kunnen vertellen, danwel erg langzaam dood gaan.
Zie daar HANS............................
- RVV