Nog een E60 / //M5 gesneuveld

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 mar 2008, 11:54

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 mar 2008, 12:00

Donormotor

Royke

Bericht door Royke » 18 mar 2008, 13:43

Hier rijd ik dus elke dag langs naar het werk. En heb deze betrefende auto vrijdag nog gezien. Zei nog tegen mijn collega's dat hij zeer netjes reed voor zon beest van een auto

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 mar 2008, 18:28

Royke schreef:Hier rijd ik dus elke dag langs naar het werk. En heb deze betrefende auto vrijdag nog gezien. Zei nog tegen mijn collega's dat hij zeer netjes reed voor zon beest van een auto
Is best eng eigenlijk! Want nu is ie dood. Ik vraag me ook af of ik deze auto zelf in de omg. heb gezien.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 mar 2008, 19:03

Toch aardig plat hoor, dju zeg :?

Luca

Bericht door Luca » 18 mar 2008, 19:19

Hoog Energetisch letsel = einde voor bestuurder........

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 18 mar 2008, 20:14

Zondag was hier een bekende van het slachtoffer bij mij op bezoek, toen hij hoorde van dit ongeluk.
Schrok natuurlijk, hij was op weg naar mij over die weg gereden en zei dat het niet echt heel nat was, maar wel op plaatsen wat nattigheid.

Kerel stond bekend om een stevig tempo, maar daar lopen er hier wel meer van...

Pas allemaal goed op jezelf.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 18 mar 2008, 22:56

Dit is die weg tussen Waardenburg en Meteren toch?
Op zich een rare plek voor zo'n ongeval.
Maar dat is altijd :(

Kazimir

Bericht door Kazimir » 19 mar 2008, 08:38

Vanuit mijn werk neem ik de A15, als de A2 naar waardenburg te druk is, lees afslag op de A15 staat al vol, dan neem ik die weg ook, toevallig vorige week daar ook gereden dacht maandag.

Is best een rechtoe rechtaan weg... vreemde is dat dan wel vaker dit soort vreemde ongevallen gebeuren. :( Het stomme is wel, dat dat huisje .. aan de linker kant van de weg als je van de A15 richting waarderburg rijdt.. echt heel dicht langs de weg staat .. gewoon eraan gebouwd zeg maar... Ik dacht toen nog.. daar zou ik niet willen wonen.. laat staan dat...

Dat heb je wel bij meer plekken.. raar dat er iets later dan zoiets gebeurd... Had me eerder niet gerealiseerd dat het daar was.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 20 mar 2008, 17:14

Mark Nauta schreef:Sodeju, gaat lekker de laatste week zeg!

Dit is een enorme klap geweest zo te zien, en ik vind ook dat de auto er nog redelijk uit ziet. Denk dat de impact dusdanig is geweest dat het gestel van de man dat niet aankon. Dat is ook hoe ver we nu zijn met veiligheid in de auto's tegenwoordig. De auto is niet meer de zwakste schakel, maar het menselijk lichaam.

Erg triest voor de nabestaanden.
Dat is helemaal waar, bij hoog energetische inpacts wordt het lichaam helemaal beschermd en vastgesnoerd door allerhande veiligheids maatregelen in de auto. Alleen jammer dat dat niet met de binnenkant van het lichaam gebeurd :idea: En wat te denken van het hoofd, die weegt al gauw een kilo of 10 (en meer) de nek krijgt bij een flinke frontale klapper 4, 5 of meer G te verwerken.
frank de jonge schreef:
Behoorlijke crash.

Ik denkk dat het een zijdelings effect geweest is waardoor de man is overleden.
Dat kan een mens het minst goed verdragen

Bekende van me brak vorig jaar z'n nek door een zijdelingse botsing.De klap viel wel mee maar hij is wel overleden.
Dat is wat ik ook in dat draadje over die E36 schreef, zijdelings kan je vrijwel niks hebben.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 mar 2008, 19:44

Dat is helemaal waar, bij hoog energetische inpacts wordt het lichaam helemaal beschermd en vastgesnoerd door allerhande veiligheids maatregelen in de auto. Alleen jammer dat dat niet met de binnenkant van het lichaam gebeurd En wat te denken van het hoofd, die weegt al gauw een kilo of 10 (en meer) de nek krijgt bij een flinke frontale klapper 4, 5 of meer G te verwerken.
Een hoofd met inhoud incluis de vloeistoffen weegt zo`n gemiddeld tussen 4-6 kg, voor het gemak neem maar 5 kg.

Bij een frontale impact zal het aantal G`s de 5 verre overstijgen, vermenigvuldig dat keer 5 kg en je kop flikkert zo`n beetje van de romp.
Zijdelings kan het menselijk lichaam idd minder krachten aan, denk maar even aan een strop waar de knoop niet voor niets aan de zijkant van de nek geplaatst dient te worden voor een correcte en genadeloze werking. Zit die knoop niet goed, dan zou je ( in theorie) het na kunnen vertellen, danwel erg langzaam dood gaan.

Zie daar HANS............................

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2008, 19:55

En een 6 puntsgordel en een rolkooi en een FIA goedgekeurde helm en een.. :wink:

Belangrijkste is toch PAS op met dit soort auto's die in de basis heel veilig lijken, maar door het overdonderende vermogen als een giftige slang kunnen bijten.

Plaats reactie