Ben's GT-R en 1M Coupe
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Erg mooie Evo Ben! Ik was samen met Mark toen hij jouw Evo op de gevoelige plaats vastlegde. Ik weet nog van die rode Evo dat het stuur zo trilde omdat hij overal harde rubbers in had. En het geluid van de twee monsters vergeet ik ook niet snel. Net als Rico eerder zei, ik blijf een zwak voor Evo's houden.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Booooh
OMG!Booooh schreef: 24.04.2008
AMS GT3076R met 4" KN luchtfilter...
AMS 3" uitlaat...
AMS Sparkplug cover...
AMS Fuelrail (met Precision 880cc injectoren)...
[img:800:533]http://www.gevaerts.luna.nl/images/AMSGT3076R-1.JPG[/img]
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Die dakspoilers zitten standaard op de FQ versies ja en zijn inderdaad functioneel, op hogere snelheden wordt de wind beter aangevoerd naar de achterspoiler en geeft dan wat meer downforce, vind het zelf wel leuk staan en niet te opzichtig (heb hem in de kleur van de auto laten spuiten), zorgt er in ieder geval voor dat hij er net iets anders uitziet dan de standaard versies...
Wat er uit gaat rollen is voor mij ook nog even de vraag, die 412 pk is inderdaad de oude waarde, gemeten voor de updates van het manifold en IC overigens, we zullen het wel zien, voorlopig moet het eerst gemonteerd en afgesteld worden...
Ben
Wat er uit gaat rollen is voor mij ook nog even de vraag, die 412 pk is inderdaad de oude waarde, gemeten voor de updates van het manifold en IC overigens, we zullen het wel zien, voorlopig moet het eerst gemonteerd en afgesteld worden...
Ben
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 20 apr 2008, 10:52
- Locatie: Breda
- berryborrel
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 15:25
- Locatie: Zuidwolde
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
De opbouw is begonnen (en al bijna klaar 8) ), zondag afronden (hoop ik) even wat fotootjes...
Ben









Ben
Laatst gewijzigd door Booooh op 11 sep 2008, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Zo even een update ...
Afgelopen zondag zijn er wel wat vorderingen gemaakt met de afstelling van de auto, het zat niet erg mee afgelopen periode, maar zondag dus een keertje wel...
Na wat gereorganiseer onder de motorkap (voornamelijk slangetjes van de sensoren Defi/Dumpvalve/MAP/AVCR) rijdt de auto nu op maximaal 1.7 bar, dit omdat er een te kleine mapsensor geleverd is , boven deze waarde kan hierdoor niet gemeten worden en dat is niet safe. Het opspoolen van de kit valt niet tegen, zelf schat ik dat het feest begint zo rond de 3600-3800 toeren, het houdt dan ook niet meer op tot aan de begrenzer (verwacht ik, want bij 6500 toeren zaten we al op 254 km/uur op de AVCR en dat was wel even welletjes gezien het "volume" aan andere weggebruikers). De echte schop in je rug is wel een beetje weg (en ik denk ook niet dat dat terug komt met een nog iets hogere druk, we zien wel), maar het blijft maar sleuren, verwacht dat dat heel duidelijk te zien is op een Dynoplot...
Het wachten is nu op de 5 bar map sensor en een plekje op de rollenbank, daar wordt ie verder afgesteld op ongeveer 2.0/2.1 bar...
Het stationair probleem is ook min of meer opgelost, deze fluctueerde namelijk heel erg, communicatie tussen de MoTeC en de stappenmotor verloopt niet vlekkeloos, maar daar wordt later nog eens naar gekeken, hij loopt nu in ieder geval weer netjes stationair 1000 RPM (licht oplopend naar 1150 RPM als de motor warm is)...
Wouter heeft met veel geduld en kennis de problemen die we eerst hadden kunnen verhelpen, het is altijd weer een fijn gevoel als de auto loopt zoals die hoort te lopen, dit wordt natuurlijk versterkt door alle problemen die we voorafgaand daaraan hebben gehad...
Ik ben in ieder geval tevreden met het (tussen)resultaat, ik zal binnenkort eens kijken of er ook wat cijfers aan gehangen kunnen worden...
Gisteren voor het eerst even wat gespeeld samen met Razer...
http://www.youtube.com/watch?v=I4nsakSQRCw
Ben
Afgelopen zondag zijn er wel wat vorderingen gemaakt met de afstelling van de auto, het zat niet erg mee afgelopen periode, maar zondag dus een keertje wel...
Na wat gereorganiseer onder de motorkap (voornamelijk slangetjes van de sensoren Defi/Dumpvalve/MAP/AVCR) rijdt de auto nu op maximaal 1.7 bar, dit omdat er een te kleine mapsensor geleverd is , boven deze waarde kan hierdoor niet gemeten worden en dat is niet safe. Het opspoolen van de kit valt niet tegen, zelf schat ik dat het feest begint zo rond de 3600-3800 toeren, het houdt dan ook niet meer op tot aan de begrenzer (verwacht ik, want bij 6500 toeren zaten we al op 254 km/uur op de AVCR en dat was wel even welletjes gezien het "volume" aan andere weggebruikers). De echte schop in je rug is wel een beetje weg (en ik denk ook niet dat dat terug komt met een nog iets hogere druk, we zien wel), maar het blijft maar sleuren, verwacht dat dat heel duidelijk te zien is op een Dynoplot...
Het wachten is nu op de 5 bar map sensor en een plekje op de rollenbank, daar wordt ie verder afgesteld op ongeveer 2.0/2.1 bar...
Het stationair probleem is ook min of meer opgelost, deze fluctueerde namelijk heel erg, communicatie tussen de MoTeC en de stappenmotor verloopt niet vlekkeloos, maar daar wordt later nog eens naar gekeken, hij loopt nu in ieder geval weer netjes stationair 1000 RPM (licht oplopend naar 1150 RPM als de motor warm is)...
Wouter heeft met veel geduld en kennis de problemen die we eerst hadden kunnen verhelpen, het is altijd weer een fijn gevoel als de auto loopt zoals die hoort te lopen, dit wordt natuurlijk versterkt door alle problemen die we voorafgaand daaraan hebben gehad...
Ik ben in ieder geval tevreden met het (tussen)resultaat, ik zal binnenkort eens kijken of er ook wat cijfers aan gehangen kunnen worden...
Gisteren voor het eerst even wat gespeeld samen met Razer...
http://www.youtube.com/watch?v=I4nsakSQRCw
Ben
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
kids ............................................................... wanneer mag ik mee spelenBooooh schreef:Het stationair probleem is ook min of meer opgelost, deze fluctueerde namelijk heel erg, communicatie tussen de MoTeC en de stappenmotor verloopt niet vlekkeloos, maar daar wordt later nog eens naar gekeken, hij loopt nu in ieder geval weer netjes stationair 1000 RPM (licht oplopend naar 1150 RPM als de motor warm is)...
Gisteren voor het eerst even wat gespeeld samen met Razer...
http://www.youtube.com/watch?v=I4nsakSQRCw
Ben


maar euhm, netjes 1000rpm en oplopend naar 1150rpm als ie warm is


- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
René,GTRene schreef: maar euhm, netjes 1000rpm en oplopend naar 1150rpm als ie warm isdas de omgekeerde wereld toch? normaal als ie koud is kan dat andersom zijn...heb je misschien iets verkeerd om gezet? of is dit normaal bij een EVO
Normaliter is dat zo als de stappenmotor z'n correcties kan/mag uitvoeren van de ECU, nu draait ie volledig op de ECU op een ingestelde (gewenste) waarde, deze wordt pas bereikt als de motor een beetje warm wordt/is, een normale cold-start van een EVO draait ook hoger in toeren totdat ie warm is, nadeel van de wijze waarop het nu is ingesteld bij mij, is dat het start-toerental afhankelijk is van de weersomstandigheden, het is een erg lastig te traceren probleem, en gezien de voortgang die we wilden maken is het nu zo opgelost...
Eventuele tips van kenners voor een goede oplossing van dit probleem zijn natuurlijk welkom, de ECU welke gebruikt wordt, is een MoTeC M800...
Ben
PS ... enne meespelen mag altijd

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Booooh
- Berichten: 3533
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Moet het een beetje nuanceren, die schop is er wel 8) , de schop heeft betrekking op de afstelruns (en het kopiëren van dat stukje tekstSta er wel van te kijken dat de duw in je rug weg is!? Je zou toch verwachten bij zo'n grote turbo die later op gang komt dat de klap juist groter is.


Ben
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 13:59
- Locatie: helmond
Re: Booooh
hey Ben.....
jij ook hier... je foto,s doen het niet meer zie ik.....
gr twan
jij ook hier... je foto,s doen het niet meer zie ik.....
gr twan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 3 gasten