Ben's GT-R en 1M Coupe

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
Locatie: Nijmegen/Boxtel

Bericht door Teunis » 24 apr 2008, 18:11

Prachtige foto van gave auto bij het water! Mooie wielen ook!!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 apr 2008, 18:24

Erg mooie Evo Ben! Ik was samen met Mark toen hij jouw Evo op de gevoelige plaats vastlegde. Ik weet nog van die rode Evo dat het stuur zo trilde omdat hij overal harde rubbers in had. En het geluid van de twee monsters vergeet ik ook niet snel. Net als Rico eerder zei, ik blijf een zwak voor Evo's houden.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: Booooh

Bericht door Topfuel » 24 apr 2008, 18:25

Booooh schreef: 24.04.2008
AMS GT3076R met 4" KN luchtfilter...
AMS 3" uitlaat...
AMS Sparkplug cover...
AMS Fuelrail (met Precision 880cc injectoren)...

[img:800:533]http://www.gevaerts.luna.nl/images/AMSGT3076R-1.JPG[/img]
OMG!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 24 apr 2008, 18:26

Welkom hier Ben :wink:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 25 apr 2008, 09:20

Teun van Boeckel schreef:Prachtige foto van gave auto bij het water! Mooie wielen ook!!
Met dank aan Mark, ik vind die foto ook erg mooi, wielen zijn de Visages van Team Dynamics, vederlicht :wink: ...

Ben

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Bericht door nielscoupe » 25 apr 2008, 09:31

:shock: wooow vette evo

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 25 apr 2008, 09:53

Schitterende EVO, op die dakspoiler na dan.:wink:

Die zat toch op zo'n FQ.... 500 dacht ik? Kan me eigenlijk niet meer herinneren of ze daadwerkelijk functioneel waren?

Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 25 apr 2008, 10:57

Welkom Ben :)

En super updates weer ... benieuwd naar de getallen die daar uit gaan rollen.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Eric H » 25 apr 2008, 12:08

OMG

Wat een bak....

Kleur is TOP
Specs zijn TOP
Die uitdraai.........dat koppel.... :shock:

Das pas DF....

Oh en de twee BMW's :wink: zijn ook leuk :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 25 apr 2008, 13:22

Leuk turbokitje :)
Wat is je nieuwe vermogen nu? Volgens mij was die 412pk je oude waarde?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 25 apr 2008, 13:58

Die dakspoilers zitten standaard op de FQ versies ja en zijn inderdaad functioneel, op hogere snelheden wordt de wind beter aangevoerd naar de achterspoiler en geeft dan wat meer downforce, vind het zelf wel leuk staan en niet te opzichtig (heb hem in de kleur van de auto laten spuiten), zorgt er in ieder geval voor dat hij er net iets anders uitziet dan de standaard versies...

Wat er uit gaat rollen is voor mij ook nog even de vraag, die 412 pk is inderdaad de oude waarde, gemeten voor de updates van het manifold en IC overigens, we zullen het wel zien, voorlopig moet het eerst gemonteerd en afgesteld worden...

Ben

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 25 apr 2008, 19:48

Erg gave EVO. De velgen zijn super, wellicht nog wit coaten?! 8)
Wat is de verwachte vermogenswinst met je nieuwe upgrade?

Robin Smaling
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2008, 10:52
Locatie: Breda

Bericht door Robin Smaling » 25 apr 2008, 20:50

wat een brute evo. Echt heel mooi.

Groeten

Robin

Gebruikersavatar
berryborrel
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 apr 2008, 15:25
Locatie: Zuidwolde

Bericht door berryborrel » 29 apr 2008, 16:40

wat een gaaf wagenpark, trouwens wielen van de mini lijken beetje zelfde als ik heb, (evolution velgen), vind de evo auto natuurlijk veel mooier.:P

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 03 mei 2008, 01:30

De opbouw is begonnen (en al bijna klaar 8) ), zondag afronden (hoop ik) even wat fotootjes...

Ben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Booooh op 11 sep 2008, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 03 mei 2008, 08:56

Wow, erg mooie EVO (en wagenpark) heb je ! Ga je er ook het circuit mee op ?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 mei 2008, 17:25

mooi spul onder de kap 8)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 03 mei 2008, 19:22

SODEKNETTER!! Die nieuwe turbo is een behoorlijk stuk groter.. :)
Zo maar 's een filmpje dan? Als het af is.
Erg mooie auto, die kleur staat op veel auto's. Ik vind het op een RS4 ook erg mooi. (weet wel dat het niet hetzelfde is, maar lijkt er veel op)

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 22 mei 2008, 00:55

Zo even een update ...

Afgelopen zondag zijn er wel wat vorderingen gemaakt met de afstelling van de auto, het zat niet erg mee afgelopen periode, maar zondag dus een keertje wel...

Na wat gereorganiseer onder de motorkap (voornamelijk slangetjes van de sensoren Defi/Dumpvalve/MAP/AVCR) rijdt de auto nu op maximaal 1.7 bar, dit omdat er een te kleine mapsensor geleverd is , boven deze waarde kan hierdoor niet gemeten worden en dat is niet safe. Het opspoolen van de kit valt niet tegen, zelf schat ik dat het feest begint zo rond de 3600-3800 toeren, het houdt dan ook niet meer op tot aan de begrenzer (verwacht ik, want bij 6500 toeren zaten we al op 254 km/uur op de AVCR en dat was wel even welletjes gezien het "volume" aan andere weggebruikers). De echte schop in je rug is wel een beetje weg (en ik denk ook niet dat dat terug komt met een nog iets hogere druk, we zien wel), maar het blijft maar sleuren, verwacht dat dat heel duidelijk te zien is op een Dynoplot...

Het wachten is nu op de 5 bar map sensor en een plekje op de rollenbank, daar wordt ie verder afgesteld op ongeveer 2.0/2.1 bar...

Het stationair probleem is ook min of meer opgelost, deze fluctueerde namelijk heel erg, communicatie tussen de MoTeC en de stappenmotor verloopt niet vlekkeloos, maar daar wordt later nog eens naar gekeken, hij loopt nu in ieder geval weer netjes stationair 1000 RPM (licht oplopend naar 1150 RPM als de motor warm is)...

Wouter heeft met veel geduld en kennis de problemen die we eerst hadden kunnen verhelpen, het is altijd weer een fijn gevoel als de auto loopt zoals die hoort te lopen, dit wordt natuurlijk versterkt door alle problemen die we voorafgaand daaraan hebben gehad...

Ik ben in ieder geval tevreden met het (tussen)resultaat, ik zal binnenkort eens kijken of er ook wat cijfers aan gehangen kunnen worden...

Gisteren voor het eerst even wat gespeeld samen met Razer...

http://www.youtube.com/watch?v=I4nsakSQRCw

Ben

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 22 mei 2008, 10:46

Booooh schreef:Het stationair probleem is ook min of meer opgelost, deze fluctueerde namelijk heel erg, communicatie tussen de MoTeC en de stappenmotor verloopt niet vlekkeloos, maar daar wordt later nog eens naar gekeken, hij loopt nu in ieder geval weer netjes stationair 1000 RPM (licht oplopend naar 1150 RPM als de motor warm is)...


Gisteren voor het eerst even wat gespeeld samen met Razer...

http://www.youtube.com/watch?v=I4nsakSQRCw

Ben
kids ............................................................... wanneer mag ik mee spelen :oops: :wink:

maar euhm, netjes 1000rpm en oplopend naar 1150rpm als ie warm is :roll: das de omgekeerde wereld toch? normaal als ie koud is kan dat andersom zijn...heb je misschien iets verkeerd om gezet? of is dit normaal bij een EVO :roll:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 22 mei 2008, 18:55

GTRene schreef: maar euhm, netjes 1000rpm en oplopend naar 1150rpm als ie warm is :roll: das de omgekeerde wereld toch? normaal als ie koud is kan dat andersom zijn...heb je misschien iets verkeerd om gezet? of is dit normaal bij een EVO :roll:
René,

Normaliter is dat zo als de stappenmotor z'n correcties kan/mag uitvoeren van de ECU, nu draait ie volledig op de ECU op een ingestelde (gewenste) waarde, deze wordt pas bereikt als de motor een beetje warm wordt/is, een normale cold-start van een EVO draait ook hoger in toeren totdat ie warm is, nadeel van de wijze waarop het nu is ingesteld bij mij, is dat het start-toerental afhankelijk is van de weersomstandigheden, het is een erg lastig te traceren probleem, en gezien de voortgang die we wilden maken is het nu zo opgelost...

Eventuele tips van kenners voor een goede oplossing van dit probleem zijn natuurlijk welkom, de ECU welke gebruikt wordt, is een MoTeC M800...

Ben

PS ... enne meespelen mag altijd :lol:

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 23 mei 2008, 19:06

Klinkt alvast goed, ben alleen benieuwd hoe het loopt op 2.1 bar... Sta er wel van te kijken dat de duw in je rug weg is!? Je zou toch verwachten bij zo'n grote turbo die later op gang komt dat de klap juist groter is.

Enne, als de auto klaar is wil ik een keer me je mee ''piloten'' haha 8)

Gr. TF

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3533
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Bericht door Booooh » 23 mei 2008, 20:49

Sta er wel van te kijken dat de duw in je rug weg is!? Je zou toch verwachten bij zo'n grote turbo die later op gang komt dat de klap juist groter is.
Moet het een beetje nuanceren, die schop is er wel 8) , de schop heeft betrekking op de afstelruns (en het kopiëren van dat stukje tekst :wink: ), dus in z'n 6 (en die is lang vind ik, veel langer dan in een 5-bak lijkt het), vanaf 100 kmh het gas erop, en dan is er geen schop uiteraard, wel een enorm "sleurgevoel" :D , en dat houdt niet op tot het einde denk ik, ben niet verder gegaan dan 6500 toeren ivm verkeersdrukte op dat moment, reed inmiddels 250+...

Ben

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 31 mei 2008, 17:57

Booooh schreef:dus in z'n 6 (en die is lang vind ik, veel langer dan in een 5-bak lijkt het),
Ben
Een 5bak heeft toch geen 6? of werkt dat bij Jappaners anders? :lol:
Wel gave auto..:)

twan
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2008, 13:59
Locatie: helmond

Re: Booooh

Bericht door twan » 07 sep 2008, 14:51

hey Ben.....
jij ook hier... je foto,s doen het niet meer zie ik.....
gr twan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten