320i STW motor
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Joy ah...4 cill heb je dus en wil je ook houden? van Heek motorsport heeft mooie 4 cill liggen van de 320si ofzo? waar ze mee racen kon ie ook meer dan 300pk NA uithalen, volgens mij 330 ofzo, het kale blokje was niet eens zo duur nieuw, maar al met al en inbouw kost natuurlijk wel wat.
Laatst gewijzigd door GTRene op 12 mar 2008, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
blokje uit zo'n ding 8)
[img:800:533]http://www.speedsportlife.com/photopost ... 023106.jpg[/img]
Engine type: four-cylinder in-line
Capacity: 1998 cc
Max. output: approx. 275 bhp at approx. 8,400 rpm
Max. engine speed: 8,500 rpm (as per regulations)
Cylinder block: aluminum crankcase reinforced with a bedplate
Engine control: BMW Motorsport ECU404
zo'n ding dus en ook met die carbon deksel en extra olie sproeiers enz enz...
[img:600:551]http://www.totalmotorsport.com/Features ... 2-2006.jpg[/img]

prachtig blokje, voor meer info en foto's zie hier :
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
[img:800:533]http://www.speedsportlife.com/photopost ... 023106.jpg[/img]
Engine type: four-cylinder in-line
Capacity: 1998 cc
Max. output: approx. 275 bhp at approx. 8,400 rpm
Max. engine speed: 8,500 rpm (as per regulations)
Cylinder block: aluminum crankcase reinforced with a bedplate
Engine control: BMW Motorsport ECU404
zo'n ding dus en ook met die carbon deksel en extra olie sproeiers enz enz...
[img:600:551]http://www.totalmotorsport.com/Features ... 2-2006.jpg[/img]
prachtig blokje, voor meer info en foto's zie hier :
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Michel Pol schreef:Volgens mij een 4cylinder motor Rene.
Michel

das serieus geldDat komt omdat dit een giga doorontwikkelde BMW is in tegenstelling tot de wat normalere Porsches en Marcossen. Kost zo rond de 500000 euro ! Perfect uitgewogen/gebalanceert e.d. Hij kan gewoon veel harder door de bochten dan de rest van het deelnemersveld. Op vermogen moet hij het wel afleggen tegen de Porka's en de Marcossjes hoor. Deze bewuste BMW is overigens van een Italiaans team geweest, weet even niet meer welke..
--------------------------------------------------------------------------------
Ah, een kenner!
De BMW 320i E36 STW is inderdaad tot perfectie uitgebalanceerd. Gewicht van de auto is perfect verdeeld over de vier wielen, onder andere door dingen zoals accu en startmotor op een andere plek te plaatsen, dus op elk wiel rust hetzelfde gewicht. Deze auto heeft daardoor de hoogste bochtensnelheid van het hele deelnemersveld.
Hij is bereden door Gianni Morbidelli in Italië.

-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Helaas is de spoeling erg dun vwb auto's met RWD layout en een 4cyl in de neus. Uiteindelijk kom je altijd uit bij een E36 318is maar met 140pk is dat ook geen strepentrekker.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Nog een keer deze discussiehugo schreef:Helaas is de spoeling erg dun vwb auto's met RWD layout en een 4cyl in de neus. Uiteindelijk kom je altijd uit bij een E36 318is maar met 140pk is dat ook geen strepentrekker.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.

Een e30 of e36 318is, blok onder hande laten nemen tot een vermogen van 175pk wat prima te doen is. Onderstel en dergelijke meenemen en je hebt voor minder dan 10k een hele leuke racer. Maar dit was allemaal al eens verteld, Hugo neem die stap nou eens man!

Of je moet een leuke BTCC wagen op de kop kunnen tikken 8)
Voor dat bedrag koop je echt wel een leuke racebeamer met ongeveer 200 pk hoorhugo schreef:Helaas is de spoeling erg dun vwb auto's met RWD layout en een 4cyl in de neus. Uiteindelijk kom je altijd uit bij een E36 318is maar met 140pk is dat ook geen strepentrekker.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Staat nog een 320is op marktplaats!hugo schreef:Helaas is de spoeling erg dun vwb auto's met RWD layout en een 4cyl in de neus. Uiteindelijk kom je altijd uit bij een E36 318is maar met 140pk is dat ook geen strepentrekker.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.
Michel
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Koop een knappe 318is €5000? En knal er dan zo'n compressor op (waarvan laatst een filmpje met vlasblom). Evt nog een leuke nokkenas, en de kop laten flowen.hugo schreef:Helaas is de spoeling erg dun vwb auto's met RWD layout en een 4cyl in de neus. Uiteindelijk kom je altijd uit bij een E36 318is maar met 140pk is dat ook geen strepentrekker.
Wat ik zoek is gewoon een RWD wagen met een lichte 4cyl in de neus en een vermogen van rond de 170 tot 200PK. En dan met een leeftijd van tussen de 10 en 15 jaar oud en een prijskaartje onder de 10K.
Ergo, dat is er m.i. gewoon niet.
Dat heb je wel voor <10k
En als je een 318is voor €5000 koopt, mag je wel verwachten dat er een leuk onderstelletje+velgen onderzit.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Toevallig dit weekend nog over gehad. Voor 5000 euro heb je 185 -200 pk atmosferisch uit een 318is.
Je pakt als basis de M44 met zijn 1.9 liter. Kop bewerken, individuele gaskleppen, Alpha-N, krukas/vliegwiel/zuigers balanceren, 282 graden nokkenassen, aangepaste chip.
Andere optie is een DASC supercharger voor 2300 eur. Geeft tussen 190 en 210 pk.
Dit weekend met een E30 318is gereden. Die dingen zijn zo gaaf. Binnen 5 minuten ga je lange bochten door met licht overstuur. Ik heb er echt lol mee gehad. Het blok is veel levendiger in de lichte koets. Geen stuurbekrachtiging, veel gevoel en een sper diff. Echt een baby-M3.
Je pakt als basis de M44 met zijn 1.9 liter. Kop bewerken, individuele gaskleppen, Alpha-N, krukas/vliegwiel/zuigers balanceren, 282 graden nokkenassen, aangepaste chip.
Andere optie is een DASC supercharger voor 2300 eur. Geeft tussen 190 en 210 pk.
Dit weekend met een E30 318is gereden. Die dingen zijn zo gaaf. Binnen 5 minuten ga je lange bochten door met licht overstuur. Ik heb er echt lol mee gehad. Het blok is veel levendiger in de lichte koets. Geen stuurbekrachtiging, veel gevoel en een sper diff. Echt een baby-M3.
- Ti-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Bij de 318 ti is de ophanging compleet identiek aan de E30 M3. Met de M44 die er bij mij in ligt kun je lekker aan de slag. Downing Atlanta SC is een Eaton M62 met aangepaste delen & software. Kost USD 3300 en is met de lage koers momenteel een relatief koopje. Atmo is leuker, maar zou ik niet durven i.v.m. dagelijkse rijdbaarheid en alle ellende die Allen er mee heeft is ook niet echt bemoedigend om het uit te proberen.Joy Jolliffe schreef:Toevallig dit weekend nog over gehad. Voor 5000 euro heb je 185 -200 pk atmosferisch uit een 318is.
Je pakt als basis de M44 met zijn 1.9 liter. Kop bewerken, individuele gaskleppen, Alpha-N, krukas/vliegwiel/zuigers balanceren, 282 graden nokkenassen, aangepaste chip.
Andere optie is een DASC supercharger voor 2300 eur. Geeft tussen 190 en 210 pk.
Dit weekend met een E30 318is gereden. Die dingen zijn zo gaaf. Binnen 5 minuten ga je lange bochten door met licht overstuur. Ik heb er echt lol mee gehad. Het blok is veel levendiger in de lichte koets. Geen stuurbekrachtiging, veel gevoel en een sper diff. Echt een baby-M3.
Alternatieven zijn i.d.d. zeer dun gezaaid buiten BMW.
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Bij de 318 ti is de ophanging compleet identiek aan de E30 M3. Met de M44 die er bij mij in ligt kun je lekker aan de slag. Downing Atlanta SC is een Eaton M62 met aangepaste delen & software. Kost USD 3300 en is met de lage koers momenteel een relatief koopje. Atmo is leuker, maar zou ik niet durven i.v.m. dagelijkse rijdbaarheid en alle ellende die Allen er mee heeft is ook niet echt bemoedigend om het uit te proberen.Erik Klootwijk schreef:Joy Jolliffe schreef:Toevallig dit weekend nog over gehad. Voor 5000 euro heb je 185 -200 pk atmosferisch uit een 318is.
Je pakt als basis de M44 met zijn 1.9 liter. Kop bewerken, individuele gaskleppen, Alpha-N, krukas/vliegwiel/zuigers balanceren, 282 graden nokkenassen, aangepaste chip.
Andere optie is een DASC supercharger voor 2300 eur. Geeft tussen 190 en 210 pk.
Dit weekend met een E30 318is gereden. Die dingen zijn zo gaaf. Binnen 5 minuten ga je lange bochten door met licht overstuur. Ik heb er echt lol mee gehad. Het blok is veel levendiger in de lichte koets. Geen stuurbekrachtiging, veel gevoel en een sper diff. Echt een baby-M3.
Alternatieven zijn i.d.d. zeer dun gezaaid buiten BMW.[/quote
Kijk, dat bedoel ik ook. Ik heb uit mijn volvo periode zoveel van die tuningsprojecten op de klippen zien lopen. Ik begin er liever niet aan. 5K investeren en vervolgens alleen maar gezeik hebben.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Jaja, maar Allen is toevallig zo eigenwijs geweest om eens te bewijzen dat je met een m40(!) blokje iets leuks kunt maken. Tegen alle adviezen in, ook die van Bas Roos, moest en zou ik persee m'n eigen blok onder handen laten nemen. Voor een IS blok hoef je niet eens zoveel te veranderen om aan 170 pk te komen. Setje goed gekozen nokkenassen met de juiste afstelling en je bent er al. Laat je daarnaast de kop bewerken en plemp je er alpha n of een complete stand alone op dan moet je 190 pk ook wel halen hoor. Als je nog wat moet is dat ook mogelijk, alleen lopen de kosten dan wel onevenredig uit de hand. Anyway... wellicht zijn mijn problemen binnenkort wel over. :twisted:
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Gaaf filmpje. zoals die de toerenteller uitloopt 8)Martijn Koevoets schreef:Toch blijft ie leuk: http://www.youtube.com/watch?v=ICsrADnW ... re=related
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald Allen. Schroef die TB's eraf en koop een iS blok manallen schreef:Jaja, maar Allen is toevallig zo eigenwijs geweest om eens te bewijzen dat je met een m40(!) blokje iets leuks kunt maken. Tegen alle adviezen in, ook die van Bas Roos, moest en zou ik persee m'n eigen blok onder handen laten nemen. Voor een IS blok hoef je niet eens zoveel te veranderen om aan 170 pk te komen. Setje goed gekozen nokkenassen met de juiste afstelling en je bent er al. Laat je daarnaast de kop bewerken en plemp je er alpha n of een complete stand alone op dan moet je 190 pk ook wel halen hoor. Als je nog wat moet is dat ook mogelijk, alleen lopen de kosten dan wel onevenredig uit de hand. Anyway... wellicht zijn mijn problemen binnenkort wel over. :twisted:

@Hugo: voor 10K koop je heel wat moois op 4 cilinder gebied alleen moet je op mobile.de zijn. Laatst nog een originele E30 318iS met M-Tech2 voor 3K en momenteel een originele 190E 2.3-16 met 187K kilometers voor 2700,- Moet je kijken hoeveel geld je voor mods overhoud 8) Mocht je voor een E36 gaan dan weet ik nog een hele frisse voor je en dan heb je ook nog 7K in de pocket voor mods. Op mp staat momenteel een 320iS voor 7,5K en dan heb ik een 944S2 nog niet eens genoemd
