Als een auto heel lelijk is, wil je er dan in rijden?

Dit is ons algemene autoforum.
stefan740

Bericht door stefan740 » 11 mar 2008, 15:02

Ik heb dat ook wel. Van die lelijke wagon r+ of multipla's

Maar wat ik ook heb, als mensen onterecht (in mijn ogen) een auto geweldig vinden zoals de Fiat 500 (worden er nu mensen boos? :lol: ) ga ik er ook van me leven niet in rijden. 17.000 euri en maaanden levertijd voor een klein ding met een kleurtje en airco die onderhouds een panda is :roll:

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 15:18

Ooit had ik een buurman (bij mijn winkel) die in een loods naast ons een heel indrukwekkend wagenpark had, klasieke porsche's zoasl 356'en nieuwe Porsche's, Paar Ferrari's, Lotussen.. en dat allemaal op 20 meter bij me vandaan. Aardige vent.. later is die falliet verklaard vanwege een belastingschuld van meer dan een miljoen euro :roll: ..

Anyway hij had ook een Fiat Multipla.. Ik vroeg hem een keer waarom die zo'n lelijke multipla in zijn wagenpark had zitten..

Hij zij ik heb alles, mooi, klasiek, tijdloos.. alleen hij moest de allerlelijkste auto er naast hebben die er te koop was.. om zich te blijven realiseren hoe bijzonder zijn overige auto's waren.. Da's ook weer een insteek :P

Teunis

Bericht door Teunis » 11 mar 2008, 15:47

Je hebt lelijk en gewoon te lelijk (multipla's etc vallen in die categorie...) maar voorop staat bij mij of ie lekker stuurt, doet ie dat dan ben je toch al snel genoeg weg voordat iemand je kan zien ;)
EVO's en Subaru's zijn ook niet moeders mooiste, maar ze maken me toch hebberig... En dat is alleen maar door de driving fun die ze bieden... Zo'n auto wordt door de driving fun dan opeens ook aantrekkelijk en verschuift het mindere uiterlijk naar de achtergrond. (mindere uiterlijk moet je bezien in het licht van echte schoonheden van auto's als een 8c competizione, DB9 etc...)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 mar 2008, 16:11

Rico v Velzen schreef:Ooit had ik een buurman (bij mijn winkel) die in een loods naast ons een heel indrukwekkend wagenpark had, klasieke porsche's zoasl 356'en nieuwe Porsche's, Paar Ferrari's, Lotussen.. en dat allemaal op 20 meter bij me vandaan. Aardige vent.. later is die falliet verklaard vanwege een belastingschuld van meer dan een miljoen euro :roll: ..

Anyway hij had ook een Fiat Multipla.. Ik vroeg hem een keer waarom die zo'n lelijke multipla in zijn wagenpark had zitten..

Hij zij ik heb alles, mooi, klasiek, tijdloos.. alleen hij moest de allerlelijkste auto er naast hebben die er te koop was.. om zich te blijven realiseren hoe bijzonder zijn overige auto's waren.. Da's ook weer een insteek :P
Je raadt nooit wat diezelfde buurman nu rijdt. LOL :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 16:15

1 serie? :)

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 16:24

Nou daar ben ik wel benieuwd naar Robin :lol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 mar 2008, 16:31

Was dat niet de spijkerbroeken-buurman?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 mar 2008, 17:33

Als duidelijk antwoord op de topic titel : NEE !!!

Meerijden tot daar aan toe, maar zelf in rijden nee...
Dan zou ik continu de neiging hebben om uit te stappen en aan mensen uit te leggen dat het wel lekker rijdt....

Dacht het dus niet...

Hoe lekker het ook rijdt, mij zul je dus nooit in een Multipla, Ka, Dacia of iets dergelijks zien......

Tom

Bericht door Tom » 11 mar 2008, 19:44

Hehe.

Zo zat ik ooit eens bij een jongen in de klas, zijn vader had een Multipla gekocht. Hij begon zichzelf gelijk te verdedigen.. "ja maar het was een showroommodel dus we konden em kei goedkoop kopen, dan maar een lelijke auto".... denk dat ie dat nog vaak kon 'uitleggen' :lol: :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 11 mar 2008, 20:07

't lijkt me nog eens super om voor een paar hondertjes eens een gouwe ouwe suzuki Alto 0.8 te kopen en er alleen maar mee te raggen. Hoe misvormd dat hok er ook uitziet.

En over de negatieve suzuki's Wagon R+: Is inderdaad niet moeders mooiste, maar ga er eens een stukje mee rijden:

- enorm ruim voor z'n geld (kun je tot 2 meter meende ik heel fatsoenlijk in zitten)
- Helt lang niet zoveel over als ie eruit ziet. Valt enorm mee.

maar ik vind hem zelf ook niet mooi. Maar verder zit 'ie heel deugdelijk in elkaar

peer

Bericht door peer » 11 mar 2008, 20:20

Mack schreef:Voor mij is uiterlijk belangrijker. Dus al heb je een Smart met een Ferrari-motor, no way dat je mij erin krijgt...
Ok en andersom ? een ferrari met een smart-motor? (gewoon nieuwsgierig :wink: )

Zef moet het een combi zijn, zowel het interieur als de buitenkant moet mooi zijn, en hij moet goed sturen. Maar voor mij is ook het dashboard zeer belangrijk. Hier kijk je immers vaker naar dan de buitenkant. Een auto met bijvoorbeeld de kilometerteller in het midden van de auto is voor mij een NO-GO.

Maar ik deel de mening van een aantal hier. Als het me niks kost rij ik in alles..... (nouja bijna alles) Maar zelf kopen.... dat nooit.

Knot

Bericht door Knot » 11 mar 2008, 21:11

Mij zal je niet zo snel in een Citroentje zien hoor 8)

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2008, 21:17

Ach, mooi is ook relatief :D

Rij dagelijks in een patrol, heb toen getwijfeld tussen een patrol en een prius :D :D
Verder hebben we nog een paar vijfjes, zijn ook niet echt een toonbeeld van schoonheid, maar wel leuk als je de meeste moderne auto's er met twee vingers in de neus uitrijdt :twisted:

De mooiste die we hebben is de Alpine 501, beter bekend als de gt turbo. Helaas al 7 jaar aan bezig :?

Meestal willen wij een auto die niet iedereen rijdt, dus al behoorlijk wat raars gereden :lol: :lol:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 11 mar 2008, 21:31

luco hornsveld schreef:Ach, mooi is ook relatief :D

Rij dagelijks in een patrol, heb toen getwijfeld tussen een patrol en een prius :D :D
Verder hebben we nog een paar vijfjes, zijn ook niet echt een toonbeeld van schoonheid, maar wel leuk als je de meeste moderne auto's er met twee vingers in de neus uitrijdt :twisted:

De mooiste die we hebben is de Alpine 501, beter bekend als de gt turbo. Helaas al 7 jaar aan bezig :?

Meestal willen wij een auto die niet iedereen rijdt, dus al behoorlijk wat raars gereden :lol: :lol:
Weet niet welke Patrol je hebt maar...

Heb diverse keren in nieuwe Patrols gereden( 3/5 deurs) en daar zou ik niet elke dag in kunnen rijden hoor...wat een herrie en vreselijk traag zeg! (3.0 Turbo) :lol:

Joy

Bericht door Joy » 11 mar 2008, 21:40

Die nieuwe Patrols weet ik niks van. Maar die oude 3.3 of 2.8TD, machtige wagens om in te rijden. Heerlijke 6-pitter kwa loop en geluid, en sterk als een os. Het moment dat je een tandemasser boordevol zand achteruit een blubberperceel in rijdt zonder tractieproblemen is machtig :D
Maatje van me heeft er de barrelrace mee gereden (alleen een paar lekke banden) en heeft er pas nog 1 gekocht om mee naar IJsland te gaan.

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2008, 21:50

Ahmed schreef:

Heb diverse keren in nieuwe Patrols gereden( 3/5 deurs) en daar zou ik niet elke dag in kunnen rijden hoor...wat een herrie en vreselijk traag zeg! (3.0 Turbo) :lol:
Ik heb de 3.0 turbo 5 deurs dus de lwb
ach, herrie?? heb je wel eens in een gestripte 5 gereden :D :D
Ik rij toch 60.000 per jaar, alleen met de patrol, de hoge zit en robuuste uiterlijk vind ik wel fijn.
En hard rijden kan je toch niet tijdens de spits.
En lekker waardevast :D :D

Voor de echte DF fun hebben we genoeg andere zooi staan :P

allen

Bericht door allen » 11 mar 2008, 22:00

Het allerbelangrijkste voor mij is het interieur. Want een auto kan nog zo goed sturen, als ik koppijn krijg van het zien van het dashboard dan gaat het feest niet door. Zo'n oudere Ford Focus RS? Ziet er gaaf uit van buiten. Stuurtje is een tikkeltje eng en het dashboard vind ik afgrijselijk. Zoiets moet ik dan niet. Is de buitenkant ietsje minder, is dat geen ramp. Ik zit immers in de auto. Tenzij ik de buitenkant wederom afgrijselijk vind. Bijvoorbeeld zo'n Impreza met van die ronde koplampen erin. Daar ga ik niet in zitten.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 11 mar 2008, 22:45

luco hornsveld schreef:
Ahmed schreef:

Ik heb de 3.0 turbo 5 deurs dus de lwb
ach, herrie?? heb je wel eens in een gestripte 5 gereden :D :D
Ik rij toch 60.000 per jaar, alleen met de patrol, de hoge zit en robuuste uiterlijk vind ik wel fijn.
En hard rijden kan je toch niet tijdens de spits.
En lekker waardevast :D :D

Voor de echte DF fun hebben we genoeg andere zooi staan :P
Mee eens, vooral zo'n zwarte 5 deurs met lichtmetalen velgen eronder 8)

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 08:34

Vanochtend ff geklokt, toch binnen de 12 sec naar de 100 voor dat zware logge hok :D

@Ahmed, ik heb een donkerrode twotone

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 12 mar 2008, 09:33

Als een auto heel lelijk is, wil je er dan in rijden?

Peins er niet over: http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... highlight=

Ahmed

Bericht door Ahmed » 12 mar 2008, 10:27

luco hornsveld schreef:Vanochtend ff geklokt, toch binnen de 12 sec naar de 100 voor dat zware logge hok :D

Serieus?? Voor mijn gevoel ging het meer richting de 15-20sec ofzo :lol:

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 10:39

Ahmed schreef:
luco hornsveld schreef:Vanochtend ff geklokt, toch binnen de 12 sec naar de 100 voor dat zware logge hok :D

Serieus?? Voor mijn gevoel ging het meer richting de 15-20sec ofzo :lol:
Deze is goed losgereden :P

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 mar 2008, 11:08

Tristan schreef:Zelf een auto kiezen zal het een combi zijn van schoonheid en rijeigenschappen. Is toch lekker als je 's morgens naar je auto toe loopt en denkt: "goh, wat blijft hij mooi". 8)
Of je loopt naar je kantoor/huis en kijkt nog even naar de auto om :wink:
Combi die je noemt is belangrijk, verder moet de auto ook nog een beetje praktisch zijn en een goede basis hebben om er nog meer vermogen uit te halen.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 mar 2008, 11:40

Als een auto lekker rijdt dan boeit me de buitenkant helemaal niks meer. Ik denk bij auto's in eerste instantie geregeld 'wat een lelijk hok', om dat gevoel direct weer kwijt te zijn nadat ik erin heb gereden. Ik vind 'm dan zelfs mooi.

Bij mooie auto's heb ik dat gevoel in omgekeerde richting. De begeerte die er dan eerst was kan na de eerste onerverende meters helemaal weg zijn om dan ook nooit weer terug te komen.

m@rco

Bericht door m@rco » 12 mar 2008, 11:51

Ik had het fantastisch gevonden als jij gewoon gezegt had:

Nee, lelijke auto's wil ik niet in rijden! :lol: 8)

Plaats reactie