Rico. Dus je gaat ook zomaar voorbij aan het feit dat iemand die geen bijstandsuitkering nodig heeft, maar zwart werkt en OOK nog eens een uitkering trekt, dat je daar niets tegen moet doen???
Buurman of niet, ik ga mijn goedbetaalde belastingcenten toch niet afstaan aan zo'n malloot ???? Tuurlijk ga ik daar dan wat aan doen !
Of was je even vergeten dat het JOUW geld was ?
Niet IK ben de verrader, maar die BUURMAN is de verrader.
De grote vraag is Macboy kun je alles overzien ? En vooral de gevolgen die erg ingrijpend kunnen zijn in iemands zijn persoonlijke levensfeer ?
Ten eerste weet je helemaal niet waarom die buurman er zwart bijwerkt ? (als je dat al kunt bewijzen, zonder de exacte achtergrond te kennen) Mischien moet ie wel zwart bijwerken omdat die ook heel graag zijn kindertjes naar muziekles wil sturen of ze andere dingetjes niet wil ontzeggen die andere kinderen wel hebben zoals een keertje op vakantie ? Een uitkering is zoals velen hier weten heel magertjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik moedig zwart werken niet aan, maar zwart werken doen mensen ook NIET voor de lol. Een uitkering trekken doen de meeste mensen ook NIET voor de lol. Er zijn uitzonderingen, altijd, maar hoe weet je dat ?
Even weer terug naar mijn voorbeeld, denk je dat ik een fijn gevoel zou hebben als ik die buurman er wel zou bijlappen/klikken.. wetende dat zijn kinderen niet meer naar muziekles kunnen of op een keer op vakantie kunnen ? Terwijl zijn kinderen die er helemaal niks aan kunnen doen, want kinderen hebben niks met grote mensen zaken te maken.. niet anders zijn dan mijn kinderen en wat mij betreft net zoveel recht hebben op levensgeluk als mijn kinderen.
Wat betreft mijn goedbetaalde belastingcenten.. ALS ik mocht beslissen waar MIJN belastingcenten heen zouden gaan, dan zou het in NL er heel anders aan toe gaan.
Zodra het richting Apeldoorn gaat zijn het MIJN centen niet meer, maar gaat het in het grote zwarte gat wat overheid heet, die zogenaamd het beste met iedereen voor heeft maar ondertussen iedereen laat vallen die ook maar een beetje tussen het wal en het schip hangt. Bv die Buurman die word aangehaald..
We moeten allemaal werken voor ons centen, dat is voor velen vanzelf sprekend voor anderen veel minder of helemaal niet..
Ander voorbeeld, ouderen 65plus hebben heel vaak niks te besteden.. leven alleen.. verteren.. kommeren weg.. en dan ontmoeten ze een nieuwe levenspartner.. die ook een klein uitkerinkje heeft.. samen hebben ze iets meer dan niks te besteden.. maar zijn wel "echte" fraudeurs.. Maar in de praktijk kunnen ze net een busreisje extra pakken in de maand..
En de andere kant van de balans.. een overheid die op de meest verspillenden manier met geld loopt te smijten, uit te geven aan de meest onzinnige projecten..
Wie ben ik dan om voor die mensen voor god te gaan spelen door ze te verlinken/verklikken ?
Voor die keus wil IK niet worden gesteld door de NL overheid die maar graag veel verraders ziet.
Morele keuzes werken 2 kanten op..
Ik wil 's nachts lekker slapen en niet wakker liggen over een "fantastische" daad die ik heb verricht..
Bovenstaande situatie die ik schets is volledig fictief, maar als willekeurig voorbeeld aangehaald.