Klikken is nu een teken van fatsoen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Zou jij klikken?

Ja
4
9%
Nee
14
33%
Situatie afhankelijk
25
58%

Totaal aantal stemmen: 43

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 12:34

Rico v Velzen schreef:
Tom schreef:De term klikken vind ik wel heel verkeerd. Maar als ik anderen opmerk van smerige zaakjes dan behoor je als burger gewoon de politie te bellen. Als we alles maar goed vinden is het eind zoek.
.
Alleen wat zijn smerige zaakjes ?

De buurman met een kamertje vol met wietplantjes ?

Ga je hem verlinken ? Durf je daarna nog je buurman recht in de ogen te kijken ?

Goh een paar plantjes maar, wie heeft er last van, niemand toch ?

Andersom jij rijd met 240 km/h per uur op een lege snelweg, in ogen van 90% van de Nederlanders een smerig zaakje.. En diezelfde buurman ziet het en belt de politie..

Terecht ? Onterecht ?

Er is altijd wel een goed te praten moreel excuus om iemand te verlinken.
begrijpelijk Rico, maar hier doen bijde personen niemand echt wat aan of tekort...maar als er overlast komt door de situaties of echt mensen worden misbruikt enz enz of ze tappen bij jou de stroom af voor de wietplantage wat doe je dan... :wink:

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2008, 12:38

GTRene schreef:
Rico v Velzen schreef:
Tom schreef:De term klikken vind ik wel heel verkeerd. Maar als ik anderen opmerk van smerige zaakjes dan behoor je als burger gewoon de politie te bellen. Als we alles maar goed vinden is het eind zoek.
.
Alleen wat zijn smerige zaakjes ?

Ga je hem verlinken ? Durf je daarna nog je buurman recht in de ogen te kijken ?

Andersom jij rijd met 240 km/h per uur op een lege snelweg, in ogen van 90% van de Nederlanders een smerig zaakje.. En diezelfde buurman ziet het en belt de politie..

Terecht ? Onterecht ?

Er is altijd wel een goed te praten moreel excuus om iemand te verlinken.
begrijpelijk Rico, maar hier doen bijde personen niemand echt wat aan of tekort...maar als er overlast komt door de situaties of echt mensen worden misbruikt enz enz of ze tappen bij jou de stroom af voor de wietplantage wat doe je dan... :wink:
dan wil ik meedelen met de winst :D :D :D

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mar 2008, 12:39

Ik schreef al eens wat op Wo Feb 27, 2008 8:45
http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... &start=100

Tom

Bericht door Tom » 11 mar 2008, 12:52

Rico v Velzen schreef: Alleen wat zijn smerige zaakjes ?

Een paar plantjes is niet erg,.(zolang je er geen last van hebt). zeker niet als die buurman gewoon een baan heeft... maar als ie meer criminele zaken doet of daar z'n inkomsten uit heeft dan vind ik dat heel wat anders.
Grens is moeilijk aan te geven.. te hard rijden, keertje door rood rijden, wat wietplantjes, iets wat je gevonden hebt houden, dingen kopen die van de vrachtwagen zijn gevallen.. dat zijn zaken waarvan ik de politie niet bel.
Jatten van spullen, mensen oplichten, geweld etc., dat zou ik eerder aangeven.
(En ja, iets van de vrachtwagen gevallen kopen is ook indirect jatten van spullen.. daarom grens is moeilijk aan te geven)

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 13:19

En juist omdat die grens zo moeiijk is Tom klik ik niet.

Voor alle duidelijkheid we hebben het over klikken hé.. niet over terecht de politie bellen als iemand in levensgevaar is omdat ie afgetuigd word op straat ofzo.

Of omdat je ziet dat er inbrekers aan het "werk" zijn bij de buren oid.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 mar 2008, 13:54

Wat noem je dan klikken?

Een misdrijf, of een overtreding?
Of is het afhankelijk van de strafmaat die daarop staat?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 14:15

E60 M5 schreef:
Dennis Cavallino schreef:Er is net ook een klikdraadje verwijderd. Hoe toepasselijk.
:lol:
Ben je nu aan het klikken door te zeggen dat het verwijderd is? :lol:
Toch nog iemand die mijn humor kan waarderen. 8)

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 14:19

Klikken is bijna altijd ingegeven door het licht mekaar in de ogen niet gunnen.

De overbuurman heeft een dikke Mercedes van een ton en hij hij heeft een VMBO baan.

DAT KAN NIET, hoe kan ik hem een oor aan naaien ? Op de meest laffe manier.. ja gaan klikken.... kliklijn meld anonieme misdaad bellen, fiscus anoniem bellen..

Alles lekker anoniem, buiten schot blijven.. lekker klikken, erbij lappen.. hij zal godverdomme toegeven dat die hij die Mercedes door illegale klusjes heeft gekregen.. want elke dag komen er vreemde bezoekers langs die anders nooit in de straat komen.. jjaaa dit zaakje stinkt..

Hij gaat hangen.. belt de kliklijn..

Een klikspaan weet heel vaak niks van de achtergrond, klikt uit jaloezie.. klikt omdat hij niet kan hebben dat het lijkt omdat een ander de zaakjes net even beter voor mekaar heeft..

Een klikspaan is in mijn ogen een low life. Een laf buitensschot willen blijvend anoniem stuk vreten.

Een klikspaan is zo laf dat die een ander nooit rechtstreeks "face to face" op zijn gedragingen durft aan te spreken.

Kruipt lekker weg tegen de achtergrond van zijn kleurloze bloementjes behang.

En 's avonds in bed heeft die een voldaan gevoel over hoe hij de mensheid van een ramp heeft behoed.

Ik heb voor klikkers geen greintje respect..

Tom

Bericht door Tom » 11 mar 2008, 14:33

Ja maar je hebt het nu even over het bezit van een dikke auto... maar is wel meer dan dat. Wat als je je buurman verdenkt z'n vrouw te slaan. Puur een vermoeden op basis van wat losse dingen die je opvallen, je kunt niets hard maken. Je kunt het verder prima met hem vinden, gewoon leuke man en regelmatig een babbeltje met elkaar.
Is het dan klikken als je de politie belt? Eventueel anoniem?

Luco

Bericht door Luco » 11 mar 2008, 14:51

Rico v Velzen schreef:Klikken is bijna altijd ingegeven door het licht mekaar in de ogen niet gunnen.

De overbuurman heeft een dikke Mercedes van een ton en hij hij heeft een VMBO baan.

DAT KAN NIET, hoe kan ik hem een oor aan naaien ? Op de meest laffe manier.. ja gaan klikken.... kliklijn meld anonieme misdaad bellen, fiscus anoniem bellen..

Alles lekker anoniem, buiten schot blijven.. lekker klikken, erbij lappen.. hij zal godverdomme toegeven dat die hij die Mercedes door illegale klusjes heeft gekregen.. want elke dag komen er vreemde bezoekers langs die anders nooit in de straat komen.. jjaaa dit zaakje stinkt..

Hij gaat hangen.. belt de kliklijn..

Een klikspaan weet heel vaak niks van de achtergrond, klikt uit jaloezie.. klikt omdat hij niet kan hebben dat het lijkt omdat een ander de zaakjes net even beter voor mekaar heeft..

Een klikspaan is in mijn ogen een low life. Een laf buitensschot willen blijvend anoniem stuk vreten.

Een klikspaan is zo laf dat die een ander nooit rechtstreeks "face to face" op zijn gedragingen durft aan te spreken.

Kruipt lekker weg tegen de achtergrond van zijn kleurloze bloementjes behang.

En 's avonds in bed heeft die een voldaan gevoel over hoe hij de mensheid van een ramp heeft behoed.

Ik heb voor klikkers geen greintje respect..
@Rico
Bij ons in het dorp woont zon figuur, twee broers.

Hebben de gemeente gebeld want ik zou een illegaal garagebedrijf hebben :roll: :roll: :roll:
Gemeente is onderzoek wezen doen, niks aan de hand

Had een G-tech meeting georganiseerd, heeft die de politie gebeld, kwamen kijken en moesten stoppen.

Was mijn subframe aan het afspuiten en moest tussendoor Jolanda even helpen met heg snoeien, hoor ik ineens een hoop geroep, staat er iemand op de dam (bleek later een broer van verlinker te zijn en net zo erg) die kwam zeiken over het schoonspuiten, had die zogenaamd last van.
Volgende dag gemeente aan de lijn, die had die gebeld want hij had 6 vaten olie zien staan (die klootzak is dus gewoon naar binnen gelopen, door een tussendeur heen mijn tweede loodsgedeelte in) anders had die nooit die vaten kunnen zien. Politie kan daar niks aan doen zeggen ze.

Twee dagen later staat zijn broer aan de poort mijn vrouw uit te schelden.

Verder belt die voor elk wissewasje wat een ander doet en naar zijn mening niet kan of als die er last van heeft de politie, en naait zijn vriendjes op.

Het hele dorp heeft een pesthekel aan die twee, ik ben er klaar mee, als ze nog 1 keer zonder toestemming op mijn dam komen, schop ik ze helemaal lens :twisted: :twisted: :twisted

Kreeg ook het advies om eens met een man of tien bij hem aan te bellen en hem vriendelijk te waarschuwen, hij durft namelijk alleen als die vriendjes bij zich heeft en jij alleen bent.

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 15:05

Tom schreef:Ja maar je hebt het nu even over het bezit van een dikke auto... maar is wel meer dan dat. Wat als je je buurman verdenkt z'n vrouw te slaan. Puur een vermoeden op basis van wat losse dingen die je opvallen, je kunt niets hard maken. Je kunt het verder prima met hem vinden, gewoon leuke man en regelmatig een babbeltje met elkaar.
Is het dan klikken als je de politie belt? Eventueel anoniem?
Ja dat is klikken, als die vrouw geslagen word (wat je dus nog niet eens zeker weet volgens jouw stelling) is dat een keuze van die vrouw zelf om dat te accepteren.

Die vrouw heeft zelfbeschikkingsrecht en kan op basis daarvan opstappen bij haar kerel.

Maar stel nou dat diezelfde buurman zijn kinderen aftuigt en ik dat concreet zou hebben geconstanteerd dan zou ik daar met open kaart werk van maken. Maar dat is geen klikken, maar ee zwakkere in de maatschappij in bescherming nemen.

Maar dan echt alleen om feitelijke constantering van mijn kant, niet op basis van vermoedens ofzo. Want kinderen kunnen genoeg blauwe plekken hebben zonder dat er maar 1 vinger is naar uitgestoken. (val en glijpartijen bv)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 15:22

echt klikken is natuurlijk ook wat kids vroeger deden...

dus niemand verder vertellen en zo afspreken, maar dat dan 1 van de groep bv de boel verlinkt terwijl hij had gezegd het geheim te bewaren :lol: das een klikspaan :wink:

maar als je een bekende terrorist weet te zitten oid dan is het een soort burgerplicht om het te vermelden :wink:
waarden en normen...maarja sommige hebben die niet :roll:

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 15:53

Ah lol dat je over die terrorist begint.. angst regeert onder de bevolking. ondertussen bijna 1 miljoen potentiële moslim terroristen in NL.. Aldus de gezaaide angst van de overheid..

Bij mijn weten is de laatste terroristische aanslag in NL ergens uit in jaren 70, was dat niet met die molukkers ? Trein en school ?
Wie weet het nog ?

Anyway DE terrorist bestaat niet in NL. Maar de angst die er heerst.. de ene helft van de bevolking denkt dat de andere helft een potentiële terrorist is..

Hup een klikspanen site oprichten http://www.nederlandtegenterrorisme.nl/

Het is gewoon van de pot gerukt.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2008, 16:13

Rico v Velzen schreef:
Bij mijn weten is de laatste terroristische aanslag in NL ergens uit in jaren 70, was dat niet met die molukkers ? Trein en school ?
Wie weet het nog ?
Ja dat weet ik nog goed volgens mij 1975, heb er met een buurman die vrachtwagen chauffeur was en ik wel eens meehielp bij gestaan op een afstand toekijken naar die trein die zeg maar op spoor tussen de weilanden stilstond...spannend :lol:

maar euh Rico...bestaat niet in NL? terrorisme cellen? zeker wel, volgens mij waren er zelfs trainingskampen destijds opgerold toch :roll:

anyway wie kwam er nou met verhalen over achtervolgingswaanzin enzo :wink: met z'n M3 :lol: een tijdje terug dat die persoon dat ding wilde verkopen en een simpele auto wilde kopen omdat ie zich bespioneerd voelde e.d. :wink: :wink:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 11 mar 2008, 17:11

Ik klik regelmatig en veel.

Anders heeft een muis weinig nut toch? :wink:

RVV

Bericht door RVV » 11 mar 2008, 17:37

Precies Rene dat was ook gezaaide angst van/door de overheid !

OOK onder het mom van verklik de verkeerszondaar :roll:

Buitenproportioneel angst aanpraten daar is de overheid HEEL goed in momenteel.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 mar 2008, 22:08

Rico v Velzen schreef:Precies Rene dat was ook gezaaide angst van/door de overheid !

OOK onder het mom van verklik de verkeerszondaar :roll:

Buitenproportioneel angst aanpraten daar is de overheid HEEL goed in momenteel.
Das de beste manier om allerlei onzinnige maatregelen er door te drukken, als daar zijn;

Slurptax
Energielabel
Terrorisme dreigingsniveau opkrikken naar "substantieel"

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mar 2008, 15:13

Rico. Dus je gaat ook zomaar voorbij aan het feit dat iemand die geen bijstandsuitkering nodig heeft, maar zwart werkt en OOK nog eens een uitkering trekt, dat je daar niets tegen moet doen???

Buurman of niet, ik ga mijn goedbetaalde belastingcenten toch niet afstaan aan zo'n malloot ???? Tuurlijk ga ik daar dan wat aan doen !

Of was je even vergeten dat het JOUW geld was ?

Niet IK ben de verrader, maar die BUURMAN is de verrader !

Iets anders is gaan zitten speuren naar hoe je buurman aan het geld komt e.d., dat is meer wat jij bedoelt denk ik. Nederlands afgunst. Hoe komt ie aan zijn geld ?

Maar als jij kennis hebt van iemand die fraude pleegt door bijstandsgeld van de belastingbetaler te incasseren terwijl ie dat duidelijk niet nodig heeft, ja, dan vind ik dat iedereen moet klikken ja.

Afhankelijk van situatie dus.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 15:33

Inderdaad, en het is eigenlijk geen klikken, omdat dat soort mensen anderen "te kort" doen daarmee, is het bijna een soort plicht dat te vermelden...dat geld voor veel dingen waarbij mensen andere mensen wat aan doen, of ernstig benadelen enz enz...

soms afwegen, maar eigenlijk gaat het om waarden en normen en goed omgaan met elkaar en elkaar spullen/geld.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 mar 2008, 15:51

Afhankelijk van de situatie ja zeker zou ik klikken...wanneer:

Ik zie dat iemand een kind slaat/aftuigt etc.
In een auto zit met een pistool
Weet dat iemand fraude met uitkering pleegt
etc

Let wel ik praat dan over zeker weten!

Waarom omdat sommige zaken echt niet kunnen en in-direct ben zelf de dupe ervan.

En als iemand belt omdat ik te hard rij op de A1, geen probleem als ze het bewijs kunnen tonen zal ik boeten 8)

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2008, 16:00

Rico. Dus je gaat ook zomaar voorbij aan het feit dat iemand die geen bijstandsuitkering nodig heeft, maar zwart werkt en OOK nog eens een uitkering trekt, dat je daar niets tegen moet doen???

Buurman of niet, ik ga mijn goedbetaalde belastingcenten toch niet afstaan aan zo'n malloot ???? Tuurlijk ga ik daar dan wat aan doen !

Of was je even vergeten dat het JOUW geld was ?

Niet IK ben de verrader, maar die BUURMAN is de verrader.
De grote vraag is Macboy kun je alles overzien ? En vooral de gevolgen die erg ingrijpend kunnen zijn in iemands zijn persoonlijke levensfeer ?

Ten eerste weet je helemaal niet waarom die buurman er zwart bijwerkt ? (als je dat al kunt bewijzen, zonder de exacte achtergrond te kennen) Mischien moet ie wel zwart bijwerken omdat die ook heel graag zijn kindertjes naar muziekles wil sturen of ze andere dingetjes niet wil ontzeggen die andere kinderen wel hebben zoals een keertje op vakantie ? Een uitkering is zoals velen hier weten heel magertjes.

Begrijp me niet verkeerd, ik moedig zwart werken niet aan, maar zwart werken doen mensen ook NIET voor de lol. Een uitkering trekken doen de meeste mensen ook NIET voor de lol. Er zijn uitzonderingen, altijd, maar hoe weet je dat ?

Even weer terug naar mijn voorbeeld, denk je dat ik een fijn gevoel zou hebben als ik die buurman er wel zou bijlappen/klikken.. wetende dat zijn kinderen niet meer naar muziekles kunnen of op een keer op vakantie kunnen ? Terwijl zijn kinderen die er helemaal niks aan kunnen doen, want kinderen hebben niks met grote mensen zaken te maken.. niet anders zijn dan mijn kinderen en wat mij betreft net zoveel recht hebben op levensgeluk als mijn kinderen.

Wat betreft mijn goedbetaalde belastingcenten.. ALS ik mocht beslissen waar MIJN belastingcenten heen zouden gaan, dan zou het in NL er heel anders aan toe gaan.

Zodra het richting Apeldoorn gaat zijn het MIJN centen niet meer, maar gaat het in het grote zwarte gat wat overheid heet, die zogenaamd het beste met iedereen voor heeft maar ondertussen iedereen laat vallen die ook maar een beetje tussen het wal en het schip hangt. Bv die Buurman die word aangehaald..

We moeten allemaal werken voor ons centen, dat is voor velen vanzelf sprekend voor anderen veel minder of helemaal niet..

Ander voorbeeld, ouderen 65plus hebben heel vaak niks te besteden.. leven alleen.. verteren.. kommeren weg.. en dan ontmoeten ze een nieuwe levenspartner.. die ook een klein uitkerinkje heeft.. samen hebben ze iets meer dan niks te besteden.. maar zijn wel "echte" fraudeurs.. Maar in de praktijk kunnen ze net een busreisje extra pakken in de maand..

En de andere kant van de balans.. een overheid die op de meest verspillenden manier met geld loopt te smijten, uit te geven aan de meest onzinnige projecten..

Wie ben ik dan om voor die mensen voor god te gaan spelen door ze te verlinken/verklikken ?

Voor die keus wil IK niet worden gesteld door de NL overheid die maar graag veel verraders ziet.

Morele keuzes werken 2 kanten op..

Ik wil 's nachts lekker slapen en niet wakker liggen over een "fantastische" daad die ik heb verricht..

Bovenstaande situatie die ik schets is volledig fictief, maar als willekeurig voorbeeld aangehaald.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 mar 2008, 16:09

tuurlijk zijn er uitzonderingen Rico, maar denk over het algemeen hier dat we de echte "foute" bedoelen, althans ik wel...dus die die uitkering als extra inkomsten zien en niet dat beetje bijwerken al dan niet zwart om normaal rond te kunnen komen...

dit is maar een topje natuurlijk, je hebt ook scholen die nep leerlingen hebben om extra geld te krijgen, of ambtenaar gevallen die alles maar opmaken wat ze hebben anders krijgen ze dat jaar daarop dat geld niet weer...das verspilling van geld en goederen die we met z'n allen betalen zeg maar, affijn zo zijn er honderden voorbeelden :lol:

zolang het maar niet over de ruggen van anderen gaat...en dat gebeurt vaak wel...helaas.

wjn

Bericht door wjn » 12 mar 2008, 16:27

Macboy schreef:Rico. Dus je gaat ook zomaar voorbij aan het feit dat iemand die geen bijstandsuitkering nodig heeft, maar zwart werkt en OOK nog eens een uitkering trekt, dat je daar niets tegen moet doen???
Volgens mij zijn er zat mensen in nederland die ervoor betaald worden om dit te controleren.

Het is van de gekke dat je dat ook nog eens zelf moet gaan doen, daar betaal je toch genoeg belasting voor ???

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mar 2008, 17:03

Rico v Velzen schreef:Bovenstaande situatie die ik schets is volledig fictief, maar als willekeurig voorbeeld aangehaald.
WHAHAHAH

Willekeurig !!! Geloof je het zelf ??

Het is net alsof je hier een plaatje plaatst van lieve zeehondjes met een knuppel ernaast.

Wees eens realistisch man en niet zo naief.

Ik kan ook met voorbeelden komen over zielige mensen die hun kinderen niet naar muziekles kunnen sturen.

Probeer aub iets volwassener te reageren en niet de emotionele gevoelssnaar proberen te raken met je muziekles opmerking hahahah.

Muziekles kost EUR 150 per half jaar of per jaar.

Ik heb het over mensen die EUR 1500/2000 verdienen en daarnaast ook nog eens EUR 1200 van de gemeente zoals GTRene ook snapt.

Kom eens met een beter argument aub. Hier reageer ik niet eens op hahahah

RVV

Bericht door RVV » 12 mar 2008, 17:09

Het probleem is Rene dat je niet weet wie ECHT fout is..

Neem nou jezelf, je hebt een uitkering, heb je hier vaak al aangeven op het forum. Je hebt een eigen huis, je rijd een Hartge van tig euro's..

Zouden er geen mensen zijn die zich afvragen hoe dat allemaal kan ?

NU NIET GAAN UITLEGGEN HOE HET KAN, JE HOEFT JE OP GEEN ENKELE MANIER TE VERANTWOORDEN.. (ik weet wel hoe het zit je hebt het al eens uitgelegd)

Maar snapt Mien de Boer, 8 deuren verderop in de straat het ook ? En zou het niet verstandig zijn dat Mien de Boer voor de zekerheid maar even een kliklijn belt ?

Die kale in die sportwagen.. die zomaar gaat en staat.. geen werk... hij zal vast iets in de drugs doen ofzo..kan niet anders.

Mien Draait'' meld misdaad anoniem..

Met een beetje pech heb je wat uit te leggen aan een paar overijverige overheidsambtenaren.

Snap je mijn punt ? Je weet bijna nooit hoe het precies zit, en als je het WEL weet dan ben je OF advocaat :wink: of mede crimineel/fradeur :lol:

Plaats reactie