Hoe zit het eigenlijk met de S2000's?

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 04 mar 2008, 12:37

Knot schreef: Zelf zou ik altijd voor de facelift gaan (2004), grotere velgen, glazen ruitje ipv plastic enz enz.
Glazen ruitje is vanaf modeljaar 2001.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 04 mar 2008, 12:58

Ik begin nog steeds te kwijlen bij het digidash

http://youtube.com/watch?v=KnvZjR6M3iI

[IMG:640:480]http://i29.tinypic.com/29nf8dy.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 04 mar 2008, 13:00

Een citroën C3 heeft ook zo'n soort instrumentarium. Ook digi volgens mij. Maar daar gaat de "naald" niet tot 8000 rpm :P

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 04 mar 2008, 13:23

Ik ga "als het goed is" eind april/begin mei naar Las Vegas. Schijnt dat je daar een S2000 kunt huren voor 160 dollar per dag.

Denk dat ik dat maar ga doen, dagje door de canyons daar raggen.

Lijkt me werelds 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 mar 2008, 13:28

100 dollar? Dat is ongeveer 18 cent! :D

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 04 mar 2008, 13:33

Dennis Cavallino schreef:100 dollar? Dat is ongeveer 18 cent! :D
160 :wink:

Had me vergist. Is nog steeds niet veel. We zijn daar met z'n 8-en dus er is vast nog wel iemand die 50/50 wil desnoods.

Een Roush Mustang Convertible is trouwens 145 dollar... Een Lotus Elise ook.

Denk dat we wel wat huren om wat Canyon roads te gaan ontdekken. Schijnt daar best leuke DF weggetjes te liggen

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 04 mar 2008, 18:34

leuk rondje ring dit trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=pWjMvrkUqX0

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 04 mar 2008, 20:17

Heb altijd een zwak voor de S2000 gehad. Buiten het feit dat het een echte rijdersauto is, vind ik de S2000 ook nog eens een chique voorkomen hebben.

Net als bij de 911 zie je duidelijk dat de spoorbreedte achter breder is dan voor...geeft altijd een merkwaardig gezicht als je er eentje voorbij ziet rijden...het heeft iets speciaals.

Opvallend genoeg zie ik regelmatig milfs achter het stuur van een S2000 zitten, zeker hier in Den Haag/Wassenaar 8)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 04 mar 2008, 22:31

@Marcel: Gewoon zo'n MILF scoren en die Honda als bonus erbij ;)

Maar de S2000 is ook een auto waar ik heel erg enthousiast van word. Heb er meerdere keren in kunnen rijden en ik vind het zelf een erg prettige rijdersauto. Laurens (die vroeger met met ons ook op de Ring reed) heeft een nieuw model S2000 in de VS gekocht. Hij maakt er een sport van om het hele jaar open ermee te rijden ;)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10878
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 04 mar 2008, 22:42

Laurens, hmm was dat die jongen die altijd met een open dak reed op een Nissan of iets dergelijks omdat de kap stuk was ? Kan me dat herinneren, humor :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43377
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 05 mar 2008, 10:31

Mooie kar.
Heb hem ook ooit overwogen om als auto erbij te nemen.
Blijf hem wel mooi vinden maar m'n voorkeuren liggen toch ergens anders.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 05 mar 2008, 10:43

Joy Jolliffe schreef:Laurens, hmm was dat die jongen die altijd met een open dak reed op een Nissan of iets dergelijks omdat de kap stuk was ? Kan me dat herinneren, humor :D
Ja, dat klopt! Hij had eerst een Nissan 200SX cabriolet daar ;)

JeroenT
Berichten: 2238
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 05 mar 2008, 11:19

Leuke auto die S2000!
Ik was er in 2006 ook naar aan het kijken. De S2000 of E36 M3.
Tom heeft me ook nog eea uitgebreid verteld over zijn S2000 toen(via Gummen).

Maar toen waren de 1999/2000 modellen nog erg duur, 20k en hoger.
En wou liever een facelift model.

Vorig jaar trouwens met een S2000 meegereden op Zandvoort. Dat reed best goed/lekker/makkelijk. Gewoon comfortabel en zat power.

Wie weet komt er ooit nog eens een. Want idd die 9000 toeren. :P

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 05 mar 2008, 13:09

Zijn echt superwagens, na de NSX is dit Honda's beste rijders auto IMHO. Niet voor niks ook engine of the year award ontvangen, en ze zijn wel degelijk betrouwbaar. In de UK zijn ze er ook helemaal gek op.

Denk dat die van Tom door de vorige eigenaar niet goed is behandeld o.i.d, want heb dat nog nooit eerder gehoord.

De Vtec motoren verbruiken pas veel olie als ze boven de 200k kms erop hebben zitten (en dan valt het ook nog mee, 2 liter op de 10k ofzo), of als ze vaak in de hoge toeren getrapt zijn als het blok nog koud is.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 05 mar 2008, 17:42

Dat de auto van Tom olie is gaan verbruiken komt doordat de kop er af is geweest. Gebeurd toch nog wel regelmatig dat als bij een motor de kop er af is geweest de motor olie gaat nemen. De spannigen in het blok veranderen dan namelijk.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 05 mar 2008, 18:35

Jan Visser schreef:Dat de auto van Tom olie is gaan verbruiken komt doordat de kop er af is geweest. Gebeurd toch nog wel regelmatig dat als bij een motor de kop er af is geweest de motor olie gaat nemen. De spannigen in het blok veranderen dan namelijk.
Dat hoor ik inderdaad ook vaker... ik laat de kop er lekker opzitten :D

Tom
Berichten: 22338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 mar 2008, 21:26

Tja 't is ook fijn dat er tegen mij niks is gezegd door de dealer/iemand. Ik heb er de ballen verstand van, als hun zeggen dat de kop eraf moet en dit en dat moet er gebeuren dan ga ik er van uit dat ze weten waarover ze praten, hun zijn de specialisten... weet alleen dat ik m'n pinpas mocht trekken.

Gebruikersavatar
Teunis
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2007, 16:32
Locatie: Nijmegen/Boxtel

Bericht door Teunis » 06 mar 2008, 09:09

Vriend van me heeft een S2000 (z'n 2e) en ik vind het een heeeeeerlijke auto. Die motor is super! Vtec is werkelijk geweldig... Qua snelheidssensatie is het geweldig... Erg gebeurt niets, gebeurt niets, VTEC en gaaaan, is gewoon een unieke ervaring (zeker voor dat geld) en het schakelen... Pff dat is misschien nog wel cooler dan die 9k redline... Gewoon een slag uit de pols en dat is het. Het is een pure, spannende roadster die mega driving fun biedt, meer dan een BMW voor dat geld kan bieden...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2008, 10:36

Punt is ook niet of de S2000 wel of niet betrouwbaar is. Dat zal best (relatief) maar hoe de Honda organisatie, werkplaats,dealer, importeur is omgegaan met het probleem van Tom.

Schandelijk gewoon.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 06 mar 2008, 11:26

Ik zal maar alvast mijn "flame suit" aantrekken, maar ondanks dat het een hele goede auto is, ben ik geen liefhebber van de S2000.

Als je eenmaal "verpest" bent door V6 of turbo's (heb ik allemaal gehad) dan zal je je konstant gaan ergeren aan het gebrek aan trekkracht buiten V-tech gebied.

Jaren geleden zat ik te twijfelen of ik met mijn MX-5 Turbo opbouw nu wel verstandig had gedaan, of ik misschien niet beter een S2000 had kunnen kopen (aangezien de MX-5 met alle tuning uiteindelijk bijna net zo veel kostte als een nieuwe S2000).

De facelift model S2000 demo's waren op dat moment allemaal door de pers platgereden, maar uiteindelijk was er weer een herstelde beschikbaar bij de importeur en heb ik er een lange proefrit mee kunnen maken.

Mijn ervaring was:
-bouwkwaliteit zeer goed, duidelijk hoger plan dan mijn MX-5
-ruimere cockpit dan de MX-5
-dakconstructie duidelijk storingsgevoeliger/onhandiger dan de MX-5, ondanks elektr bed.
-Chassis/wegligging/stijfheid subliem, zeer goede wegligging en duidelijk stijver dan de MX-5, maar juist daardoor wat "doods" kwa beleving
-motor vond ik helemaal niks, tot ca 6.000rpm voor mijn gevoel nauwelijks trekkracht, als je tijdens touren in bijv 4e of 5e versn even snel wilde invoegen/inhalen oid moest je vaak 2 versnellingen terugschakelen om prestaties op te roepen, hierdoor moest je konstant op je qui-vive zijn als je wilde inhalen, anders was er onvoldoende acceleratie.
Als je in V-tech zat, dan goede prestaties, maar je moest konstant "pushen" om prestaties te krijgen, konstant jakkeren.

Toen ik klaar was met de proefrit was mijn gevoel: hele goede auto, maar niet voor mij, ik ben anders gewend/ wil anders.

Toen ik daarna weer in mijn MX-5 Turbo naar huis reed en daarvan de turbo acceleratie vanaf 3000rpm voelde, het heerlijke lichtvoetige speelse weggedrag........nam ik de wat mindere bouwkwaliteit graag voor lief, VEEL leuker om mee te sturen en daar gaat het in mijn optiek om bij een sportwagen.

Toen ik 2 jaar geleden op mijn zoektocht naar een heel exclusieve auto de NSX in overweging nam, was mijn ergste angst dan ook dat deze een gelijksoortig motor karakter zou hebben, wat reden zou zijn om dan niet te nemen.
Gelukkig was dat ongegrond, de V6 levert weliswaar geen Turbo acceleratie, maar presteert buiten V-tech wel acceptabel, goed trekkracht, en vanaf 6200 rpm.... :twisted:

Toch: als je eenmaal verpest bent met turbo acceleratie, dan ben je niet snel meer tevreden, vandaar dat ik nu een supercharged NSX heb..YEAHH, best of all :twisted: 8)
Laatst gewijzigd door NSXRS op 06 mar 2008, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 06 mar 2008, 11:37

Leuke auto zo'n s2000, alleen het weer in NL.......

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 06 mar 2008, 11:45

Mike schreef:Leuke auto zo'n s2000, alleen het weer in NL.......
Your point??
Er zit een weerbestendig dak bij dat naar wens dicht kan hoor...
Bovendien kan je met lekker winters zonnetje rond het vriespunt en in bescheiden regen gewoon open rijden, herken dan de echte cabrio rijder 8)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 mar 2008, 11:45

@ NSXRS als je zo flipt op turbo (misschien ook SC?) kun je die ook op een S2000 monteren. Heb je het beste van 2 werelden.

MX5 turbo is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk he :wink:

Ik las dat een aantal leden van S2ki een dikke 80.000 mijl op hun S2000 hebben afgelegd met SC zonder enige problemen. En de SC kwam er bij 40.000 mijl pas op.

Klinkt als een erg goede mod om te doen als je die trekkracht onderin mist bij een S2000.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 06 mar 2008, 11:50

Roman schreef:@ NSXRS als je zo flipt op turbo (misschien ook SC?) kun je die ook op een S2000 monteren. Heb je het beste van 2 werelden.
Ik flip niet op turbo hoor... alleen op de daarbij komende prestaties, supercharger mag daarom van mij ook :wink:
Supercharger op de S2000 heb ik wel degelijk overwogen maar:
-werd mij te duur voor wat je dan had
-had ik nog steeds niet het lichtvoetige stuurgedrag
:roll:

[quote="Roman MX5 turbo is natuurlijk ook geen eerlijk vergelijk he :wink: [/quote]

Hoezo niet?
-gewicht/pk beide auto's redelijk gelijk (1050kg/220Pk-1200kg/245pk)
-prijs MX-5 Turbo (nieuw+ alle tuning) ongeveer gelijk aan nieuwe S2000
Laatst gewijzigd door NSXRS op 06 mar 2008, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 06 mar 2008, 11:57

NSXRS schreef:
Roman schreef:@ NSXRS als je zo flipt op turbo (misschien ook SC?) kun je die ook op een S2000 monteren. Heb je het beste van 2 werelden.
Ik flip niet op turbo hoor... alleen op de daarbij komende prestaties, supercharger mag daarom van mij ook :wink:
Supercharger op de S2000 heb ik wel degelijk overwogen maar:
-werd mij te duur voor wat je dan had
-had ik nog steeds niet het lichtvoetige stuurgedrag
:roll:

Hoezo niet?
-gewicht/pk beide auto's redelijk gelijk (1000kg/220Pk-1200kg/245pk)
-prijs MX-5 Turbo (nieuw+ alle tuning) ongeveer gelijk aan nieuwe S2000
Ik bedoel meer in de trend van een turbo mx5 vs atmo S2000. De trekkracht onderin van een turbo is uiteraard veel meer dan het blok van de S2000 die gemaakt is om 9000 toeren te draaien.

Het hangt er gewoon vanaf wat je prettig vind. Er zijn in ieder geval heel erg veel mods te vinden om je S2000 precies zo te maken als je wil. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast