Ik woon naast de supermarkt en mijn koelkast en diepvries zijn vrij klein. Daarom haal ik al mijn food supplies op basis van Just in Time delivery

De bank is ook om de hoek dus opladen is zo gedaan.
straks komen ze met pasjes met vingerprint en oogscan dan wordt kopieren ook moeilijker, maarja dan steken ze je oog uit net als in SF filmsRico v Velzen schreef:Mack schreef:Ik ben er vanavond achtergekomen dat er via pinpasfraude 2700 Euro van m'n rekening is verdwenen... Dus ik zeg nu: doe mij maar contant...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat bedoel ik dus.. drama voor je ik hoop dat je er niet bij inschiet.
Ben bij de bank geweest en krijg mijn geld gelukkig snel terug. Het schijnt heel veel te gebeuren, blijkbaar is mijn pasje jaren geleden al ergens gekopieerd (geskimd). Maar het lijkt dus goed af te lopen.Rico v Velzen schreef:Mack schreef:Ik ben er vanavond achtergekomen dat er via pinpasfraude 2700 Euro van m'n rekening is verdwenen... Dus ik zeg nu: doe mij maar contant...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat bedoel ik dus.. drama voor je ik hoop dat je er niet bij inschiet.
https://archive.ph/DVB3OVoormalig Jumbo-topman Frits van Eerd: op grote schaal zaken doen met contant geld, daar is niets mis mee
(...)
Bij de inval bij Van Eerd in Heeswijk-Dinther werd vierenhalve ton aan contant geld gevonden, veelal in grote coupures die in het gewone betalingsverkeer nauwelijks gebruikt worden. Een deel van het geld, in briefjes van 100, 200 en 500 euro, werd gevonden in een koelkast en een werkplaats. Zijn advocaat stelde eerder al dat het niet vreemd is dat Van Eerd grote geldbedragen thuis en op kantoor heeft liggen: wat voor een gewone Nederlander veel geld is, is voor Frits van Eerd peanuts.
Martijn_bmw schreef: ↑28 jan 2025, 06:50![]()
Maar idd chip volledig vergeten dat het bestaan heeft.
Ik betaal al jaren alles met Apple Pay op telefoon ideaal geen portemonnee meer bij me sindsdien.
Dat heeft men er zélf dan wel naar gemaakt, in zo'n ouwe benzine/dieselbak. Gewoon EV.Elise schreef: ↑28 jan 2025, 15:07 ^^
Hier idem dito, maar ik heb helemaal geen bankapp op mijn telefoon.... voor de uitzonderlijke momenten dat ik niet contant betaal heb ik een (gepersonaliseerd) betaalpasje.
Verder wordt het wel steeds lastiger, pinautomaten waar je heel weinig uit mag halen bijvoorbeeld.
Voor de grotere bedragen moet je naar het hoofdkantoor, niet aan de balie maar de pinautomaat aldaar, die geeft (ING) nog €5000 per pas per dag na verhogen limiet.
Paar jaar terug had ik wat in Duitsland gekocht, stond ik daar 3 dagen lang bij het hoofdkantoor met 2 passen dagelijks de limiet uit de muur te trekken. Met allemaal vijftigjes voelde ik me net zo'n hoerenbaas.
Maarja, hoe moet je anders op een zondag in Duitsland betalen?
Grotere bedragen overboeken heb ik ook al zulke fijne ervaringen mee. Had wat verkocht voor ruim 20k, man zou het overboeken van zijn Rabo naar mijn ING, had de Rabo de betaling gewoon lekker geblokkeerd. Later bleek ook zijn betaalpas geblokkeerd te zijn.
Dat zal je maar op een zondag in het buitenland overkomen. Als je dan geen contant geld op zak hebt kun je zelfs niet meer tanken.
Klopt! En dat is wel echt een nadeel vind ik, ze werken volgens mij wel aan een Europese verplichting dat je ook moet kunnen betalen met een bankpas bij een laadpaal.
Hoho. We willen niet meer EU regels.....Martijn_bmw schreef: ↑28 jan 2025, 16:35Klopt! En dat is wel echt een nadeel vind ik, ze werken volgens mij wel aan een Europese verplichting dat je ook moet kunnen betalen met een bankpas bij een laadpaal.
Gebruikers op dit forum: Andreass, Berry1000RR, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], WJ en 19 gasten