Autocar: M3 Vs GT3 Vs GTR 35
- Hielke
Met agressieve raceblokken zul je, mits de remolie ook goed is, never nooit meer fading krijgen. Maar comfortabel is die pieperij van die blokken niet voor de openbare weg. Remschijven van een BMW zullen ook niet zo snel kromtrekken, een afdoende upgrade voor circuitwerk dus.TopFuel schreef:De M3 in de video kreeg fading, volgens mij kan je andere blokken steken wat je wil daar krijgt je de fading niet mee weg!? Volgens mij alleen met fatsoenlijke leidingen en een stijve remklauw welke niet vervormt bij een hoge remdruk...
Blijft een feit dat de standaard remmerij in handen van een 100 punten rijder niet goed genoeg is. Chris Harris kreeg al fading in het eerste snelle rondje, dat is vrij triest. Echte M remmen. Marketing, veel vragen weinig leveren

-
- Auto: Fun Damn Mentally

- Topfuel
Offtopic:
Porsche 911, koop er een je wilt volgens mij nooit meer wat anders, geluid, beleving en kwaliteit het klopt gewoon allemaal. Alhoewel een Cayman S qua wegligging echt de betere is mist hij wat vermogen om echt het totaalplaatje te laten kloppen.
[img:800:600]http://www.digitalelements.be/pictures/997s3.jpg[/img]
[img:800:530]http://autojunkie.blogspot.com/uploaded ... 757248.jpg[/img]
Lekker toch voor M3 centen!?
Ontopic:
Porsche 911, koop er een je wilt volgens mij nooit meer wat anders, geluid, beleving en kwaliteit het klopt gewoon allemaal. Alhoewel een Cayman S qua wegligging echt de betere is mist hij wat vermogen om echt het totaalplaatje te laten kloppen.
[img:800:600]http://www.digitalelements.be/pictures/997s3.jpg[/img]
[img:800:530]http://autojunkie.blogspot.com/uploaded ... 757248.jpg[/img]
Lekker toch voor M3 centen!?
Ontopic:
- Downforce Hans
a joh prutser, wat rem jij nou, die twee keer op de rijksweg stelt ook helemaal niks voor.partyondude schreef:Schijnt dat de V-spec 100 kg lichter wordt en er 50 pk bij krijgt.
Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)
Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.
Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven
Als je 78,000 km met je schijven doet dan rem je niet maar laat jij hem overal uitrijden en het laatste stukje rem je af door je voet uit de auto te steken en over de straat te slepen. 8)

- Topfuel
Of met een gat in de bodem zoals de auto van Fred Flinstone
[img:250:172]http://www.mvtimes.com/images/calendar/ ... ones_2.jpg[/img]

[img:250:172]http://www.mvtimes.com/images/calendar/ ... ones_2.jpg[/img]
- Kasteel
- DownforceJan
Standaard remsysteem houden. Voorremmen voorzien van Carbon Lorraine RC6 blokken en remvloeistof vervangen door Castrol SRF en je weet alles. Ik heb weliswaar pas een paar uur ervaring hiermee op CPZ. Maar, t.o.v. de GT3 met keramische schijven valt het verschil in remweg dan echt heel erg mee. Verbazing wekkend, dat wel. Warmteafvoer is blijkbaar erg matig bij het remsysteem van de M3-E46, want slepend remmen in de pitsstraat en meteen de pits in is genoeg om de boel in de fik te krijgen. Wat bij de GT3 nog nooit is gebeurd.TopFuel schreef:De M3 in de video kreeg fading, volgens mij kan je andere blokken steken wat je wil daar krijgt je de fading niet mee weg!? Volgens mij alleen met fatsoenlijke leidingen en een stijve remklauw welke niet vervormt bij een hoge remdruk...
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Jammer dat ik laatst niet op Zandvoort was, ik had je in al de bochten zeker voorbij gestoken. Heb je al nieuwe ventieldopjes?HANZ06 schreef:a joh prutser, wat rem jij nou, die twee keer op de rijksweg stelt ook helemaal niks voor.partyondude schreef:Schijnt dat de V-spec 100 kg lichter wordt en er 50 pk bij krijgt.
Ben echt heel benieuwd wat die auto gaat presteren! Ik heb in geen van de auto's gereden, maar ben onderhand behoorlijk verslaafd aan snelle Japanners 8)
Dat de remmen van de M3 zo snel faden is meer dan jammer op een auto die en vrij kostbaar is en sportiviteit hoog in het vaandel heeft staan. Een goedkopere Nissan 350Z of mijn STI hebben standaard Brembo's rondom.
Ik ben van 265 pk naar 400 pk gegaan en de remmerij voldoet nog steeds, tegenwoordig met Ferodo blokken ipv de standaard Brembo blokken. Sterker nog, ik rijd nu al 4 jaar en 3 maanden met de auto, 78.000 km op de klok, eerste jaar wekelijks knetterhard over de Autobahn geknald inclusief remacties van 280 km p/u naar 90 km p/u en heb nog steeds de originele schijven
Als je 78,000 km met je schijven doet dan rem je niet maar laat jij hem overal uitrijden en het laatste stukje rem je af door je voet uit de auto te steken en over de straat te slepen. 8)
Jij, met je onbetrouwbare American piece of shit

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
[img:1000:740]http://img175.imageshack.us/img175/5696/p0042456yc7.jpg[/img]
Deze dus, of is dit ook alleen maar marketing............................
edit; GVD, wat een mooie velg, doe die maar in 19"
Deze dus, of is dit ook alleen maar marketing............................
edit; GVD, wat een mooie velg, doe die maar in 19"
Laatst gewijzigd door romo op 24 feb 2008, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Tsja nooit problemen gehad met BMW remmen.
Punt is wat verwacht je er van. Als je denkt een kant en klare circuit / race auto te kopen met een nummerplaat er op dan kan je beter je geld in je zak houden want het lijkt er niet eens op. Dat zo'n auto fading krijgt bij een circuit testje zou ik ook niet al te zwaar aan tillen dus. Meeste M3's slijten hun leven toch op de snelweg.
Setje 6 pots remklauwen is natuurlijk wel mooi maar of het echt nodig is kan je je afvragen. Als je dan een circuit tijger bent en je E92 M3 daar voor gaat gebruiken dan neem ik aan dat je naast die 100K+ aanschafgeld ook wel een paar duizend euro extra hebt voor een aftermarket remsysteem.
Een auto als een GT3 RS waar standaard al kuipstoelen en een kooi in zitten dan sla je wel een grote flater als die remmen na 3 rondjes circuit naar de kloten zijn. Maar wat dat betreft heet Porsche zijn zaakjes wel voor elkaar.
Punt is wat verwacht je er van. Als je denkt een kant en klare circuit / race auto te kopen met een nummerplaat er op dan kan je beter je geld in je zak houden want het lijkt er niet eens op. Dat zo'n auto fading krijgt bij een circuit testje zou ik ook niet al te zwaar aan tillen dus. Meeste M3's slijten hun leven toch op de snelweg.
Setje 6 pots remklauwen is natuurlijk wel mooi maar of het echt nodig is kan je je afvragen. Als je dan een circuit tijger bent en je E92 M3 daar voor gaat gebruiken dan neem ik aan dat je naast die 100K+ aanschafgeld ook wel een paar duizend euro extra hebt voor een aftermarket remsysteem.
Een auto als een GT3 RS waar standaard al kuipstoelen en een kooi in zitten dan sla je wel een grote flater als die remmen na 3 rondjes circuit naar de kloten zijn. Maar wat dat betreft heet Porsche zijn zaakjes wel voor elkaar.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1
Helemaal mee eens. het gros van de auto`s is standaard onvoldoende uit/toe gerust voor het circuit ( Porsche mischien als uitzondering).....................
Kom je niet op het circuit, dan is een aanpassing niet nodig, ik laat me adviseren als iemand daar anders over denkt...............................
Helemaal mee eens. het gros van de auto`s is standaard onvoldoende uit/toe gerust voor het circuit ( Porsche mischien als uitzondering).....................
Kom je niet op het circuit, dan is een aanpassing niet nodig, ik laat me adviseren als iemand daar anders over denkt...............................
- GTRene
Toch een grote flater van BMW mijns inziens... zo'n sportwagen daar weten ze van dat er ook mee op trackdays gereden kan worden of gaat worden, je verwacht toch minimaal dat de remmen goed blijven functioneren...en dan niet RC6 rammel en piep blokjes gelul, ze moeten dat vooral op de M auto's gewoon goed hebben, helemaal voor die bedragen, anderen kunnen dat ook.
BMW heeft dan sinds kort BMW performance delen, maar toch standaard moet zo'n M het toch vol kunnen houden vind ik, dat mag je best verwachten van ze.
BMW heeft dan sinds kort BMW performance delen, maar toch standaard moet zo'n M het toch vol kunnen houden vind ik, dat mag je best verwachten van ze.
- romo
Ook daar kan ik het wel mee eens zijn, voor een top automobiel, want zo willen ze dat ding toch in de markt zetten, kan je er wel wat vraagtekens bij plaatsen.................................partyondude schreef:Spijker op z'n kop.
Al zal niet iedere M3 bezitter er het circuit mee op gaan, je mag van BMW verlangen dat ze fatsoenlijk spul leveren voor hun topmodel.
- Bert ///M3
Idd, en dan kom je op wat is goed en wat is niet goed.
Pak je zo'n remsysteem van de 135i met standaard remblokken en dan weet ik haast wel zeker dat je dat ook naar de kloten krijgt op een circuit. Blijft nog steeds die aanpassing met raceremblokken nodig.
Vraag elke GT3 RS rijder op de ring wat voor remblokken er op zitten. Komt 90% ook met Pagid Racing.
M is Marketing. Idd. Maar wat ook marketing is ultra cheap meerpots klauwen gebruiken op auto's en aan je klanten verkopen als race remsysteem. Gemiddelde koper is toch alleen maar geinterresseerd in hoeveel zuigers er in een remklauw zitten de rest boeit niet
Pak je zo'n remsysteem van de 135i met standaard remblokken en dan weet ik haast wel zeker dat je dat ook naar de kloten krijgt op een circuit. Blijft nog steeds die aanpassing met raceremblokken nodig.
Vraag elke GT3 RS rijder op de ring wat voor remblokken er op zitten. Komt 90% ook met Pagid Racing.
M is Marketing. Idd. Maar wat ook marketing is ultra cheap meerpots klauwen gebruiken op auto's en aan je klanten verkopen als race remsysteem. Gemiddelde koper is toch alleen maar geinterresseerd in hoeveel zuigers er in een remklauw zitten de rest boeit niet

- Kasteel
Praktisch ieder remsysteem met dagelijks gebruik blokken is 'op' te knallen op een circuit, maar binnen 1 rondje al gelijk gezeur hebben, zou ik persoonlijk niet zo blij mee zijn als ik net een M3 had gekocht.Bert ///M3 schreef: Pak je zo'n remsysteem van de 135i met standaard remblokken en dan weet ik haast wel zeker dat je dat ook naar de kloten krijgt op een circuit. Blijft nog steeds die aanpassing met raceremblokken nodig.
Want welke oplossing heeft iemand dan die een M3 koopt, of hardcore blokken op std systeem, die piepen en mokken. Heerlijk, heb je net je nieuwe poetsdroom binnen en overal waar je rijdt wordt de v8 roffel overstemt door remgepiep; vervolgens 20 keer per dag uitleggen dat het echt prachtige blokken zijn. Andere optie is een ander remsysteem met een compromis blokje erop; zoiets zou je dan toch eigelijk std mogen verwachten dunkt mij?
- Bert ///M3
Het woord zegt het al, compromis.
Sleutel je grotere klauwen op je auto met compromis blokken. Dan heb je dat zelfde gezeik niet binnen 3 rondjes maar misschien na 6 rondjes.
Dus conclusie is dat je dan nog steeds naar circuit blokken raakt als je echt wat wil. Dus eigenlijk is het gewoon rommelen in de marge wat je dan aan het doen bent met compromis blokken.
Kijk maar naar de Subaru's en Evo's die al standaard met meerpots klauwen komen. Worden ook uitgewisseld voor nog grotere sets en betere blokken enz. Of het Corvettes verhaal, die blokken van Hans waren ook waardeloos en Cor raakte ook aan Stoptech + PFC rondom.
Groter remsysteem met betere klauwen had wel mooi geweest maar ik denk dat er ook wel over nagedacht is daar bij BMW. Alleen snap ik het marketing technisch gewoon niet, omdat remmen bij BMW vaker punt van kritiek zijn. Een paar 6 pots klauwen kosten zowat niks bij de hoeveelheden die hun afnemen dus daar begaan ze gewoon een dikke blunder. En het hoeven toch geen high end monoblock klauwen te zijn, normaal publiek kijkt toch alleen maar naar de hoeveelheid remzuigers. Zie het AMG verhaal, daar zitten altijd mega klauwen op, soms zelfs 12 pots en het publiek vind het geweldig
Voor 100% straat zou ik helemaal niks upgraden. Is het allermakkelijkste, goedkope onderdelen die zo bij de dealer in het vak liggen. Als je een full race systeem nodig hebt om op straat te rijden dan moet je jezelf ook eens afvragen of er niet iets aan je rijstijl mankeerd denk ik dan
Ga je trackdays rijden dan zijn andere blokken en vloeistof wel aan te raden natuurlijk. Kost een paar honderd euro. Aftermarket systeem is nog mooier. Voor 2000-3000 euro heb je mooie setjes bij Mov'it Brembo AP Stoptech enz. Dit soort systemen zijn vaak nog redelijk onderhoudsvrij. Kwestie van 1 keer per jaar vloeistof wisselen. Verder blokken en schijven vervangen zoals bij een normaal systeem.
Een echt competitiesysteem wil je eigenlijk niet op je auto hebben denk ik. De klauwen hebben geen dustseals dus hebben regelmatig een rebuild nodig. Ook zitten er geen anti tril systemen enz op dus ze zijn ook veel luidruchtiger.
Sleutel je grotere klauwen op je auto met compromis blokken. Dan heb je dat zelfde gezeik niet binnen 3 rondjes maar misschien na 6 rondjes.
Dus conclusie is dat je dan nog steeds naar circuit blokken raakt als je echt wat wil. Dus eigenlijk is het gewoon rommelen in de marge wat je dan aan het doen bent met compromis blokken.
Kijk maar naar de Subaru's en Evo's die al standaard met meerpots klauwen komen. Worden ook uitgewisseld voor nog grotere sets en betere blokken enz. Of het Corvettes verhaal, die blokken van Hans waren ook waardeloos en Cor raakte ook aan Stoptech + PFC rondom.
Groter remsysteem met betere klauwen had wel mooi geweest maar ik denk dat er ook wel over nagedacht is daar bij BMW. Alleen snap ik het marketing technisch gewoon niet, omdat remmen bij BMW vaker punt van kritiek zijn. Een paar 6 pots klauwen kosten zowat niks bij de hoeveelheden die hun afnemen dus daar begaan ze gewoon een dikke blunder. En het hoeven toch geen high end monoblock klauwen te zijn, normaal publiek kijkt toch alleen maar naar de hoeveelheid remzuigers. Zie het AMG verhaal, daar zitten altijd mega klauwen op, soms zelfs 12 pots en het publiek vind het geweldig

Net wat je er mee wil doen.romo schreef:Bert, kan jij een remmerij upgrade voor de M3 adviseren, en een eventueel kosten plaatje?
Voor 100% straat zou ik helemaal niks upgraden. Is het allermakkelijkste, goedkope onderdelen die zo bij de dealer in het vak liggen. Als je een full race systeem nodig hebt om op straat te rijden dan moet je jezelf ook eens afvragen of er niet iets aan je rijstijl mankeerd denk ik dan

Ga je trackdays rijden dan zijn andere blokken en vloeistof wel aan te raden natuurlijk. Kost een paar honderd euro. Aftermarket systeem is nog mooier. Voor 2000-3000 euro heb je mooie setjes bij Mov'it Brembo AP Stoptech enz. Dit soort systemen zijn vaak nog redelijk onderhoudsvrij. Kwestie van 1 keer per jaar vloeistof wisselen. Verder blokken en schijven vervangen zoals bij een normaal systeem.
Een echt competitiesysteem wil je eigenlijk niet op je auto hebben denk ik. De klauwen hebben geen dustseals dus hebben regelmatig een rebuild nodig. Ook zitten er geen anti tril systemen enz op dus ze zijn ook veel luidruchtiger.