Lotus Elise S2 135R
- duifjes.com
-
RHD was voor mij in het verleden ook geen optie, lastig, moeilijk weer te verkopen etc.duifjes.com schreef:niet ombouwen maar wat heb je aan een Elise met het stuur aan de verkeerde kant? Was er echt niets fatsoenlijks te koop met een goed stuur?

Maar toen ik een originele MR2 Turbo wilde hebben was er geen andere optie (wilde geen US versie, mij te traag en geen sperdiff) dus was ik aangewezen op een RHD Japanse versie.

Inmiddels heb ik de RHD MR2 Turbo ca. 1 1/2 jaar en hoewel het op polderwegen soms best lastig is met inhalen, zijn er weinig verdere nadelen wanneer je een beetje inventief bent.
(bij parkeergarage's gebruik ik voor kaartautomaat zo'n grijpertje dat bedoeld is om zonder bukken dingen van de grond te pakken, werkt met kleine aanpassing perfekt)
Nu is het wel zo dat ik alleen voor de pret gebruik, niet vaak dagelijks, maar switchen tussen de RHD en mijn andere LHD auto's gaat eigenlijk automatisch nu, alleen zet ik de 1e paar km de ruitenwissers nog wel eens aan als ik richting aan wil geven

Ook voor het inhalen heb ik wel een oplossing:
-minicamera in linker dash hoek met schermpje in middenconsole oid.
-ooit bij een Engelsman een soort "periscoop" in de linker dash hoek zien staan waarmee hij tegemoetkomend verkeer kon zien bij rijden in LHD verkeer. Ik heb me gek gezocht naar zo'n ding maar niet kunnen vinden.
Dus: wel wat (kleine) ongemakken, maar als de prijs "right" was tov LHD is RHD geen reden om niet te nemen 8)
- Maik
Als je 10-15k euro extra meeneemt wel ja 8)duifjes.com schreef:niet ombouwen maar wat heb je aan een Elise met het stuur aan de verkeerde kant? Was er echt niets fatsoenlijks te koop met een goed stuur?
Stuur aan de verkeerde kant kan je best aan wennen lijkt me, kost je misschien soms een linker buitenspiegel, maargoed...
Je zit in een elise al bijna in het midden trouwens, dus 20cm de ene of andere kant op maakt ook bijna niets uit

- Dennis Cavallino
-
- RobS
Elise is zo smal dat ik met alleen m'n arm uitsteken al het rechter raampje kan open draaien. Als je beetje strak naast de kaartjespaal parkeerd dan kun je dat kaartje er ook wel uitpakken 8)Dennis Cavallino schreef:Inhalen op 80 km/u wegen kun je oplossen door gewoon een veel grotere aanloop op je voorganger te nemen. Ben je netto sneller voorbij iemand.
Parkeergarages zijn even klooien, maar zo'n auto laat je gewoon Velet parkeren, scheelt ook weer omlopen bij 't uitstappen voor jezelf als de Valet. 8)
- Macboy
- Dennis Cavallino
Ja, op één of andere manier is dat voor veel mensen (niet alleen cursisten) altijd een openbaring, maar ik vind 't erg logisch omdat je meer zicht hebt, en sneller voorbij iemand bent, wat imho veiliger is. Ik doe 't altijd en snap niet goed dat mensen eerst naar links gaan, dan pas gas geven en dan heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meters nodig hebben om degene(n) voor zich in te halen met alle risico's van dien.
Ik wil altijd in een split second voorbij mijn voorligger(s) zonder mezelf, tegenliggers en degene die ik inhaal (in die volgorde hehehe) in gevaar te brengen.
Snelheidsverschil tussen beide auto's in dezelfde richting is dan wel groot, dus daar moet je wel rekening mee houden. Gelukkig ben je er zo voorbij.
Ik wil altijd in een split second voorbij mijn voorligger(s) zonder mezelf, tegenliggers en degene die ik inhaal (in die volgorde hehehe) in gevaar te brengen.
Snelheidsverschil tussen beide auto's in dezelfde richting is dan wel groot, dus daar moet je wel rekening mee houden. Gelukkig ben je er zo voorbij.
- Adje ///M3
-
- Bert ///M3