Wat vind de DFer nou Asociaal in het verkeer?
- Fernando
Waar ik helemaal schijtmisselijk van word is als ik s'ochtends bij Leiderdorp de A4 richting Den Haag opdraai en auto's komende uit Amsterdam via het tankstation die paar rottige meters zie inhalen. En dan ook nog verwachten dat ik ze bij het invoeegen ertussen laat, nou dikke middelvinger maar dat dus echt over m'n lijk. Maarre daar erger ik me dus dagelijks aan. :twisted:
- Erik K.
Waar ik schijtziek van word is als mensen rondrijden met een attitude alsof ze alleen op de wereld zijn dus,
- Linkshangen
- Van richting/rijbaan veranderen zonder richting aan te geven en dat dan ook het liefst als je met een lekker gangetje aan komt zetten. Als ik dan vervolgens een kort seintje geef(omdat ik in eerste instantie er vanuit ga dat men mij niet gezien heeft, niet om te zieken dus) meteen reageren door of tergend langzaam de in te halen auto te gaan passeren of de remlichten op te laten lichten. Ja ok ik rij wat te hard, maar ben niet te beroerd op tijd af te remmen als mensen netjes richting aangeven als ze willen in halen.
- Zooi/peuken uit de auto gooien, hou die troep lekker bij je, jij wil zelf die kankerstaven roken!
- Niet handsfree bellen icm roken dan geen tijd meer om te kijken, richting aangeven etc.
- Verder vol door rood rijden, kleven etc.
- Linkshangen
- Van richting/rijbaan veranderen zonder richting aan te geven en dat dan ook het liefst als je met een lekker gangetje aan komt zetten. Als ik dan vervolgens een kort seintje geef(omdat ik in eerste instantie er vanuit ga dat men mij niet gezien heeft, niet om te zieken dus) meteen reageren door of tergend langzaam de in te halen auto te gaan passeren of de remlichten op te laten lichten. Ja ok ik rij wat te hard, maar ben niet te beroerd op tijd af te remmen als mensen netjes richting aangeven als ze willen in halen.
- Zooi/peuken uit de auto gooien, hou die troep lekker bij je, jij wil zelf die kankerstaven roken!
- Niet handsfree bellen icm roken dan geen tijd meer om te kijken, richting aangeven etc.
- Verder vol door rood rijden, kleven etc.
- Maus335i
Dat vind ik dus wel asociaalTom schreef:Als er file staat, dan inderdaad wel.VLA schreef:Mensen die (express) geen voorrang verlenen bij het invoegen...
Maar ik heb liever dat mensen leren invoegen. Sommige gaan er automatisch van uit dat je toch wel een rijbaan naar links gaat zodra ze het knipperlicht aangooien (als ze dat al doen), terwijl er genoeg ruimte voor of achter je is. Ik ga dan niet naar de linkerbaan, of ik moet een hoge snelheid hebben die lastig in te schatten is (140+).
Invoeger moet dezelfde snelheid gaan rijden als op de hoofdrijbaan, gaatje zoeken, knipperlicht aan en em ertussen schuiven. Zo leer je het ook tijdens de rijlessen. Niet op de oprit al het knipperlicht aan zoals 80% van de Nederlanders doet (dat je gaat invoegen lijkt me logisch! wat doe je anders op een 'oprit') en dan je auto met een groot snelheidsverschil op de snelweg gooien.. want wat erop rijd gaat toch wel aan de kanten.

Erger me ook aan bumperklevers voor me (ga gewoon opzij!).
Opa die invoegt met 23km/u op de snelweg. Dat soort streken zijn echt levensgevaarlijk. Vaak probeer ik dan via het verdrijvingsvlak in te voegen wanneer er ruimte voldoende is. Ik riskeer liever een boete dan onveilig en via allerlei rare toeren in te voegen.
Vrouwen die, wanneer ze van een rotonde AF komen, fietsers voorrang geven uit "sociaalheid" zonder dat dit de bedoeling is. Zou niet de eerste keer zijn dat ik VOL in de ankers moet en op een paar cm na de bumper van mn voorligger niet raak. De eerstvolgende die zon geintje flikt krijgt een preek van me.
Rechts inhalen vind ik trouwens niet asociaal. Wanneer jij tijd en kans hebt om rechts in te halen betekent dat je voorligger te lang links hangt. Het een lokt het ander uit, nergens voor nodig. Ga gewoon naar rechts mensen! Vul dat gat op!
Het valt me soms op dat voor veel mensen autorijden echt een verschrikkelijk moeilijke bezigheid is. Zijn er nou echt zoveel regels waar we rekening mee moeten houden behalve _normaal_ autorijden en de snelheid?
Richtingaanwijzer niet gebruiken bij het baan wisselen is trouwens ook zoiets

Het valt me echt absoluut op dat ik in zo'n 90% van de gevallen goed raad wanneer het een vrouw in het verkeer betreft.
-
- RVV
Veel zaken zijn al gepasseerd..
Maar waar ik me het meest aan erg zijn mensen die willens en wetens te langzaam rijden op wegen waar je 100 of 80 mag.. en dan heb ik het over 80 danwel 60 rijden.. op doorgaande wegen waar relatief slecht in te halen is. En helemaal als je dan in een treintje gaat aansluiten waarvan de bestuurders geen vaste snelheid kunnen aanhouden.. met als resultaat een vreselijk ergelijke rijsituatie.. grrrr..
Maar waar ik me het meest aan erg zijn mensen die willens en wetens te langzaam rijden op wegen waar je 100 of 80 mag.. en dan heb ik het over 80 danwel 60 rijden.. op doorgaande wegen waar relatief slecht in te halen is. En helemaal als je dan in een treintje gaat aansluiten waarvan de bestuurders geen vaste snelheid kunnen aanhouden.. met als resultaat een vreselijk ergelijke rijsituatie.. grrrr..
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Aso:
De muziek in de zomer flatout als ik rustig buiten zit m'n biertje te drinken. En dan vooral die volksmeuk.
Over vluchtstrook inhalen
Te snel langs werkzaamheden blaffen
Gehaast door woonwijken heenblaffen
Driftend de niet lege rotonde over
Door rood-rood (dus niet oranje-rood)
Op mensen afrijden en ze bewust laten schrikken
Bewust aggressief gedrag tegen de ander tentoonstellen (kleven, gebaren, keep it cool dude)
Mensen vanwege een babbeltje rustig een paar minuten laten wachten in krappe weggetjes
Dat gaatje in de file dichthouden bij ritsen, want je zúlt toch 'ns voor me komen
Erger-top zoveel
Kneuzen in het verkeer - de langzame invoegers, geef eens fokking gas man, het lukte mij vroeger zelfs in een Volkswagen T3-bus aan het einde van die invoegstrook 110 te rijden, dan moet jij dat met je moderne hok zéker kunnen
Kneuzen in het verkeer (2) - onterecht 'voorrang' geven
Kneuzen in het verkeer (3) - slomo's
Kneuzen bij de overheid - doorgetrokken strepen en downsizing van maximum snelheden.
Afschieten van mensen die per ongeluk een foutje maken, niemand is perfect
Niet aso:
Goed bekeken rechts inhalen, al dan niet in de file
Goed bekeken 30+ op de max. toegestane snelheid zetten
Goed bekeken op rustige plekken de debiele uithangen
Goed bekeken over doorgetrokken strepen inhalen (staan toch overal)
Goed bekeken die uitdagende bocht doorknallen
De muziek in de zomer flatout als ik rustig buiten zit m'n biertje te drinken. En dan vooral die volksmeuk.
Over vluchtstrook inhalen
Te snel langs werkzaamheden blaffen
Gehaast door woonwijken heenblaffen
Driftend de niet lege rotonde over
Door rood-rood (dus niet oranje-rood)
Op mensen afrijden en ze bewust laten schrikken
Bewust aggressief gedrag tegen de ander tentoonstellen (kleven, gebaren, keep it cool dude)
Mensen vanwege een babbeltje rustig een paar minuten laten wachten in krappe weggetjes
Dat gaatje in de file dichthouden bij ritsen, want je zúlt toch 'ns voor me komen
Erger-top zoveel
Kneuzen in het verkeer - de langzame invoegers, geef eens fokking gas man, het lukte mij vroeger zelfs in een Volkswagen T3-bus aan het einde van die invoegstrook 110 te rijden, dan moet jij dat met je moderne hok zéker kunnen
Kneuzen in het verkeer (2) - onterecht 'voorrang' geven
Kneuzen in het verkeer (3) - slomo's
Kneuzen bij de overheid - doorgetrokken strepen en downsizing van maximum snelheden.
Afschieten van mensen die per ongeluk een foutje maken, niemand is perfect
Niet aso:
Goed bekeken rechts inhalen, al dan niet in de file
Goed bekeken 30+ op de max. toegestane snelheid zetten
Goed bekeken op rustige plekken de debiele uithangen
Goed bekeken over doorgetrokken strepen inhalen (staan toch overal)
Goed bekeken die uitdagende bocht doorknallen
- GTRene
alles wat voor me rijd en langzamer vind ik aso
just kidding...
waar ik me vreselijk aan erger is wat je steeds vaker ziet overal doorgetrokken strepen op gewone landstraten en je kan vaak zat inhalen maar het mag niet en dan rijd er zo'n vakantie-gangster met 60 waar je 80 mag en ik 120 wil dus grrr hahaha
das wel eens lastig.

waar ik me vreselijk aan erger is wat je steeds vaker ziet overal doorgetrokken strepen op gewone landstraten en je kan vaak zat inhalen maar het mag niet en dan rijd er zo'n vakantie-gangster met 60 waar je 80 mag en ik 120 wil dus grrr hahaha

-
Eigenlijk zou ik ook een preek moeten houden zoals de meeste mensen hierboven doen, maar daar ben ik te lui voor.
Waar ik mij elke dag weer aan erger is de linksrijders. Ik maak de meeste kilometers in de spits en ik vind het niet normaal wat er op de linker rijstrook gebeurt. Grootste gedeelte rijd ik dan ook rechts tot de weg echt weer vrij is om gas te geven (of ik vind dat ie vrij is en de linksplakkers maar even een baantje opzij moeten gaan). Ik probeer altijd de ruimte op te zoeken en, belangrijk, daarmee dus ook te creeeren voor mezelf en anderen, voel ik mij het prettigst bij en anderen ook als ze niet zo stronteigenwijs zouden zijn. Zo, toch nog een beetje een preek geworden
Waar ik mij elke dag weer aan erger is de linksrijders. Ik maak de meeste kilometers in de spits en ik vind het niet normaal wat er op de linker rijstrook gebeurt. Grootste gedeelte rijd ik dan ook rechts tot de weg echt weer vrij is om gas te geven (of ik vind dat ie vrij is en de linksplakkers maar even een baantje opzij moeten gaan). Ik probeer altijd de ruimte op te zoeken en, belangrijk, daarmee dus ook te creeeren voor mezelf en anderen, voel ik mij het prettigst bij en anderen ook als ze niet zo stronteigenwijs zouden zijn. Zo, toch nog een beetje een preek geworden

-
- Tristan
- Erik K.
Mee eens Nandor,Nandor schreef:Te lang links rijden is er voor mij rechts voorbij, zie het probleem daar niet zo eigenlijk. Gaat alleen op voor de M3.
In de Civic kun je eerst thee zetten voordat je eenmaal op snelheid bent.
Niet gebruiken van een knipperlicht vind ik wel erg irritant!
N.
Rechts inhalen bestaat eigenlijk niet in dit land, je moet immers rechts aanhouden. Kan er rechts gepasseerd worden, dan wordt er te lang links gereden/hangen

-
Audi6 schreef:- Aso is dat de linker rijstrook op de A4 bij Schiphol buiten de spitsuren is gesloten. Niet omdat er wegwerkzaamheden zijn. Nee, beleidsmakers zonder verstand denken kennelijk dat het beter is om wegruimte onnodig af te sluiten en zo de doorstroming te verminderen. En die vermindering van doorstroming gaat snel, met al die linksplakkers [img:20:16]http://www.autoweek.nl/forum/smileys/smiley23.gif[/img]
Heb je aan de korenwolven te danken Audi6
V&W heeft daar echt wel liever dat die linker rijstrook continue openblijft.
Gaat erom dat het officieel geen 4 baans weg mag zijn, heeft men geen vergunningen voor gekregen. Door het een spitstrook te noemen kon die linker baan er dus wel komen.
- Mack
Interessante discussie! Want het merendeel van de Nederlanders zal het "volk" op dit forum als associale automobilisten zien.
Persoonlijk vind ik mensen erg vervelend die hun richtingaanwijzer gebruik om te zeggen "nu ga ik naar links/recht". Naar mijn weten gebruik je je richtingaanwijzer om aan te geven dat je naar links/rechts WIL en je gaat pas opzij als dat kan...
Verder heb ik een hekel aan het vooroordeel dat mensen in een Amerikaanse auto ook meteen asociaal rijden... En je er dan express niet tussenlaten, of express voor je gaan rijden en niet opzij gaan.
Rechts inhalen doe ik ook, als daar ruimte voor is. Meestal zie je de linksrijder dan wel meteen rechts gaan rijden, dus ik vind rechts inhalen een soort opvoeding
Persoonlijk vind ik mensen erg vervelend die hun richtingaanwijzer gebruik om te zeggen "nu ga ik naar links/recht". Naar mijn weten gebruik je je richtingaanwijzer om aan te geven dat je naar links/rechts WIL en je gaat pas opzij als dat kan...
Verder heb ik een hekel aan het vooroordeel dat mensen in een Amerikaanse auto ook meteen asociaal rijden... En je er dan express niet tussenlaten, of express voor je gaan rijden en niet opzij gaan.
Rechts inhalen doe ik ook, als daar ruimte voor is. Meestal zie je de linksrijder dan wel meteen rechts gaan rijden, dus ik vind rechts inhalen een soort opvoeding

-
Me echt druk maken in het verkeer doe ik al lang niet meer...zou ik zo de ziektewet in kunnen..... 8)
Wel zijn er een hoop zaken die anders kunnen.
Zaken waarvoor ze als het aan mij zou liggen gelijk het rijbewijs moeten inleveren:
-Drank/drugs in het verkeer
-Vuil uit de auto gooien
-Door rood rijden
-Bumperkleven
-Afsnijden
-Argressie
Wat ik erg aso vind:
-Geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde
-Tijdens het ritsen geen ruimte verlenen
-Over verdrijvingsvakken nog net even inhalen...en mij dan trakteren op opspattende steentjes, zand en ander vuil
-Via tankstation e.d. de file omzeilen.
-In de file continue baantje wisselen bij ieder gaatje dat gevonden wordt.
-Structureel geen richtingaanwijzer gebruiken (met name bestuurders van Citroën's, Renault's, grote Amerikaanse Pick-up's, SUV's, dikke Duitse bakken die met zwart geld betaald zijn en VAG tdi leasehokken)
-Hele tijd lopen kutten...langzaam rijden, maar dan nog wel net even door rood doorrijden en jij weer netjes mag staan wachten.
Heb je ook nog een grote groep bestuurders die echt niet doorhebben waar ze mee bezig zijn. Heropvoeding hebben die nodig
-Op een kruispunt pas richting aangeven als ze wegrijden bij het verkeerslicht. In de praktijk dus vaak op de linker baan door de stad heen. Licht op groen...ja hoor dan pas richting aangeven, tegemoetkomend verkeer voor laten gaan en dan afslaan.
Zet in het vervolg dat ding dus ruim van te voren aan, zodat ik alvast kan besluiten om op de rechter baan te blijven en zo ongehinderd rechtdoor kan rijden.
- Verkeerd invoegen
Wel zijn er een hoop zaken die anders kunnen.
Zaken waarvoor ze als het aan mij zou liggen gelijk het rijbewijs moeten inleveren:
-Drank/drugs in het verkeer
-Vuil uit de auto gooien
-Door rood rijden
-Bumperkleven
-Afsnijden
-Argressie
Wat ik erg aso vind:
-Geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde
-Tijdens het ritsen geen ruimte verlenen
-Over verdrijvingsvakken nog net even inhalen...en mij dan trakteren op opspattende steentjes, zand en ander vuil
-Via tankstation e.d. de file omzeilen.
-In de file continue baantje wisselen bij ieder gaatje dat gevonden wordt.
-Structureel geen richtingaanwijzer gebruiken (met name bestuurders van Citroën's, Renault's, grote Amerikaanse Pick-up's, SUV's, dikke Duitse bakken die met zwart geld betaald zijn en VAG tdi leasehokken)
-Hele tijd lopen kutten...langzaam rijden, maar dan nog wel net even door rood doorrijden en jij weer netjes mag staan wachten.
Heb je ook nog een grote groep bestuurders die echt niet doorhebben waar ze mee bezig zijn. Heropvoeding hebben die nodig
-Op een kruispunt pas richting aangeven als ze wegrijden bij het verkeerslicht. In de praktijk dus vaak op de linker baan door de stad heen. Licht op groen...ja hoor dan pas richting aangeven, tegemoetkomend verkeer voor laten gaan en dan afslaan.
Zet in het vervolg dat ding dus ruim van te voren aan, zodat ik alvast kan besluiten om op de rechter baan te blijven en zo ongehinderd rechtdoor kan rijden.
- Verkeerd invoegen
- Dennis Cavallino
Wat nog irritanter is, is als je daar 's ochtends in de kou staat te tanken en niemand laat je ertussen, zodat je uiteindelijk uit pure frustratie maar iemand wegdrukt om ertussen te kunnen!Fernando schreef:Waar ik helemaal schijtmisselijk van word is als ik s'ochtends bij Leiderdorp de A4 richting Den Haag opdraai en auto's komende uit Amsterdam via het tankstation die paar rottige meters zie inhalen. En dan ook nog verwachten dat ik ze bij het invoeegen ertussen laat, nou dikke middelvinger maar dat dus echt over m'n lijk. Maarre daar erger ik me dus dagelijks aan. :twisted:
- Dennis Cavallino
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- een bejaarde in de spits tegenkomen
- een bejaarde buiten de spits tegenkomen
- bejaarde die over wil steken
onnodig links rijden (ik mag die gelukkig gewoon rechts inhalen)
door rood rijden
onder de maximum snelheid rijden (bij welke weersomstandigheid dan ook)
de rest zoeken ze het allemaal maar uit, ik kan toch het beste rijden.
- een bejaarde buiten de spits tegenkomen
- bejaarde die over wil steken
onnodig links rijden (ik mag die gelukkig gewoon rechts inhalen)
door rood rijden
onder de maximum snelheid rijden (bij welke weersomstandigheid dan ook)
de rest zoeken ze het allemaal maar uit, ik kan toch het beste rijden.
-
Iemand waarmee je net ff een stukkie gesport hebt, en die het dan niet kan verkroppen dat hij het niet van je kon winnen omdat zijn leasebak niet snel genoeg was ,dan toch je nog persee wilt inhalen ondanks het andere verkeer het niet mogelijk maakt en daardoor andere in gevaar brengt op de weg dat vind ik ASO ( en zielig maar dat was de vraag niet )
8)

-
En daarna standaard door rood rijdt. Zo vaak gehad vroeger. De sulletjes.Mike16v schreef:Iemand waarmee je net ff een stukkie gesport hebt, en die het dan niet kan verkroppen dat hij het niet van je kon winnen omdat zijn leasebak niet snel genoeg was ,dan toch je nog persee wilt inhalen ondanks het andere verkeer het niet mogelijk maakt en daardoor andere in gevaar brengt op de weg dat vind ik ASO ( en zielig maar dat was de vraag niet )![]()
8)

- Fernando
Ik zie altijd prima wie tankt en wie alleen inhaalt. In het plaatje hieronder zie je in het groen wie tankt en in het rood wie irritant is.Dennis Cavallino schreef:Wat nog irritanter is, is als je daar 's ochtends in de kou staat te tanken en niemand laat je ertussen, zodat je uiteindelijk uit pure frustratie maar iemand wegdrukt om ertussen te kunnen!Fernando schreef:Waar ik helemaal schijtmisselijk van word is als ik s'ochtends bij Leiderdorp de A4 richting Den Haag opdraai en auto's komende uit Amsterdam via het tankstation die paar rottige meters zie inhalen. En dan ook nog verwachten dat ik ze bij het invoeegen ertussen laat, nou dikke middelvinger maar dat dus echt over m'n lijk. Maarre daar erger ik me dus dagelijks aan. :twisted:

[img:608:405]http://img441.imageshack.us/img441/8219/a4ji4.jpg[/img]
- Niels
- Auto: Prius+
Met stip op één: mensen die geen rekening met andere weggebruikers houden en vinden dat nu juist zij het meeste recht op de weg hebben omdat nu juist zij haast hebben of wat dan ook. Dat varieert van iemand die links hangt tot iemand die links rijdt en nog even het gaatje voor em dicht drukt zodat jij moet afremmen van 130km/h naar 82,5km/h :twisted:
Op nummer twee: file
Drie: inhalende vrachtwagens op momenten dat het druk is
Op nummer twee: file
Drie: inhalende vrachtwagens op momenten dat het druk is