Corvette Z06 i.p.v. ZR1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 feb 2008, 22:09

Cor Dame schreef:
Nandor schreef:Welke kleur? :)

Andere stoeltjes zou best ok zijn denk ik. Standaard is mooi maar met al dit geweld is een upgrade wellicht bijna noodzakelijk?!

Zaterdag over een week of drie. Kom wel even langs!

N.
Is goed Nandor, want ik haal hem de vrijdag ervoor op in Breukelen.

Gr.

Cor

Gaan we hem weer samen halen, ouwe? :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 19 feb 2008, 22:10

Maik schreef:50k km, ja, dat is een oud versleten ding nu :lol:
Erg gaaf dat de nieuwe dan nog beter gemaakt gaat worden. En toch zelfs slicks eronder? Dan ga je onder de minuut op Zandvoort :wink:
Mike ik moet toch die donderse Ben pakken...snappie. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :mrgreen:

Ben gaat er een turbo op schroeven waarmee je een hoovercraft nog van zijn plek krijgt, dus ik moet er alles aan doen nu. Daar komt nog bij dat hij ook slicks heeft en volgens zijn zeggen kan ik nog wel een tel of 4 pakken met echte slicks. Dat is niet tegen dovenmansoren gezegd :mrgreen:

We gaan dus voor de 1.55 8)

Vr. Gr.

Cor

Ik zal es ff babbelen met die jongens bij APP, want die kunnen Corvette racers bouwen, dus allicht dat ze iets kunnen betekenen voor dat hok van mij :mrgreen:

Corvette

Bericht door Corvette » 19 feb 2008, 22:12

Jan Ozephius schreef:Cor, alvast gefeliciteerd. Komen die prachtige stickers er ook weer op? :lol:
Ik heb ze al besteld Jan...........wil jij er ook een paar :?: :lol:

Gr.

Cor

Natuurlijk Hans. Ik reken op je.

RVV

Bericht door RVV » 19 feb 2008, 22:15

Cor Dame schreef:Oh ja waarschijnlijk zet ik er gelijk een paar andere stoelen in, maar ben nog niet zeker. Volgens mij zitten die racestoeltjes voor geen meter tijdens dagelijks gebruik. En dat is toch wel erg leuk met die Tupperware bak..........je kunt er gewoon alles mee.
Cor gefeliciteerd met je nieuwe (bekende) aankoop.. als ik je een stoel mag adviseren.. pak dan deze

http://www.bsrecaro.nl/web/content/view/64/86/

[img:148:227]http://www.bsrecaro.nl/web/images/stori ... lauweb.jpg[/img]

Zit echt heel erg goed, erg veel zijdelingse steun en toch relatief comfortabel.

redsub

Bericht door redsub » 19 feb 2008, 22:25

Dat is goed nieuws cor :lol:
Vond hem al super rijden voordat de grote veranderingen erop zaten en helaas met de nieuwe etup nog niet mee kunnen rijden maar die kans komt nog wel :D
Ik ben benieuwd naar de nieuwe.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 feb 2008, 22:45

Goedzo,

ZR1 is de marketing auto van Corvette. 100 kilo zwaarder en dan als de ultieme Corvette verkopen, dat gaat niet, dat staat me in die auto tegen.

ZO6 is de enige echte met z'n fabuleuze totaalgewicht van 1400 kilo. Die auto heeft de status van Corvette als echte pure sportauto naar het mega niveau gebracht waar het nu staat.

Ik zit net te bedenken dat je nu iets van 60k bespaart door die ZR1 tank niet te kopen en waarrempel laat dat bedrag net genoeg zijn voor de bouw van............. :lol: :lol:

Geef me nog even tijd dan kom ik wel weer over die tik heen :wink:

Zat net nog even te googelen op APP. Kende dat bedrijf niet. Blijkt dat zij de motoren van de Callaway Corvette GT3 klaargestoomd hebben. Respect.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 20 feb 2008, 07:50

APP heeft ook de motor van de 993RS van Andre gebouwd. De oudere garde Nürburgringrijders weet dan wel waar we het over hebben.

De eigenaar van Mov'it heeft een poosje geleden dezelfde beslissing genomen en is nu ook volop bezig een Z06 op te bouwen. Zijn mening was ook dat hij voor het prijsverschil werkelijk het beste van het beste kan inbouwen en daarmee ook nog eens de Corvette een stuk lichter maken dan de 1400kg die nu op de weegschaal staan.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 feb 2008, 09:49

Dick Hoekendijk schreef:APP heeft ook de motor van de 993RS van Andre gebouwd. De oudere garde Nürburgringrijders weet dan wel waar we het over hebben.

De eigenaar van Mov'it heeft een poosje geleden dezelfde beslissing genomen en is nu ook volop bezig een Z06 op te bouwen. Zijn mening was ook dat hij voor het prijsverschil werkelijk het beste van het beste kan inbouwen en daarmee ook nog eens de Corvette een stuk lichter maken dan de 1400kg die nu op de weegschaal staan.
Is dat de Duitse eigenaar van Mov'it Dick? Bouwt ie die auto voor de openbare weg om of voor het circuit? Houdt ie misschien een soort "journal" of "log" op het internet van dit project bij?Gebruikt ie verschillende Corvette experts of vooral Callaway? Is altijd mooi leesvoer.

m@rco

Bericht door m@rco » 20 feb 2008, 09:55

Lekker hoor weer even een frisse!
Wat ik me afvroeg he, komt de CL 63 dit jaar nog of zijn die plannen helemaal overgewaaid toen, meende dat je die toen besteld had. Ding had een levertijd van meer dan een jaar toch?

René130i

Bericht door René130i » 20 feb 2008, 10:07

Gefeliciteerd Cor. De huidige z06 zet je in als driftwagen voortaan? :P

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2008, 10:11

Cor, GRMBL, ik heb nog geen één keer met je meegereden! :( :twisted:

Je wisselt sneller van auto's dan ik, dus als we de volgende keer bellen spreken we meteen een datum af, want nog ff en je bent toe aan je 38e zwarte rollator! :)

Veel plezier met de nieuwe! Superchargen moet je niet over nadenken gewoon doen. Volgens mij krijg je anders alleen maar spijt als die 968 achter je zit te seinen om er voorbij te mogen. 8)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 20 feb 2008, 10:43

Rico v Velzen schreef:
Cor Dame schreef:Oh ja waarschijnlijk zet ik er gelijk een paar andere stoelen in, maar ben nog niet zeker. Volgens mij zitten die racestoeltjes voor geen meter tijdens dagelijks gebruik. En dat is toch wel erg leuk met die Tupperware bak..........je kunt er gewoon alles mee.
Cor gefeliciteerd met je nieuwe (bekende) aankoop.. als ik je een stoel mag adviseren.. pak dan deze

Zit echt heel erg goed, erg veel zijdelingse steun en toch relatief comfortabel.

Die heb ik in mijn Mini zitten! Super stoelen idd 8) Als je ff wil proefzitten let me know.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 feb 2008, 10:51

Gefeliciteerd Cor! Meer dan een Z06 met goede mods heb je ook niet nodig dus gewoon een prima keuze om niet voor de ZR1 te gaan.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 20 feb 2008, 11:07

Is dat de Duitse eigenaar van Mov'it Dick? Bouwt ie die auto voor de openbare weg om of voor het circuit? Houdt ie misschien een soort "journal" of "log" op het internet van dit project bij?Gebruikt ie verschillende Corvette experts of vooral Callaway? Is altijd mooi leesvoer.
Ik heb wel al een paar plaatjes van hem gekregen maar weet niet of hij een "log" heeft. Vraag ik 'm wel even. Is inderdaad de Duitse eigenaar van de Mov'it fabriek. Voor zover ik het weet gebruikt van alles het beste en zal dus wel hier en daar inkopen. We spreken momenteel over het organiseren van een Corvette-dag op Hockenheim waar hij deze Corvette wil laten zien aan de leden van de Corvette-club. Zijn C4 ZR1 kennen ze al.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2008, 11:14

Hans GP1630 schreef:
Rico v Velzen schreef:

Die heb ik in mijn Mini zitten! Super stoelen idd 8) Als je ff wil proefzitten let me know.

Nou, ik wil wel een keer proef zitten.
Heb gisteren mijn sharkbar en mijn simpson 5 puntgordels binnengekregen en ben mijn standaard stoel eigenlijk wel zat.
Ik zit alleen met alle sensoren in mijn maag die in de standaard stoel zitten voor airbags en zo.
Dat gaat weer een hoop vals alarm geven.

Grtz,Hanz06 :wink:

Hans R

Bericht door Hans R » 20 feb 2008, 11:16

Tijd voor een Mini-meet :wink:
Vrijdagavond?

Er zitten airbags in! Doen het bij mij ook gewoon, misschien moet je alleen andere software hebben ofzo.. voor die stoelen, het kan zijn dat je auto hem niet herkend.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 20 feb 2008, 11:42

Sjoerd S. schreef:Wat schrijf je nou af op zo'n Vette .. 50k en een jaar oud op kenteken ?
Hou je adem maar even in. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2008, 12:09

Cor gefeliciteerd met je aankoop. Even paar vraagjes/opmerkinge:

- Racekuipstoelen moet je er NIET indoen omdat dit bij dagelijks gebruik bijzonder lastig is (in/uitstappen, nek omdraaien e.d.). gewone stoelen zijn te zwaar en mogelijk niet goed genoeg. Dan kun je toch de gulden middenweg kiezen? Betere stoelen, maar niet te hard core dat je er niet mee overweg kan in dagelijks verkeer. Bovendien kun je volgens mij ook daar een paar kilo besparen als je op lichtgewicht zoekt.

- Heb je nog gekeken voor andere auto's ? Of bewust Corvette weer genomen omdat je weet dat ie 100% bevalt ? Zou graag toch willen horen of je geen andere auto's hebt overwogen (Viper gaf je aan te duur, maar bijvoorbeeld de Skyline GT-R die goedkoper zal zijn of Porsche etc).

Ik ken je antwoord: je bent zwaar tevreden, maar ik was benieuwd of je niet stiekum iets anders hebt overwogen. GT3 of Skyline GT-R volgens mij.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2008, 12:09

Jan Ozephius schreef:
Sjoerd S. schreef:Wat schrijf je nou af op zo'n Vette .. 50k en een jaar oud op kenteken ?
Hou je adem maar even in. :wink:
zal aardig wat zijn, maar op zich in verhouding tot bv destijds een M5 V8 kan het meevallen, ik zag destijds in 1 jaar tijd zo'n M5 bij sommige 100.000,-gulden afschrijven :shock: denk dat de vette iets minder af schrijft :roll:

Corvette

Bericht door Corvette » 20 feb 2008, 12:25

Dennis Cavallino schreef:Cor, GRMBL, ik heb nog geen één keer met je meegereden! :( :twisted:

Je wisselt sneller van auto's dan ik, dus als we de volgende keer bellen spreken we meteen een datum af, want nog ff en je bent toe aan je 38e zwarte rollator! :)

Veel plezier met de nieuwe! Superchargen moet je niet over nadenken gewoon doen. Volgens mij krijg je anders alleen maar spijt als die 968 achter je zit te seinen om er voorbij te mogen. 8)
Dennis je moet er maar eens mee sturen. Zul je leuk vinden dacht ik zo.

Echter wel op 1 voorwaarde.................je rijdt ook een paar rondjes met mij mee. Kan ik wat van leren.

Gr.

Cor

kris

Bericht door kris » 20 feb 2008, 12:30

ow

kennen jullie dat spreekwoord: Een ezel stoot zich niet tweemaal aan de zelfde steen

:twisted:

nee serieus, gefeliciteerd!!! :P

Thommy

Bericht door Thommy » 20 feb 2008, 12:32

HANZ06 schreef:
Hans GP1630 schreef:
Rico v Velzen schreef: Cor gefeliciteerd met je nieuwe (bekende) aankoop.. als ik je een stoel mag adviseren.. pak dan deze

Heb gisteren mijn sharkbar en mijn simpson 5 puntgordels binnengekregen en ben mijn standaard stoel eigenlijk wel zat.
Ik zit alleen met alle sensoren in mijn maag die in de standaard stoel zitten voor airbags en zo.

volgens mij zitten deze ook in mijn Corsa........

[img:500:333]http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... %20(3).jpg[/img]

proef zitten gaat alleen ff niet :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :cry:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 20 feb 2008, 12:51

kris schreef:ow

kennen jullie dat spreekwoord: Een ezel stoot zich niet tweemaal aan de zelfde steen

:twisted:

nee serieus, gefeliciteerd!!! :P
Kris,

Serieus is dat Cor het GT3 gevoel nog niet kent. :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2008, 12:52

Thommy schreef:
HANZ06 schreef:
Hans GP1630 schreef:

volgens mij zitten deze ook in mijn Corsa........

[img:500:333]http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... %20(3).jpg[/img]

proef zitten gaat alleen ff niet :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :cry:
Zijn ook niet helemaal mijn maat meer denk ik 8) :lol:

Hans R

Bericht door Hans R » 20 feb 2008, 13:08

Je wil toch sneller zijn dan Cor.. afvallen zal ik zeggen! :lol:

Plaats reactie