Geld vragen voor foto's

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 feb 2008, 11:24

Nou kijk. Ik vergelijk het met mijn broer Mark. Die maakt ook mooie plaatjes welke hij zonder vergoeding hier op het forum gooit. Ook hij komt met zijn eigen auto, welke ook genoeg benzine verbruikt, naar Zandvoort om zijn materiaal te gebruiken en zijn plaatjes te schieten. Dit materiaal kost inderdaad ook een auto, maar dat terzijde. Dat zie ik als een investering in je hobby. Als ik bekijk wat een fotoshoot van Mark kost en wat jij voor één foto vraagt, dan snap ik wel dat hier mensen over vallen. Voor een fotoshoot moet Mark ook vrijwel altijd een aardig stukje reizen, samen met het nabewerken en het product wat wordt geleverd is Mark dan spotgoedkoop in vergelijking met jou circuit werk. Tuurlijk mag jij best je kosten terug verdienen, maar ik denk dat 5 euro per foto iets te veel van het goede is.

Persoonlijk kan ik als student met wat sparen en bewust geld uitgeven deze mooie hobby betalen. Voor mij is die 175 euro om te rijden al een aardige uitgave, los gezien van alle andere kosten die aan de dag zijn verbonden. Om dan achteraf nog eens 5 euro per foto te gaan betalen, sorry maar dat heb ik er echt niet voor over. Ook niet voor een hyper vette mega grote foto van mij in full attack mode, maar dat is meer een princiepe kwestie.
Nu val ik als student misschien in een andere categorie als de gemiddelde DF-er, maar er zullen meerdere dezelfde gedachten hebben.

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 19 feb 2008, 11:24

Bert ///M3 schreef:Haha wat een verhaal weer.

Als je ze kopen wil dan koop je ze en wil je ze niet kopen dan koop je ze niet, simpel toch.

Ik heb mappen vol foto's van mijn eigen auto dus als er 10 fotograven staan foto's maken ala 5 euro per stuk dan zou ik ze ook niet allemaal kopen nee. Maar ben je toevallig op zoek naar een mooie foto voor aan de muur oid en iemand heeft een mooie foto geschoten dan is die 5 euro ook niet onoverkomelijk.

Je hoeft ze niet te kopen, zie het gewoon als een service denk ik dan :)
Zo denk ik er ook over.Als ik een mooie foto van de mijne tegenkom betaal ik ook met de glimlach.

En als je alles mocht gratis doen, geloof me dan ben je wel zoet alle dagen foto's te versturen naar mensen die hun foto op de ring of trackdays gespot hebben.

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2008, 11:26

kris schreef: jaren doen fotografen al wat boels doet... en nu plots hier op df stuit dit tegen de borst?
Niemand wist dat vooraf. Zowel bij de organisatie als de bezoekers was het niet bekend dat hij er beter van wilde worden. Er staan nu foto's online en ineens moet ervoor betaald worden. Bij een redelijk besloten evenement zoals DF op Zandvoort past dat niet. We helpen elkaar vooruit. Als iemand brokken heeft dan bieden anderen gelijk hun hulp aan. Wanneer Kristof als passagier instapt dan gaat die desbetreffende DFer toch ook geen benzinegeld in rekening brengen? Tot dusver komt er niemand naar een dag als Zandvoort om er beter van te worden. Zelfs fotografen die het professioneel doen staan er kosteloos (en die hebben evengoed benzinekosten en last van de kou). Of wat dacht je van een bannerloos forum aanbieden zonder geld te vragen? Marshalls die (min of meer vrijwillig, om de kosten laag te houden) vlaggen in de kou.

Wanneer we willen verdienen aan zo'n dag, een fotograaf betaald neer moeten zetten, niet afhankelijk willen zijn van een gesponsored hostingaccount (en dus banners moeten plaatsen om uit die kosten te komen), geen vrijwillige marshalls willen, etc., dan gaat zo'n dag ook twee keer zoveel kosten.
Laatst gewijzigd door Tom op 19 feb 2008, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

RobS

Bericht door RobS » 19 feb 2008, 11:28

Steven Nauta schreef:Nou kijk. Ik vergelijk het met mijn broer Mark. Die maakt ook mooie plaatjes welke hij zonder vergoeding hier op het forum gooit. Ook hij komt met zijn eigen auto, welke ook genoeg benzine verbruikt, naar Zandvoort om zijn materiaal te gebruiken en zijn plaatjes te schieten. Dit materiaal kost inderdaad ook een auto, maar dat terzijde. Dat zie ik als een investering in je hobby. Als ik bekijk wat een fotoshoot van Mark kost en wat jij voor één foto vraagt, dan snap ik wel dat hier mensen over vallen. Voor een fotoshoot moet Mark ook vrijwel altijd een aardig stukje reizen, samen met het nabewerken en het product wat wordt geleverd is Mark dan spotgoedkoop in vergelijking met jou circuit werk. Tuurlijk mag jij best je kosten terug verdienen, maar ik denk dat 5 euro per foto iets te veel van het goede is.

Persoonlijk kan ik als student met wat sparen en bewust geld uitgeven deze mooie hobby betalen. Voor mij is die 175 euro om te rijden al een aardige uitgave, los gezien van alle andere kosten die aan de dag zijn verbonden. Om dan achteraf nog eens 5 euro per foto te gaan betalen, sorry maar dat heb ik er echt niet voor over. Ook niet voor een hyper vette mega grote foto van mij in full attack mode, maar dat is meer een princiepe kwestie.
Nu val ik als student misschien in een andere categorie als de gemiddelde DF-er, maar er zullen meerdere dezelfde gedachten hebben.
Mark verstrekt de foto's voor niks terwijl hij er toch kosten en tijd voor kwijt is. Dat is zijn goed recht en zijn keuze. Dat wil niet zeggen dat Kristof ook al zijn materiaal gratis ter beschikking moet stellen.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 feb 2008, 11:30

Tom heeft denk ik de juiste woorden gebruikt om het DF gevoel te verwoorden. Daarbij ben ik het dus niet met je eens Rob.

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 19 feb 2008, 11:31

Zoals ik al zei, mijn excuses voor het geleverde gedrag.. Mijn uitstapje was echter compleet ongepland en is ook pas de eerste keer op het circuit dat ik er af ben gegaan...

Was er verder ook niet echt blij mee maarja shit happends... Van mijn kant zal het verder ook niet meer gebeuren. Laten we het daarmaar bij houden en de volgende keer houden we de neus netjes in een rechte lijn :lol:

Boelsphotography

Bericht door Boelsphotography » 19 feb 2008, 11:35

Steven,

ik snap jou redenering volkomen hoor.

Het is uiteindelijk maar wat je zelf wilt hé. Ik kan jou enkele sites doorspelen van fotografen van Touristenfahrten die 15€ vragen voor een hoge resolutiefoto zonder watermerk, die welliswaar kwalitatief een pak beter zijn dan de mijne. Het is maar wat de "klant" uiteindelijk er voor over heeft.

Je moet het ook zo zien. Ik doe het als een hobby en dus voor mezelf. Voor hetzelfde geld komen de foto's nooit online of bied ik jullie niet de mogelijkheid om te foto's te bemachtigen, ook al was het gratis. Het is de fotograaf die bepaalt of de foto's geopenbaard worden én of ze al dan niet gratis zijn. En daar zul je je bij moeten neerleggen.

In 2006 heb ik via Frozenspeed 4 foto's gekocht voor 40€ van mijn wagen op de Nordschleife. Het was mijn allereerste keer op het circuit en ik vond dat bedrag echt peanuts voor een ervaring die ik nooit zal vergeten. ;)

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 19 feb 2008, 11:44

Heeft toch niets met de doelstelling van DF te maken. Kristof komt op eigen initiatief foto's maken zoals hij dat op vele trackdays doet.

Zoals altijd in een markteconomie, je HOEFT ze niet te kopen. Kristof biedt ze aan, iedereen mag zelf bepalen of het het geld waard is.

RobS

Bericht door RobS » 19 feb 2008, 11:47

Tom schreef:
kris schreef: jaren doen fotografen al wat boels doet... en nu plots hier op df stuit dit tegen de borst?
Niemand wist dat vooraf. Zowel bij de organisatie als de bezoekers was het niet bekend dat hij er beter van wilde worden. Er staan nu foto's online en ineens moet ervoor betaald worden. Bij een redelijk besloten evenement zoals DF op Zandvoort past dat niet. We helpen elkaar vooruit. Als iemand brokken heeft dan bieden anderen gelijk hun hulp aan. Wanneer Kristof als passagier instapt dan gaat die desbetreffende DFer toch ook geen benzinegeld in rekening brengen? Tot dusver komt er niemand naar een dag als Zandvoort om er beter van te worden. Zelfs fotografen die het professioneel doen staan er kosteloos (en die hebben evengoed benzinekosten en last van de kou). Of wat dacht je van een bannerloos forum aanbieden zonder geld te vragen? Marshalls die (min of meer vrijwillig, om de kosten laag te houden) vlaggen in de kou.

Wanneer we willen verdienen aan zo'n dag, een fotograaf betaald neer moeten zetten, niet afhankelijk willen zijn van een gesponsored hostingaccount (en dus banners moeten plaatsen om uit die kosten te komen), geen vrijwillige marshalls willen, etc., dan gaat zo'n dag ook twee keer zoveel kosten.
Hij wordt nu neergezet als iemand die naar CPZ is gekomen om daar over de rug van andere flink te cashen :shock: De foto's zijn een leuk extratje en als je ze zonder watermerk in groot formaat voor aan de muur wil dan betaal je daar een klein bedragje voor. Wat is in godsnaam het probleem? Hij verplicht niemand foto's te kopen, hij neemt de moeite om vanuit België naar CPZ te komen, loopt 4 uur in de kou foto's te maken met dure apparatuur en plaatst de foto's incl. watermerk op z'n site. De foto's geven een prachtig beeld van het verloop van de dag en iedereen loopt erover te zeiken :?

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 feb 2008, 12:01

Kristof...

Alles leuk en aardig. Je hebt een boel mooie foto's gemaakt, maar als we dan toch zo eerlijk zijn... Ik ben geen wereldfotograaf en ik zal dat ook nooit worden. Kwalitatief zullen jou foto's altijd beter zijn dan de mijne. No doubt about that. MAAR!! Als ik zo naar je foto's kijk, zie ik geen variatie. Het zijn allemaal dezelfde foto's, alleen met een ander autootje. Ik vind er gewoon geen variatie inzitten.

Kijk naar de foto's van Mark, Martijn, mijzelf en vele anderen. Wij hebben veel meer foto's uit andere hoeken en niet allemaal gelijk.

Tuurlijk, jou manier is mooi voor als je een mooie foto van je wagen aan de muur wil hebben, maar persoonlijk zou ik voor een foto van Mark, Martijn, mijzelf of iemand anders nemen... Waarom? Omdat ik weet dat dat een foto is die niet veel overeenkomt met de foto van de auto van Jan, Piet, Klaas of Gerrit. Begrijp je wat ik bedoel?

Verder over het vragen van geld voor de foto's. Opzich heb ik daar geen problemen mee, MITS het duidelijk van te voren is aangegeven en niet eerst iedereen lekker lopen maken met je mooie foto's en vervolgens zeggen dat men een afdruk/copy (dus nog niet eens het origineel) mogen kopen voor 5 euro. Dat is hetgene waar de DFers tegen aan lopen.

Ik heb gezegt in het topic voor de trackday, dat ik dat graag wil meemaken en dat ik daar dan ook foto's wou gaan maken. Ik ben heel goed ontvangen door de mede DFers en organisatie.

Als ik dus mijn kosten eruit zou willen halen, had ik daar al aangegeven dat, mocht er iemand een foto willen, dat ze die dan kunnen kopen. Naar aanleiding van die reacties kun je dan al opmaken of het zinvol is om te komen. Het is een kwestie van onaangename verrassingen waar je nu mee aankomt.

Tevens ben ik van mening dat je geen geld kunt vragen voor het maken van foto's op eigen uitnodiging. Mocht de organisatie nu gezegd hebben, "Kristof, moet je luisteren, we willen graag een topfotograaf hebben op ZV om de trackday mooi in beeld te brengen", dan had ik gezegd, "dat gaat de mensen dan 5 euro per foto kosten"

Ik ben een beginnend fotograaf en ik zou het ook leuk vinden om dmv het fotograferen, die hobby te kunnen bekostigen. Denk aan het maken van photoshoots van wagens die mensen liefhebben en koesteren en daar graag een mooie shoot van willen hebben. Als ik iemand vraag of ik een shoot mag maken van diegene zijn wagen, kan ik moeilijk vragen om 75 euro om dat te mogen doen. Ik stel het immers zelf voor!! Als er iemand naar mij toe komt en aan mij vraagt of ik een photoshoot wil maken, DAN kan ik wel zeggen "ja hoor, maar dat kost je wel 75 euro"

Ik heb het financieel erg zwaar. Dat is al een paar jaar zo en de komende jaren zal dat wel even nog zwaarder worden en blijven... Maar dat weerhoud mij er niet van om naar dit soort dagen te komen. Juist dit soort dagen doet mij vaak de dagelijkse stress ietwat vergeten. Ik geniet als ik op het circuit ben. Ik vermaak me uiterst met het maken van foto's. Ik vind het gezellig om met mensen te praten en mensen te leren kennen.

En gezien mijn financiele situatie zou ik zeker geld kunnen vragen voor mijn foto's. Ik kan het geld echt heel goed gebruiken. Het heeft mij tenslotte ook geld gekost. Brandstof, vrije dag, apparatuur, noem maar op.
Maar ik vraag er toch geen geld voor... Om de simpele reden dat ik mezelf heb uitgenodigd en omdat de gezelligheid die ik dag heb meegemaakt samen met het leren kennen van mensen.

De waardering en bedankjes die ik hier heb gekregen op mijn foto's doen mij meer dan het geld.

Tuurlijk probeer ik op allerlei manieren wat extra's te verdienen. Zo sleutel ik erg veel aan wagens (voornamelijk BMW). Vaak gaat die geld ook naar het huishouden, maar het is ook dat beetje extra, waardoor ik mijn hobby's kan onderhouden. Als ik met der tijd met fotograferen ook een centje er nog extra bij kan verdienen... Dan zal ik dat ook zeker doen!!

Tot zover my 2 cents.

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2008, 12:08

modbreak
Ik heb het topic even afgesplitst omdat het nogal offtopic gaat. Let op: het is geen 'zeik-boels-af' topic! Hij heeft z'n excuses aangeboden en was onwetend dat er nogal ophef over zou bestaan.

Waarschijnlijk gaat dit topic binnenkort dicht, denk dat we als DF-crew ook een standpunt hierover moeten innemen hoe we er in de toekomst mee omgaan. Sommige mensen vinden het prima dat iemand geld vraagt voor foto's, anderen stuit het tegen de borst.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2008, 12:13

Harm Koks schreef:Zoals ik al zei, mijn excuses voor het geleverde gedrag.. Mijn uitstapje was echter compleet ongepland en is ook pas de eerste keer op het circuit dat ik er af ben gegaan...

Was er verder ook niet echt blij mee maarja shit happends... Van mijn kant zal het verder ook niet meer gebeuren. Laten we het daarmaar bij houden en de volgende keer houden we de neus netjes in een rechte lijn :lol:
LOL @ Tom, deze reply heeft weinigig met dit topic te maken ...

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2008, 12:14

Oeps, iets te enthousiast geklikt :oops:

Deze moet hier:
kris schreef:mmm

kristof,

ik zou gewoond de serie offline halen en wegkieperen...

ben je in 1 klap van dit gezeur af :?

Ben is benieuwd wanneer de eerste zeurpiet hier naar een ferrari dealer gaat met de vraag of hij een 430 voor de prijs van een dafje kan kopen...

want ja, uiteindelijk als de ene foto gratis is, moeten de andere ook maar gratis zijn)

en kom nu niet af met de df-spirit, uiteindelijk was zandvoort publiekelijk toegankelijk nietwaar?

8)

edit, tom help :)
Laatst gewijzigd door Tom op 19 feb 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 feb 2008, 12:17

Sad......... leuke bedoeling gone wrong.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 feb 2008, 12:22

Kan dit draadje niet op slot???

Eindeloze discussies waar je niets mee kan.

Ieder zn ding, wie die foto's wil hebben besteld ze gewoon en wie niet doen het niet... klaar...

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 feb 2008, 12:23

Ik wil zelf toch ook even inhaken op deze discussie, niet in de eerste plaats omdat mijn naam ook meerder malen wordt genoemd, maar vooral ook, omdat ik natuurlijk ook in deze positie zit.

Allereerst wil ik zeggen dat ik Kristof zeer zeker kan begrijpen. Ook ik ben op dit moment steeds serieuzer bezig met het maken van foto's. Ga hiervoor ook naar de Ring, Zandvoort en Assen. Er komt inderdaad een moment dat je zegt, nu is het leuk geweest en kost het me te veel tijd/benzine/energie en ga je er een paar centen voor vragen. Die tijd is vorig jaar bij mij gekomen met de fotoshoots. Zoals mijn broertje terecht aanhaalt, betaal je bij mij daar echt niet de hoofdprijs voor. Wat betreft losse foto's, die verstrekte ik tot nu toe geheel belangeloos in klein formaat. Tevens is een PB genoeg om de foto's in groot formaat te ontvangen. Maar dan spreek ik wel over DF-mensen. Via DF heb ik mijn site zo kunnen uitbreiden zoals hij er nu is, en heb ik een bepaald netwerk kunnen opbouwen met mensen met leuke auto's (mijn (potentiele) klanten dus eigenlijk).

Wat jij doet, je foto's verkopen, is vanzelfsprekend je goed recht en juich ik dan ook alleen maar toe. Maar niet op dit event. Wanneer jij naar de Ring gaat om daar foto's te maken en deze te verkopen dan vind ik dat anders dan wanneer we met een besloten club, Zandvoort afhuren en daar plezier gaan beleven. Tevens is het voor mij wel duidelijk dat dat je insteek was om naar Zandvoort af te reizen. Ik heb je bijvoorbeeld alleen naast de baan gezien. Is geen aanval, maar een constatering. Als ik het dan weer even op mezelf betrek. Met deze instelling ga ik niet naar CPZ. Ik kom daar om meer gezichten te leren kennen, weer met verschillende mensen te spreken en natuurlijk om een rondje mee te rijden. Natuurlijk ga ik ook even langs de baan staan om wat foto's te schieten. Het is echter maximaal 1 á 1.5 uur dat ik dat doe in totaal. Wanneer ik een leuke babbel heb met iemand aldaar en daar rolt een leuke fotoshoot of andere fotojob uit, dan is dat leuk meegenomen. Maar dat is niet de insteek van de dag.

Zoals ik zeg, ik geef je gelijk om geld te vragen, maar vind dit niet het juiste event daarvoor. Daarnaast vind ik 5 euro voor 1 foto een vrij stevige prijs. Natuurlijk is het moeilijk om een prijs op een foto te zetten, maar ik denk dat als je je prijs zou verlagen, dat je er meer mensen mee zal betrekken. Niet alleen van hier, maar ik doel dan meer op de Nordschleife.

Alle hobby’s kosten geld, natuurlijk, en je hoeft echt niet altijd en overal belangeloos op te draven. Ook ik heb kosten aan benzine, tijd en apparatuur dus weet wat je bedoeld. Zoals ik aangaf. Ik snap je volkomen, maar denk niet dat dit het juiste event is voor deze werkwijze. Natuurlijk ben ik het met de stelling: Wie ze wil hebben neemt ze en zo niet, dan niet!, eens.

Maar zie mijn post dus niet als een aanval, maar als iets waar ik zelf ook mee worstel. Daarom neem ik ook een weloverwogen standpunt in.

Marc R

Bericht door Marc R » 19 feb 2008, 12:39

Sjah je hebt een punt Mark maar zoals meerdere mensen zeggen: Als je hobby je teveel geld kost dan moet je ermee stoppen.

Ik vind dat Boels beter vantevoren aan had kunnen geven dat ie de foto's ging verkopen.

Dan had iedereen ook kunnen aangeven van mijn auto liever niet op de kiek of juist wel.

Ik heb afgelopen november nog meegemaakt dat diverse belgische jongens en ook onze Dexter zich in alle bochten hebben gewrongen om hele mooie foto's te maken van de audi RS dag.

NIEMAND maar dan ook niemand van de fotografen heb ik ooit gehoord over vergoeding.

Terwijl Dexter echt een pro is en er deels van leven moet...ook niets vroeg.

Geld vragen oke,maar geef het vantevoren aan.

Luco

Bericht door Luco » 19 feb 2008, 12:42

Boelsphotography schreef: Het is de fotograaf die bepaalt of de foto's geopenbaard worden én of ze al dan niet gratis zijn. En daar zul je je bij moeten neerleggen.
;)
Beetje rare redenering.
In geval van foto;'s die je tijdens wedstrijden schiet heb je misschien gelijk omdat de rijder zich neerlegt bij de eisen/voorwaarden van de organisatie, als jij daarbij foto's mag maken heb je gelijk.

In dit geval is het een dag georganiseerd door autoliefhebbers die het leuk vinden om op een circuit te rijden en die het leuk vinden dat ze daarbij "gratis" eventueel gefotograveerd worden.

Jij had dus toestemming moeten vragen aan de organisatie of jij foto's mag maken waar je geld voor vraagt.
Bij deze wil ik je dus melden dat je GEEN toestemming hebt om foto's van MIJN eigendom te maken.

En dit is niet persoonlijk ofzo, maar meer een principekwestie 8)

Marc R

Bericht door Marc R » 19 feb 2008, 12:44

luco hornsveld schreef:
Boelsphotography schreef: Het is de fotograaf die bepaalt of de foto's geopenbaard worden én of ze al dan niet gratis zijn. En daar zul je je bij moeten neerleggen.
;)
Ohja? dat wil ik nog wel eens zien als jij mij op de foto neemt en ik wil dat niet.....

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 feb 2008, 12:45

Tom schreef:modbreak
Ik heb het topic even afgesplitst omdat het nogal offtopic gaat. Let op: het is geen 'zeik-boels-af' topic! Hij heeft z'n excuses aangeboden en was onwetend dat er nogal ophef over zou bestaan.

Waarschijnlijk gaat dit topic binnenkort dicht, denk dat we als DF-crew ook een standpunt hierover moeten innemen hoe we er in de toekomst mee omgaan. Sommige mensen vinden het prima dat iemand geld vraagt voor foto's, anderen stuit het tegen de borst.
Het is en was ook niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen. Het is mijn standpunt welke ik wel overwogen heb.

Ik denk dat Mark en ik aardig op dezelfde golflengte zitten mbt vragen van geld.

Ik pik dit stukje nog even extra eruit: "Sommige mensen vinden het prima dat iemand geld vraagt voor foto's, anderen stuit het tegen de borst."

Waarom? Om het volgende. Als iemand geld voor zijn foto's wil en dat van te voren aangeeft in het betreffende aanmeldingstopci, dan weet iedereen die daar dan komt, dat er iemand is, die geld voor zijn foto's wil. Hte is dan aan diegene om wel of niet voor een foto te willen betalen.

Het stuit mij niet tegen de borst dat er geld gevraagd word voor foto's, tenslotte zit ik er zelf ook aan te denken om dat in de toekomst te gaan doen.

Hetgene wat mij, en vele andere DFers volgens mij, tegen de borst stuit, is de onaangename verrassing dat ACHTERAF blijkt dat er voor de foto's betaald moet worden. Niemand wist dat er een fotograaf rond liep die betaald zou willen worden.

En dan zeker de prijs, die gewoon heel erg fors is. Zoveel koste het vroeger nog niet eens om een foto te laten ontwikkelen/afdrukken.

Iedereen heeft ksten gemaakt. Zoals gezegt, Mark en ik hebben ook kosten gemaakt. Daarin tegen hebben wij wel gesproken met diverse DFers en tussentijds foto's gemaakt. Komt misschien ook omdat wij daar niet zijn met de intentie om de foto's te verkopen, maar om plezier te hebben. :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 feb 2008, 12:47

Marc RS4 schreef:
luco hornsveld schreef:
;)
Ohja? dat wil ik nog wel eens zien als jij mij op de foto neemt en ik wil dat niet.....
Zo lang er op dat moment geen belastende zaken zijn die jou schade kunnen berokkenen Marc, mag jou foto gebruikt worden. Op een auto heerst geen portretrecht.

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2008, 12:47

Roderic, ik ben het helemaal met jou en Mark eens. Je dacht dat die modbreak aan jou gericht was, maar hij was aan iedereen gericht / in het algemeen. Kwam toevallig achter jouw (goed onderbouwde) terecht na de topicsplitsing :)

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 feb 2008, 12:51

Tom schreef:Roderic, ik ben het helemaal met jou en Mark eens. Je dacht dat die modbreak aan jou gericht was, maar hij was aan iedereen gericht / in het algemeen. Kwam toevallig achter jouw (goed onderbouwde) terecht na de topicsplitsing :)
Ik schrok al... :roll: :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 19 feb 2008, 12:51

Mark Nauta schreef:
Marc RS4 schreef:
luco hornsveld schreef: Ohja? dat wil ik nog wel eens zien als jij mij op de foto neemt en ik wil dat niet.....
Zo lang er op dat moment geen belastende zaken zijn die jou schade kunnen berokkenen Marc, mag jou foto gebruikt worden. Op een auto heerst geen portretrecht.
En waarom haalt autogespot dan meteen de foto's weg als iemand daar om vraagt?

Niet zomaar hoor..

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 feb 2008, 12:51

Marc RS4 schreef:
Mark Nauta schreef:
Marc RS4 schreef:Zo lang er op dat moment geen belastende zaken zijn die jou schade kunnen berokkenen Marc, mag jou foto gebruikt worden. Op een auto heerst geen portretrecht.
En waarom haalt autogespot dan meteen de foto's weg als iemand daar om vraagt?

Niet zomaar hoor..
Je geeft je zelf antwoord...

Omdat er om gevraagd word... :wink:

Gesloten