Brembo High Performance remschijven ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11408
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 01 apr 2008, 10:58

Wij rijden gewoon 4 a 5 raceweekenden met standaard 130i schijven met carbon blokken. Dan 2 nieuwe erop. Ze konden denk nog wel een paar races mee. Maar voor 80 euro per stuk wou ik geen gedonder.

Op me ouwe 5 deurs straat 130i met vele circuit en driftdagen 50.000 km gereden en niks krom. Schijf heeft verschillende compounds remblokken gezien.

Bij bmw zijn de standaard schijven heel goed. Voor circuit alleen even RC6 of pfc erin doen.

aapje
Berichten: 185
Lid geworden op: 18 dec 2007, 14:46

Bericht door aapje » 01 apr 2008, 11:06

Om beter te remmen zijn de blokken vaak veel belangrijker dan de schijven idd.

Ook heb je met geboorde schijven buiten dat ze altijd scheuren minder massa om warmte om te zetten. (remmen is eigenlijk niets meer dan bewegingsenergie omzetten in warmte)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 apr 2008, 12:36

Andre schreef: Bij bmw zijn de standaard schijven heel goed. Voor circuit alleen even RC6 of pfc erin doen.
Moet je dan niet weer netjes 500km inremmen als je wisselt van standaard naar RC6 voor wat circuitwerk?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2008, 12:43

Nee valt wel mee. Dat inremmen van raceblokken op schijven is zo klaar. Je ziet ze toch ook niet eerst 500 km met een GTR over de weg rijden om een setje remmen in te rijden. Dan horen die dingen al zowat op te zijn op een raceauto lol :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 01 apr 2008, 13:17

En hoe denkt men er dan over bij nieuwe schijven? Na wat doorgescheurde Sandtler GT schijven bij verschillende mensen bleek door navraag dat je de schijven 400-500km moest inremmen. Kwestie van slechte kwaliteit?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 01 apr 2008, 14:12

Zelfde. Inremmen van nieuwe blokken en schijven is een kwestie van een serie stops en dan moet het klaar zijn. Bij Pagid bijvoorbeeld is het in het totaal 10-15 keer remmen vanaf verschillende snelheden en met verschillende remdrukken en dat is genoeg.

Dat scheuren van die GT schijven komt gewoon doordat het kwaliteit pisbakkenstaal is, niet geschikt voor op een serieuze race auto.

Straatblokken zijn veel harder als blokken voor in de racerij en oa daarom duurt de inremprocedure veel langer. Plus op een raceauto maakt het allemaal niet uit als er wat piept of kraakt oid.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 01 apr 2008, 16:08

Ok, dan ga ik straks niet al te moeilijk doen als m'n schijven/blokken binnen zijn. Gok er wel op dat ze heel blijven.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 01 apr 2008, 17:58

Ben ik dan zo'n gek die probeert zn race blokken alsnog in te remmen zodat het zo min mogelijk piept/kraakt??

Bedoel, het kan altijd zo goed mogelijk, zo denk ik.

Jamie
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:52

Bericht door Jamie » 01 apr 2008, 23:59

Bert ///M3 schreef:Dat van gegoten schijven hoor je meer fabels over. Maar als je het mij vraagt is het allemaal onzin, al die dingen zijn achteraf geboord vooral in die prijsklasse.

Zelfs bij Porsche ed komen de scheuren er in te staan bij zwaar gebruik. Terwijl dat toch echt wel goede schijven zijn. Haarscheuren bij geboorde schijven kom je gewoon haast niet onderuit.
Ehm deze schijven zijn wel degelijk gegoten hoor, je mag de schijf komen bekijken hier. (heb ook vast nog wel eens een demo schijf ;) )

Alle waar naar zijn geld hoor, de HP schijven zijn voor straat- en licht circuit gebruik, en kunnen dus idd ook geen zwaar gebruik aan.
De prijs is gewoon goed voor de kwaliteit die krijgt. (mits met goede blokken)

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 24 apr 2008, 21:04

Naughty schreef:Ik heb maar even wat prijzen voor de mensen hier opgezocht die ik in het topic voorbij zag komen

Voor de Toyota corolla komt een setje Brembo HP schijven op €229.73 (€273.38 is advies verkoopprijs)
Voor een Opel calibra 8V komt een setje Brembo HP Schijven op €227.03 (€270.17 is advies verkoopprijs)

Deze prijzen zijn incl. 19%BTW en af te halen in Diemen.

Waar jullie die prijzen vandaan halen weet ik niet, maar die ligt nog hoger als de adviesverkoop prijs :shock:
Kijk daar hebben we wat aan, u heeft pb :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc Sierra en 4 gasten