Brembo High Performance remschijven ?
-
Wij rijden gewoon 4 a 5 raceweekenden met standaard 130i schijven met carbon blokken. Dan 2 nieuwe erop. Ze konden denk nog wel een paar races mee. Maar voor 80 euro per stuk wou ik geen gedonder.
Op me ouwe 5 deurs straat 130i met vele circuit en driftdagen 50.000 km gereden en niks krom. Schijf heeft verschillende compounds remblokken gezien.
Bij bmw zijn de standaard schijven heel goed. Voor circuit alleen even RC6 of pfc erin doen.
Op me ouwe 5 deurs straat 130i met vele circuit en driftdagen 50.000 km gereden en niks krom. Schijf heeft verschillende compounds remblokken gezien.
Bij bmw zijn de standaard schijven heel goed. Voor circuit alleen even RC6 of pfc erin doen.
-
- Bert ///M3
- Bert ///M3
Zelfde. Inremmen van nieuwe blokken en schijven is een kwestie van een serie stops en dan moet het klaar zijn. Bij Pagid bijvoorbeeld is het in het totaal 10-15 keer remmen vanaf verschillende snelheden en met verschillende remdrukken en dat is genoeg.
Dat scheuren van die GT schijven komt gewoon doordat het kwaliteit pisbakkenstaal is, niet geschikt voor op een serieuze race auto.
Straatblokken zijn veel harder als blokken voor in de racerij en oa daarom duurt de inremprocedure veel langer. Plus op een raceauto maakt het allemaal niet uit als er wat piept of kraakt oid.
Dat scheuren van die GT schijven komt gewoon doordat het kwaliteit pisbakkenstaal is, niet geschikt voor op een serieuze race auto.
Straatblokken zijn veel harder als blokken voor in de racerij en oa daarom duurt de inremprocedure veel langer. Plus op een raceauto maakt het allemaal niet uit als er wat piept of kraakt oid.
-
Ehm deze schijven zijn wel degelijk gegoten hoor, je mag de schijf komen bekijken hier. (heb ook vast nog wel eens een demo schijfBert ///M3 schreef:Dat van gegoten schijven hoor je meer fabels over. Maar als je het mij vraagt is het allemaal onzin, al die dingen zijn achteraf geboord vooral in die prijsklasse.
Zelfs bij Porsche ed komen de scheuren er in te staan bij zwaar gebruik. Terwijl dat toch echt wel goede schijven zijn. Haarscheuren bij geboorde schijven kom je gewoon haast niet onderuit.

Alle waar naar zijn geld hoor, de HP schijven zijn voor straat- en licht circuit gebruik, en kunnen dus idd ook geen zwaar gebruik aan.
De prijs is gewoon goed voor de kwaliteit die krijgt. (mits met goede blokken)
- InjectTheVenom
Kijk daar hebben we wat aan, u heeft pbNaughty schreef:Ik heb maar even wat prijzen voor de mensen hier opgezocht die ik in het topic voorbij zag komen
Voor de Toyota corolla komt een setje Brembo HP schijven op €229.73 (€273.38 is advies verkoopprijs)
Voor een Opel calibra 8V komt een setje Brembo HP Schijven op €227.03 (€270.17 is advies verkoopprijs)
Deze prijzen zijn incl. 19%BTW en af te halen in Diemen.
Waar jullie die prijzen vandaan halen weet ik niet, maar die ligt nog hoger als de adviesverkoop prijs