Napraten, foto's & filmpjes van DF @ Zandvoort part III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2008, 21:03

Die vlammen waren super om te zien Hans :shock: :shock: :shock:
Dacht nog even dat het een automatische bandenwarmer was :idea: :idea:
Volgende keer wil ik ook wel een rondje mee, als het niet zo koud is :P :P

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 feb 2008, 21:06

Wint schreef:Het was m'n eerste keer Zandvoort, vond dat er inderdaad erg netjes werd gereden.
Vond je Coop uitlaat mooi klinken 8)

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 14 feb 2008, 21:09

Ik vond het een erg geslaagde dag!!!
Ging aardig met de Panda, al zeg ik het zelf

lekker gereden, niet te druk op de baan.
Mensen die zuinig zijn op hun auto, net als ik.

nog excuses dat ik 1 keer iets lomp inhaalde (een bmw?)

ben wel benieuwd naar eventuele foto's
(wat klonk die M3 CSL goed trouwens, corvette ook z3 v8 ook, allemaal eigenlijk wel... :? :D )
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 14 feb 2008, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 14 feb 2008, 21:09

Het was echt geweldig :!: de modificaties hebben hun werk goed gedaan, banden - remmen - stabi - ALK - stuurhuisrubbers.

Helaas is een half uur voor het einde mijn versnellingsbak overleden :( het zat er een keertje in.
Nog wel zonder de derde versnelling naar huis kunnen rijden, voorlopig staat de Impreza dus in de ziekenboeg.

En verder helemaal met Hans eens :) >>
Wanneer gaan we weer? Bedankt Peter en de rest van de organisatie! Was super, en iedereen rijd zoals het hoort op dit soort dagen. Hulde!
Roel.

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 14 feb 2008, 21:18

@ Roel: ook thuis gekomen... dat wordt weer even sleutelen dan.

maar een dag zoals vandaag is zeker voor herhaling vatbaar!!
leuke auto's, goede organisatie en een hele moddag plezier.

Ik heb heerlijk kunnen rijden/kijken!

ik doe een volgende keer zeker weer mee.

... nog geen foto's?

Wint

Bericht door Wint » 14 feb 2008, 21:19

luco hornsveld schreef:Die vlammen waren super om te zien Hans :shock: :shock: :shock:
Ik wil die foto's inderdaad ook wel zien! 8)
Ik denk dat die Dax nog niet zo snel weg is.... :wink:
Mtechnik schreef:
Wint schreef:Het was m'n eerste keer Zandvoort, vond dat er inderdaad erg netjes werd gereden.
Vond je Coop uitlaat mooi klinken 8)
Thanks! :wink:

René130i

Bericht door René130i » 14 feb 2008, 21:25

Ook weer thuis... zware dagen gehad.

Vanaf gister bezig geweest met de E36. Na vele avond/nachturen zat er een kuip in (drama) en de M3 remmerij...

Na 6 rondjes op CPZ werkte de koppeling helaas niet meer. Dus mijn zwager heeft 6 rondjes gedaan en ik misschien 8 met de 130i.

Vond het wel een mooie ervaring. Als ik hard remde vloog de kont zomaar om. Machtig gevoel is dat. Echt wel wat anders dan in een RS4 over CPZ rijden (rs4 = veel makkelijker).

Ruben, bedankt voor je stopwatch tip. Ik heb 2:20 gereden. Vond ik niet eens gek.

Was ook leuk om achter de DAX aan te gaan... Tot we bij de Audi S bocht kwamen :lol: Daar ging de DAX heeel rap doorheen. Kon je verder ook niet echt bijhouden hoor. Was zeker warmup round :wink:

Volgende keer hopelijk een langere dag. Hebben nu amper gereden :cry:

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 14 feb 2008, 21:29

Ja Paul weer thuis ik hoop niet dat je te erg geschrokken bent van het "ontploffen" van de bak en dat je toch nog een paar rondjes genoten hebt :)

Roel.

RobS

Bericht door RobS » 14 feb 2008, 21:34

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 14 feb 2008, 21:36

Ik heb me prima vermaakt. Ben alleen de baan afgeweest om te tanken en wat te eten/drinken. Verder alleen maar rondjes gereden. Voorzichtig aan begonnen vanwege de nog wat natte en gladde baan en naarmate de tijd verstreek, de baan droger werd en ik wat meer vertrouwen kreeg steeds wat harder gaan rijden. Had wel last van onderstuur in o.a. de Audi-S. Mijn tijden varieerden nogal maar dat had ook te maken met het feit dat je wel eens opzij moest om iemand voorbij te laten. Heb in ieder geval een 2.18 gereden (op straatbanden).

Organisatie bedankt.

Marc

Paul Broere

Bericht door Paul Broere » 14 feb 2008, 21:37

hahaha, nee hoor

ik vond het vooral het eerste rondje wel ff spannend, wanneer ik vanuit de Panda kom gaat het dan ineens wel heel erg snel, en je remt best laat!! Maar een leuke ervaring.

Eerst dacht ik dat ie gewoon uit zijn versnelling schoot... het was iets erger helaas...

gelukkig heb je toch nog wel kunnen rijden die dag

@iko

Bericht door @iko » 14 feb 2008, 21:37

heerlijke dag gehad.
In het begin een beetje glibberig, daarna perfect.

Straatbandjes en standaard remmen zou ik eigenlijk eens aan moeten passen voor dit soort evenementen.

Iedereen gedraagt zich voorbeeldig op de baan. Spiegels worden goed in de gaten gehouden.

Weer goed geregeld Peter. Ik verheug me al weer op het volgende circuit...

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 feb 2008, 21:37

Thnx Rob

Style

Bericht door Style » 14 feb 2008, 21:39

baal dat ik er nie tbij kon zijn, had cursus vandaag :roll: :cry:

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 14 feb 2008, 21:48

Zo ben op het moment ongeveer 400 foto's aan het uploaden naar de PC die mijn vriendin en ik gemaakt hebben..

Verder heerlijke dag gehad, in de ochtend lekker kunnen rijden. Op het eind zat ook ik lekker in mijn ritme. De 106 en ik waren redelijk aan elkaar gewaagd en ook de OPC vond ik een mooi tempo hebben.

Mijn inziens heb ik me verder netjes gehouden qua auto's er langs laten ;)

Toen reed tim nog een paar rondjes in mijn auto met mijn vriendin en schijnen echt iets van 7x gespind te zijn... Excuses hiervoor :)

Daarna dacht ik , uur van te voren, goh nog even een paar rondjes. Nog geen half rondje verder ga ik over een kerb. Oversturend en al. Corrigerend en al in de zandbak terecht. Waarna er duidelijk werd dat mijn band van de velg af lag. Einde oefening dus. Vervolgens met wat kunst en vlieg werk bij de pits gekomen, en daar van Steven en Quoc een extra velg kunnen ritselen. Jongens, nog bedankt hiervoor.

Also, Sebastian thanks for looking out man ;)

Verder leuk treintje! Hopen dat het schade gevalletje snel is opgelost en iedereen bedankt voor de geweldige dag! Zowel Eva als ik hebben genoten!

Ohja, toen ik net naar huis reed. 10 voor 9 ongeveer afslag Leiden, zwarte Corvette?

DDX

Bericht door DDX » 14 feb 2008, 21:51

was weer lekker dagje
alleen beetje vaag olie probleem (lekkage bij slang richting turbo zo op het oog)
ff laten afkoelen, en oliepijl bleek ok
dus voorzichtig ff weer rondje gereden en alles leek nogsteeds ok
dus daarna weer wat meer gas en nog meer gas en dag alsnog leuk afgesloten 8)

Maik

Bericht door Maik » 14 feb 2008, 21:53

Het was weer een topdag!
Spijtig van de schades, de meeste vielen mee (bandje kapot, velgje kapot), maar die van Herman was wel iets pijnlijker :(

Er werd weer goed gereden, iedereen lette goed op en er werd goed rekening met elkaar gehouden, op een hele enkele na (neem ik nog wel op met de leiding :wink: :P ).

Wat een hoop leuke auto's reden er mee. De witte starlet ging bv erg lekker, evenals de E30 van die amateur :wink: . De CSL ging er echt voor, maar Ben met de 968 ook! De engelse EVO's konden het gaspedaal ook vinden, en Jan met de prelude kon het rempedaal goed vinden, heel het circuit werd door zijn remschijven verlicht! :)
De panda ging ook strak trouwens. En, en, en, en..... alles ging lekker eigenlijk :wink:
2uur vlaggen is trouwens behoorlijk saai! Heb om de tijd te doden maar wat rondetijden van wat mensen geklokt. Ben was van de getimede rondjes het snelst, 2.05, Elmar een 2.06...

De speedster ging ook weer lekker, vooral toen de baan weer droog was, wat gaat hij toch lekker door de bochtjes :)
Hanz heb ik ook even laten zien dat je ook lol met 170pk kan hebben, ipv vijfhonderdnogwat in de Z06 :wink: maar mijn showboaten liep bijna verkeerd af in de Renaultbocht, maar lekker was het wel.
Het traditionele wokken aan het eind van de avond was zoals altijd weer een prima afsluiter, alle verhalen werden wel 3x zo mooi, zoals rondetijden en pk's (van diesels)..................

Jammer genoeg waren de batterijen van mijn cammetje snel leeg en heb ik amper film :? Volgende keer beter...

Peter en de rest van de organisatie, bedankt!

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 14 feb 2008, 21:57

Ziet er gaaf uit op de foto's! Wie heeft de snelste ronde gereden en waarmee?

Edit: Zie het al :wink:

RobS

Bericht door RobS » 14 feb 2008, 22:01

Vandaag 500km gemaakt in de Elise, 300 op de snelweg waarvan 50km in de file op de terug weg en 200 op CPZ. Prima dag gehad, eerst 2 uur staan bevriezen, foto's maken en vlaggen en daarna zelf gereden. D'r werd weer netjes gereden, had ook niet anders verwacht, de Elise heeft zich prima gehouden alleen ik ben gebroken na 500km op een met leer bekleed plankje :roll:

Enkele plaatjes:

[IMG:800:600]http://i28.tinypic.com/2qio7y8.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i25.tinypic.com/2v3395t.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i27.tinypic.com/23wpw6.jpg[/img]

[IMG:800:600]http://i30.tinypic.com/2nbr4uf.jpg[/img]

De rest staat hier:

http://picasaweb.google.com/schouten/DFCPZ2008

Op naar de volgende circuitdag :D

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 14 feb 2008, 22:12

Topdag heren, bedankt voor de gezelligheid.

Wokrestaurant was ook goed te eten. En leer je ook nog eens wat... Dat Elmar geen roodharige kleinkinderen wil bijvoorbeeld :lol:

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 14 feb 2008, 22:13

Vandaag geen km gemaakt op het circuit. Volgende keer ben ik er gewoon weer bij.

E30-Amateur
Auto: BMW E36 325i

Bericht door E30-Amateur » 14 feb 2008, 22:24

Hey mensen!

Prachtige dag vandaag, ondanks het koude klote weer!!

Schitterende wagens die er op de baan waren en ik stond al helemaal versuft van wat snelle jongens op de baan, heel knap.

Heb me heel goed vermaakt met mijn E30-tje, flink glijden en gas erop!!

Zelf een 2:18 gereden waar ik heel tevreden over ben aangezien mijn materiaal en ervaring, mijn debuut succesvol gemaakt en alles nog heel gehouden ook nog!

Kijk nu alweer uit naar de volgende DF-trackday!

Niet normaal trouwens hoe hard Elmar over het circuit ging :shock:, Heel gaaf trouwens hoe er met wat ' simpeler ' materiaal verschrikkelijk hard kan worden gegaan, golf 2, Starlet..heel gaaf!

SUPER!!

Maik

Bericht door Maik » 14 feb 2008, 22:27

De golf 2 ging inderdaad heel knap over de baan! Van wie was die eigenlijk? Lekker met een klein beetje lift-off oversteer de Audi S in telkens :)

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 14 feb 2008, 22:30

Mooie foto's Rob ! :D

Was idd. weer een leuke dag een beetje een glibberig begin met een baan die een beetje vochtig was , maar die was gelukkig snel opgedroogt. :wink:

Er werdt zeker netjes gereden , maar dat is vaker gezegt ...
Op naar een volgende keer !!

Goet Alex,

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 14 feb 2008, 22:30

Zonde trouwens van de schades, Herman en Ben. De rest bleef bij kromme velgen, lekke banden en technische problemen als ik het goed bijgehouden heb?

Plaats reactie