Rondje CPZ in jouw auto, welke coureur?
- Hielke
Binnen onze groep DF-ers zou het volstaan om Andre te laten rijden teneinde erachter te komen hoeveel je eventueel per rondje laat liggen. Hij heeft bewezen binnen 0,5 seconden van de absolute toppers in de nederlandse autosportscene te kunnen rijden. Er zijn misschien wel meer DF-ers die dit ook kunnen, bewezen of kunnen bewijzen hebben ze het nog nooit.
Maar ik denk niet dat Andre er happig op is om in andermans auto eventjes op de max te gaan rijden. Ik weet dat eigenlijk wel zeker. Als buitenstaander weet je niet hoe goed die auto in elkaar steekt, zitten de wielen wel goed vast, is het motortje nog wel fris? Gebeurt er dan wat dan wordt het de rijder aangewreven. Anderzijds kan zo'n met reserve rijdende topper ook een goed referentiepunt zijn. Als je hem qua tempo in je eigen auto niet kunt evenaren, dan weet je dat je zowieso 1-2 seconden per rondje inlevert. En de rest als het bij beide rijders echt max. gaat.
Maar ik denk niet dat Andre er happig op is om in andermans auto eventjes op de max te gaan rijden. Ik weet dat eigenlijk wel zeker. Als buitenstaander weet je niet hoe goed die auto in elkaar steekt, zitten de wielen wel goed vast, is het motortje nog wel fris? Gebeurt er dan wat dan wordt het de rijder aangewreven. Anderzijds kan zo'n met reserve rijdende topper ook een goed referentiepunt zijn. Als je hem qua tempo in je eigen auto niet kunt evenaren, dan weet je dat je zowieso 1-2 seconden per rondje inlevert. En de rest als het bij beide rijders echt max. gaat.
-
[img:300:190]http://news.bbc.co.uk/olmedia/315000/im ... nes300.jpg[/img]
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Zoals al gezegd acht ik Andre zeer zeker in de regionen van Verschuur en Coronel, alleen Andre ken ik dus WEL, zodoende mijn keus. Buiten dat heb ik een potente edoch sperloze rwd die nogal wat massa meebrengt 8)luco hornsveld schreef:Waarom deze jongens niet dan?Robin schreef:Geen Verschuur/Coronel oid in m'n eigen kar op CPZ.
IKZELF of Andre(die ik almeer dan 25 jaar ken), niemand anders. Op de Nordschleiffe mag ie ook, maar niemand anders dan hij, zelfs Stefan Roser niet, alhoewel, Hans Stuck mag dan wel einmal dat ding snoeihard van mij door Pflanzgarten jagen, mits ie de Jägermeisterschnitzel nadien im Restaurant bezahlt.
En idd een Peter Kox als ik een rondje mag in z'n DBR9 ofzo.
Ze hebben meer ervaring in een saloon dan menig bekendere coureur
Daarom heb ik ook gekozen voor deze drie
Ze mogen geen wedstrijd rijden, maar een snel rondje CPZ kan over het algemeen geen kwaad, Die jongens vouwen met alleen rjden niet zomaar een auto op
Je weet dan wel hoever je staat, dat was de bedoeling van dit topic
Wat kan je auto
Of je moet er zoveel vertrouwen in hebben dat de jongens van DF die ji noemt er ook het uiterste uit kunnen halen binnen zeg maar 10 rondjes?
Als dat zo is licht er een mooie cariere voor deze jongens
- Hielke
Denk niet dat ie in oldtimers wil rijden. Krijg 'm al met moeite bij de Bravo in de buurtluco hornsveld schreef:En over welke Andre hebben we het dan?
Maar eens polsen of die een keer een paar rondjes wil doen

Maar hoe schat je jezelf in Luco? Je weet toch wel een beetje of je de dicht bij de max in de buurt zit. Wat voor tijden reed je ook alweer met die 5?
- Pescatore
Deze andre natuurlijk (in het rode cirkeltje) :
[img:365:390]http://ongezouten.files.wordpress.com/2 ... erg_04.jpg[/img]

[img:365:390]http://ongezouten.files.wordpress.com/2 ... erg_04.jpg[/img]

- Dennis Cavallino
Sowieso gaat er al iemand anders in mijn E30 rijden, mijn racemaatje Arnoud. Iets andere rijstijl dan ik, dus dat is altijd interessant.
Verder zou ik Jacco Valentijn in mijn auto laten rijden. Hem acht ik minimaal zo goed als Tom Coronel en dat heeft 'ie ook al eens bewezen dat ie minstens zo snel is in exact dezelfde auto. Misschien is Jacco Valentijn voor jullie een onbekende naam, maar het is een coureur die meervoudig MG competitions kampioen is, gereden heeft in Seat cup. Alfa 147 challenge, DSC en nog wat andere klassen. Hij wordt altijd gevraagd als rijder en hoeft geen geld mee te nemen, ook niet bij de kleine teams.
Dat zegt misschien genoeg. Helaas heeft ie nog niet de kans gehad om in een topauto (of illegale) te rijden, waardoor ie in de einduitslag altijd genoegen moet nemen met een plek onder de topteams/illegale auto's. André kan daarover meepraten denk ik.
André mag overigens ook altijd in mijn auto rijden (maar wil dat niet hehe), Peter, Aernoudt, Michel Pol, Elmar, Jordy, Maik, Dick H, Tom Heezewijk, Tom944, Hans Mini Clubman, Duifjes, 968CS, Tomaz, Ton (DT), Hielke, en nog veel meer ook. Denk alleen dat het ze met mijn huidige wagenpark allemaal niet echt staan te springen.
Sorry jongens, komt nog wel.
Verder zou ik Jacco Valentijn in mijn auto laten rijden. Hem acht ik minimaal zo goed als Tom Coronel en dat heeft 'ie ook al eens bewezen dat ie minstens zo snel is in exact dezelfde auto. Misschien is Jacco Valentijn voor jullie een onbekende naam, maar het is een coureur die meervoudig MG competitions kampioen is, gereden heeft in Seat cup. Alfa 147 challenge, DSC en nog wat andere klassen. Hij wordt altijd gevraagd als rijder en hoeft geen geld mee te nemen, ook niet bij de kleine teams.
Dat zegt misschien genoeg. Helaas heeft ie nog niet de kans gehad om in een topauto (of illegale) te rijden, waardoor ie in de einduitslag altijd genoegen moet nemen met een plek onder de topteams/illegale auto's. André kan daarover meepraten denk ik.
André mag overigens ook altijd in mijn auto rijden (maar wil dat niet hehe), Peter, Aernoudt, Michel Pol, Elmar, Jordy, Maik, Dick H, Tom Heezewijk, Tom944, Hans Mini Clubman, Duifjes, 968CS, Tomaz, Ton (DT), Hielke, en nog veel meer ook. Denk alleen dat het ze met mijn huidige wagenpark allemaal niet echt staan te springen.

- Dennis Cavallino
- Michel P
- Elmar
Ik had laatst die discussie met mijn broer. Hoeveel sneller zal een goede coureur (hij noemde Alonso) zijn met mijn M3 op CPZ. Hij dacht 10 seconde (hij heeft er natuurlijk ook geen verstand van...
). Ik denk hooguit 4. Dus hoe ie er nu bij staat, op semi's. Ik weet dat ik vooral bij aanremmen tijd/meters laat liggen.
Ik heb weinig moeite iemand, die een beetje kan rijden en niet net zijn rijbewijs heeft, de M3 op een circuit te laten rijden.
Met de Viper is dat een heel ander verhaal. De auto gedraagd zich dermate anders, icm met zijn kleine sliphoek, dat ik daar niet snel een ander mee een rondje zal laten rijden op een circuit. Hoewel ik het wel graag een keertje wil meemaken, om als passagier in mijn eigen Viper mee te gaan.

Ik heb weinig moeite iemand, die een beetje kan rijden en niet net zijn rijbewijs heeft, de M3 op een circuit te laten rijden.
Met de Viper is dat een heel ander verhaal. De auto gedraagd zich dermate anders, icm met zijn kleine sliphoek, dat ik daar niet snel een ander mee een rondje zal laten rijden op een circuit. Hoewel ik het wel graag een keertje wil meemaken, om als passagier in mijn eigen Viper mee te gaan.
-
Elmar schreef: Met de Viper is dat een heel ander verhaal. De auto gedraagd zich dermate anders, icm met zijn kleine sliphoek, dat ik daar niet snel een ander mee een rondje zal laten rijden op een circuit. Hoewel ik het wel graag een keertje wil meemaken, om als passagier in mijn eigen Viper mee te gaan.
Ik wil die taak best wel op mij nemen, hoor.
Ja, met zon auto zou ik ook niet zomaar iemand laten rijden.Elmar schreef:Ik had laatst die discussie met mijn broer. Hoeveel sneller zal een goede coureur (hij noemde Alonso) zijn met mijn M3 op CPZ. Hij dacht 10 seconde (hij heeft er natuurlijk ook geen verstand van...). Ik denk hooguit 4. Dus hoe ie er nu bij staat, op semi's. Ik weet dat ik vooral bij aanremmen tijd/meters laat liggen.
Ik weet van mezelf dat ik echt laat in de remmen ga
Waar ik het laat liggen is naar mijn gevoel vooral het insturen van het scheivlak en waarschijnlijk de Arie luyendijk bocht
Insturen scheivlak maak ik het soms mee dat een bmw me soms buitenom voorbijkomt
Ik zou best een rondje willen sturen in een rwd, lijkt me best een keer gaaf
Tevens is het bij mij zo dat ik met andermans spullen ben voorzichtiger ben dan met mijn eigen spullen

En bv met zon Viper zou ik alleen de rechte stukken echt gas durven te geven en gewoon rustig aan door de bochten

- Hendrik Kinderman
Hendrik Kinderman schreef:raikkonen. de enigste man die zomaar ff een snelle ronde zet in de F1-wagen (8)
nee, ik heb er idd geen een. maar hij mag wel eens langskomen en dan eens wat werk doen op de trekker. Ik verwacht dat hij erin omkomtArthur schreef:Wist niet dat je 1 had?

Even serieus. Raikkonen kan echt wel rijden. Bij de F1 zie je ook dat hij (als het echt nodig is) het allerlaatste onderste uit de wagen kan halen. Misschien zelfs nog meer als Schumi. Hij presteert (een aantal jaren geleden in Japan) om als achterste te starten, en Fisichella even in de laatste ronde voorbij te rijden om als eerste op 't podium te komen. 8)
- Hielke
Lang geen 4 seconden Elmar. Want dat zou betekenen dat Alonso per rondje 200 meter bij je weg zou rijden. Dat zijn bijna 50 wagenlengtes. Dat gaat never nooit niet gebeuren. Hij moet zich aan dezelfde natuurkundige wetmatigheden (max. grip, max. vertraging etc.) als ons normale stervelingen onderwerpen.Elmar schreef:Ik had laatst die discussie met mijn broer. Hoeveel sneller zal een goede coureur (hij noemde Alonso) zijn met mijn M3 op CPZ. Hij dacht 10 seconde (hij heeft er natuurlijk ook geen verstand van...). Ik denk hooguit 4. Dus hoe ie er nu bij staat, op semi's. Ik weet dat ik vooral bij aanremmen tijd/meters laat liggen.
Hoeveel dan wel? Dat is deels speculeren. Ik begeef me even op glad ijs: Ik heb je een keer op de passagiersstoel in je eigen auto naast me gehad, moet dus echt van de gereden tijden uitgaan om je te kunnen beoordelen. Ik zal die laatste dag op Zandvoort in Andre's 130i met passagier een hoge 2.10 hebben gereden. Andre reed een lage 2.08 met passagier. Dat verschil van 2,5 seconde zit deels in zijn capaciteiten (ook veel ervaring op Zandvoort met juist die auto) en deels in de reserve die ik gehouden heb (niet veel maar echt teveel voor de Tarzan). Ik reed in jouw M3 (de videoronde) een hoge 2.09 met passagier (jijzelf, ook geen lichtgewicht). We hadden het rondje minimaal 2 seconden sneller kunnen afleggen als we die makke blokkende 130i niet voor ons hadden gehad en ik in het gedeelte Scheivlak en daarna vaker naar 3 had teruggeschakeld. Een lage virtuele 2.07 dus. Ga je nog akkoord zolang? Jijzelf hebt in je uppie een 2.04 gereden tijdens de Time Attack. Zonder eigenwijs te willen overkomen denk ik dat ook te kunnen doen als ik die auto een paar rondjes meer had kunnen leren kennen en wanneer ik dichter op het stuur zou kunnen zitten. Maar sneller dan die 2.04? Zo ja dan heel weinig, nooit meer dan een seconde. Ik betwijfel het. Zo zijn wij dus ongeveer van gelijk niveau. Middelmatig met vele handicaps en beperkingen zeg maar

Antwoord op je vraag? Ik zeg 1,5 seconde.
- Race For Fun
- Corvette
Elmar we kunnen donderdag wel een keer ruilen van auto.
Als we een rondje of 10 doen lijkt me wel aardig.
Moeten we wel allebei de camera aanzetten en elkaar filmen........lijkt me leuk. Als je wil dan rij ik wel met jou ernaast in jou auto, maar andersom doe ik dat niet meer. Ik wordt er echt kots en kots misselijk van als ik er als passagier naast zit.
De Viper rijdt overigens niet zo veel anders als de Corvette.
Nou ja kijk nog maar ff wat je wil.
Vriendelijke groet
Corvette
Als we een rondje of 10 doen lijkt me wel aardig.
Moeten we wel allebei de camera aanzetten en elkaar filmen........lijkt me leuk. Als je wil dan rij ik wel met jou ernaast in jou auto, maar andersom doe ik dat niet meer. Ik wordt er echt kots en kots misselijk van als ik er als passagier naast zit.
De Viper rijdt overigens niet zo veel anders als de Corvette.
Nou ja kijk nog maar ff wat je wil.
Vriendelijke groet
Corvette