Dealers

Dit is ons algemene autoforum.
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 feb 2008, 01:23

Ik heb zelf een jaar of zeven bij een grote VAG dealer gewerkt dus ik weet wel een beetje waar ik over praat. Mijn lijst ergenissen:

1. Niet serieus genomen worden. Dit varieert van geen aanspraak in de showroom tot schofterig lage inruil prijzen. Vergeet niet dat internet bestaat en dat de klant behoorlijk op de hoogte is zowel qua verkoopwaarden als veel voorkomende gebreken (Golf 4 kwalen die de Ibiza ook kent bijvoorbeeld).
2. Arrogantie (IVA) verkopertjes, zie hierbij punt 1. De beste verkopers bij ons destijds kwamen niet van de IVA en spraken de taal van het volk met bijbehorend Gronings geknauw :wink:
3. Als een nummer gezien worden, persoonlijk contact is gewoon heel belangrijk. Dan liever een extra receptionist. Dat kost extra geld maar klanten die niet weer komen uiteindelijk nog meer. Men betaald een hoop geld en wil gewoon service. Een probleem moet opgelost worden.
4. Een slecht werkend magazijn. Verkeerde onderdelen, vergeten onderdelen enz. Klanten hebben daar (terecht) geen begrip voor.

Dit zijn in principe de belangrijksten maar zoals ik het in schat werk je daar al hard aan. Waar onze afdeling destijds gewoon mee scoorden is dat we zaken gewoon regelden. Een klant heeft een probleem en dat lossen we op i.p.v. af te schepen met een zoethoudertje. Bij een goed bedrijf heeft elke werknemer die instelling. Daarmee scoor je het hoogste rendement :!:

stefan740

Bericht door stefan740 » 06 feb 2008, 01:32

Verstand van onderdelen. Komt wat minder vaak voor maar het is wel fijn als je dan niet 15 min hoeft te wachten tot iemand het heeft opgezocht.

Buiten de normale zaken uiteraard :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 feb 2008, 01:56

Ik ben met Tom en Niels.
Doen wat je zegt vind ik erg belangrijk.
Snap wel dat een verkoper meer mensen spreekt per dag dan ik waarschijnlijk.
Maar als je dan zegt dat je iets gaat doen, koppel het dan terug.
Contact is erg belangrijk vind ik.
Zeker voor de veeleisende specifieke zoeker/koper.
Als je tenminste ook echt iets wilt verkopen.
Dan bedoel ik niet iemand die op elke slak zout legt maar die iemand die net die ene auto zoekt.
Kom dan idd niet met een automaat als hij een handbak zoekt :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 feb 2008, 04:20

Tsja waar ik naar kijk is een stukje dienstverlening.

BMW Dealer Maaral Alkmaar bijvoorbeeld is altijd vriendelijk, bereid te helpen, weten ook waar ze het over hebben. Bijvoorbeeld als ik met een lijst onderdelen aankom met een chassisnummer zien ze in 1 oogopslag dat het een M3 GT nummer is. Dat soort dingen. Het zijn de details die het hem doen zeg maar.

BMW Dealer Maaral Hoorn is tegenover gesteld, ben er 2 keer geweest maar ze zijn daar zowat nog te lui om overeind te komen, 15 min wachten aan de balie schijnt standaard te zijn, tot ze op hun flikker krijgen van de chef dat er klanten wachten.

Betalen moet je toch maar dan betaal ik het liever aan die Dealer in Alkmaar zeg maar.

HansD

Bericht door HansD » 06 feb 2008, 08:54

Ik heb nog maar 1 auto bij je gekocht maar ik was zeer tevreden over de dienstverlening. Dat was ook niet zo moeilijk want je hebt me zelf geholpen en wist wel wat ik wilde.

Qua onderhoud kan ik eigenlijk niet meepraten want lease. Het is wel makkelijk en snel mogelijk om een afspraak te maken. Ik ben bij een Renault dealer wel eens 3 weken in de wachtkamer gezet terwijl o.a. mijn richtingaanwijzers niet meer werkten :? Alleen de leenauto´s zouden beter kunnen, ik heb bijv nog nooit die Cupra van je meegekregen :D

Wat ik met name waardeerde is het klein beetje extra meedenken. Bijv een VW navigatie aan kunnen bieden voor 1/3 van de prijs van een Seat navi.

Ik heb op dit moment eigenlijk geen opmerkingen tot verbeteringen. Je hebt aan mij een tevreden klant.

Roy

Bericht door Roy » 06 feb 2008, 09:26

Ik kijk eerst wat voor soort auto ik wil en dan ga ik kijken welke dealer de auto heeft staan of verkoopt. De dealer zelf moet mij wel antwoord kunnen geven op elke vraag die ik stel (niet "uhhh, moet ik even iemand erbij halen"), de zaak moet er wel een beetje netjes uit zien en de service is natuurlijk heel belangrijk.

Ik haat het als je met de chef werkplaats aan het praten ben over je probleem en dan een antwoord krijgt zoals: "Uhhh, tsja.. ja dat zou het probleem kunnen zijn. Uhhm, nou zet hem maar effe neer dan kijken we er wel effe naar".

Vind bijvoorbeeld zelf van Poelgeest in Amstelveen een stuk minder als Maaral in Alkmaar. Bij van Poelgeest kwam ik met een klacht over mijn radio, die functioneerde gewoon niet goed. Ze komen uit zichzelf nog niet eens kijken, kreeg het antwoord: "Ja, dan zal ie stuk zijn".

Heb ook een probleem gehad met mijn deur, die viel niet lekker in zijn slot. Toen naar Maaral Alkmaar geweest, chef werkplaats kwam direct naar mij toe en keek even naar het slot. Netjes.

Martin Schilder Heerhugowaard (VW) heb ik ook nog geen slechte ervaringen mee gehad. Kunnen je goede informatie geven.

raymondw

Bericht door raymondw » 06 feb 2008, 12:18

Bert ///M3 schreef:Betalen moet je toch maar dan betaal ik het liever aan die Dealer in Alkmaar zeg maar.
Prima punt, gelijktrekken van de dientsverlening en service van alle filialen. Zo ken ik ook voorbeelden. Jij maakt het onderscheid, maar voor de meeste mensen is Maaral Maaral en de slechte ervaring blijft hangen.

Smudde (BMW) werkt uitstekend met een gelijke manier van werken tussen de twee filialen. Nou ken ik de mensen in Almelo beter omdat deze het dichtst bij is, maar die paar keer dat ik met Enschede in aanraking ben geweest kreeg ik niet het idee dat dit twee verschillende filialen zijn.

Bij Pauw (VAG) is dit anders. Toegegeven, Rijssen hebben ze nog niet zo lang (voorheen Roba), maar de kwaliteit van de medewerkers, met name in de werkplaats is daar bedroevend slecht terwijl die in Deventer uitstekend is. Mijn vader wil met zijn A6 niet meer naar Rijssen en neemt de omweg naar Deventer voor lief omdat zij wel over de problemen willen praten terwijl dit voor de mensen in Rijssen hogere wiskunde lijkt te zijn.

Van mijn gezichtspunt uit zou ik van een dealer graag zien dat deze transparant werkt en dat de mensen makkelijk aanspreekbaar zijn. Verkopers in driedelig of krijtstreep kunnen mij gestolen worden aangezien zij in het algemeen een neerbuigende houding hebben t.o.v mensen die niet aan hun verwachtingspatroon voldoen (en dat doe ik zeker niet). Liever heb ik met mensen te maken die beslissingsbevoegd zijn en gemaakte afspraken nakomen. Mensen die ik ken hebben wat dat betreft al een streepje voor.
Laatst gewijzigd door raymondw op 06 feb 2008, 13:01, 3 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 12:19

Leuke en informatieve topic !

Ik ben klant bij de Beier in Heerenveen, Groningen zou voor mij praktischer zijn maar ik heb geen ervaring met die dealer, behalve dan dat ik de verkoop daar, niet vind aansluiten op de manier waarop ik graag een auto koop.

Een dealer bestaat uit 2 zaken, verkoop en sevice..

Beide moeten goed zijn, ik vind het prettig om het idee te hebben dat ik welkom ben bij de dealer.. of het nou voor een bak koffie is, voor een vraag of voor het kopen van een auto.. als ik aangeef dat ik een auto wil kopen, dan gaan alle interesse registers van de verkoper los. Dat praat zoveel prettiger, niet om de brij heendraaien, to the point.. kom je er niet uit.. en dan is het ook dikke prima.. dan kan ik dat 100% waarderen.. dan kom ik er ook de volgende keer weer terug bij de verkoop..

Dan het service verhaal.. om een auto betrouwbaar te houden is een goede service van allerbelang. Eergisteren moest de touring voor de APK.. Ik geef aan dat de auto koelvloestof verloor en of ze daar naar wilden kijken. Ook wilde ik dat ze naar de schokdempers zouden kijken want die zijn nu 140000 oud en mischien wel aan vervanging toe.. hoewel ik dat niet als een probleem zag.

Ik haal de auto op aan de eind van de ochtend.. was erg gehaast en pak de sleutel,.. ik vraag was het nog wat met dat koelvloeistof verlies.. ja de radiator moet vervangen worden.. krijg ik te horen.. maar ik had geen tijd meer om een afspraak te maken.. en ben gelijk weggegaan..

Gisteren belde ze op.. meneer,. we hebben het er over gehad maar het is beter om niet te wachten tot de volgende beurt (over 8000 km) met het vervangen van de radiator. Ik kon hem beter binnen een week a 2 weken vervangen.. Ik vroeg nog en hoe was het met de schokdempers ? Daar mankeert nog niks aan die kunnen nog wel een tijd mee, maar de remblokken moeten wel bij de volgende beurt worden vervangen..

Nouja een heel verhaal.. maar wat ik bedoel te zeggen is.. de service afdeling denkt even met je mee, waarschuwd me op tijd en naait me geen oor aan met onderdelen die nog niet vervangen hoeven worden..

Daar heb ik dan een goed gevoel over.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 feb 2008, 12:21

Alpina...wat grappig is dat bij Pouw in Deventer men juist heel tevreden is over Audi maar juist weer niet over VW zelfde pand en bedrijf alleen andere mensen.

Waarom denk dat ik nooit met een stropdas loop en zeker niet altijd in pak en juist niet op zaterdag als iederen die binnekomt in zijn/haar 'kloffie' loopt

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 12:24

duifjes.com schreef:Alpina...wat grappig is dat bij Pouw in Deventer men juist heel tevreden is over Audi maar juist weer niet over VW zelfde pand en bedrijf alleen andere mensen.

Waarom denk dat ik nooit met een stropdas loop en zeker niet altijd in pak en juist niet op zaterdag als iederen die binnekomt in zijn/haar 'kloffie' loopt
Ik kan een pak best wel waarderen als klant.. hoewel ik zelf als verkoper in mijn eigen winkel never nooit in een pak met stropdas loop.. heb daardoor wel vaker het idee dat de klant zich dichter bij me voelt staan..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 feb 2008, 12:29

Klopt Rico daarom doe ik dat ook op zaterdag juist niet mensen hebben dan niet zo'n "daar heb je weer zo'n pratend pak gevoel"

Macboy

Bericht door Macboy » 06 feb 2008, 12:51

Edwin, leuk initiatief. Ik ga het hier neerpennen in het algemeen, wat voor MIJ belangrijk is en niet specifiek voor jou zaak, want ik ken je zaak verder niet.

1. Serieus genomen worden. Alle klanten serieus benadrukken. Niet meteen op klanten aflopen, tenzij je ziet dat ze je "zoeken" en meteen geholpen willen worden.

2. Vragen of ik misschien ergens mee geholpen kan worden. Als dat niet zo is, zeggen dat als er vragen zijn, dat ik dan bij ze kan komen.

3. Wel interesse? Bied wat te drinken aan. En neem elke klant serieus.

4. Zorg dat je personeel verstand van zaken heeft. Prijzen, opties, mogelijkheden, uitvoering, uitrusting, alles moet mogelijk zijn.

5. Wijs mensen op alternatieven als je denkt dat er een alternatief is.

6. Ga niet doordrammen als mensen te kennen gegeven hebben wat ze willen (bijv een handbak en dan automaat, zie voorbeeld Tom).

7. Zorg dat na afloop de verkoper geinteresseerd blijft, vraag om contact eventueel. Er is niets leuker dan een verkoper die je spontaan opbelt om te zeggen: ik heb dit of dat voor je. Zelf moet ik over paar maanden mogelijk al keuzes maken. Het is dan prettig als de verkoper zegt: volgende week komt deze auto binnen in die en die uitvoering, misschien leuk voor jou om naar te kijken?

8. Bied bij een servicebeurt (indien er vervangend vervoer is) een soort van proefrit aan. Dus stel je weet dat een klant een nieuwe auto zal gaan krijgen over x maanden, bied hem dan een auto aan: kijken wat je hiervan vindt, mogelijk als volgende auto?

9. Ga niet over een auto praten: MOOI HE, SNEL HE? Dat soort knullige opmerkingen. Laat je verkopers eerlijk zijn, maar ook neutraal. Enkel het eigen merk ophemelen is niet wat. Toen ik de Leon had uitgekozen, was de dealer redelijk lyrisch over de A3, in alle eerlijkheid, maar gaf aan dat die ook veel meer kostte. Dat vind ik een betere insteek dan een dealer die roept: fuck die A3, de Leon biedt hetzelfde voor minder. Das namelijk onzin.

10. Zorg ervoor dat een proefrit wordt aangeboden indien hierom wordt gevraagd en indien dit serieus is (je kunt niet iedereen proefritten aanbieden, dat begrijp ik).

11. Laat een verkoper nooit meegaan in een proefrit, tenzij een klant hierom verzoekt.

12. Zorg voor een zitruimte en leesmateriaal als klanten ergens op (moeten) wachten.

13. Aftersales (ik noem het nog maar eens, omdat dit zo belangrijk is). Laat een klant die tot aanschaf is overgegaan niet in de steek ! Hij moet immers klant blijven en laat dit ook merken (niet elke week gaan bellen, maar 1x per 6-8 maanden kun je best bellen en vragen of alles naar wens is en x maanden voor de nieuwe auto (bij lease) een proefrit in iets aanbieden.

14. Laat je verkopers klanten precies zo behandelen als zijzelf behandeld zouden willen worden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 feb 2008, 13:49

goede punten!

Alleen punt 11 never nooit niet dat ik met iemand meerij :lol: zelf rijden darin tegen wel als ze erom vragen.

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 13:51

8. Bied bij een servicebeurt (indien er vervangend vervoer is) een soort van proefrit aan. Dus stel je weet dat een klant een nieuwe auto zal gaan krijgen over x maanden, bied hem dan een auto aan: kijken wat je hiervan vindt, mogelijk als volgende auto?
Heel sterk en slim punt ! Heb niet het idee dat hier heel vaak gebruik van word gemaakt door dealers, vanwege de vaak aanwezige scheiding tussen service en verkoop.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 feb 2008, 13:54

Idd. goed punt, bij mij was het 3 jaar geleden altijd een "probleem" leenauto's en nu:

Van elk model en motorvariant heb ik er 1tje staan en bij onderhoudsbeurten kijkt onze servicemanager heel goed bijvoorbeeld bij een leaserijder hee die heeft 155.000km op de teller ff het laatste nieuwe model 150pk Avensis Excutive meegeven *(al moet mn bij ons wel voor vervangend vervoer betalen!)

Wat mij wel opvalt is dat je wil niet weten de laatste tijd wat ze allemaal doen.....zelfs de DVD's van de navi worden gejat!

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 06 feb 2008, 14:08

Edwin,

Het is eigenlijk erg eenvoudig om er achter te komen hoe klanten behandeld willen worden: wordt klant bij Pouw Deventer.
Ik las van "Duifjes" dat Audi-afdeling beter staat aangeschreven dan VW-afdeling. Ik ken alleen de Audi-kant. Die is o.k.
Ik heb inmiddels wel enige ervaring en met heel verschillende auto's en merkendealers. Pouw steekt er naar mijn mening met kop en schouders bovenuit. En, het valt natuurlijk ook niet mee om in een zo groot bedrijf iedereen die klantcontact heeft ook altijd aan de klant te laten denken. En dat zonder dat te overdrijven met veel uiterlijk vertoon.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hier op DF met Pouw.

leonard

Bericht door leonard » 06 feb 2008, 14:22

Jan Ozephius schreef:
leonard schreef:
luco hornsveld schreef: Respect voor auto staat voorop, en geen leerling aan mijn alpine en dan 90 ex af moeten rekenen per uur

Leuk deze reactie!! Ik lees dit wel vaker hier op DF en kan het ook wel begrijpen maar ik heb daar totaal geen gevoel bij!! Als mijn auto een OH beurt nodig heeft ga ik ervan uit dat er een vakbekaam iemand aan werkt!

Misschien wat arrogant: Ik denk wel dat er verschil zit tussen monteurs van ''premium'' merken en ''normale dealers''.

@ Edwin Voor jouw bedrijf zou het denk ik echt onderscheidend tov ander SEAT dealrs zijn om die ''premium'' service wel te bieden.

Denk aan: Goede vervangende auto,Gelijk naar de juiste persoon doorverbinden die laat merken 100 % !!! met de klant mee te denken!!,ALLE bestelde delen BINNEN 12 uur in huis. Keurige showroom en werklaats die WEKELIJKS in alle hoeken geboend word en een up-to-date uitstraling!!

Misschien heb je dit allemaal al maar ik ken je bedrijf van 1 bezoek van 2 jaar terug.Overigens niks negatiefs over je bedrijf
Leonard,

Niet arrogant, maar wel een beetje naief van je.
Denk maar aan het gezegde (Wim Kan): "Wie onder de os z'n staart heeft gekeken, lust de soep niet meer."
Ik zal niet generaliseren, maar heb maar heel weinig goede dealers meegemaakt. Ook niet bij premiummerken. Wanneer er echt iets aan de hand is met je auto, leer je je dealer wel kennen. Goede uitstraling van de zaak en nette behandeling zijn goed, maar een goede monteur is beter.
Om erachter te komen hoe goed dealers zijn, zou misschien een draadje "ervaringen met de dealer van mijn auto" leerzaam kunnen zijn. Niet om de handel te verpesten voor dealers, maar om de ogen te openen van een ieder die goed van vertrouwen is.

Jan

Ik heb niet veel ervaring met verschillende dealers maar ik weet wel dat ik bij De Fonkert (BMW) altijd top geholpen ben.Ook met MB dealers heb ik ervaring en ook dat was prima!. Audi en Opel vind ik vele malen Minder !!!

Let wel : MIJN ervaring

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 06 feb 2008, 14:33

Leonard,

Ik heb met de Fonkert maar weinig ervaring om er een mening over te geven. Een keer een onderhoudsbeurt voor een oude 7.28. Was inderdaad in orde daar. Zeer voorkomend.
Met welke Audi-dealer heb je de mindere ervaring?

P.S. we hebben in elk geval een heel goede bandenboer. :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 feb 2008, 15:04

Jan Ozephius schreef:Leonard,

Ik heb met de Fonkert maar weinig ervaring om er een mening over te geven. Een keer een onderhoudsbeurt voor een oude 7.28. Was inderdaad in orde daar. Zeer voorkomend.

Wat heb jij het druk zeg :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 feb 2008, 15:05

Jan wat is jouw relatie met Deventer dan? Pouw Deventer Audi is zeker super te noemen, hoewel ik niet denk dat Autohaas er veel voor onder doet op punten.

Autohaas Apeldoorn is op digitaal vlak ongeevenaard. Alle afspraken worden direct per email bevestigd, zodat je weet waar je aan toe bent. Na elke service beurt of anderszins bij werkplaats krijg je een vragenlijst om te laten weten of je tevreden was over service, maar ook de problemen en of die verholpen zijn. Verder kan je online meteen een serviceafspraak plannen, daar hoef je niet eens voor te bellen en je kunt online zien welke dagen vrij zijn en meteen vastleggen. Ook in noodsituaties kan altijd een auto geregeld worden, zonder morren en in no time.

Pouw Deventer Audi is wat verkoop betreft dik in orde. Ik heb een proefrit gevraagd in een A5 en helaas niet gekregen, omdat ze het vermoeden hadden dat ik geen klant zou worden (ik woon in Apeldoorn en dan kopen in Apeldoorn is wat logischer). Vanuit dat perspectief zou de vestiging misschien meer Audi-like moeten worden, maar ja, dat heb je met Franchize. In zoverre is het geen Franchize meer, want het zou niet moeten uitmaken waar de proefrit wordt gedaan.

De verkopers in Deventer zijn over het algemeen zeer correct, zeer vriendelijk, zeer professioneel en zeer enthousiast. Niets dan lof daarover. Als klant voel je je daar enorm op je gemak en zou zeker graag daar een auto willen kopen.

Maar heb in de werkplaats wel mindere momenten gehad, zo zat van de hoedenplank een houderjte los (zou niet mogen) en die werd gelijmd, maar kreeg daarvoor wel gewoon een factuur wat ik niet vind kunnen voor 5 min werk.

En Pouw Volkswagen is inderdaad ruk. Ben daar tig keer binnen geweest, maar nog NOOIT aangesproken. Ook niet toen 4 verkopers bezig waren met het bestickeren van de nieuwe Tiguan ...

raymondw

Bericht door raymondw » 06 feb 2008, 15:09

Jan Ozephius schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hier op DF met Pouw.
Pouw Deventer (Audi) is OK. Pouw Rijssen is huilen (Audi en VW), maar aangezien deze vestiging nog maar sinds eind 2005 onderdeel van Pouw is mag je daar niet direct conclusies aan verbinden. Pouw heeft de pech dat ze de erfenis van de vorige eigenaren (Roba) cadeau hebben gekregen en die waren de laatste jaren alleen maar bezig met cashen.

Als het MT van Pouw het niveau in Rijssen op het zelfde niveau krijgt als in Deventer, dan is dat een hele winstpakker. Maar daar zal nog wel een tijd overheen gaan.

leonard

Bericht door leonard » 06 feb 2008, 15:12

Jan Ozephius schreef:Leonard,

AMES heb ik ervaring mee( 4 jaar geleden)en waar mn RS4 vandaan komt is autoflevo.Ames vind ik echt matig.Autoflevo is een stuk beter maar absoluut geen De Fonkert niveau.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 06 feb 2008, 15:52

@ Macboy: mijn A8 heb ik bij pouw Deventer gekocht. Demomodel. Sindsdien onderhouden ze hem. Wordt opgehaald in Willemstad, nette leenauto ervoor terug enz.

@ Leonard: 7-10 jaar geleden met m'n A8 altijd bij Ames Dordrecht geweest, Was toen wel in orde. Nu ben ik er afgehaakt: Eerst voor niets in oud-Beijerland afgesproken (die overigens wel correct te woord stonden, vervolgens toch naar Dordrecht: bellen echt NOOIT terug totdat je kwaad wordt. Vervolgens slecht monteurswerk. uitgewoonde leenauto maakte het al niet beter. Excuus: te weinig personeel. Ik denk dan: teveel willen verdienen ten koste van de klant. Nu dus "gewoon" in onderhoud in Deventer.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 06 feb 2008, 21:27

Even voor het geval nieuwe auto

Bij mijn zoektocht ga ik eerst van het merk uit, mij zal je niet zo snel een Audi (ed) bij bijvoorbeeld Munsterhuis kopen, ondanks dat ik de mensen daar goed ken en de showroom bij mij om de hoek is. Daarbij van doorslag is toch (de verwachte) deskundigheid bij de merkdealer, vooral als het om de details gaat.

Ten tweede speelt voor mij locatie van groot belang; verder dan de regio (bij mij dus Twente) ga ik niet; heb ik simpelweg de tijd niet voor laat staan dat ik er de tijd voor wil nemen. Haal/breng service is zo afgesproken, maar mij gaat het net weer voor die kleine momentjes dat je even bij je garage wil langsrijden om het te vervangen (lampjes, litertje olie ed)

Maar goed, in die regio ga ik wel op zoek naar de beste dealer, waar ik de voorkeur heb om voor de wat kleinere te gaan, of de kleinere vestiging van de groep. Leuk voorbeeld, in Enschede zit Huiskes, eigenlijk alleen maar voor VW en Skoda, maar ben er al diverse keren met mijn Audi geweest voor een klein probleemje en direct en snel geholpen. Ga je naar de vestiging in Hengelo (de grote dus) dan sta je eerst in de rij, vervolgens moet je 100 gegevens opgeven en een afspraak maken over 2 weken...

Ik heb veel ervaring met Roba en nu Pouw maar moet bekennen dat ze compleet anders zijn dan hiervoor beschreven. Ik had/heb een uitstekende relatie met de (inmiddels vertrokken) verkoper en de werkplaats. Dit helpt erg veel! De service was altijd goed en commercieel dachten ze altijd heel erg ver mee. Meegenomen dat ik in de regel erg kritisch ben en het ook vertik om bijvoorbeeld een nieuwe brandstofpomp te betalen na 120.000km. Sinds de overname vind ik vooral de commercie maar ook de werkplaats achteruit gegaan. Mijn vader's A8 W12 hadden ze van de zomer voor een beurt en zowel een poelie als een luchtslang verkeerd gemonteerd. Het storingslampje ging branden maar werd geadviseerd om gewoon door te rijden. 600 km later in Duitsland stond die wel mooi stil; gelukkig vlakbij een Audi dealer die alles perfect heeft opgelost.
Maar goed, ik weet niet 123 wat ik straks ga doen. Binding met Rijssen is er niet echt meer, woon er ook niet meer in de buurt. En de ervaringen die ik tot nu toe in Enschede heb gehad zijn echt top!

Bij Smudde heb ik trouwens niet echt goede ervaringen... Zo waren ze lekker helder om mijn moeder's E46 cabrio (auto staat normaliter in het buitenland) met de APK niet af te melden. Enig meedenken in het afmelden zonder aanwezige auto, betalen van de 4 boetes die we al hebben gehad of het ophalen van de auto (al dan niet tegen gedeelde kosten) was/is er niet. Laat staan dat ze mij in 2003 bij mijn zoektocht naar een NIEUWE auto in een 3 jaar en 150k oude BMW lieten proefrijden...

Goeie dealers zijn lastig te vinden...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 feb 2008, 21:43

Ik heb mijn auto via Benerink in Oldenzaal, geen officiele BMW dealer, maar doet wel alles met BMW, en dat doen ze daar met hart en ziel, klein, maar fijn. Zeer goede service, makkelijk benaderbaar, kan altijd op ze rekenen, gewoon liefhebbers. Nieuwe BMW`s komen uit Duitsland, of worden via een officiele dealer besteld, de mijne komt ook van de Beier in Heerenveen, naar ik meen. 2e hands ook zeer goede automobielen.
Met de directeur en zijn broer die chef monteur is ook uitgenodigd voor het tripje naar de ///M fabriek te Garching vorig jaar mei.
Ik ben in het verleden ook bij Smudde geweest, daar heb ik mindere ervaring mee ( zal in het midden laten waaraan dat lag), is te grootschalig IMO, doe mij dan maar het kleinschalige, met hart voor de zaak en de klant, dat vind ik helemaal bij eerstgenoemde...................

Plaats reactie