Kun jij driving fun hebben als je je aan de snelheid houdt?
-
Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?
Sorry voor mij zou de fun eraf zijn. serieus. Ik ben geen hardrijder die altijd en overal te hard rijd (kan prima rustig rijden), maar als ik alleen op een op- en afrit en sommige bochten een keer lekker kan sturen dan ben ik er snel klaar mee. Zou mijn auto dan zeker te koop zetten en een veel goedkopere underpowered auto kopen.
Snap best dat je een enkele keer op een dijkweggetje of afrit lol hebt, maar de rest van de tijd zit je met die kut limieten te kijken. Niks voor mij.
Het idee alleen al dat je 80 euro aan benzine aftikt terwijl je er geen lol van hebt.
Sorry voor mij zou de fun eraf zijn. serieus. Ik ben geen hardrijder die altijd en overal te hard rijd (kan prima rustig rijden), maar als ik alleen op een op- en afrit en sommige bochten een keer lekker kan sturen dan ben ik er snel klaar mee. Zou mijn auto dan zeker te koop zetten en een veel goedkopere underpowered auto kopen.
Snap best dat je een enkele keer op een dijkweggetje of afrit lol hebt, maar de rest van de tijd zit je met die kut limieten te kijken. Niks voor mij.
Het idee alleen al dat je 80 euro aan benzine aftikt terwijl je er geen lol van hebt.
- InjectTheVenom
- GTRene
optie 2 staat: Daar heb ik heel veel moeite mee, maar het is te doen.Tom schreef:Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?
Dus als het moet of druk is of geen zin om te gassen is het te doen, maar optie 2 laat wat open, het is te doen, wil niet zeggen dat je het doet

- Tristan
2 jaar geleden optie 3: Reed altijd te hard.
Maar sinds zware boete vorig jaar maart optie 2:
Probeer met woon-werk redelijk aan de snelheid te houden (meestal iets harder) maar als er ruimte is of een leuke weg moet je wel harder gaan om 'echt' fun te hebben. Maar hou me redelijk in nu vanwege ze me bij Justitie kennen qua snelheid.
Maar sinds zware boete vorig jaar maart optie 2:
Probeer met woon-werk redelijk aan de snelheid te houden (meestal iets harder) maar als er ruimte is of een leuke weg moet je wel harder gaan om 'echt' fun te hebben. Maar hou me redelijk in nu vanwege ze me bij Justitie kennen qua snelheid.

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Voor mij optie 2.
Ik vermaak me zo ook prima. Maar ik rij wel geregeld te hard. Maar of dat echt noodzakelijk is voor rijplezier....mwah. Ach ja, beetje sportief bochtjes doen is gewoon leuk. En ja, dan wil het wel eens boven de toegestane snelheid komen. Maar zien hoe dat gaat als de M3 er straks is.
Trouwens, welke leugenaar heeft er voor optie 4 gekozen
.
Ik vermaak me zo ook prima. Maar ik rij wel geregeld te hard. Maar of dat echt noodzakelijk is voor rijplezier....mwah. Ach ja, beetje sportief bochtjes doen is gewoon leuk. En ja, dan wil het wel eens boven de toegestane snelheid komen. Maar zien hoe dat gaat als de M3 er straks is.
Trouwens, welke leugenaar heeft er voor optie 4 gekozen

- levensnevel
- Arthur
- Auto: Nr.51
Rijd eigenlijk altijd een aantal km's
te hard.
Maar veel plezier geven die niet.
Da's van en naar m'n werk.
Ik probeer dan iig binnen de +30 en +40 limiet te blijven.
Verder kan ik me wel in Tom z'n verhaal vinden; een keer doorhalen in de versnellingen is al "geknepen billen".
Ik kies dus maar voor optie-3.
Moet niet maar vind het wel prettiger dan dat "gesukkel".

Maar veel plezier geven die niet.
Da's van en naar m'n werk.
Ik probeer dan iig binnen de +30 en +40 limiet te blijven.
Verder kan ik me wel in Tom z'n verhaal vinden; een keer doorhalen in de versnellingen is al "geknepen billen".
Ik kies dus maar voor optie-3.
Moet niet maar vind het wel prettiger dan dat "gesukkel".
-
Ik weet niet op wat voor dijkweggetjes jullie rijden?...Maar zelfs met mijn baas achterin overschrijd ik de max. snelheid in 9 van de 10 gevallen, en dan zie ik hem nog niet eens in mijn binnenspiegel voorbij schuiven.
Wel duikt de 5 af en toe @ the clipping-points lekker in de veren, dan weet hij dat ik snel thuis wil zijn.
optie 2 voor mij.
Wel duikt de 5 af en toe @ the clipping-points lekker in de veren, dan weet hij dat ik snel thuis wil zijn.

optie 2 voor mij.
- Macboy
- Ar
- Auto: Prius
Toch maar voor optie 1 gekozen. Het rijden in het algemeen vind ik wel leuk.
Het is wel sterk afhankelijk van de auto. De woon-werk auto is erg zwaar en voelt ook zo aan. Het wordt pas echt leuker op hoge snelheden op de snelweg. Optrekken is ook niet spannend.
Met een lichtere auto door de bocht is meer fun. Binnen de snelheidslimieten kan het erg leuk zijn.
Het is wel sterk afhankelijk van de auto. De woon-werk auto is erg zwaar en voelt ook zo aan. Het wordt pas echt leuker op hoge snelheden op de snelweg. Optrekken is ook niet spannend.
Met een lichtere auto door de bocht is meer fun. Binnen de snelheidslimieten kan het erg leuk zijn.
- Dutch
Het gedeelte 'maar het is te doen' zorgt inderdaad voor de verwarring. Dat maakt optie 1 en 2 uitwisselbaar. Als er nou had gestaan 'maar het is af en toe te doen' of 'meestal te doen'. En optie 1 sluit met de huidige woordkeus ook niet uit dat je de maximumsnelheid af en toe of zelfs regelmatig overschrijdt. Er staat alleen maar dat je ook plezier kunt hebben als je je aan de maximumsnelheid houdt, niet dat je je er altijd aan houdt.GTRene schreef:optie 2 staat: Daar heb ik heel veel moeite mee, maar het is te doen.Tom schreef:Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?
Kortom, herschrijven die opties 1 en 2! En vlug een beetje!

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Kun jij driving fun hebben als je je aan de snelheid houdt?
Ja, kán wel maar doe het niet zo vaak
. Als ik een toerbui heb (is ook een vorm van driving fun) kan ik best genieten van rustig rijden. In een sjeesbui is het in NL onmogelijk, voornamelijk vanwege de 60 km/u zones in het buitengebied. In Duitsland daarentegen heb ik in de Eifel wel eens níet de snelheidslimiet gehaald terwijl ik toch aardig voluit aan het rijden was (super hobbelige, smalle en bochtige weg en je mocht er 70, echt WTF
).
Oftewel het kán wel, het is alleen niet de dagelijkse praktijk, maar dat was dan ook niet de vraag 8) .
Ja, kán wel maar doe het niet zo vaak

Oftewel het kán wel, het is alleen niet de dagelijkse praktijk, maar dat was dan ook niet de vraag 8) .
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Jongens, het gaat mij er niet om of ik te horen krijg of iemand zich aan de snelheid houdt, want ik verwacht echt dat 100% van de leden hier weleens te hard rijdt. Waar het me om gaat is of al die mensen hier, ook in staat zijn om van rijplezier te kunnen genieten op de momenten dat ze zich aan de snelheid houden. Ik wel.
Sterker nog, er zijn momenten dat als ik te hard rijd, dat ik er helemaal geen plezier aan beleef, maar dat is een hele andere discussie.
Sterker nog, er zijn momenten dat als ik te hard rijd, dat ik er helemaal geen plezier aan beleef, maar dat is een hele andere discussie.
- Jan Speed
met een goed stuk muziek aan in de auto en/of in goed gezelschap en/of rijdend op onbekende (binnen)wegen (buitenland) kan ik prima genieten met legale snelheden.
soms vind ik het ook een sport om te proberen hoever ik kan komen op een tank brandstof.
Maar ja, ik rij op LPG dus daar is de lol ook snel af.
het enige waar ik echt grote moeite mee heb is 80km/h met aanhanger achter de auto. Zonder cruisecontrol bijna niet vol te houden. Slaapverwekkend saai.
soms vind ik het ook een sport om te proberen hoever ik kan komen op een tank brandstof.
Maar ja, ik rij op LPG dus daar is de lol ook snel af.

het enige waar ik echt grote moeite mee heb is 80km/h met aanhanger achter de auto. Zonder cruisecontrol bijna niet vol te houden. Slaapverwekkend saai.
- RVV
Tom optie 2 omdat het optie 3 niet uitsluit.Tom schreef:Waarom kiezen er nog zoveel voor optie 2?
Ik ben anders gaan rijden, ik zoek plezier in rijden binnen de limieten.. die je bij mij niet zo letterlijk moet nemen.. als je 50 mag dan kun je ook wel 60 of 70, maar 120 da's dan weer net wat te gek. Uiteraard haal ik wel eens door.. richting hoogst illegale snelheden.. maar dat is slechts uitzondering..
Voor de manier van rijden zoals ik nu doe, heb ik in principe geen M3 nodig, dan zou een Ford Fiesta ST ofzo ook prima zijn.
Dus geniet ik ook op andere manieren van de M3, van het bezit en om wat het voor een auto is.. Zie het een beetje zo.. ik heb er geen begrenzer op zitten.. hij KAN 290+ maar ik hoef het niet te rijden ,sterker nog, sinds april vorig jaar niet meer gedaan.. maar DAT die 290+ kan rijden daar kan ik wel van genieten...
Een andere hele belangrijke manier van genieten is het beleven van accelaratie en geluid.. doorhalen in de 2 en 3 tot pak em beet 130/140.. dan heb je met een M3 gewoon eventjes een coureurs gevoel.. een paar van die momenten op een dag tijdens het rijden zijn voor mij genoeg.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waar het me om gaat is of al die mensen hier, ook in staat zijn om van rijplezier te kunnen genieten op de momenten dat ze zich aan de snelheid houden. Ik wel.
Ik dus ook, man ik kijk er naar uit om er in te stappen ( de auto dus

- GTRene
me too 8) en als ik hem start :twisted: heerlijk...romo schreef:Waar het me om gaat is of al die mensen hier, ook in staat zijn om van rijplezier te kunnen genieten op de momenten dat ze zich aan de snelheid houden. Ik wel.
Ik dus ook, man ik kijk er naar uit om er in te stappen ( de auto dus), en stap ik uit dan draai ik me altijd nog een keer om ook.............................altijd plezier, rijden/stilstaan, maakt niets uit, big smile
Alleen als het heet is en in de File zou staan dan erger ik me blauw, maar dat komt niet door de auto maar omstandigheden

-
Rond Arkel heb je van die weggetjes waar je best lol kunt hebben met het idee of je al dan niet de weg afschiet naar beneden.Dutch schreef:Dijkweggetjes die zo hobbelig en kuilig zijn dat je vanwege de torque steer niet blij bent met een FWD.Marcel van Meerbeek schreef:Ik weet niet op wat voor dijkweggetjes jullie rijden?...