"Zware afkeuring": wat is dat precies?

Een auto wordt toch ook niet 'een beetje afgekeurd'?
Dat klinkt net zo maf als 'een beetje zwanger'.... :twisted:
In mijn ogen niet. Ik heb ook een occasion laten nakijken die ik op het oog had en daar hebben ze max ook 45 minuten aan besteed. Waar het op neerkomt: op de brug, onderstel met een lamp checken, remblokken opmeten en aan de computer hangen om het storingsgeheugen uit te lezen. Het is dat ik nog een verkoper aansprak om naar de auto te kijken, anders hadden ze de schade ook nog over het hoofd gezien. Storingsgeheugen was overigens leeg terwijl de auto een tijdje met kapotte bombine heeft gestaan...Maurice Graber schreef:En zou normaliter een BMW aankoopkeuring voldoende zijn?
Hier kan ik me wel in vinden. Het lijkt eigenlijk helemaal geen goede auto zoals het beschreven wordt.Steven Nauta schreef:Hey Erik, nu ik dit lees is mijn advies ook absoluut laten staan! Roest op een auto uit 2000, come on!
Kijk die 325 die ik heb gekocht is ook niet perfect, maar daar is het risico dik 5x zo laag. 18k is gewoon een enorm bedrag voor een auto waarvan je gewoon niet weet hoe hij zich in de toekomst zal houden. Dan zou ik toch verder kijken naar een andere 330i. Eventueel een ander type auto, maar daar hadden we het al over gehad
Afspraken in een grijs gebied werken natuurlijk twee kanten op Rico. Het is heel simpel, de wagen is onder voorbehoud van een AKK verkocht (zoals ik het begrijp). De garage wil niet alles verhelpen dus is er geen deal. Simpel! Roest wat verwijst naar een slecht gerepareerde schade is juist een aanleiding om een auto niet te kopen en dat zijn juist de dingen die je wil achterhalen met een AKKRico v Velzen schreef:
Voor wat betreft de koop..
Ik denk dat je hier gewoon aan vast zit. De afspraken zitten in een "te grijs" gebied. Deze auto mankeert wel wat, maar het zijn geen onoverkomelijke punten om kosteloos de verkoop te anuleren. (vanuit het standpunt van de verkopende partij)
Er komen dus zaken naar voren die ofwel gefixt dienen te worden, ofwel financieel verekend kunnen worden of dermate onacceptabel zijn dat de koper van de koop afziet.Nadat de Nationale Auto Pas is geraadpleegd en het voertuig op schade in het verleden is gecontroleerd, ontvangt u de bevindingen middels een overzichtelijk rapport. In de rapportage wordt middels codes aangegeven wat dient te worden vervangen of hersteld, ontbreekt, afgesteld, vastgezet of bijgevuld moet worden.
Nah nog specifiek naar gevraagd. Nee was echt op alle motor- en versnellingsbak onderdelen. Uhuh..Rico v Velzen schreef:Het is zeker die beruchte garantieregel "alleen op draaiende delen"![]()
Effe bellen met de DEKRA in Uden danMaurice Graber schreef:Nah nog specifiek naar gevraagd. Nee was echt op alle motor- en versnellingsbak onderdelen. Uhuh..Rico v Velzen schreef:Het is zeker die beruchte garantieregel "alleen op draaiende delen"![]()
Het mooie is nog dat Erik opdracht heeft gegeven voor die Dekra keuring. Nu blijkt dat Autosale zichzelf als opdrachtgever heeft aangemerkt waardoor Erik niet direct over het rapport kan beschikken. Het rapport gaat dus via Autosale naar Erik.. wat zouden ze er aan aanpassen en veranderen? =)
Alleen mogen ze dan niet ouder zijn dan 5 jaar, en dan zit je toch rond de 26 a 28k te shoppen. (goedkoopste huisselectie 330i is momenteel 27500)Als laatste tip kan ik je alleen maar meegeven dat je dergelijke auto's bij een officiele bmw consessiehouder moet kopen, het liefst nog met 2 jaar garantie welke bmw geeft op wagens tot 150K kilometers op de klok.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten