Info e36 M3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 jan 2008, 19:48

Dit topic komt mij heel erg van pas op dit moment. Ik kwam vanmiddag een erg mooie M3 3.0 tegen. Ik heb hem optisch goed bekeken (samen met Steven) en het ziet er echt heel erg goed uit, zowel van buiten, interieur als motorisch. Hij klonk ook goed.

Morgen ga ik terug om nog een keer te kijken en even een rondje te rijden. Ik ben erg benieuwd. Het gaat om een gele M3 3.0 met 168k op de klok. Ik kan hem meenemen voor 7500, maar misschien kan daar nog wel iets vanaf. Ik zag bijvoorbeeld geen originele M velgen, maar volgens mij imitatie. Zal ik morgen nog eens scherp naar kijken.

Verder zal ik letten op de zaken die hier zijn besproken en heb ik al een eventuele keuring geregeld bij een bevriende dealer.

Het gaat om deze auto.
http://auto.marktplaats.nl/bmw/14307474 ... 86-pk.html
Het is een auto uit Duitsland, maar de boekjes zijn erbij i.c.m. de stempeltjes.

Heeft iemand verder nog tips?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2008, 20:18

Mooi ding Mark 8) Een echte gele M3!

Scoobypleasure

Bericht door Scoobypleasure » 25 jan 2008, 20:58

Ik ben benieuwd wat jij van een E36 M3 vindt.
Bedoel je mij of HJ??

Je bedoeld dat je dat het vermogen er "geleidelijk" in komt en niet in één keer die duw in je rug, of bedoel je dat niet??

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 25 jan 2008, 23:01

Ik bedoelde HJ natuurlijk, of ga jij ook voor een M3 kijken? :wink:
Je bedoeld dat je dat het vermogen er "geleidelijk" in komt
Jep.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 25 jan 2008, 23:04

Niels schreef:Mooi ding Mark 8) Een echte gele M3!
Ja zekers. Vind die kleur echt super gaaf.

Twijfel alleen nog of ik het aandurf. Student, M3. Heb niet zo'n zin in enorme kosten, maar wil wel graag driving fun. En vind de M3 echt heel erg fraai. hmmm......

Scoobypleasure

Bericht door Scoobypleasure » 25 jan 2008, 23:20

ga jij ook voor een M3 kijken?
Voel eens aan je voorhoofd, mafkees :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 26 jan 2008, 01:08

Mark Nauta schreef:

Twijfel alleen nog of ik het aandurf. Student, M3. Heb niet zo'n zin in enorme kosten, maar wil wel graag driving fun. En vind de M3 echt heel erg fraai. hmmm......
Dakar geel vind ik ook erg gaaf op een M 8) Ik kan niet in jouw portomoNEE kijken Mark maar met All risk komt ie met mijn 74% no claim op 110,- per maand aan verzekering en wegenbelasting. Beetje benzine en onderhoud komt er dan nog bij.......goedkoop is anders maarre.....wanneer studeer je af? :D

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 jan 2008, 01:23

Niels schreef:
Mark Nauta schreef:

Dakar geel vind ik ook erg gaaf op een M 8) Ik kan niet in jouw portomoNEE kijken Mark maar met All risk komt ie met mijn 74% no claim op 110,- per maand aan verzekering en wegenbelasting. Beetje benzine en onderhoud komt er dan nog bij.......goedkoop is anders maarre.....wanneer studeer je af? :D
Afstuderen is de bedoeling in november.

Verzekering All Risk is voor mij niet te doen. Wordt wel erg prijzig. Ik ga er morgen gewoon nog een keer goed naar kijken en nog een nachtje over slapen ;).

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 jan 2008, 11:13

Net weer bij die garage geweest om nogmaals bij de M3 te kijken.....wat denk je.....is er net een optie op genomen door iemand uit Zuid-Holland. Die is dus nu onderweg om zo te komen kijken. Ik ben echter bang dat hij hem voor deze prijs wel mee zal nemen als ie vandaar komt kijken.

Ik baal er wel behoorlijk van eigenlijk. Had net het beeld voor mezelf klaar dat als ik voor de juiste prijs de auto mee kan krijgen, ik hem wel wil kopen (mits hij technisch goed is na een keuringkje). Had vanmorgen de dealer al gebeld waar ie de laatste paar keer in onderhoud is geweest en die vertelde me wat er was gedaan de laatst 25.000km. Zo was de drukgroep, de lambdasonde, de airco en alle olien laatste keer vervangen. Dat is 7.000km terug.

Ik bel vanmiddag tussen rond 2 uur op of ie weg is of niet. Zo niet, dan ga ik vanmiddag zelf nog een keer kijken.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 jan 2008, 12:40

Allemaal ff duimen voor Mark. :wink:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 26 jan 2008, 13:33

Opa schreef:Allemaal ff duimen voor Mark. :wink:
Doe we ;)

Zo op de foto moeilijk te zien of het geen orginele velgen zijn.
Ik denk dat het dezelfde zijn als de mijne.
Daar staat in het hart het BMW logo, daar vlakbij het ///M teken.

[img:700:465]http://marknauta.nl/photo/bmwe36m3/bmwe36m3-10.jpg[/img]

Sjef

Bericht door Sjef » 26 jan 2008, 14:19

2 uur geweest :) Positief? of niet?

Pescatore

Bericht door Pescatore » 26 jan 2008, 14:54

Hij is even shoarma a/h halen in z'n zojuist gekochte bolide :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2008, 16:44

Al bijna 5 uur :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 26 jan 2008, 17:22

Sander S. komt uit Zuid Holland. Lurkt hier natuurlijk nog rond, zag de mooie tip van Mark en heeft vanmiddag zijn slag geslagen. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jan 2008, 17:27

:lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 jan 2008, 18:07

Nou hopen dan maar.

Heb de mijne net even gewassen, bandenspanning gedaan en even een blokje om geweest.

Het is anders dan een 1.3 civic zeg maar :)

N

Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Bericht door Evert van der Linde » 26 jan 2008, 20:15

Sorry Mark, ben ik nog welkom op het forum ? ik kom ook uit zuid-holland :oops:

Maar even voor de goede orde, ik had gistermiddag vanaf me werk al gebeld voor die auto. Had in me pauze (half 1) weer voor een 328 zitten zoeken. Type ik 328 in op "www.gaspedaal.nl" kom ik bij deze M3 uit. Voor een heeeele redelijke prijs.
Hoop dat je het me niet kwalijk neemt, vanmiddag zat ik met me random reader in me hand toen jij belde dan waarschijnlijk. :oops:
Laatst gewijzigd door Evert van der Linde op 28 jan 2008, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels

Bericht door Niels » 26 jan 2008, 20:36

Gefeliciteerd dan maar Evert :wink:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 jan 2008, 21:00

Gefeliciteerd Evert. Ik ben de broer van Mark. Gister bij de auto geweest, voor dat geld vind je 100% zeker niet één in die staat. Echt een serieus geweldige wagen! Jammer dat je er blij mee bent ;) anders was er vast nog wel een deal te maken :lol:

Op het moment hebben we even geen internet thuis, daarom kan Mark even niet reageren helaas. Maar hij baalt echt éééénooorrrmmm. Maarja komt vast wel weer eens iets voorbij. Het is niet de eerste keer voor ons dat we een buiten kansje mislopen.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 26 jan 2008, 21:32

IK BAAL!!!!!!

Ik wil je natuurlijk wel feliciteren Evert, maar wel met een bijsmaakje ;).
Ik werd vanmorgen wakker in de overtuiging dat ik een M3 ging kopen, had mezelf helemaal overtuigd en bepaald dat ik het maar moest doen. Dus garage gebeld waar ie in onderhoud wasw geweest laatste paar keer, en toen naar Marssum gereden. Kreeg ik te horen dat jij iets eerder had gebeld met de mededeling dat je eraan kwam en dat ie hem dus voor je vast hield. Ik dus hele middag lopen duimen dat ie je tegen zou vallen (kon echter geen reden bedenken waarom).

Je hebt dus een erg mooie wagen gekocht. Kan niets mis mee zijn. Zag er echt heel erg goed uit. Heb er dus niet mee gereden (had ik de rest van het jaar graag willen doen :)), maar twijfel er niet aan dat dat erg fijn zal zijn. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen voor welk bedrag je hem nu mee hebt genomen.

Ik ben dus zelf gewoon weer in de markt voor wat anders. Had zelf nooit gekeken naar een M3, maar liep hier gistermiddag tegenaan, gisteravond overnagedacht en besloten dat het hem moest worden vanmorgen, te laat dus. Nu gaan we op zoek naar wat anders, maar betwijfel dat ik snel iets als dit tegenkom. Nogmaal gefeliciteerd, en kom eens lang in Rotterdam (daar woon ik) om hem te showen ;).

Tom V

Bericht door Tom V » 26 jan 2008, 22:09

Ja Evert, veel plezier ermee hoor :).

En Mark, zie het gewoon zo, hij is niet voor je weggelegd en later ben je misschien (waarschijnlijk) nog wel blijer met een andere auto.

Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Bericht door Evert van der Linde » 27 jan 2008, 04:41

Mark Nauta schreef:IK BAAL!!!!!!

Ik wil je natuurlijk wel feliciteren Evert, maar wel met een bijsmaakje ;).
Ik werd vanmorgen wakker in de overtuiging dat ik een M3 ging kopen, had mezelf helemaal overtuigd en bepaald dat ik het maar moest doen. Dus garage gebeld waar ie in onderhoud wasw geweest laatste paar keer, en toen naar Marssum gereden. Kreeg ik te horen dat jij iets eerder had gebeld met de mededeling dat je eraan kwam en dat ie hem dus voor je vast hield. Ik dus hele middag lopen duimen dat ie je tegen zou vallen (kon echter geen reden bedenken waarom).

Je hebt dus een erg mooie wagen gekocht. Kan niets mis mee zijn. Zag er echt heel erg goed uit. Heb er dus niet mee gereden (had ik de rest van het jaar graag willen doen :)), maar twijfel er niet aan dat dat erg fijn zal zijn. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen voor welk bedrag je hem nu mee hebt genomen.

Ik ben dus zelf gewoon weer in de markt voor wat anders. Had zelf nooit gekeken naar een M3, maar liep hier gistermiddag tegenaan, gisteravond overnagedacht en besloten dat het hem moest worden vanmorgen, te laat dus. Nu gaan we op zoek naar wat anders, maar betwijfel dat ik snel iets als dit tegenkom. Nogmaal gefeliciteerd, en kom eens lang in Rotterdam (daar woon ik) om hem te showen ;).
He Mark,

Ten eerste, bedankt voor de felicitaties.
Ten tweede, het was echt niet de bedoeling om een wagen op een bepaalde wijze voor je neus weg te kapen.
Zelf had ik ook nog nooit gekeken voor een M3, maar door een eigenlijk wat vreemde advertentie titel (328) liep ik hier tegenaan, maar kan je ook lezen in het mijn auto topic.
Of er met de wagen niets mis kan zijn is natuurlijk altijd maar afwachten. Er zitten wel wat dingetjes aan, maar hierover later meer in het mijn auto topic.
Showen zal ik mischien wel een keer komen doen. Maar mischien kom ik de 14e ook wel even buurten op Zandvoort. Rijden op het circuit zal ik nog maar even niet doen (vorige week me rijbewijs opgehaald, en van een les auto in 1 keer in zo'n wagen stappen gaat je ook niet in de koude kleren zitten.)
Oja, en voor je onbeleefde vraag krijg jij een PB'tje :P ;)

Niels

Bericht door Niels » 27 jan 2008, 19:13

Olie tip van Markk :!: Altijd goed om te weten :D
markk schreef:
- Castrol RS is ECHT wel goede olie hoor, enkel niet in ///M blokjes
- Castrol TWS voor ///M blokjes is echt niet veel duurder dan RS (tenzij je de TWS bij de stealert koopt...)

Mark.

Paul

Bericht door Paul » 28 jan 2008, 22:42

Bert ///M3 schreef:M3 3.0 heeft enkele Vanos
M3 3.2 heeft dubbele Vanos

Dat van die drijfstanglagers valt wel mee. Er zijn er zat met 200K op de klok en die nog helemaal geen last hebben. Weet zelfs uitschieters die al 3 ton op zo'n auto hebben staan. Goede olie gebruiken en gewoon normaal warm rijden en dan heb je an sich geen last. Dat verhaal is hetzelfde als met die Vanos die stuk loopt, iedereen heeft het van horen zeggen maar ondertussen heb ik in 3 jaar nog geen enkel geval gezien waarbij het blok plofte bij normaal straatgebruik.

Vraag maar even bij JR na dan.. die reviseert tig blokjes per jaar...ALLEMAAL BOEM!! GEDAAN en allemaal drijfstanglagers!!!!!! ik zou de gok niet nemen en ze meteen laten vervangen... kan je een hoooooooooooooooooop $$$ schelen
Laatst gewijzigd door Paul op 28 jan 2008, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie