Evert stelt zich voor, 26 jan. E36 M3 3.0 aangeschaft
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
- Evert van der Linde
Jongens/mannen,
wat hulp nodig op technisch gebied.
Hoe erg is het als een motorblok wat "zweet" langs de kop, het gaat om een 328i (m52 dus). Verder lijkt de auto technisch goed in orde te zijn, en er staat 167000 km op. De auto spoort helemaal recht, met losse handen optrekken, rijden of remmen, auto blijft gewoon recht vooruit gaan. Er zijn geen vreemde geluiden te horen in de aandrijflijn, ook niks te horen aan de achteras (wat je wel eens hoort dat draagarmrubbers kapot zijn, of erger nog, een uitgescheurt subframe).
Het enige waar ik dus over in zit is dat hij wat "zweet" langs de kop. Koelvloeistof is gewoon schoon en helder, en ruikt goed. Ook de olievuldop er even afgehaald en zag er ook netjes uit.
Mocht iemand mij nog wat tips kunnen geven, of mij "gerust" kunnen stellen hoor ik het graag.
gegroet
wat hulp nodig op technisch gebied.
Hoe erg is het als een motorblok wat "zweet" langs de kop, het gaat om een 328i (m52 dus). Verder lijkt de auto technisch goed in orde te zijn, en er staat 167000 km op. De auto spoort helemaal recht, met losse handen optrekken, rijden of remmen, auto blijft gewoon recht vooruit gaan. Er zijn geen vreemde geluiden te horen in de aandrijflijn, ook niks te horen aan de achteras (wat je wel eens hoort dat draagarmrubbers kapot zijn, of erger nog, een uitgescheurt subframe).
Het enige waar ik dus over in zit is dat hij wat "zweet" langs de kop. Koelvloeistof is gewoon schoon en helder, en ruikt goed. Ook de olievuldop er even afgehaald en zag er ook netjes uit.
Mocht iemand mij nog wat tips kunnen geven, of mij "gerust" kunnen stellen hoor ik het graag.
gegroet
- frank de jonge
Kan gewoon het kleppendekselpakking zijn die wat lekt.
M52 is een hele sterke motor. Ik heb zelf de kleppendeksel pakking ook al 2x vernieuwd....
Hoe zit het met het vermogen? Pakt ie goed op? Onderin flink trekkracht?
Als goed is zou die 5500rpm in een dip vallen. Daar is het vermogen volledig afgelopen door het M52 inlaat systeem (is gewoon k*t)
Zo hoort een M52 te lopen iig
[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... nt328i.jpg[/img]
M52 is een hele sterke motor. Ik heb zelf de kleppendeksel pakking ook al 2x vernieuwd....
Hoe zit het met het vermogen? Pakt ie goed op? Onderin flink trekkracht?
Als goed is zou die 5500rpm in een dip vallen. Daar is het vermogen volledig afgelopen door het M52 inlaat systeem (is gewoon k*t)
Zo hoort een M52 te lopen iig

[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... nt328i.jpg[/img]
- Evert van der Linde
hehe, maar jij heb hier een filmpje van een m52 blok met een m50 mod. dus dan gaat het dipje bij de 5500 toeren al niet op
. Ik heb best vaak met yorick mee gereden. En zijn 328i heeft wel een poot meer trekkracht. Maarja, is ondertussen al het 1 en ander aan verandert. Toch vond ik die van yorick onderin al sterker voor de flinke veranderingen. Zijn enige aanpassingen waren toen een open luchtfilter en een eisenmann systeem vanaf de kat..... oja en zijn interieur eruit
, en had onderin voor me gevoel veel meer kracht dan die waar ik gisteren in had gereden. We hebben hem ook niet volledige belast want hij was nog koud. Motor dus bij koude start kunnen horen 
post vanavond anders nog wel wat foto's van de wagen in kwestie, uiterlijk was hij ook zeker niet geheel schade vrij

post vanavond anders nog wel wat foto's van de wagen in kwestie, uiterlijk was hij ook zeker niet geheel schade vrij
- frank de jonge
- frank de jonge
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
[img:585:441]http://img169.imageshack.us/img169/5474/m31wh5.jpg[/img]
[img:585:441]http://img502.imageshack.us/img502/6412/m32vw8.jpg[/img]
[img:584:437]http://img502.imageshack.us/img502/1770/m33xz6.jpg[/img]
als ik zo vrij mag zijn
[img:585:441]http://img502.imageshack.us/img502/6412/m32vw8.jpg[/img]
[img:584:437]http://img502.imageshack.us/img502/1770/m33xz6.jpg[/img]
als ik zo vrij mag zijn

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Nick Laarman
- Evert van der Linde
Verhaal @ "mijn auto"
- Evert van der Linde
Hoi Leonard, dat kan heeel goed kloppen ja. Om dat Yorick mij toch even naar Marssum had gebracht, en hij toch ook wel diep onder de indruk was van de wagen had ik hem beloofd zodra we in de hoekschewaard waren een stukje te mogen rijden. En dat was toevallig de eerste parkeerplaats die je tegenkomt als je daar de snelweg afduikt. Dus we stonden even van auto te wisselenleonard schreef:Volgens mij heb ik je met de M3 vanavond gezien.Stond je langs de weg tussen N'dorp en zuid-beijerland??

- Evert van der Linde
Ja ik heb je wagen inderdaad gezien, gehoord en zelfs een beetje gevoeldleonard schreef:Ja BMW HéArthur schreef:Stil?
![]()
![]()
Ik weet niet of Evert het was maar ik zag een glimmend gele M3 staan terwijl ik vol langs accereleerde.Hij zal me ,als hij het was,zeker gezien hebben

- Evert van der Linde
- Evert van der Linde
Hopla, vandaag even verse castrol TWS 10w-60 erin laten lopen.
Ook is hij uitgelezen. Hij viel over een vanos storing. Robin heeft daarna alle stappen doorgelopen om een eventuele oorzaak te vinden. Maar alles blijkt in orde. Toch vind ik het een beetje vreemd. Binnenkort maar eens een wat grondiger beurtje. Eventueel wat sensoren vernieuwen.
Alle roem is overigens weer voor robin, hij heeft hem zelf weer lekker warm gereden voor me toen hij hem terug bracht. Wat een service
Ook is hij uitgelezen. Hij viel over een vanos storing. Robin heeft daarna alle stappen doorgelopen om een eventuele oorzaak te vinden. Maar alles blijkt in orde. Toch vind ik het een beetje vreemd. Binnenkort maar eens een wat grondiger beurtje. Eventueel wat sensoren vernieuwen.
Alle roem is overigens weer voor robin, hij heeft hem zelf weer lekker warm gereden voor me toen hij hem terug bracht. Wat een service

- Evert van der Linde