Laagtoerig ipv hoogtoerig?
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Het is natuurlijk niet zo dat een auto die een hoog koppel heeft bij lage toeren geen hoge toeren kan draaien.
Mijn corvette gaat tot 7200 toeren en dat vind ik vrij hoog.
Bij een Honda s2000 is het natuurlijk veel hoger.
Maar als ik het goed begrijp is een koppelmonster die hoge toeren kan draaien eigenlijk ideaal :idea:
Grtz,Hanz06
Mijn corvette gaat tot 7200 toeren en dat vind ik vrij hoog.
Bij een Honda s2000 is het natuurlijk veel hoger.
Maar als ik het goed begrijp is een koppelmonster die hoge toeren kan draaien eigenlijk ideaal :idea:

Grtz,Hanz06

-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Nee dat begrijp je niet goed . Je wil als liefhebber 't gas intrappen dat er bij 2000/3000/4000 niks gebeurt en dan vanaf 5000 krijg je een schokje maar amper versnelling en dan tussen 6500 en 8000 krijg je een redelijk schokje vergezeld van hemeltergend/schitterend(doorhalen wat niet van toepassing is)geluid vergezeld van een hemeltergend brandstofverbruik en CO uitstoot.HANZ06 schreef: Maar als ik het goed begrijp is een koppelmonster die hoge toeren kan draaien eigenlijk ideaal :idea:![]()
Grtz,Hanz06
Da's mooi en lekker.

Hoge toeren:Machtig, maar onderin niet veel soeps is niks voor mij. En die hoge toeren moeten ook een flink aantal pk's produceren om WEL te genieten. Vind ik.
Als racert:Hogere toeren. Dagelijks is er geen fluit an. De keren dat ik ECHT doortrok met de M3 of met deze zijn 10% van het dagelijks autoleven bij mij. Het moet een bruikbare motor zijn.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
klopt robin de 3.5i van bmw met 2 kleine turbo s is een heerlijke tussenweg van laag koppel en boven in ook nog redelijk doorlellen. Als je bijv weer de sti en evo turbo motoren hebt die hebben altijd een redelijk turbo gat en zeker als je gaat tunen. Dan gaat het mooie effect wat de 3.5i van bmw wel heeft ook weg.
een 4 cil atmo van bijv een e30 m3 die tot 8k rpm doortrekt is voor dagelijks gebruik niet alles. Maar op een circuit waar je continu boven in zit wel heerlijk.
een 4 cil atmo van bijv een e30 m3 die tot 8k rpm doortrekt is voor dagelijks gebruik niet alles. Maar op een circuit waar je continu boven in zit wel heerlijk.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 55104
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Mja M3 motoren vind ik daar juist goed in. E46 M3 weet ik niet maar met mij eigen 3.2 heb ik nooit het gevoel koppel te kort te komen. Half gas tot 4K trekken rij je nog steeds het overige verkeer voorbij zeg maar.Robin schreef:
Als racert:Hogere toeren. Dagelijks is er geen fluit an. De keren dat ik ECHT doortrok met de M3 of met deze zijn 10% van het dagelijks autoleven bij mij. Het moet een bruikbare motor zijn.
Edit:
Zie dat romo me al voor is

-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Dat is natuurlijk super.HANZ06 schreef: Maar als ik het goed begrijp is een koppelmonster die hoge toeren kan draaien eigenlijk ideaal :idea:![]()
Maar een M3 voor dagelijks dat is toch prima? Je hebt niet de power voorhanden die een turboblok heeft (of het moet zo'n groot blok als de Corvette hebben) maar dagelijks toch prima.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
SJezussss nou gaan ze zomaar het concept wat Audi al jaaaaren heeft ophemelen....Andre schreef:klopt robin de 3.5i van bmw met 2 kleine turbo s is een heerlijke tussenweg van hoog koppel en boven in ook nog redelijk doorlellen. Als je bijv weer de sti en evo turbo motoren hebt die hebben altijd een redelijk turbo gat en zeker als je gaat tunen. Dan gaat het mooie effect wat de 3.5i van bmw wel heeft ook weg.
V6+2 turbo's=gewoon top.
De 335i zou ook zomaar een volgende auto voor mij kunnen zijn.
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
There is no replacement for displacement 8)HANZ06 schreef:Het is natuurlijk niet zo dat een auto die een hoog koppel heeft bij lage toeren geen hoge toeren kan draaien.
Mijn corvette gaat tot 7200 toeren en dat vind ik vrij hoog.
Bij een Honda s2000 is het natuurlijk veel hoger.
Maar als ik het goed begrijp is een koppelmonster die hoge toeren kan draaien eigenlijk ideaal :idea:![]()
Grtz,Hanz06
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Marc RS4 schreef:SJezussss nou gaan ze zomaar het concept wat Audi al jaaaaren heeft ophemelen....Andre schreef:klopt robin de 3.5i van bmw met 2 kleine turbo s is een heerlijke tussenweg van hoog koppel en boven in ook nog redelijk doorlellen. Als je bijv weer de sti en evo turbo motoren hebt die hebben altijd een redelijk turbo gat en zeker als je gaat tunen. Dan gaat het mooie effect wat de 3.5i van bmw wel heeft ook weg.
V6+2 turbo's=gewoon top.
De 335i zou ook zomaar een volgende auto voor mij kunnen zijn.

Bijna alle turbomotoren kennen in de racerij koelproblemen, zeker als je twee of meer ronden achter je voorganger rijdt.Knot schreef:Omdat de turbos te warm worden??Andre schreef:maar een 35i dubbel turbo motor zie ik het niet lang uithouden op een circuit. Daar liever een atmo.
Niet alleen de turbo's worden warm, maar het belast je hele koelsystemen, koelvloeistof en olie.
Met vrijrijden zal het meevallen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vind ik ook. De 535 was lekker stil op de snelweg en klonk aardig bij doortrekken (maar het is geen ///M dus geen toerenjanker). De Saab 900 met zijn veel kleinere viercilindertje maakt bij 130 al flink wat herrie, wat niet echt fijn is. Ik rijd echt compleet anders in de Saab, heel rustig, dat past beter en ik vind t zelf niet vervelend om rustig aan te doen. Maar echt lol heb je nooit, vandaar dat het de auto van Marijke is, vind ik.volvoc30 schreef:voor dagelijks gebruik laagtoerig. Reed laatst in een polo 1.4 benzine van een vriend van me en die maakt bij 120km/h al bijna 4000rmp dat vind ik teveel. Dagelijkse auto moet gewoon laagtoerig zijn bij cruisesnelheden.

Ik blijf erbij, aan 1 auto heb je niet genoeg!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Dus eigenlijk is een motor zoals de Corvette perfect?allen schreef:Ik heb het liefst een twee in één. Zit vaak lange dagen op de weg. De terugweg ga ik dan graag binnendoor om nog wat te spelen (afblussen heet dat geloof ik). Uiteindelijk gaat er niets boven het draaien van hoge toeren. Een dieseloptie streep ik dan ook direct door. Dan maar wat minder koppel.
Groot blok, veel koppel onderin, niet bang om toeren te maken, en atmosferisch dus hangt goed aan het gas.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
of een 63AMG BlokTom schreef:Dus eigenlijk is een motor zoals de Corvette perfect?allen schreef:Ik heb het liefst een twee in één. Zit vaak lange dagen op de weg. De terugweg ga ik dan graag binnendoor om nog wat te spelen (afblussen heet dat geloof ik). Uiteindelijk gaat er niets boven het draaien van hoge toeren. Een dieseloptie streep ik dan ook direct door. Dan maar wat minder koppel.
Groot blok, veel koppel onderin, niet bang om toeren te maken, en atmosferisch dus hangt goed aan het gas.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Mijn M3 is prima dagelijks te gebruiken, en zeer rijdbaar ook bij lage toeren, dat een TDI qua koppel beter rijdt bij 2500tpm lijkt me duidelijk, maar ook ik de stad of tijdens een rustige rit heb ik niets te klagen, de TDI rijder wel boven de 4500tpmAndre schreef:een 4 cil atmo van bijv een e30 m3 die tot 8k rpm doortrekt is voor dagelijks gebruik niet alles. Maar op een circuit waar je continu boven in zit wel heerlijk.

Michel
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Zolang een atmosferische benzinemotor maar niet een lineaire vermogensafgifte heeft. Zo'n motor hoort bovenin een merkbare extra kracht te geven. Ook een kleine atmosferische motor met weinig pk's kan ik dan lekker vinden. Bij een turbo accepteer ik het dan wel weer dat ie bovenin minder vermogen heeft.
Zolang een atmosferische benzinemotor maar niet een lineaire vermogensafgifte heeft. Zo'n motor hoort bovenin een merkbare extra kracht te geven. Ook een kleine atmosferische motor met weinig pk's kan ik dan lekker vinden. Bij een turbo accepteer ik het dan wel weer dat ie bovenin minder vermogen heeft.
- Frits
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:09
- Locatie: Ham, België
E39 M5... Bergen koppel vanaf 1500-2000 toeren, en doortrekken tot 7000 toeren, waar het gewoon NOG fijner wordt. De ideale auto voor dagelijks gebruik. Als opvolger over een jaartje koop ik gewoon opnieuw dezelfde...
Al is hij wat te log voor het circuitwerk (been there, done that, en toen kocht ik een M3 bij)
Al is hij wat te log voor het circuitwerk (been there, done that, en toen kocht ik een M3 bij)
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
De corvette van Mike Hezemans heeft geloof ik vanaf iets meer dan 1500 toeren al 800 nm tot aan het rode gebied.Hielke schreef:Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Zolang een atmosferische benzinemotor maar niet een lineaire vermogensafgifte heeft. Zo'n motor hoort bovenin een merkbare extra kracht te geven. Ook een kleine atmosferische motor met weinig pk's kan ik dan lekker vinden. Bij een turbo accepteer ik het dan wel weer dat ie bovenin minder vermogen heeft.
Ben benieuwd hoe je dat dan ondergaat als rijder.
Grtz,Hanz06

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten