Tweedehandsjes: EVO vs Impreza
Lekker die GTT houden; Cusco 60/40 centraal diff er in, Cusco 50% sper achterin en een Quaife torsen sper in de vooras. Beetje camber er op en gaan met die banaan 8)
(Al dan niet een 6bak (als je per-se meer PK's wilt hebben) en de boel heel wilt houden)
GTT stuurt veel lekkerder dan een WRX en ook lekkerder dan de latere EVO's vind ik; veel puurder en (gelukkig) minder zwaar bekrachtigd.
(Al dan niet een 6bak (als je per-se meer PK's wilt hebben) en de boel heel wilt houden)
GTT stuurt veel lekkerder dan een WRX en ook lekkerder dan de latere EVO's vind ik; veel puurder en (gelukkig) minder zwaar bekrachtigd.
- Edwin van der Velden
- Edwin van der Velden
- Edwin van der Velden
Sorry dat ik het zeg, maar... dat is niet zo slim volgens mij: ZELF rijden en kijken wat je er van vindt ! Daar gaat het om; na kletsen wat anderen ergens van vinden is niks waard. ZO zoek je bijvoorbeeld toch ook niet je vriendin oidEdwin van der Velden schreef:...
Maar ik ga liever af op de ervaringen van de kenners die IK ken.....

- Edwin van der Velden
Zegt iemand ie er dus niet in gereden heeftTristan schreef:Ben echt benieuwd hoe zo'n Evo rijdt. Hoor ontzettende goede verhalen over die auto's en dat de Evo een stap hoger is dan de Impreza is wel duidelijk denk ik. Je koopt een Sub omdat je geld in je zak wilt houden, meer niet.

- Edwin van der Velden
-
OnlineTristan
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was. Maar je hebt gelijk, heb geen ervaring met deze hokken.Lionheart schreef:Zegt iemand ie er dus niet in gereden heeftTristan schreef:Ben echt benieuwd hoe zo'n Evo rijdt. Hoor ontzettende goede verhalen over die auto's en dat de Evo een stap hoger is dan de Impreza is wel duidelijk denk ik. Je koopt een Sub omdat je geld in je zak wilt houden, meer niet.Dat zegt toch helemaal niks ?? Een mening ergens over hebben terwijl je ze niet beide hebt gereden en dus niet kunt vergelijken :!:

Laatst gewijzigd door Tristan op 09 mei 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin van der Velden
Zolang je er niet zelf in hebt gereden is het alleen maar na kletsen wat anderen ergens van vinden, en dat gebeurd al veel te veel op NL fora. ZELF rijden en dan oordelen wat voor JOU de betere auto isTristan schreef:Lionheart schreef:...
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was.

Dus als jij liever een EVO rijdt: kopen zo'n ding, gassen en plezier maken !
-
OnlineTristan
Je hebt helemaal gelijk, zal niet meer luisteren naar mensen die 'veel' ervaringen hebben met Evo's en Sub's.Lionheart schreef:Tristan schreef:Zolang je er niet zelf in hebt gereden is het alleen maar na kletsen wat anderen ergens van vinden, en dat gebeurd al veel te veel op NL fora. ZELF rijden en dan oordelen wat voor JOU de betere auto isLionheart schreef:...
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was.
Dus als jij liever een EVO rijdt: kopen zo'n ding, gassen en plezier maken !
- Edwin van der Velden
@Edwin: niet alleen op de Ring
Ik heb niet gezegd dat ik een EVO slecht vind (zie mijn postings hierboven), maar ik vind een (goede) GTT leuker rijden. WRX vind ik ook minder leuk dan een GTT.
Een Subaru is sneller op een circuit dan een EVO (zie o.a. Best Motoring en andere tests), maar dat doet er niet toe. Niemand op dit forum heeft een rijders niveau van bijvoorbeeld Schummi oid, dus waar het om gaat is dat je ergens plezier mee moet hebben. Voor de 1 is dat een EVO, voor de ander wat anders....
Vind de reaktie's (hierboven op deze stelling) dan ook wat onplezierig.

Een Subaru is sneller op een circuit dan een EVO (zie o.a. Best Motoring en andere tests), maar dat doet er niet toe. Niemand op dit forum heeft een rijders niveau van bijvoorbeeld Schummi oid, dus waar het om gaat is dat je ergens plezier mee moet hebben. Voor de 1 is dat een EVO, voor de ander wat anders....
Vind de reaktie's (hierboven op deze stelling) dan ook wat onplezierig.
- RVV
Ex EVO van andre heeft ook een korter stuurhuis, ik denk niet dat je deze EVO met de "normale" EVO's kan vergelijken. Verder denk ik dat het verhaal EVO is altijd beter dan gtt/wrx deels is ingegeven door mythische verhalen uit het verleden. Maar ik denk dat ze heel erg naar elkaar toe zijn gegroeid qau kwaliteiten. En wat overblijft is persoonlijke voorkeur.
- Edwin van der Velden