Tweedehandsjes: EVO vs Impreza

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.

Wat zou jouw keuze zijn?

EVO
22
69%
Impreza + knaken
10
31%

Totaal aantal stemmen: 32

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 22:52

Lekker die GTT houden; Cusco 60/40 centraal diff er in, Cusco 50% sper achterin en een Quaife torsen sper in de vooras. Beetje camber er op en gaan met die banaan 8)
(Al dan niet een 6bak (als je per-se meer PK's wilt hebben) en de boel heel wilt houden)

GTT stuurt veel lekkerder dan een WRX en ook lekkerder dan de latere EVO's vind ik; veel puurder en (gelukkig) minder zwaar bekrachtigd.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 22:57

lol

Wel eens gereden met die Evo?

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:00

Edwin van der Velden schreef:lol

Wel eens gereden met die Evo?
Vanaf de EVO V t/m de laatste ;)
Wil niemand beledigen hier, maar ik vind dat dus echt geen leuke auto's...

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:04

haha

Ben je een van de weinige denk ik.

8)

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:08

Edwin van der Velden schreef:haha

Ben je een van de weinige denk ik.

8)
Ach, soms ben je wel eens op zoek naar de perfekte auto :wink:
En dan kom je er achter dat die eigenlijk niet bestaat :lol: (nadat je er (iets te) veel hebt gehad ;) )

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:11

Ik geloof je graag.

Maar ik ga liever af op de ervaringen van de kenners die IK ken.
Een André, Jeroen of Christiaan, waarvan ik weet dat de laatste twee VELE Subaru's in alle setups hebben gereden op de ring en de EVO mijlen ver boven de Sub vinden staan.

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:14

Edwin van der Velden schreef:...

Maar ik ga liever af op de ervaringen van de kenners die IK ken.....
Sorry dat ik het zeg, maar... dat is niet zo slim volgens mij: ZELF rijden en kijken wat je er van vindt ! Daar gaat het om; na kletsen wat anderen ergens van vinden is niks waard. ZO zoek je bijvoorbeeld toch ook niet je vriendin oid :roll:

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:15

och, ik heb ook genoeg ervaring hoor, maak je geen zorgen.

:wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 09 mei 2006, 23:19

Ben echt benieuwd hoe zo'n Evo rijdt. Hoor ontzettende goede verhalen over die auto's en dat de Evo een stap hoger is dan de Impreza is wel duidelijk denk ik. Je koopt een Sub omdat je geld in je zak wilt houden, meer niet.

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:21

Tristan schreef:Ben echt benieuwd hoe zo'n Evo rijdt. Hoor ontzettende goede verhalen over die auto's en dat de Evo een stap hoger is dan de Impreza is wel duidelijk denk ik. Je koopt een Sub omdat je geld in je zak wilt houden, meer niet.
Zegt iemand ie er dus niet in gereden heeft ;) Dat zegt toch helemaal niks ?? Een mening ergens over hebben terwijl je ze niet beide hebt gereden en dus niet kunt vergelijken :!:

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:21

Mensen die dit schrijven op hun site neem in sowieso al niet serieus:

Informatie over mijn passie: circuit rijden, en dan met name: de Nurburgring (Nordschleiffe) met mijn Peugeot 306 GTi6 (voor de overige circuits gebruik ik mijn Peugeot 405MI16).

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 09 mei 2006, 23:23

hahahahaha hoe kun je nu iets over de ring weten laat staan uitleggen als je het niet eens kunt schrijven!

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:25

:lol:

Knap hoor jongens: een spelfout gevonden; heb je ze in je eigen posting(s) hierboven ook al gevonden ;)

Tristan

Bericht door Tristan » 09 mei 2006, 23:27

Lionheart schreef:
Tristan schreef:Ben echt benieuwd hoe zo'n Evo rijdt. Hoor ontzettende goede verhalen over die auto's en dat de Evo een stap hoger is dan de Impreza is wel duidelijk denk ik. Je koopt een Sub omdat je geld in je zak wilt houden, meer niet.
Zegt iemand ie er dus niet in gereden heeft ;) Dat zegt toch helemaal niks ?? Een mening ergens over hebben terwijl je ze niet beide hebt gereden en dus niet kunt vergelijken :!:
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was. Maar je hebt gelijk, heb geen ervaring met deze hokken. :wink:
Laatst gewijzigd door Tristan op 09 mei 2006, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:27

Nee, nog niet, maar ik maak hier ook geen internetsite van.

Het viel me gewoon op :wink:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 09 mei 2006, 23:27

wij hebben geen site.......wij zijn niet zo gigantisch ervaren op de ring om dat over te brengen op andere laagontwikkelden.........

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 09 mei 2006, 23:29

Hoe dan ook..........ik zou die site maar snel weggooien en dit over laten aan mensen die er echt verstand van hebben........als je later groot bent kun je het nog eens proberen ;)

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:30

Tristan schreef:
Lionheart schreef:...
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was.
Zolang je er niet zelf in hebt gereden is het alleen maar na kletsen wat anderen ergens van vinden, en dat gebeurd al veel te veel op NL fora. ZELF rijden en dan oordelen wat voor JOU de betere auto is ;)
Dus als jij liever een EVO rijdt: kopen zo'n ding, gassen en plezier maken !

Tristan

Bericht door Tristan » 09 mei 2006, 23:31

Lionheart schreef:
Tristan schreef:
Lionheart schreef:...
Luister, op Extreme-Machines zeggen zelfs de Sub-rijders dat hun volgende droom een Evo is. De meeste die genoeg geld hadden voor een Evo, hebben die ook direct gekocht. Hoor weinig mensen die van een Evo naar een Sub gaan omdat de Evo niet goed genoeg was.
Zolang je er niet zelf in hebt gereden is het alleen maar na kletsen wat anderen ergens van vinden, en dat gebeurd al veel te veel op NL fora. ZELF rijden en dan oordelen wat voor JOU de betere auto is ;)
Dus als jij liever een EVO rijdt: kopen zo'n ding, gassen en plezier maken !
Je hebt helemaal gelijk, zal niet meer luisteren naar mensen die 'veel' ervaringen hebben met Evo's en Sub's.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:34

ok!

Maar ik vraag me serieus af waar jij je mening op baseert.

Als ik het zo tussen de regels door lees, heb jij dus ook verschillende Sub's en EVO's op de ring gereden en daaruit geconcludeerd dat een Sub met een paar aanpassingen veel beter is dan een Evo, zelfs een 8.5 RS MR.

Toch?

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:45

@Edwin: niet alleen op de Ring ;) Ik heb niet gezegd dat ik een EVO slecht vind (zie mijn postings hierboven), maar ik vind een (goede) GTT leuker rijden. WRX vind ik ook minder leuk dan een GTT.

Een Subaru is sneller op een circuit dan een EVO (zie o.a. Best Motoring en andere tests), maar dat doet er niet toe. Niemand op dit forum heeft een rijders niveau van bijvoorbeeld Schummi oid, dus waar het om gaat is dat je ergens plezier mee moet hebben. Voor de 1 is dat een EVO, voor de ander wat anders....

Vind de reaktie's (hierboven op deze stelling) dan ook wat onplezierig.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 mei 2006, 23:47

Leuker is anders dan beter. Over leuker valt idd niet te twisten, over beter wel. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2006, 23:49

Ex EVO van andre heeft ook een korter stuurhuis, ik denk niet dat je deze EVO met de "normale" EVO's kan vergelijken. Verder denk ik dat het verhaal EVO is altijd beter dan gtt/wrx deels is ingegeven door mythische verhalen uit het verleden. Maar ik denk dat ze heel erg naar elkaar toe zijn gegroeid qau kwaliteiten. En wat overblijft is persoonlijke voorkeur.

Lionheart

Bericht door Lionheart » 09 mei 2006, 23:52

@Rico: met die EVO (van Andre) heb ik niet gereden, dus kan ik daar geen mening over geven. Die mythische verhalen is precies wat ik bedoel: allemaal napraterij, niet zelf gereden, dus niks waard in mijn ogen.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 09 mei 2006, 23:55

Lionheart schreef:@Rico: met die EVO (van Andre) heb ik niet gereden, dus kan ik daar geen mening over geven. Die mythische verhalen is precies wat ik bedoel: allemaal napraterij, niet zelf gereden, dus niks waard in mijn ogen.
Zijn we het toch eens :)

Plaats reactie