Moet een auto perfect zijn?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Pascal

Bericht door Pascal » 09 jan 2008, 17:53

Ik ergerde mij aan de veel te smalle powerband van m'n voormalige golf VR6,metname het koppel onderin voor een 2,8 l langeslag motor viel me zwaar tegen;in de hogere toeren had ie ook niks meer in te brengen trouwens :roll: .
Dat is 1 van de voornaamste redenen dat ik dacht:Weg dat kreng!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 jan 2008, 18:12

ik haat rammeltjes en slechte afwerking, anders reed ik TVR Griffith 500 :lol:

De rest boeit me niet zo. Ik heb dacht ik een 13 tal Duitse en 1 Japanse auto gehad en ze waren qua geen rammel allemaal goed.

Perfect bestaat niet in autoland: Je kunt maar een klein beetje bagage en maar 2 anderen in je McLaren F1 meenemen en een Maybach is te lomp op 't klaverblad en 'n GT3RS had voor mijn part wel 50pk meer mogen hebben danwel de massa van de Scuderia die ik én te duur én te minimaal vind, dan maar een Aston DBS die ik denk ik te lomp vind ook al ben ik more goodlooking dan Daniel Craig for that matter. Dan maar de Corvette ZR1 om Cor en Hans het leven zuur te maken. :wink:

Dat wordt 'm....of toch de Murcielago LP640...

:lol:

allen

Bericht door allen » 09 jan 2008, 20:03

BBVW schreef:Bij sommige auto's hoort het nu eenmaal dat ze het af en toe niet doen en daarom ga je er ook op een speciale manier mee om.
Dat is nu net één punt wat absoluut niet mag van mij. Niets is zo irritant om niet op een auto te kunnen vertrouwen. Als ik weg wil dan wil ik ook echt weg.

Mocht ik ooit een tweedehands auto aanschaffen dan moet ik vertrouwen in de techniek van het merk hebben en hij moet er spik en span uit zien. Sommige mensen poetsen hun interieur volgens mij met paardenvet ofzo. Een lederen interieur dat glimt vind ik echt TE smerig om te zien. Dat is ook een no go voor mij. Zie ik een auto staan met bijv. een aftermarket stuurtje of schakelpookje. dan laat ik die ook direct staan. Testrit is dan al overbodig.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 09 jan 2008, 20:07

Ik rij een Britse auto, zegt genoeg denk ik? :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 10 jan 2008, 21:49

Perfect hoeft het van mij niet zozeer te zijn, ieder merk en daarbij iedere auto heeft nu eenmaal zijn kwaaltjes die met goed onderhoud altijd wel op te vangen vallen, als het maar degelijk ontworpen is zonder allerlei onnodige poespas er omheen. Ik moet in een auto kunnen werken voor mijn plezier en daardoor lekker alles zelf leren zonder dat dit vóór me geregeld word, dus kwa uitrusting zo imperfect mogelijk alstublieft, hoe kaler hoe beter (met uitzondering van ABS en degelijke remmerij).
Belangrijk voor mij persoonlijk is direct contact met het wegdek, dus geen overdadige stuurbekrachtiging waarbij je met 1 pink nog je stuur rond kan draaien, is gewoon té makkelijk.

wjn

Bericht door wjn » 10 jan 2008, 22:39

Sorry hoor (in het algemeen hè), maar je praat over techniek en dat heeft nu eenmaal de vervelende eigenschap dat het kapot kan gaan. 100% perfect is per definitie onmogelijk.

Ervaringsgewijs speling trillingen een grote rol, dus hoe meer trillingen er doorkomen (sportauto's met stuggere vering), hoe meer/vaker er iets kapot zal gaan. Nu kun je daar wel op anticiperen en de onderdelen zwaarder uitvoeren, maar iets zegt me dat je dat bij een sportwagen niet wilt. Gebeurt echter toch, zie de gewichten van de betrouwbare sportwagens.

Perfectie van een auto ligt voor mij meer bij het after-sales gebeuren / snelheid van reparatie. Meerdere weken of zelfs maanden wachten op onderdelen is onacceptabel.

En praten we hier over nieuwe of over oude auto's? Ook een heel verschil. Bij een nieuwe auto hoeft er helemaal niets stuk te gaan en (afhankelijk uiteraard van de prijs) toch kost je zomaar 10k uit per jaar (ook als die stilstaat). Een oude(re) auto waarbij 2x iets stukgaat kost de reparatie misschien 2k, afschrijving misschien ook 2k, dus gunstiger.

Het enige onacceptabele bij een auto voor mij is dat ie ermee stopt. Ik bedoel, het is een auto en die is gemaakt om te rijden, dus dat zal ie minimaal in een noodloop moeten kunnen doen.

Verder heb ik de overtuiging dat de kennis en kunde van de monteurs waar het onderhoud gedaan wordt, van grotere invloed is op de betrouwbaarheid van je auto dan het merk. Zeker tegenwoordig. En de grootste invloed op de betrouwbaarheid heeft de bestuurder.

Perfectie bij een auto? Blijf dan de folder lezen ;)

Plaats reactie