1 liter benzine 5 euro
eigenlijk is het heel simpel denk ik
als de benzine 5 euro gaat kosten, zullen er alternatieven moeten zijn, of niet alleen hier loopt de economie spaak, maar dan loopt in heel de wereld de economie spaak.
waarom kunnen mensen zon belachelijk hoge hypotheek afsluiten?
omdat bijna alle adviseurs roepen, ach mevrouwtje en meneertje, de woningprijs (die al belachelijk hoog is) blijft toch wel stijgen, dus u hoeft niks af te lossen hoor, later gaat u toch weer kleiner wonen en dan verkoopt u en van de winst kunt u dan iets kleiners kopen of leven.
en een aflossingsvrije hypotheek is op bv 200.000 euro zon 300 euro per maand goedkoper dan dat je wel aflost
wat ze wel even niet vermelden is dat de hypotheekrente maar maximaal 30 jaar aftrekbaar is
als de benzine 5 euro gaat kosten, zullen er alternatieven moeten zijn, of niet alleen hier loopt de economie spaak, maar dan loopt in heel de wereld de economie spaak.
waarom kunnen mensen zon belachelijk hoge hypotheek afsluiten?
omdat bijna alle adviseurs roepen, ach mevrouwtje en meneertje, de woningprijs (die al belachelijk hoog is) blijft toch wel stijgen, dus u hoeft niks af te lossen hoor, later gaat u toch weer kleiner wonen en dan verkoopt u en van de winst kunt u dan iets kleiners kopen of leven.
en een aflossingsvrije hypotheek is op bv 200.000 euro zon 300 euro per maand goedkoper dan dat je wel aflost
wat ze wel even niet vermelden is dat de hypotheekrente maar maximaal 30 jaar aftrekbaar is
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Na een heel verhaal te hebben geschreven toch maar besloten om het te wissen. Komt toch allemaal op hetzelfde neer. Met deze regering is het zeker niet onmogelijk dat de benzineprijs naar 5 Euro gaat.
Nederlandse slogan: Weinig plezier en veel vooral financiele verplichtingen. Eerst het buitenland en dan de eigen bevolking.
Nederlandse slogan: Weinig plezier en veel vooral financiele verplichtingen. Eerst het buitenland en dan de eigen bevolking.
- Sander
- Berichten: 1001
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Zeker blijven we doorrijden.Rico v Velzen schreef:Iedereen heeft het over doorrijden.. maar even rekenend, mijn M3 en 325i rijden samen 40000 km per jaar, gemideld 1 op 10 = 4000 liter x 5 euro = 20000 euro benzine kosten.
Wat je alleen krijgt is dat de auto markt instort en iedereen goedkope(re) alternatieven gaat zoeken.
Rijden we allemaal in een Aygo oid, maar rijden blijven we toch.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Hier nog even een overzichtje van alle verhogingen die ons het komende jaar te wachten staan:
Goed nieuws ja. Nadat je eerst door de overheid in de schulden bent gedwongen wordt de schuldsanering wel iets makkelijker. Woei.Heeft Nederland zich het afgelopen jaar al druk kunnen maken over de plannen van het nieuwe kabinet, het komende jaar gaan de burgers de gevolgen ervan aan den lijve ondervinden.
Wat precies de schade zal zijn, is moeilijk te voorspellen, maar duidelijk is al wel dat dit een mooi moment is om te stoppen met roken en drinken. Sigaretten en shag gaan al snel dubbeltjes per pakje meer kosten. Bier wordt dik 2 cent per pijpje duurder en wijn 8,5 cent per fles. Wie komende zomer nog rookt, moet dat steeds vaker buiten doen, want in de horeca gaat dan het rookverbod in.
Vliegtaks
Een keer minder met vliegvakantie zal komend jaar aardig gaan schelen in de portemonnee. Vanaf 1 juli komt er 11,25 euro vliegtaks boven op een ticket binnen Europa en 45 euro voor een intercontinentale bestemming. Of het veel voordeliger is om dan maar met de auto op pad te gaan hangt ervan af: op 1 juli wordt diesel 3 cent per liter duurder en lpg 1,5 cent.
Als de auto aan vervanging toe is, gaat het nog meer lonen om naar het verbruik te kijken. Voor de vuilste wagens komt er 1600 euro extra op de prijs, terwijl de zuinigste een voordeel van 1400 euro kan opleveren. Aan deze maatregelen is nog te ontkomen door het gedrag te veranderen. Dat geldt niet of - in veel mindere mate - voor de heffingen op verpakkingen. Vanaf 1 januari betaalt de industrie een paar centen extra voor het glas, metaal of papier waarin ze artikelen levert, zoals het blik om de frisdrank en het flesje waarin de deodorant wordt gegoten. Bij verkoop of verhuur van een huis wordt een energielabel verplicht, vergelijkbaar met het regenbooglabel voor auto's en witgoed. De koper of huurder krijgt ermee helderheid over de energiezuinigheid van de woning. Het energielabel, dat rond de 175 euro kost, is 10 jaar geldig. Het identiteitsbewijs is ook zo'n kostenpost waar niemand omheen kan. Het paspoort wordt maximaal iets meer dan een euro duurder en komt op 48,35 euro. De prijsstijging van de identiteitskaart komt harder aan: die gaat van ruim 31 euro in één klap naar bijna 41 euro. Alle ogen zullen dit jaar op de gemeenten gericht zijn, want die kunnen naar hartelust onroerendezaakbelasting (ozb) gaan heffen. De maximale stijging is afgeschaft en er komt niets voor in de plaats. Gemeenten zullen deze belasting onherroepelijk als melkkoe gebruiken, is de vrees. De strippenkaart en het treinkaartje worden eveneens weer duurder. In totaal 2,5% boven op de oude prijs.
Goed nieuws is er ook: voor burgers die door al deze maatregelen toch financieel in de knel komen, wordt het eenvoudiger om tot schuldsanering over te gaan. Voorwaarde is wel dat iemand die van deze regeling gebruik wil maken, ook echt kans maakt om erdoor uit de sores te komen.
Verder wordt het basispakket van de zorgverzekering uitgebreid met anticonceptiemiddelen als de pil, het pessarium en het spiraaltje en komt er vier uur extra kraamzorg bij. De leeftijdsgrens voor de griepprik gaat vanaf het najaar 2008 omlaag van 65 naar 60 jaar en risicogroepen krijgen elk jaar een uitnodiging voor een prik. De leeftijdsgrens voor het uitgebreide jeugdpakket tandarts gaat van 18 naar 22 jaar.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Dit is een mooie samenvatting. Het verhaal heeft alleen als slot dat bedrijven verhuizen naar andere landen vanwege de hoge loonkosten of failliet gaan omdat er geen geld meer is.Wouter81 schreef:Daarom zou het goed zijn als onze overheid iets efficiënter kon omgaan met hun inkomsten. De instelling dat als men een gat in de begroting heeft men dat oplost door de belastingen weer eens te verhogen, daar moet men eens vanaf. Als ik financieel niet uitkom met mijn bedrijf, dan moet ik efficiënter gaan werken en kan ik niet klakkeloos mijn uurtarief 10% verhogen. We zitten nu in een vicieuze cirkel. De overheid krijgt haar budget niet rond, verhoogt de boetes en belastingen gewoon ieder jaar waardoor de kosten stijgen. Lonen moeten daardoor ook weer stijgen om alles te kunnen blijven betalen waardoor de kosten voor werkgevers toenemen die dus ook weer meer inkomsten moeten genereren waardoor er weer meer zaken duurder worden waardoor je weer meer geld nodig hebt om te kunnen leven... best een zorgelijke ontwikkeling.
PS: nu ik er zo over nadenk. Als de mensen geen geld meer hebben zakken de producten vanzelf in prijs en de salarissen, omdat vanwege de hoge werkloosheid mensen voor een habbekrats aan het werk gaan zodat ze tenminste nog IETS hebben. Het land verkeerd vervolgens in een tijdelijke maar diepe recessie om hier uiteindelijk weer uit te kruipen. En dan beginnen we weer van voor af aan

-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Het kan altijd nog erger Wouter........kreeg eergisteravond een telefoontje van een goede vriendin van mijn ex-vrouw die ik ook al sinds 1979 ken.Wouter81 schreef:Goed nieuws ja. Nadat je eerst door de overheid in de schulden bent gedwongen wordt de schuldsanering wel iets makkelijker. Woei.
Haar zoon heeft zich de dag na Kerstmis van het leven beroofd omdat hij het niet meer zag zitten.
Ik kende het manneke vanaf dat hij 5 jaar was en heb die jongen in de periode van 1992 tot 1997 geholpen met het vrijwillig saneren van wat schulden (die voor een groot deel niet aan hem te wijten waren) tot hij er helemaal weer bovenop was.
Met een paar lessen in verstandig aankopen en budgetteren heeft hij het daarna jaren goed gedaan.
Maar hij kon blijkbaar de verleidingen van onze tegenwoordige consumptiemaatschappij toch niet aan en was daaarom sinds een jaar wederom op schuldsanering aangewezen.
Hij moest nog anderhalf jaar en dan was hij er weer vanaf geweest, maar hij vond het wel heel erg dat hij met een vast bedragje per week moest zien rond te komen.
De auto moest de deur uit want die kostte alleen maar geld wat er niet was.
Overwerken of een extraatje verdienen om hem te kunnen houden had voor hem geen effect, want dat verdween direkt in de schuldsanering.
Kortom, het leven zag er voor hem heel wat minder fijn uit dan voor de meesten van ons.
Of dat de reden is geweest zullen we echter nooit weten, want hij heeft geen afscheidsbriefje achtergelaten.
Hij belde eerder op de avond nog met zijn vriendin (waar hij al jaren mee samenwoonde) en er was niets aan de hand.
Twee uur later vond ze hem op de zolderverdieping........
Wat ik mij dan afvraag is hoeveel van dit soort gevallen er nog zijn waar je nooit iets van hoort.
Laatst gewijzigd door Dexter op 31 dec 2007, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Als de benzine nu naar 5 euro gaat hebben we een vet economisch probleem.
Mensen blijven rijden dat weten we al. Dus het meeste geld gaat op aan benzine. Blijft nog wat geld over voor de primaire levensbehoeften en voor de rest kunnnen de restaurants, luxe winkels kleding etc etc etc etc. wel de deuren gaan sluiten. Mega werkeloosheid. Neerwaarste spiraal.
Mensen blijven rijden dat weten we al. Dus het meeste geld gaat op aan benzine. Blijft nog wat geld over voor de primaire levensbehoeften en voor de rest kunnnen de restaurants, luxe winkels kleding etc etc etc etc. wel de deuren gaan sluiten. Mega werkeloosheid. Neerwaarste spiraal.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Verschrikkelijk verhaal DexterDexter schreef:Het kan altijd nog erger Wouter........kreeg eergisteravond een telefoontje van een goede vriendin van mijn ex-vrouw die ik ook al sinds 1979 ken.Wouter81 schreef:Goed nieuws ja. Nadat je eerst door de overheid in de schulden bent gedwongen wordt de schuldsanering wel iets makkelijker. Woei.
Haar zoon heeft zich de dag na Kerstmis van het leven beroofd omdat hij het niet meer zag zitten.
Ik kende het manneke vanaf dat hij 5 jaar was en heb die jongen in de periode van 1992 tot 1997 geholpen met het vrijwillig saneren van wat schulden (die voor een groot deel niet aan hem te wijten waren) tot hij er helemaal weer bovenop was.
Met een paar lessen in verstandig aankopen en budgetteren heeft hij het daarna jaren goed gedaan.
Maar hij kon blijkbaar de verleidingen van onze tegenwoordige consumptiemaatschappij toch niet aan en was daaarom sinds een jaar wederom op schuldsanering aangewezen.
Hij moest nog anderhalf jaar en dan was hij er weer vanaf geweest, maar hij vond het wel heel erg dat hij met een vast bedragje per week moest zien rond te komen.
De auto moest de deur uit want die kostte alleen maar geld wat er niet was.
Overwerken of een extraatje verdienen om hem te kunnen houden had voor hem geen effect, want dat verdween direkt in de schuldsanering.
Kortom, het leven zag er voor hem heel wat minder fijn uit dan voor de meesten van ons.
Of dat de reden is geweest zullen we echter nooit weten, want hij heeft geen afscheidsbriefje achtergelaten.
Hij belde eerder op de avond nog met zijn vriendin (waar hij al jaren mee samenwoonde) en er was niets aan de hand.
Twee uur later vond ze hem op de zolderverdieping........
Wat ik mij dan afvraag is hoeveel van dit soort gevallen er nog zijn waar je nooit iets van hoort.

Ik denk dat er veel verborgen armoede in dit land is met de torenhoge lasten van tegenwoordig.
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Re: 1 liter benzine 5 euro
Koudtrappen natuurlijkRico v Velzen schreef:Stel de brandstof prijzen gaan explosief stijgen. Niet geheel onrealistisch. een liter benzine gaat 5 euro kosten. Wat ga je doen betreffende het auto rijden?


-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ach, ooit zijn we wel weer terug bij af. Evolutie noemt men dat.
[img:500:300]http://cache.boston.com/cars/galleries/ ... stones.jpg[/img]
En zelfs dan krijg je bekeuringen
[img:500:300]http://cache.boston.com/cars/galleries/ ... stones.jpg[/img]
En zelfs dan krijg je bekeuringen

- Knot
- Berichten: 40176
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Verhaal van Dexter.... daarom ben ik zo mega voorzichtig wil ik dat niemand teveel winst maakt die het niet nodig hebben (de kledingwinkels bijvoorbeeld) en wil ik altijd minimaal 10k achter de hand hebben.
Zou bijna nog geld in de gordijnen naaien om daarover geen 1,3% te hoeven betalen.. fuck die andere paar procenten dan maar als de staat maar niks krijgt.
Zou bijna nog geld in de gordijnen naaien om daarover geen 1,3% te hoeven betalen.. fuck die andere paar procenten dan maar als de staat maar niks krijgt.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Als het zover is staat er snel een garage op de stoep.
Betreffende de renteaftrek, als het zover komt, zullen de huizen fors gaan dalen qua waarde. Veel mensen zullen hun huis moeten verkopen omdat ze de woonlast niet meer kunnen dragen. Kortom dit zal niet per direct worden afgeschaft maar geleidelijk aan. Maar hou er maar alvast rekening mee!
Maar wat met de lager opgeleide mensen. Dezen zullen steeds minder nodig zijn omdat steeds meer wordt geautomatiseerd, en gerobortiseerd. Daarnaast verdienen dergelijke mensen weinig. Hier in het dorp zijn een aantal jongens van rnod de 30 die nog bij pa en ma wonen, omdat ze gewoonweg (zelfstandig/alleen) geen huis kunnen kopen.
Reken maar uit wat voor hypotheek je zo ongeveer kan krijgen als je 50 euro boven het wettelijke minimum verdient.
Betreffende de renteaftrek, als het zover komt, zullen de huizen fors gaan dalen qua waarde. Veel mensen zullen hun huis moeten verkopen omdat ze de woonlast niet meer kunnen dragen. Kortom dit zal niet per direct worden afgeschaft maar geleidelijk aan. Maar hou er maar alvast rekening mee!
Maar wat met de lager opgeleide mensen. Dezen zullen steeds minder nodig zijn omdat steeds meer wordt geautomatiseerd, en gerobortiseerd. Daarnaast verdienen dergelijke mensen weinig. Hier in het dorp zijn een aantal jongens van rnod de 30 die nog bij pa en ma wonen, omdat ze gewoonweg (zelfstandig/alleen) geen huis kunnen kopen.
Reken maar uit wat voor hypotheek je zo ongeveer kan krijgen als je 50 euro boven het wettelijke minimum verdient.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Verhaal van Dexter: Ik woon in een middenwoning (koop) die mijn vrouw in 1992 nieuw gekocht heeft met voor een niet onbelangrijk deel eigen geld. Rentepercentage is vrij hoog, maar het hypotheek bedrag is zo laag dat het niet loont deze over te sluiten. Zo af en toe kijken we wel eens naar wat anders, maar dan moet er al gauw een ton bij. Financieel geen probleem, maar ik heb geen zin om de overheid vet te mesten met 6% overdrachts belasting, laat staan dat ik de boekwinst van de verkopende partij wil betalen. Beide partijen moeten hun eigen broek maar ophouden.
M.a.w, wij blijven lekker zitten waar we zitten, doen waar we zin in hebben en houden aan het eind van de maand het nodige kleingeld over. Ik ben mij terdege van bewust dat wij met onze houding niet zorgen voor de voor de starters broodnodige doorstroming, maar dat interesseert mij niets zolang de overheid onnodig staat te graaien met 6% overdrachtsbelasting en de veel te hoge WOZ waarde.
Ook nieuwe auto's werk ik niet aan mee. Ik heb geen zin om die BTW en BPM te betalen. Onder de MRB en accijnzen op brandstoffen kom ik helaas niet uit.
M.a.w, wij blijven lekker zitten waar we zitten, doen waar we zin in hebben en houden aan het eind van de maand het nodige kleingeld over. Ik ben mij terdege van bewust dat wij met onze houding niet zorgen voor de voor de starters broodnodige doorstroming, maar dat interesseert mij niets zolang de overheid onnodig staat te graaien met 6% overdrachtsbelasting en de veel te hoge WOZ waarde.
Ook nieuwe auto's werk ik niet aan mee. Ik heb geen zin om die BTW en BPM te betalen. Onder de MRB en accijnzen op brandstoffen kom ik helaas niet uit.
- DennisF
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:28
- Locatie: Amsterdam, NL
Wat iedereen even vergeet bij dit rampenscenario zijn de voordelen hiervan :twisted:

- 1) Er zijn veel minder autos op de weg
2) De autos die er nog rijden zullen de duurdere autos zijn omdat die mensen het wel kunnen (of krijgen) betaald
3) De uitstoot verminderd aanzienlijk waardoor we allerhande milieregels weer om kunnen draaien
4) Stuk minder files
5) Door de mindere drukte kunnen we weer harder gaan rijden
6) Minder verkeerddoden
7) We kunnen koos spee eruit gooien omdat flitsen niet meer lonend is, zijn we ook gelijk van die lulshow af.
- DennisF
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:28
- Locatie: Amsterdam, NL
Niet echt zorgelijk, een economie heeft een beetje van dit nodig (inflatie) om gezond te blijven. Niet te veel, niet te weinig. En de overheid schippert er mi. redelijk in.Wouter81 schreef:Daarom zou het goed zijn als onze overheid iets efficiënter kon omgaan met hun inkomsten. De instelling dat als men een gat in de begroting heeft men dat oplost door de belastingen weer eens te verhogen, daar moet men eens vanaf. Als ik financieel niet uitkom met mijn bedrijf, dan moet ik efficiënter gaan werken en kan ik niet klakkeloos mijn uurtarief 10% verhogen. We zitten nu in een vicieuze cirkel. De overheid krijgt haar budget niet rond, verhoogt de boetes en belastingen gewoon ieder jaar waardoor de kosten stijgen. Lonen moeten daardoor ook weer stijgen om alles te kunnen blijven betalen waardoor de kosten voor werkgevers toenemen die dus ook weer meer inkomsten moeten genereren waardoor er weer meer zaken duurder worden waardoor je weer meer geld nodig hebt om te kunnen leven... best een zorgelijke ontwikkeling.
Daarnaast doen alle landen (uitgezonderd paar oliestaten en wat socialistische staten) het, waardoor verhuizen ook niet altijd interessant is.
Als laatste wil ik nog ff zeggen dat je zo niet mag rekenen, er zijn ook wel wat locale optima te vinden in de economie waardoor het alsnog goedkoper kan zijn voor bedrijven (subsidie, werving, etc).
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Olieprijs voor het eerst op 100 dollar per vat
02 januari 2008, 20:03 (plaats uw reactie)
NEW YORK (ANP) - De prijs van ruwe olie heeft woensdag op de termijnmarkt in New York voor het eerst de stand van 100 dollar per vat van 159 liter bereikt. Zorgen over dalende Amerikaanse olievoorraden en opgelaaid geweld in Nigeria dreven de prijzen op tot een nieuwe recordhoogte.
De grondstoffenbeurs in New York bevestigde dat woensdag rond 18.15 uur (Nederlandse tijd) een in februari aflopend termijncontract voor ruwe olie werd afgesloten voor precies 100 dollar per vat. Het vorige record van 21 november vorig jaar stond op 99,29 dollar per vat.
Op de Amerikaanse effectenbeurzen, die al somber gestemd waren na een tegenvallend rapport over de verwerkende industrie, leidde de recordprijs voor olie tot oplopende verliezen. De toonaangevende Dow-Jonesindex in New York stond na drie uur handel 1,6 procent in de min, de Nasdaq verloor 2 procent.
Hup daar gaan we al...................................
02 januari 2008, 20:03 (plaats uw reactie)
NEW YORK (ANP) - De prijs van ruwe olie heeft woensdag op de termijnmarkt in New York voor het eerst de stand van 100 dollar per vat van 159 liter bereikt. Zorgen over dalende Amerikaanse olievoorraden en opgelaaid geweld in Nigeria dreven de prijzen op tot een nieuwe recordhoogte.
De grondstoffenbeurs in New York bevestigde dat woensdag rond 18.15 uur (Nederlandse tijd) een in februari aflopend termijncontract voor ruwe olie werd afgesloten voor precies 100 dollar per vat. Het vorige record van 21 november vorig jaar stond op 99,29 dollar per vat.
Op de Amerikaanse effectenbeurzen, die al somber gestemd waren na een tegenvallend rapport over de verwerkende industrie, leidde de recordprijs voor olie tot oplopende verliezen. De toonaangevende Dow-Jonesindex in New York stond na drie uur handel 1,6 procent in de min, de Nasdaq verloor 2 procent.
Hup daar gaan we al...................................
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Wat te doen? Met een knuppel de hoofdstad in en alles net zo lang kort en klein slaan tot dat de prijs weer terug is naar 4,00 per liter. (tegen die tijd zijn we gewend aan 4,00 euro)
Maar ook dit zal niet gebeuren want wij Nederlanders pikken tegenwoordig alles wat de overheid ook doet. Met 50 vrachtwagen heel de ring van Amsterdam afzetten kan ook best wat opleveren denk ik. Jammer dat Nederland zo weinig actie voert tegen de overheid en al die associale prijsverhogingen...
Maar ook dit zal niet gebeuren want wij Nederlanders pikken tegenwoordig alles wat de overheid ook doet. Met 50 vrachtwagen heel de ring van Amsterdam afzetten kan ook best wat opleveren denk ik. Jammer dat Nederland zo weinig actie voert tegen de overheid en al die associale prijsverhogingen...
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
ja hallo...
inderdaad stijgt het procentuele aandeel van de accijnzen als de basisprijs telkens stijgt...
neem van me aan dat bv in saoudi-arabië de bevolking niet werkt voor een loon, ze ontvangen dat gewoon van de Sjeiks...
't swingt een beetje de pan uit...
een vat ruwe olie kostte een jaar geleden 80dollar (wat toen ook al een record was...) nu dus 100dollar.
waarom? produktieafspraken... (gecombineerd met een stijgende vraag en zgn. economische instabiliteit in gelijk welk godsverlaten oord ze ook maar kunnen bedenken als drogreden...)

inderdaad stijgt het procentuele aandeel van de accijnzen als de basisprijs telkens stijgt...
neem van me aan dat bv in saoudi-arabië de bevolking niet werkt voor een loon, ze ontvangen dat gewoon van de Sjeiks...
't swingt een beetje de pan uit...
een vat ruwe olie kostte een jaar geleden 80dollar (wat toen ook al een record was...) nu dus 100dollar.
waarom? produktieafspraken... (gecombineerd met een stijgende vraag en zgn. economische instabiliteit in gelijk welk godsverlaten oord ze ook maar kunnen bedenken als drogreden...)
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Kern van de problematiek is het speculeren door optie handeleren. Zij gaan er vanuit dat binnenkort in het midden oosten de derde wereld oorlog uitbreekt, als een persoon het zegt gebeurt er niets, maar gaan meer mensen dat roepen heeft dat direkt invloed op de olie prijs.
En niet alleen in het midden oosten beuren ze goed onder de hoge olieprijs, maar ook rusland lacht zich helamaal rot. Tot voor kort een straatarm land maar nu inmiddels stinkend rijk door het verkoop van grondstoffen zoals olie, titanium, rodium en andere edelmetalen allemaal stoffen die nodig zijn om een auto te laten rijden en het produceren van de befaade ro(e)tfilters.

En niet alleen in het midden oosten beuren ze goed onder de hoge olieprijs, maar ook rusland lacht zich helamaal rot. Tot voor kort een straatarm land maar nu inmiddels stinkend rijk door het verkoop van grondstoffen zoals olie, titanium, rodium en andere edelmetalen allemaal stoffen die nodig zijn om een auto te laten rijden en het produceren van de befaade ro(e)tfilters.

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
En Nederland Rusland maar voor een habbekrats gas leverenScotsman schreef:Kern van de problematiek is het speculeren door optie handeleren. Zij gaan er vanuit dat binnenkort in het midden oosten de derde wereld oorlog uitbreekt, als een persoon het zegt gebeurt er niets, maar gaan meer mensen dat roepen heeft dat direkt invloed op de olie prijs.
En niet alleen in het midden oosten beuren ze goed onder de hoge olieprijs, maar ook rusland lacht zich helamaal rot. Tot voor kort een straatarm land maar nu inmiddels stinkend rijk door het verkoop van grondstoffen zoals olie, titanium, rodium en andere edelmetalen allemaal stoffen die nodig zijn om een auto te laten rijden en het produceren van de befaade ro(e)tfilters.

- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
De verhoging zal langzaam gaan . . . Zo langzaam dat je niet eens in de gaten hebt dat je over 5 jaar 5 Eutjes per liter aftikt.
Stel je voor dat heel veel autorijders ineens NIET MEER ZOUDEN GAAN RIJDEN omdat de benzineprijs te hoog is geworden . . . Dat lijkt me een schrikbeeld eersteklas: voor de overheid!
Want die verdient heel wat centjes aan die peut.
Grappig te lezen dat veel hybrids niet eens zo heel veel zuiniger zijn dan benzineauto's . . . Ik rij nog steeds 1 op 15 in een 11 jaar oud hokje en lach me stuk. Nieuwe beemers zijn trouwens snel en zuinig: het kan dus wel.
Diesel heeft de toekomst: 70% van de Fransen dieselt, nu de Yanks nog. Als die eenmaal om zijn is 't zo gebeurd.
Stel je voor dat heel veel autorijders ineens NIET MEER ZOUDEN GAAN RIJDEN omdat de benzineprijs te hoog is geworden . . . Dat lijkt me een schrikbeeld eersteklas: voor de overheid!
Want die verdient heel wat centjes aan die peut.
Grappig te lezen dat veel hybrids niet eens zo heel veel zuiniger zijn dan benzineauto's . . . Ik rij nog steeds 1 op 15 in een 11 jaar oud hokje en lach me stuk. Nieuwe beemers zijn trouwens snel en zuinig: het kan dus wel.
Diesel heeft de toekomst: 70% van de Fransen dieselt, nu de Yanks nog. Als die eenmaal om zijn is 't zo gebeurd.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Gelukkig behoor ik tot de groep die ook voor 5 Euro per liter kan blijven rijden, maar er zullen veel mensen een probleem krijgen. Als je elke maand 3x tankt, ben je dus aan benzine 750 Euro kwijt. Gemiddeld dus 250 Euro per tankbeurt, en dat is voor velen echt een te groot bedrag. Autorijden wordt dan voor de elite, zou een slechte zaak zijn.
Ik geloof er echter geen snars van dat we 5 Euro per liter gaan betalen. Laten we over 10 jaar maar nog eens naar dit topic kijken.
Frank.
Ik geloof er echter geen snars van dat we 5 Euro per liter gaan betalen. Laten we over 10 jaar maar nog eens naar dit topic kijken.
Frank.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 9 gasten