Nieuwe 'family'car
- Femme
Als je iets speciaals wilt moet je een directielimo nemen. Die biedt het grootste verschil in rijervaring ten opzichte van de A5 en de Mini. Een 3-serie lijkt me naast de A5 toch vooral meer van hetzelfde.
Van het laadvermogen van een 3-serie of 5-serie Touring moet je overigens niet te hoge verwachtingen hebben. Containervormige stationwagens zoals de V70 en Mondeo zijn veel praktischer. Dit laat zich oplossen met een afneembare trekhaak.
De afschrijving op een vier jaar oude limo zal waarschijnlijk niet veel verschillen van een nieuwere 3-serie Touring. Ga je bij BMW shoppen dan zit je nog met het probleem dat de betaalbare 7-series pre-faceliftmodellen zijn met de lelijke lichtunits. Ombouwen zal zo'n 4-5K kosten. De A8 is dan de meest voor de hand liggende keuze (de Phaeton heeft weinig uitstraling, de S-klasse is oud en een Lexus ook nog lelijk).
Van het laadvermogen van een 3-serie of 5-serie Touring moet je overigens niet te hoge verwachtingen hebben. Containervormige stationwagens zoals de V70 en Mondeo zijn veel praktischer. Dit laat zich oplossen met een afneembare trekhaak.
De afschrijving op een vier jaar oude limo zal waarschijnlijk niet veel verschillen van een nieuwere 3-serie Touring. Ga je bij BMW shoppen dan zit je nog met het probleem dat de betaalbare 7-series pre-faceliftmodellen zijn met de lelijke lichtunits. Ombouwen zal zo'n 4-5K kosten. De A8 is dan de meest voor de hand liggende keuze (de Phaeton heeft weinig uitstraling, de S-klasse is oud en een Lexus ook nog lelijk).
- Daniel
Dat lijkt me een aardig compliment voor de A5Femme schreef:Als je iets speciaals wilt moet je een directielimo nemen. Die biedt het grootste verschil in rijervaring ten opzichte van de A5 en de Mini. Een 3-serie lijkt me naast de A5 toch vooral meer van hetzelfde.

Dat is een bekend probleem...de V50 heeft ook moeite met grote objecten, vanwege de smalle laadopening en de vrij hoge vloer. Het grootste voordeel van een 5-serie boven een 3-serie is dat de achterpassagiers behoorlijk wat meer ruimte tot hun beschikking hebben. Qua kofferbak scheelt het inderdaad niet zo veel.Van het laadvermogen van een 3-serie of 5-serie Touring moet je overigens niet te hoge verwachtingen hebben. Containervormige stationwagens zoals de V70 en Mondeo zijn veel praktischer. Dit laat zich oplossen met een afneembare trekhaak.
Een 3-serie zal allicht makkelijker te verkopen zijn, in euro's zal het inderdaad niet zo vreselijk veel schelen.De afschrijving op een vier jaar oude limo zal waarschijnlijk niet veel verschillen van een nieuwere 3-serie Touring.
Een A8 spreekt me inderdaad best wel aan...hij oogt nog redelijk compact, zit uitermate goed in elkaar, ziet er - ondanks dat er in 5-6 jaar weinig aan veranderd is - nog steeds strak uit en ook met de basismotorisering ben je geen stakker. Nadelen zijn de nog vrij hoge tweedehandsprijzen vergeleken met bijv 7-serie's en het vrij forse formaat: oftewel, ik ben dan de enige bestuurder omdat mijn vrouw weigert te rijden. Daarnaast biedt een sedan niet de mogelijkheid om wat grotere bagage mee te nemen, en om nu een trekhaak onder een A8 te hangenGa je bij BMW shoppen dan zit je nog met het probleem dat de betaalbare 7-series pre-faceliftmodellen zijn met de lelijke lichtunits. Ombouwen zal zo'n 4-5K kosten. De A8 is dan de meest voor de hand liggende keuze (de Phaeton heeft weinig uitstraling, de S-klasse is oud en een Lexus ook nog lelijk).

Vooralsnog gaat mijn voorkeur wel uit naar een 335i/d Touring, wat redelijk wat ruimte en praktische bruikbaarheid combineert met een aantrekkelijke motorisering en goede looks.
-
Die LS600h zijn wel al uit, maar dus alleen een beetje heel erg prijzig.
http://autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&m ... ce&zipc=NL
Heb je net zo goed een M5 of zo voor.
Hier was toch al iemand met een RX400h?
http://autoscout24.nl/List.aspx?vis=1&m ... ce&zipc=NL
Heb je net zo goed een M5 of zo voor.
Hier was toch al iemand met een RX400h?
- Macboy
He Daniel. Als je voor 3 touring zou kiezen, waarom geen 330d? Biedt meer dan voldoende specs en is handbak. Tenzij je automaat wenst, dan moet je voor de 335d gaan (std automaat).
S4 Avant moet wel te vinden zijn toch vanaf 2005? Lijkt me ook een geweldige optie en zeer exclusief, stijl en toch ruimte.
Als je voor een limo zou gaan, dan zou ik zonder enige vorm van twijfel een Phaeton V10 TDI of V6 TDI kiezen, beter wordt het niet
en dan gewoon 8 jaar ermee rijden !
S4 Avant moet wel te vinden zijn toch vanaf 2005? Lijkt me ook een geweldige optie en zeer exclusief, stijl en toch ruimte.
Als je voor een limo zou gaan, dan zou ik zonder enige vorm van twijfel een Phaeton V10 TDI of V6 TDI kiezen, beter wordt het niet

-
-
OnlineWill F.
- Daniel
De Cayenne...ik weet het niet met die auto. Ik heb in het nieuwe type S en de gewone non-S gereden en met die 380 pk van de S is het best wel een monster...met de 290 pk V6 - toch niet misselijk - vond ik hem tegenvallen. Erg log en voelde langzaam aan...de S biedt wat meer vertier en voelt lichtvoetiger omdat hij vlotter accelereert. Rijcomfort en kwaliteit staan op een hoog niveau, en hij schijnt in het terrein ook behoorlijk zijn mannetje te kunnen staan.
Een nieuwe is overigens boven mijn budget, een gebruikte S van het vorige type met 340 pk zou nog wel gaan. Maar god god god wat is dat ding vreselijk lelijk...na de facelift ziet het er ietsjes beter uit maar het is nog steeds niet veel soeps. Daarbij zuipt de S als de spreekwoordelijke tempelier - 1 op 6 als je je inhoudt - en is zoals je opmerkt de uitstraling nogal fout.
Een nieuwe is overigens boven mijn budget, een gebruikte S van het vorige type met 340 pk zou nog wel gaan. Maar god god god wat is dat ding vreselijk lelijk...na de facelift ziet het er ietsjes beter uit maar het is nog steeds niet veel soeps. Daarbij zuipt de S als de spreekwoordelijke tempelier - 1 op 6 als je je inhoudt - en is zoals je opmerkt de uitstraling nogal fout.
-
OnlineWill F.
Ik zei het eigenlijk omdat ik twee ondernemers ken die vanuit 'n limo overgestapt zijn naar de S (de ene heeft inmiddels zelfs een turbo) en die 'zweren erbij' veel praktischer en de hoge zit enz enz. Daarnaast hoor ik van velen dat ze er nooit in gezien willen worden. 'rij je toch voor aap man' 'penose bak' of leuker 'praal kar' hoor je dan. Het loopt dus nogal uiteen; vind 'm zelf niet mooi en toch wat hebben...... maar kopen ??? i.i.g niet als zakenauto.Daniel schreef:De Cayenne...ik weet het niet met die auto. .
- Daniel
Op zich vind ik er zo nog wel mee te leven:
[img:640:480]http://ucl.porsche.de/ucl/graph/cars/WP ... 0061_1.jpg[/img]
of
[img:640:480]http://ucl.porsche.de/ucl/graph/cars/WP ... 0950_3.jpg[/img]
Met flink grote wielen en de luchtvering in een lage stand (hoewel dit volgens mij de 'makkelijk inladen' stand is die je bij het rijden niet kunt gebruiken) Prijs valt nog wel mee, een exemplaar uit 2005 en minder dan 80k gereden, en met veel goodies vind je wel voor rond de 70 mille.
[img:640:480]http://ucl.porsche.de/ucl/graph/cars/WP ... 0061_1.jpg[/img]
of
[img:640:480]http://ucl.porsche.de/ucl/graph/cars/WP ... 0950_3.jpg[/img]
Met flink grote wielen en de luchtvering in een lage stand (hoewel dit volgens mij de 'makkelijk inladen' stand is die je bij het rijden niet kunt gebruiken) Prijs valt nog wel mee, een exemplaar uit 2005 en minder dan 80k gereden, en met veel goodies vind je wel voor rond de 70 mille.
- Daniel
*schop*
Dit heeft even stil gelegen, maar ik denk dat er nu wel een doorbraak is. Gisteren bij toeval eigenlijk tegengekomen:
[img:562:382]http://tweakers.net/ext/f/qTncEY1AJLU4y ... 9/full.jpg[/img]
BMW 545i Touring High Executive, redelijk tutti lampioni (o.a. 19" Alpina Classic wielen, Dynamic Drive en Nappaleer, helaas geen HUD), aug. 2004, 67k gereden, dus een maandje ouder en 5k meer dan mijn 6 maar voor de rest gewoon dezelfde auto in verhuis-uitvoering. Ziet er prima uit, beetje steenslag op de neus maar verder geen schade. En ik krijg een redelijk normale prijs voor mijn 6 terug dus slechts geringe financiële pijn.
Dit heeft even stil gelegen, maar ik denk dat er nu wel een doorbraak is. Gisteren bij toeval eigenlijk tegengekomen:
[img:562:382]http://tweakers.net/ext/f/qTncEY1AJLU4y ... 9/full.jpg[/img]
BMW 545i Touring High Executive, redelijk tutti lampioni (o.a. 19" Alpina Classic wielen, Dynamic Drive en Nappaleer, helaas geen HUD), aug. 2004, 67k gereden, dus een maandje ouder en 5k meer dan mijn 6 maar voor de rest gewoon dezelfde auto in verhuis-uitvoering. Ziet er prima uit, beetje steenslag op de neus maar verder geen schade. En ik krijg een redelijk normale prijs voor mijn 6 terug dus slechts geringe financiële pijn.
- Daniel
Ja, de aandrijflijn is exact hetzelfde. Het weggedrag van de 6 zal wat strakker zijn en vanwege het lagere gewicht (ruim 100 kg) ook wat sneller, maar 0-100 in 6 secs is nog altijd niet erg beroerd voor zo'n auto. De achterbanden op deze auto zijn zelfs breder dan op mijn 6 (275 vs 265Wouter81 schreef:Prachtige auto Daniël. Zelfde 8 cilinder als in je 6 serie zeker?

Weet iemand trouwens hoeveel je ongeveer moet rekenen voor het opnieuw bekleden van het interieur? Ik vind het zwarte leer de boel wel erg duister maken. Hij is overigens nog niet gekocht, eerst eens rijden maandag.
- Macboy
-