Verbruik van 1 op 9,5 valt me nog mee, je laat je weinig verleiden door die prachtige zes cilinder lijkt me.............knap hoor
BMW 130i (update p6 : bling!)
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Zo kun je het wel omschrijven. Ik moest even aan het wiebelen wennen wat ie nu licht doet tov de standaard setup maar ben nu tevreden. Je voelt je veel meer in control. Driften, zover dat zonder sper mogelijk is, ligt nu voor mijn gevoel ook meer in de mogelijkheden. Wegliggingstest voor mij was een stukje hier door de polder met dsc volledig uit en de manier waarop de auto feedback gaf en grip bleef houden is voor mij overtuigend. Overigens komt het wiebelen volgens mij voornamelijk van de vooras. De zuigers voor schijnen behoorlijk veel dikker te zijn dan originele setup, ik vind dat er ook meer geluid uit de voorkant komt bij slecht wegdek.
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
mooie setup ruben.
Dit is de beste compromis die je kan sluiten in de setup. De meeste schroefsets zijn nog veel harder en een stuk duurder.
Als ik mijn 130i dempers moet vervangen zou ik ook voor de D8 gaan. Niet te gekke duur en dagelijks te gebruiken.
Ik heb ze gereden onder een seat. Toen voelde het al goed aan.
Dit is de beste compromis die je kan sluiten in de setup. De meeste schroefsets zijn nog veel harder en een stuk duurder.
Als ik mijn 130i dempers moet vervangen zou ik ook voor de D8 gaan. Niet te gekke duur en dagelijks te gebruiken.
Ik heb ze gereden onder een seat. Toen voelde het al goed aan.
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Bij sommige mensen duurt het echt jarenstefan740 schreef:Ik begin de einser steeds mooier te vinden, misschien eens erin rijden ben ik waarschijnlijk helemaal om 8)
Inderdaad Ruben, denk ook niet dat mensen dit weten. Daarom deugt de helft van de BMW verkopers ook niet, omdat zij dit ook niet weten en 80% van degenen die de inkoop betalen moeten ze ook ontslaan, maar goed ...Ruben schreef:Macboy, het is sparkling graphite. Weet niet of ik havanna buiten mooier vind dan dit. Interieur idd havanna leer, niet het dashboard. Denk dat dat inderdaad mooi kan zijn. De 1-series die ik heb gezien met dashboard in kleurstelling vind ik er ook apart uitzien, maar je ziet dit zo goed als nooit. Ik denk niet dat mensen weten dat dit mogelijk is.
Puike wagen verder, vind het echt wel wat hebben een 130i zonder M-pakket en zonder logo achterop: wolf in schaapskleren !
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Ga je ook altijd bij Hoogland-West richting Eemnes? Dat stukje pak ik zelf vaak even mee, file-vermijdend en fun-verhogend!Ruben schreef:Wegliggingstest voor mij was een stukje hier door de polder
Ziet er goed uit trouwens, iets verlaagd. Na de 18" velgen zijn dit de mooiste die je op een 1 kunt krijgen, wat mij betreft.
Zonder type-aanduiding is ook prima. Niet zoveel Golfjes die bij het stoplicht naast je komen staan, denk ik? Heb ik namelijk wel vrij vaak....
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
BMW 130i Introduction (update p.2 eibach +bilstein+ 18 inch)
De nieuwe update is binnen: 18 inch styling 180 velgen. Ruimte voor nieuwe banden dus, 225/40 wel te verstaan. Ik twijfel wat te doen en suggesties zijn dus welkom. Ik heb dus de 17 inch styling 141 velgen met een breedte van 7j met de bridgestone potenza's re50a 205/50 die er nu onder zitten. 2.12 op Zandvoort, prima banden dus maar ik vind het ook wel erg leuk om met de 18 inch velgen te gaan rondrijden. Wat moet het dus worden? De Toyo's r1-r in 225/40 r18 van Aad of ga ik toch voor de meer street legal Bridgestone's eagle f1 asymmetric of de vredestein ultrac sessanta?Ruben schreef:Broem broem.![]()
[img][URL=http:980:460]http://img237.imageshack.us/img237/7036 ... rapjb0.jpg[/img]
http://eu.goodyear.com/nl_nl/images/evo ... -32593.pdf
http://eu.goodyear.com/nl_nl/images/evo ... -32594.pdf
ps: ik wil dus wel erg graag met de 18 inch gaan rondrijden, semi slicks op de 17 inch is dus ook nog een optie
-
OnlineHielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Ik ging absoluut voor die Goodyear Eagle F1's.
Niet duur en ze komen in meerdere tests als grote winnaar uit de bus.
Er zit ook veel 'vlees', rubber aan de buitenkant van de band. Voor circuitwerk is dat erg gunstig om slijtage aan die belangrijke buitenkanten tegen te gaan. Een Bridgestone RE50 is ondanks z'n zeer goedmoedige karakter op dat punt van slijtage zwak. Vooral wanneer de band eenmaal warm is dan kunnen er lelijke grote happen in het rubber op die buitenkanten verschijnen.
Niet duur en ze komen in meerdere tests als grote winnaar uit de bus.
Er zit ook veel 'vlees', rubber aan de buitenkant van de band. Voor circuitwerk is dat erg gunstig om slijtage aan die belangrijke buitenkanten tegen te gaan. Een Bridgestone RE50 is ondanks z'n zeer goedmoedige karakter op dat punt van slijtage zwak. Vooral wanneer de band eenmaal warm is dan kunnen er lelijke grote happen in het rubber op die buitenkanten verschijnen.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik denk het wel. Heb net weer met de bridgestone's op het circuit gereden en ondanks dat ze best wel goed zijn was het een partij glijden en mis ik gewoon grip om alles uit de auto te halen. Staat voor mij alleen de vraag open waar gaan ze op? De r1-r wordt het waarschijnlijk wel, maar ik ben wel heel benieuwd naar de 18 inch voor dagelijks gebruik. Misschien dan de 17 inchers voor de slicks? Maar ja, die zijn maar 7j breed, dan worden het dus 205jes...Eigenlijk geen keuze dus. Maar ik wil zo graag de 18 inchers voor dagelijks gebruik! En ik ga niet nog een setje van Dre kopenMaik schreef:Ruben, dat 18inch setje wordt dan puur een circuitsetje? Dan natuurlijk voor de Toyo R1R gaan 8)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Hmm, 17 inch is eigenlijk wel geschikter om semi of zelfs vol slicks op te gooien, dan hou je wat meer wang over die de gripgrens wat vriendelijker houdt... (en de prijs van 17inch banden is ook wat vriendelijker
)
Maar 7J is dan inderdaad wat weinig. Ik zou je eigen 17inch te koop zetten, en koop voor dat geld dan een paar 17inchers terug met 8J ofzo...
Gewoon op marktplaats zetten die dingen en afwachten.
Maar 7J is dan inderdaad wat weinig. Ik zou je eigen 17inch te koop zetten, en koop voor dat geld dan een paar 17inchers terug met 8J ofzo...
Gewoon op marktplaats zetten die dingen en afwachten.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
De foto's:
[img:800:600]http://img247.imageshack.us/img247/5868/DSCF2075.jpg[/img]
[img:600:800]http://img247.imageshack.us/img247/1089/DSCF2080.jpg[/img]
[img:600:800]http://img247.imageshack.us/img247/4666/DSCF2083.jpg[/img]
[img:600:800]http://img365.imageshack.us/img365/2263/dscf2091ny9.jpg[/img]
[img:800:600]http://img247.imageshack.us/img247/5868/DSCF2075.jpg[/img]
[img:600:800]http://img247.imageshack.us/img247/1089/DSCF2080.jpg[/img]
[img:600:800]http://img247.imageshack.us/img247/4666/DSCF2083.jpg[/img]
[img:600:800]http://img365.imageshack.us/img365/2263/dscf2091ny9.jpg[/img]
