Corolla GT-i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harm Koks
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 nov 2007, 11:30
Locatie: LSD

Bericht door Harm Koks » 06 feb 2008, 11:26

Michel Huisman schreef:
Harm Koks schreef:Hey Michel! Naja je weet wat ik er van vind ;) Waar heb je dat boek vandaan btw?
http://www.goaheadtakethewheel.com/Home.html

Echt leuk om te lezen. Aanrader. Veel nuttige tips voor mensen met "knakenbakken" maar die toch een beetje leuk en betaalbaar willen rijden/racen.
Heb zelf al SpeedSecrets thuis liggen en Autocross Techniques oid van Henry T Watts. Ook erg leuk lezen... Ook how to make your car handle van Fred Puhn.. Al is die wel beetje zwaar :)

Ga er zeker naar kijken!

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 06 feb 2008, 11:55

Leuke auto die ook goed klinkt, Michel.

Maar nog even een vraag over het onderstel aan de achterkant. Ik begrijp (technisch) even niet hoe dit nu zo kan. Waar ligt dat nu aan?

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2223
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 06 feb 2008, 13:38

Nou volgens Ksports is deze coilover set voor verschillende types Corolla, van bouwjaar 1987 t/m 2001. Ik denk dat zij deze set ontworpen hebben op een latere corolla waardoor het net niet overeenkomt met mijn auto. De bovenkant past perfect maar de montagepunten onder op de schokbreker komen niet helemaal overeen, je moet de achterkant van de wheelhub (?) bijwerken zodat het netjes past. Doordat deze montagepunten op de schokbreker aardig ruim zijn, kun je dus je camber regelen door je wheelhub naar buiten te trekken (positief camber) of naar binnen te duwen (negatief). Maar dat gaat dus niet want dan loopt mijn velg/band tegen de veer/afstelringen aan dus ik kan enkel met positief camber rondrijden. Zelfs met de afstelringen een flink stuk naar boven gedraaid (deze ringen zijn voor de preload van de veer, je draait de veer dus strakker wat eigenlijk helemaal niet mag) loopt de velg/band BIJNA tegen de schokbreker. ik kan hier dus wel mee rijden maar door het vele preload is de achterkant dus heel hard/stuiterig en daarbij rij ik dus ook nog met minimaal 1.5º positief camber.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 06 feb 2008, 14:51

OK. Duidelijk. Niet helemaal optimaal dan. Kun je niet met spacers werken?

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 06 feb 2008, 17:51

@ stephane

lees dit verhaal eens :wink:

klikkerdeklik

en deze

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2223
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Bericht door Miesjel » 07 feb 2008, 00:45

Bochtenridder schreef:@ stephane

lees dit verhaal eens :wink:

klikkerdeklik

en deze
Ik ben ervan overtuigd dat Stéphane dat wel allemaal weet, mijn uitleg was misschien iets aan de beknopte kant :wink:

Je zit hier op DF, hier weten de mensen wél waar je het over hebt i.t.t. Corolla forum :lol:

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 07 feb 2008, 17:34

ow dacht dat hier alleen zondag rijders kwamen :lol: :P

zou het niet weten ofdat hij het weet ,ben hier nog maar net :)

Gebruikersavatar
jlacelica
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
Locatie: Leiderdorp

Bericht door jlacelica » 09 feb 2008, 15:44

Gaaf bakkie man :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Alex, FAST WebCrawler [Crawler] en 3 gasten