Intrax 1k2
- Tom van H.
Om hier nog even op terug te komen: bij AST gaat dit natuurlijk ook zo. Veersterkte wordt in overleg bepaald aan de hand van wat je ermee gaat doen (bij mij dus specifieke ring-setup). Toch liever harder of zachter veertje? geen probleem, gratis omruilen. Wat dat betreft doen AST en intrax niet voor elkaar onder lijkt me.Bert ///M3 schreef:
Als je bijv. een E36 M3 naar Intrax brengt en je vraagt om een 1K2 onderstel. Dan is het al eerst wat ga je er mee doen en op wat voor banden ga je rijden.
Ga je op de ring rijden dan krijg je iets van 110 / 60 N/mm
Ga je trackdays rijden op semislicks dan zal je wel iets ala 140 / 70 N/mm krijgen
Racen op slicks iets ala 180 / 100 N/mm.
Het is dus helemaal afhankelijk van hoe jij dat onderstel besteld en met wat voor specificaties.
- Bert ///M3
Gaat bij iedereen zo als je naar de wat meer serieuze onderstellen gaat
Die straatsetjes koop je kant en klaar. Dat is ook prima omdat het specifieke model ongeveer altijd rond een bepaald gewicht zit, plus er veel minder eisen aan balans gesteld worden. 99% van de kopers hebben nog niet door dat iets onderstuurd al vliegen ze rechtdoor de dijk af bij wijze van spreken.
Maar als je op competitiedempers gaat rijden dan worden veersterktes zo goed als altijd voor elke auto en toepassing specifiek bepaald. Of je nu naar Intrax, AST, JRZ, Moton of elke andere leverancier van race dempers gaat.

Die straatsetjes koop je kant en klaar. Dat is ook prima omdat het specifieke model ongeveer altijd rond een bepaald gewicht zit, plus er veel minder eisen aan balans gesteld worden. 99% van de kopers hebben nog niet door dat iets onderstuurd al vliegen ze rechtdoor de dijk af bij wijze van spreken.
Maar als je op competitiedempers gaat rijden dan worden veersterktes zo goed als altijd voor elke auto en toepassing specifiek bepaald. Of je nu naar Intrax, AST, JRZ, Moton of elke andere leverancier van race dempers gaat.
- Bert ///M3
-
Inderdaad..Elmar schreef:Ahh Marc, dat was dus jouw RS4 die ik daar gisteren op de brug zag staan.

T zaakje is PERFECT afgeleverd door intrax,en de rijkwaliteit is wel zoveel beter dan standaard daar moet ik nog een juiste omschrijving voor vinden.
Dit is net wat mijn auto nog miste.(voor mijn gevoel).
@Niels, ik heb helaas geen foto's gemaakt.
- Sjef
Elmar, is bij mij ook zo, staat nu al iets hoger dan de standaard instelling af fabriek bij mijn set. Heb de dempers nu ook op zacht staan voor normaal gebruik, echter de diffs van een impreza liggen te grijnzen naar de stenen, heb al 1x bij een koos spee bult de bodemplaat 1 seconde horen schrapen. I dont likeElmar schreef:Sjef, ik heb hem nog lang niet op zijn laagst staan. Ik moet nl ook nog over straat naar en van het circuit. In de karussel loopt ie iig niet aan, maar dat komt ook omdat ie behoorlijk stug geveerd en gedemd staat. De auto zakt dus niet meer veel in.

-
Point taken Tris,laat ik het zo zeggen dan: hij heeft het 3x volledig uit elkaar laten halen net zolang dat het naar zijn inzicht oke was.
ikzelf vond het al oke,maar hij stond erop dat het er nogmaals onderuit ging om die laatste % te perfectioneren.
Zal natuurlijk ook wel een deel R&D bij zitten maar goed,je kan de lat ook minder hoog leggen voor jezelf..
ikzelf vond het al oke,maar hij stond erop dat het er nogmaals onderuit ging om die laatste % te perfectioneren.
Zal natuurlijk ook wel een deel R&D bij zitten maar goed,je kan de lat ook minder hoog leggen voor jezelf..
- Bert ///M3
Komt omdat het ook een beetje een niche markt is, en zeker met internet tegenwoordig moet je erg oppassen. Misschien is het voor jouw oke maar er hoeft er maar 1 te roepen het is allemaal kut, koopt JRZ dempers en voor je het weet loopt de rest daar ook naartoe. Gewoon puur omdat de meesten elkaars setup kopieren.
- Sjef
Nog even het draadje kapen:
Elmar, Kun je eens de afstand meten die jouw auto heeft t.o.v. de grond.
Ben benieuwd wat een beetje bodemspeling is met die set en vooral op welke hoogte jouw auto staat. Ik heb nog iets van 9a10 cm nu op het laagste punt en vind eigenlijk de auto al iets te laag voor mijn gevoel.(dempers staan nu ook op zacht dus oppassen bij heuveltjes af, had het vd week al 1x lichtjes zitten en bevalt me niet)
Elmar, Kun je eens de afstand meten die jouw auto heeft t.o.v. de grond.
Ben benieuwd wat een beetje bodemspeling is met die set en vooral op welke hoogte jouw auto staat. Ik heb nog iets van 9a10 cm nu op het laagste punt en vind eigenlijk de auto al iets te laag voor mijn gevoel.(dempers staan nu ook op zacht dus oppassen bij heuveltjes af, had het vd week al 1x lichtjes zitten en bevalt me niet)