Klaar met particuliere verkoop

Dit is ons algemene autoforum.
Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 16 dec 2007, 19:43

Ik accepteer alleen reakties via mail op marktplaats. Als de reacties bagger zijn dump ik die gewoon. Degene die normaal reageren vraag ik om hun telefoonnummer en dan bel ik met nummerherkenning uit. Werkt super anoniem! 8)
Heb al 2x een auto verkocht via marktplaats. 1x een Golf IIB 1.8i Manhattan en die gozer die hem kocht heeft er een prachtige auto van gemaakt met zijn pa. Is maar iets van de vraagprijs afgegaan.
En 1x een Subaru Legacy II die door een buitenlander is gekocht en netjes met vrijwaringsbewijs en international transportplaten kwam om de auto naar Litouwen te brengen, samen met wat andere legacy's. In de winter zijn ze daar dol op AWD! Auto had ik gekocht voor 1900,- euros en verkocht voor 1450,- nadat ik er 50.000 km bij op gezet had. Auto zat vlak voor de dure 200.000 km beurt.

Dus ik vind marktplaats geweldig en denk meer dat het ligt aan hoe je je advertentie en reactiemogelijkheden in elkaar steekt. :wink:

Ruud.
Laatst gewijzigd door Ruud Hulsegge op 16 dec 2007, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 dec 2007, 19:44

Ik heb ook zeer uiteenlopende ervaringen met Marktplaats, telefoonnummer plaats ik niet eens:
- mensen die hele dicussies aangaan per mail als je niet akkoord gaat met hun bod van de helft van de vraagprijs
- iemand die in Rotterdam woont, zonder problemen zijn hier in Groningen wonende broer langsstuurt (zonder verstand van zaken) en me vervolgens later met een kaartje per post bedankt voor de prettige gang van zaken
- mensen die langskomen en over de prijs gaan miepen: doei!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 20:06

Ik herken het wel Tom en ik heb zelf ook wel eens voor niets gewacht en soms heb je er inderdaad zeikerds bij. Ook geloof ik dat een auto verkopen voor een behoorlijk bedrag best anders is dan een paar onderdelen maar zo gemiddeld heb ik er wel lol aan en ik heb ook best veel verkocht via internet.

Verder heb ik wel een paar regels waar ik me aan houd. Meestal probeer ik af te spreken als ik toch wel thuis ben of via m'n werk. Speciaal thuis blijven e.d. doe ik niet meer tenzij het echt zeer serieus is en mailtjes die kort af zijn of zeer gebrekkig Nederlands (MSN en SMS taal) dat leidt 9 van de 10 keer tot niets en daar steek ik zeker geen extra tijd in. Evenals mensen die bellen zonder nummer melding. Mensen zoeken altijd jouw grenzen op en daar moet je voor jezelf goed mee omgaan. Dat is ook een beetje wat Ruud aangeeft denk ik :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 dec 2007, 20:21

Auto's particulier aanbieden is werkelijk waar een ramp.
Ik ben mijn 850i particulier verkocht, 1 grote ramp... en altijd wat is je laagste prijs, is dat standaard op MP, staat dat voorgeprogrammeerd of zo.. Kom gewoon kijken.... als het was is dan onderhandel je maar..
Verder gaan mijn auto's gewoon via dealers weg (inruil), ze geven maar een prijs, ik geloof het wel...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 dec 2007, 20:59

Het leuke ervan vind ik dat je gewoon zoveel verschillende mensen hebt. Ik verkocht een keer een Lupo, paar keer een mailtje van een Turkse jongen (of andere internationaliteit maar iig een naam die mij zo overkomt) begint idd over minimum prijs dus ik doe er een beetje vanaf en we komen niet bij elkaar. Ik denk bij mezelf, heb je weer zo'n pingelaar en geef aan dat dit absoluut mijn minimum is :? Twee week later weer een mailtje dat ie de auto toch heel graag wilde en deed nog een bod die 100,- minder was dan ik in gedachten had. Dus ik accoord maar dacht nog bij mezelf dit wordt helemaal niks :wink: Op een middag afgesproken dat ik vrij was en ja hoor stipt op tijd die gast voor de deur met z'n vriendin helemaal vanuit Nijmegen naar Groningen :shock: Nou rondje auto en het was allemaal klaar, hij hoefde niet eens proef te rijden :lol: Dus zij blij en trouw-ma ook blij :!:

Voor een paar maand terug een leren Golf 2 interieur op mp gezet t.e.a.b. Op zich qua staat redelijk maar de bestuurdersstoel helemaal weg. Ik krijg een bod van 100,- en spreek af op een vrijdagavond om 19:00 (ik ben dan toch wel thuis). Om klokslag 19:00 twee (wederom Turkse) gasten voor de deur die net 3,5 hr in de auto hadden gezeten om helemaal naar Sauwerd te rijden :lol: Interieur ingeladen en klaar! Verder nog wat zooi meegegeven wat ze prachtig vonden en wat mij in de weg lag :wink:

Voor twee weken terug wilde een gast uit het Den Haag langskomen voor wat G60 delen die ik nog t.k. had. Beetje populair gastje, SMS stijl mail en bellen zonder nummer melding :? Dus ik zeg kom morgen (zondag) maar langs om 17:00hr. Ja was goed en ik moest het maar voor em vasthouden enz. enz. Zondags 17:00.......niks :roll: Zoals gezegd spreek ik op tijden af die mij passen en niet andersom dus dan boeit het me niet dat zo'n gast niet langskomt.

Zoveel mensen, zoveel wensen zeg maar :wink:

Fernando

Bericht door Fernando » 17 dec 2007, 00:35

Nou Tom zoals je weet heb ik m'n BMW Compact in juli verkocht en dat ging eigenlijk van een leien dakje. Had hem op autotrader (daar nog voor voor 14,5k) staan en degene die intresse had kwam uit het oosten van het land. Die is op een zaterdag helemaal naar Leiden afgereisd en na een rondje rijden en wat onderhandelen zijn we naar het Postkantoor gereden en daar kreeg ik netjes 13,5k in m'n handen gedrukt. Had hem ook op MP staan maar daar kreeg ik idd zeikmailtjes van laagste prijs en nog meer van die irritante vragen. Dus misschien is autotrader wat... :roll:

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2007, 00:47

draadje verder niet gelezen.. maaruh Tom klaar er mee ? Gefeliciteerd met de verkoop joh !

:lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 dec 2007, 00:57

Particuliere verkoop begin ik niet eens aan. Aantal keren geprobeerd, maar alleen maar 'testrijders' en mierenneukers.

Laat maar.... Daarna in consignatie geprobeerd en dat werkte veel beter.

Leen

Bericht door Leen » 17 dec 2007, 08:51

marktplaats moet je voor het lagere segment auto's gebruiken . vootr duurdere auto's kun je beter in consignatie verkopen via een dealer al dan niet met garantie .

M'n 535D en 330D zouden via marktplaats nooit verkocht zijn , ze zijn simpelweg te duur voor marktplaatspubliek , de panda daarentegen is weer wel een typische marktplaats auto.

Marc R

Bericht door Marc R » 17 dec 2007, 09:43

Mee eens Leen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 dec 2007, 10:03

Die minimumprijs mailtjes neem ik op de koop toe en beantwoord ik ook gewoon.
Waar ik mij meer aan erger is aan die mensen die iets in willen ruilen wat ik liever niet doe :o
En dan vervolgens een geimporteerde 2004 Scenic willen ruilen tegen een Focus ST van 2005 en vervolgens verwachten dat ze de hoofdprijs krijgen voor die Scenic. Want het verschil in waarde zou 2500,- zijn en er zit 17" onder die Scenic...
Wereld ruil voor mij natuurlijk want ik probeer mijn Focus ST te verkopen om daarna met een onverkoopbaar dure Scenic te zitten :lol:

Aan de ene kant ook wel fout van mij natuurlijk maar ik wil vaak wel ff weten wat ze willen inruilen.
Heb ook al 2 WRX eigenaren gehad op de advertentie maar weet uit eigen ervaring dat die geen drol opbrengen en zij vinden helaas dat ze wel veel waard zijn.
Die laat ik overigens wel in hun waarde want die WRX-en waren duur genoeg en gasten zijn wel serieus.
Maar sommigen...
Ook die Scenic vent heb ik normaal laten weten geen interesse te hebben :lol:

Heb ook al een aantal keren dezelfde vent op verschillende auto's gehad.
En die lult zichtzelf helemaal klem :lol:
Kwam ik hem ook nog tegen op het Seat forum.
Bij hem ging helemaal geen lamp branden.
Ik heb er niet meer op gereageerd.

Autoscout vind ik helemaal een drama.
Niet in verkoop maar in reacties: 0,0.

Roy

Bericht door Roy » 17 dec 2007, 10:46

Heb er ook een hekel aan, om particulier te verkopen. Heb mijn BMW ook gewoon via een dealer goed kunnen verkopen. Beledig helemaal niemand, maar BMW's, Audi's, Mercedessen enz trekken ook vaak een 'bepaald soort' mensen aan. Kan zomaar zijn dat ie de volgende dag weg is... weinig zin in om dat risico te lopen voor misschien 1000-2000 euro meer.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 17 dec 2007, 11:29

Toppunt van grote ogen op MP wat wij hebben meegemaakt.
Wij hadden een mooie grote konijnenkooi erop geplaatst voor niks en gratis af te halen bij ons want het beestje was gaan hemelen.
Nemen ze contact op vanaf de andere kant van het land: kunt U hem brengen want dan willen wij hem wel :shock: :shock: :shock:

Gratis en voor niks en dan nog de onbeleefheid hebben om te vragen of wij hem even kunnen brengen, wat een volk woont er hier :?

Hans

Bericht door Hans » 17 dec 2007, 12:42

leuk topic om te lezen.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 17 dec 2007, 12:50

Cupra R schreef:Toppunt van grote ogen op MP wat wij hebben meegemaakt.
Wij hadden een mooie grote konijnenkooi erop geplaatst voor niks en gratis af te halen bij ons want het beestje was gaan hemelen.
Nemen ze contact op vanaf de andere kant van het land: kunt U hem brengen want dan willen wij hem wel :shock: :shock: :shock:

Gratis en voor niks en dan nog de onbeleefheid hebben om te vragen of wij hem even kunnen brengen, wat een volk woont er hier :?
Ik denk wel eens dat er gewoon een heleboel mensen voor de lol dit soort dingen doen. Kijken hoever ze kunnen gaan en hoe gek ze zijn.
Zou me helemaal bescheuren als je hem ook gebracht had..... :wink:

DennisF

Bericht door DennisF » 17 dec 2007, 13:50

@Hans: Inderdaad!

Ik handel ook vaak op marktplaats maar nog erg weinig problemen gehad (de auto-verkoop sectie daar is toch een speciaal soort volkje :roll: :wink: ).

Maar het is leuk om een beetje door de rampverhalen heen te lezen eigenlijk! :oops:

MarcH
Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Bericht door MarcH » 17 dec 2007, 22:18

Leuk topic. Heb momenteel ook een auto op MP staan. Zonder uitzondering is idd een van de 1e vragen van bellers wat de laagste prijs is.

Marc

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 18 dec 2007, 01:20

Ik zou het zelf nooit zo doen, maar stel dat je naar 20 verkopers van een Golf TDI met allemaal een prijs van om en nabij de €8000 een mailtje stuurt met wat hun minimumprijs is. Een koe van een verkoper stuurt een mailtje terug met €6500 en de rest reageert niet.
Makkelijk verdiend dan toch?

Macboy

Bericht door Macboy » 18 dec 2007, 09:44

Dit is echt een leuk topic :)

Even wat tips/mogelijkhede:

- neem in je advertentie geen prijs op als je een serieuze auto te koopt hebt staan waarvan je weet dat dit bekend is bij kopers (bijvoorbeeld een Alfa 147 GTA). Daar hoef je geen prijs voor te noemen

- kies je ervoor een prijs te noemen, neem dan een prijs in je hoofd waarvoor je hem kwijt wilt. Bijvoorbeeld EUR 6000. Zet dan in de advertentie EUR 9000 en onderaan de advertentie, laagste prijs is 7000. Dan heb je nog 1000 om af te dingen.

- je kunt ervoor kiezen geen tel nummer te noteren en mensen zelf anoniem te bellen: het voordeel is dat je alléén die mensen terugbelt die zelf een normaal mailtje hebben gestuurd (ik bedoel niet goed Nederlands, maar gewoon normaal)

- zet in je advertentie dat je niet aan inruilen doet

Wat betreft de auto verbaast het mij niets dat Tom de auto nog niet heeft verkocht. Er is niets erger dan een "oplichter". Daar hou ik ook niet van.
Tom schreef:Overigens zitten er inderdaad aan de zijkanten wel wat krasjes en deukjes. (...) Ik heb daar niets over in m'n advertentie vermeld (...) Lijkt me vrij normaal dat er wel iets op aan te merken is. (...) Verwijs ze wel door naar de Alfa-dealer als ze een nieuwe willen/verwachten.
hahaha zo verkoop je ook geen auto onbetrouwbare verkoper, je kunt wel in Apeldoorn beginnen :)

Tip 1: wees eerlijk en ga er niet omheen draaien, das echt slecht ! Als je auto een paar lichte deukjes of krasjes heeft, kun je dat toch gewoon zeggen? Moet je ook zeggen vind ik. Sterker nog, je bent het wettelijk zelfs verplicht ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2007, 10:04

Wat voor zin heeft die 2e zin in vredesnaam??
Wat een onzin :mrgreen: :wink:

Tom

Bericht door Tom » 18 dec 2007, 10:14

Macboy schreef: - kies je ervoor een prijs te noemen, neem dan een prijs in je hoofd waarvoor je hem kwijt wilt. Bijvoorbeeld EUR 6000. Zet dan in de advertentie EUR 9000 en onderaan de advertentie, laagste prijs is 7000. Dan heb je nog 1000 om af te dingen.
Tja nogal ingewikkelden constructie lijkt me. Bovendien zullen veel mensen em al niet aanklikken omdat ze 9000 te hoog vinden.
Wat betreft de auto verbaast het mij niets dat Tom de auto nog niet heeft verkocht. Er is niets erger dan een "oplichter". Daar hou ik ook niet van.
Ook oplichters moeten brood op de plank krijgen, dat weet jij net zo goed als ik.
Tip 1: wees eerlijk en ga er niet omheen draaien, das echt slecht ! Als je auto een paar lichte deukjes of krasjes heeft, kun je dat toch gewoon zeggen? Moet je ook zeggen vind ik. Sterker nog, je bent het wettelijk zelfs verplicht ;)
Tja Ilija heb jij ooit iemand in z'n advertentie zien zetten dat er wat kleine deukjes/krasjes opzaten? Ik niet. En toch heeft elke standaard auto van die leeftijd of ouder er last van (liefhebbersauto's uitgezonderd!). Inmiddels had ik het erbij gezet en op een Alfa forum reageerde iemand al "ik zou ook geen auto met deuken kopen". Dat is het hele probleem, zet je er niets in gaan ze ervan uit dat ie nieuw is, zet je erin dat er wat kleine deukjes inzitten (die je ws. kunt uitdeuken zonder te spuiten) dan interpreteren ze dat als "deuken" (jaa wat een deuken).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 dec 2007, 10:23

Paar "gebruikerskrasjes" en altijd "van een oude oma geweest" toch? :D

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2007, 10:46

Blijft altijd kloten, Tom!
Als de auto zo bij de dealer staat is het geen probleem voor het kopend publiek.
't Blijft gewoon een 2e hands auto.

Informeer anders eens wat het uitdeuken zonder spuiten kost.
Kun je er eventueel bij vermelden als het de moeite waard is.

Suc6!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 dec 2007, 10:48

dan denkt men weer dat hij schade heeft gehad ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 18 dec 2007, 10:49

Als je de prijs van zo'n behandeling erbij zet??

Plaats reactie