130i vs M3 vanuit 80 km/h tot 230 km/h

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Paul

Bericht door Paul » 29 mar 2006, 17:20

Bert ///M3 schreef:Kom je ook op het verschil tussen een 3.0 en 3.2L M3, de laatste is veel sterker in het middengebied door de dual vanos, 3.0 moet je veel hoger in toeren houden :)
Geen Problemen mee Bert :D :D

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 mar 2006, 21:50

Om maar even terug te komen op 't vergelijk 130i/E46 M3.

Een E46 M3 is qua tussenaccelleratie dus HELEMAAL TOTAAL MEEDOGENLOOS tov een 130/330 als je dus er voor gaat zitten.(Rico, je omschrijft 't alsof je in de buurt bleef, maar Andre was al aan de horizon verdwenen natuurlijk hehehe :P ) Daar hoefde ik die test niet voor te doen :P
De throttle response van een E46 M3 tov een 330/130 is als Ben Johnson tov Koos Albers :twisted:

Kijk als je met 140/150 in z'n 6 in de M3 zit en er zit een 130/330 in z'n 3/4 versn achter je dan heb je 't in je M3 ff 'moeilijk', maar dat is zo weer over.

Geen vergelijking dus, een E46 M3 vreet eigenlijk alle normale Elfers op(ook de nieuwere types)als die hun kop er niet bij hebben.
Een M3 is echt een different league tov 130.330 :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2006, 23:36

Robin nog ff lezen man ik heb het over gaten van 300 meter no fucking way dat ik daarmee bedoel dat ik andre ook maar een beetje mee, kan bij houden het verschil is gewoon echt groot hoor :-)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 30 mar 2006, 01:06

Marcel van Meerbeek schreef:@Fernando,

Als jij nu eindelijk eens een 325ti koopt, kunnen Rico, jij en ik eens een leuke vergelijkende hothatch test uitvoeren.

323ti vs 325ti vs 130i

Op papier zijn de e36 en e46 aan elkaar gewaagd, kan er dus mooi vanuit de 130i gefilmd worden :D

Tja met het huidige aanbod aan 325ti's met M-pakket zal het nog wel ff duren voordat ik een 6 in lijn op de stoep heb staan... :cry:

In heel Nederland niet 1 compact die aan m'n eisen voldoet terwijl ik op www.mobile.de ongeveer 30, 325ti's zie staan precies zoals ik hem zou willen. Misschien toch maar 1 importeren? *zucht*

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 10:12

Fernando waarom geen gewone 325ti kopen en achteraf de M spoilerset laten monteren ?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 11:14

Ik vind dat ook altijd moeilijk, staan er van een bepaalde auto best wat te koop maar allemaal hebben ze wel wat. Velgen zijn simpel te vervangen, maar dan heeft eentje geen sportstoelen, of geen alu inleg of helemaal perfect maar automaat of verkeerde kleur.. hou maar op :(

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 30 mar 2006, 12:52

Tijdje terug liet je me nog een mooie 325ti SMG met sportpakket zien. Echt een schitterende wagen in zo'n CSL-achtige kleur. 8) . Ook best bijzonder...en 325ti met smg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 12:54

325ti heeft toch standaard altijd sportstoelen ? en een boel standaard sportieve goodies volgens mij.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 30 mar 2006, 15:39

Heb er zat gezien zonder sportstoelen, vooral 325Ci... :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 16:37

Knot volgens mij werd de 325ti als enige in de 3 serie reeks met standaard sportstoelen geleverd.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 30 mar 2006, 16:56

klopt, 323ti en 325ti werden beiden standaard met sportstoelen geleverd.
Standaard 130i weet ik niet?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 30 mar 2006, 17:19

Marcel van Meerbeek schreef:Tijdje terug liet je me nog een mooie 325ti SMG met sportpakket zien. Echt een schitterende wagen in zo'n CSL-achtige kleur. 8) . Ook best bijzonder...en 325ti met smg.
Kopt ja, alleen was dat er 1 van mobile.de
En zo'n spoilerset achteraf laten monteren kost ook aardig wat knaken, ze zijn daar wel een tijdje mee bezig. Maar het is toch ook niet bijzonder wat ik qua eisen heb? Kleur liefst silbergrau i.c.m. m-pakket, handbak(of smg), xenon en dat was het wel. :roll:


PS. Kijk zoiets bedoel ik.... http://www.mobile.de/SIDFLHOq0uofweaXXP ... 202806375&

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 mar 2006, 18:10

Ja mooie auto, maar je kunt eventueel ook nog altijd een 325ti kopen in dezelfde kleur die je nu hebt en alles over laten zetten, zoiets kun je altijd deel laten uitmaken van je onderhandelingspositie.


-----

Marcel een standaard 130i heeft geen sportstoelen :?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 22:22

Dat dit alweer zolang geleden is :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jan 2007, 23:02

Ja tijd vliegt. Was een leuke test. M3 is wel de baas maar die 130i was wel snel hoor.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 12 jan 2007, 12:06

Ik zou best eens met mijn hok tegen een 130 willen sporten.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 12 jan 2007, 12:09

Dan doe ik ook mee :D moet ik kunnen hebben zo'n BMW hok..

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 12 jan 2007, 12:19

Cupra R schreef:Ik zou best eens met mijn hok tegen een 130 willen sporten.
Dat ga je niet redden. De 130i was al sneller dan de Leon Tfsi van Edwin (260/270pk). ICR is zeker weten langzamer dan de Leon en dus ook als de 130i.

Maar dat neemt niet weg om te zien hoe groot het verschil is :)

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 jan 2007, 12:42

Hans GP1630 schreef:Dan doe ik ook mee :D moet ik kunnen hebben zo'n BMW hok..

Dat dacht die 360 Modena-rijder op de Nordschleife in ons (Andre en ik) kielzog ook. Skitterend! :D

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 12 jan 2007, 13:05

130i 265pk 1450kg = 5,47kg/pk
Cupra R 210pk 1100kg = 5,23kg/pk

K33z zou ik niet te hard roepen mijn auto weegt echt een stuk lichter en kijk maar eens naar kg/pk en vergeet niet het koppel, mijne begint er bij 2000rpm al flink aan te sleuren. Ik denk dat ik zal winnen. 130i weegt echt gigaveel.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 12 jan 2007, 13:07

T is weer tijd voor een CBR binnenkort... :D

Dit keer nou eens niet met 35 graden....... :wink:
Dan zullen we eens kijken of ik ook nog wat in de pap te brokkelen heb....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jan 2007, 13:20

Cupra R schreef:130i 265pk 1450kg = 5,47kg/pk
Cupra R 210pk 1100kg = 5,23kg/pk

K33z zou ik niet te hard roepen mijn auto weegt echt een stuk lichter en kijk maar eens naar kg/pk en vergeet niet het koppel, mijne begint er bij 2000rpm al flink aan te sleuren. Ik denk dat ik zal winnen. 130i weegt echt gigaveel.

Zou kunnen natuurlijk, maar BMW's lopen boven de 200 nog echt hard door. En op snelheid is het toch de luchtweerstand wat speelt ipv het gewicht.

Als de cupra bij 200 rustiger aan doet en langzaam doorloopt naar de 230/240 trekt een 130i nog als een lier door naar de 260 teller, onbegrenst doet een 130i 270 echte kilometers volgens zegge BMW AG.

CRZ
Berichten: 619
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Bericht door CRZ » 12 jan 2007, 13:25

k33z schreef:
Dat ga je niet redden. De 130i was al sneller dan de Leon Tfsi van Edwin (260/270pk).
Echt waar?!? :shock:

Dat is dan gemeten van 0-200? 100-230? Of wat?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 12 jan 2007, 13:28

Cupra R schreef:130i 265pk 1450kg = 5,47kg/pk
Cupra R 210pk 1100kg = 5,23kg/pk

K33z zou ik niet te hard roepen mijn auto weegt echt een stuk lichter en kijk maar eens naar kg/pk en vergeet niet het koppel, mijne begint er bij 2000rpm al flink aan te sleuren. Ik denk dat ik zal winnen. 130i weegt echt gigaveel.
kun je vergeten. sorry. :D naar de 100 gelijk op. Van 80 tot weetikveel heb je 'geen schijn van kans' want 'maar 210pk', massa is dan minder tot amper van belang...

de 996 waar ik tegen sprintte weegt ook 150kg minder. En ik won. LOL

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 12 jan 2007, 13:45

Een LCR verliest tot 180km/h al 4 seconden op een 130i. Een TSFi met 250pk kan tot de 180 km/h redelijk gelijk blijven, daarboven gaat de 130i er toch echt vandoor. De 130i kan tenslotte 250 echte(! en nog wel meer), dan ben je vanaf die 180 toch echt wel een klap sneller dan een auto die maar 230 doet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 8 gasten