Geen Problemen mee BertBert ///M3 schreef:Kom je ook op het verschil tussen een 3.0 en 3.2L M3, de laatste is veel sterker in het middengebied door de dual vanos, 3.0 moet je veel hoger in toeren houden
130i vs M3 vanuit 80 km/h tot 230 km/h
-
Paul
-
Robin
- Berichten: 56288
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Om maar even terug te komen op 't vergelijk 130i/E46 M3.
Een E46 M3 is qua tussenaccelleratie dus HELEMAAL TOTAAL MEEDOGENLOOS tov een 130/330 als je dus er voor gaat zitten.(Rico, je omschrijft 't alsof je in de buurt bleef, maar Andre was al aan de horizon verdwenen natuurlijk hehehe
) Daar hoefde ik die test niet voor te doen
De throttle response van een E46 M3 tov een 330/130 is als Ben Johnson tov Koos Albers :twisted:
Kijk als je met 140/150 in z'n 6 in de M3 zit en er zit een 130/330 in z'n 3/4 versn achter je dan heb je 't in je M3 ff 'moeilijk', maar dat is zo weer over.
Geen vergelijking dus, een E46 M3 vreet eigenlijk alle normale Elfers op(ook de nieuwere types)als die hun kop er niet bij hebben.
Een M3 is echt een different league tov 130.330
Een E46 M3 is qua tussenaccelleratie dus HELEMAAL TOTAAL MEEDOGENLOOS tov een 130/330 als je dus er voor gaat zitten.(Rico, je omschrijft 't alsof je in de buurt bleef, maar Andre was al aan de horizon verdwenen natuurlijk hehehe
De throttle response van een E46 M3 tov een 330/130 is als Ben Johnson tov Koos Albers :twisted:
Kijk als je met 140/150 in z'n 6 in de M3 zit en er zit een 130/330 in z'n 3/4 versn achter je dan heb je 't in je M3 ff 'moeilijk', maar dat is zo weer over.
Geen vergelijking dus, een E46 M3 vreet eigenlijk alle normale Elfers op(ook de nieuwere types)als die hun kop er niet bij hebben.
Een M3 is echt een different league tov 130.330
- Fernando
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Marcel van Meerbeek schreef:@Fernando,
Als jij nu eindelijk eens een 325ti koopt, kunnen Rico, jij en ik eens een leuke vergelijkende hothatch test uitvoeren.
323ti vs 325ti vs 130i
Op papier zijn de e36 en e46 aan elkaar gewaagd, kan er dus mooi vanuit de 130i gefilmd worden
Tja met het huidige aanbod aan 325ti's met M-pakket zal het nog wel ff duren voordat ik een 6 in lijn op de stoep heb staan...
In heel Nederland niet 1 compact die aan m'n eisen voldoet terwijl ik op www.mobile.de ongeveer 30, 325ti's zie staan precies zoals ik hem zou willen. Misschien toch maar 1 importeren? *zucht*
- Knot
- Berichten: 40971
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Fernando
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Kopt ja, alleen was dat er 1 van mobile.deMarcel van Meerbeek schreef:Tijdje terug liet je me nog een mooie 325ti SMG met sportpakket zien. Echt een schitterende wagen in zo'n CSL-achtige kleur. 8) . Ook best bijzonder...en 325ti met smg.
En zo'n spoilerset achteraf laten monteren kost ook aardig wat knaken, ze zijn daar wel een tijdje mee bezig. Maar het is toch ook niet bijzonder wat ik qua eisen heb? Kleur liefst silbergrau i.c.m. m-pakket, handbak(of smg), xenon en dat was het wel.
PS. Kijk zoiets bedoel ik.... http://www.mobile.de/SIDFLHOq0uofweaXXP ... 202806375&
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
Onlinek33z
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
-
Robin
- Berichten: 56288
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Cupra R schreef:130i 265pk 1450kg = 5,47kg/pk
Cupra R 210pk 1100kg = 5,23kg/pk
K33z zou ik niet te hard roepen mijn auto weegt echt een stuk lichter en kijk maar eens naar kg/pk en vergeet niet het koppel, mijne begint er bij 2000rpm al flink aan te sleuren. Ik denk dat ik zal winnen. 130i weegt echt gigaveel.
Zou kunnen natuurlijk, maar BMW's lopen boven de 200 nog echt hard door. En op snelheid is het toch de luchtweerstand wat speelt ipv het gewicht.
Als de cupra bij 200 rustiger aan doet en langzaam doorloopt naar de 230/240 trekt een 130i nog als een lier door naar de 260 teller, onbegrenst doet een 130i 270 echte kilometers volgens zegge BMW AG.
-
Robin
- Berichten: 56288
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
kun je vergeten. sorry.Cupra R schreef:130i 265pk 1450kg = 5,47kg/pk
Cupra R 210pk 1100kg = 5,23kg/pk
K33z zou ik niet te hard roepen mijn auto weegt echt een stuk lichter en kijk maar eens naar kg/pk en vergeet niet het koppel, mijne begint er bij 2000rpm al flink aan te sleuren. Ik denk dat ik zal winnen. 130i weegt echt gigaveel.
de 996 waar ik tegen sprintte weegt ook 150kg minder. En ik won. LOL
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Een LCR verliest tot 180km/h al 4 seconden op een 130i. Een TSFi met 250pk kan tot de 180 km/h redelijk gelijk blijven, daarboven gaat de 130i er toch echt vandoor. De 130i kan tenslotte 250 echte(! en nog wel meer), dan ben je vanaf die 180 toch echt wel een klap sneller dan een auto die maar 230 doet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berrie, Fabian, KoenM, Marc Sierra en 8 gasten
