Volvo V60 PIH
- taaffert
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Maar weer es een update
Niets schokkends te melden verder maar goed.
Deze huidige Grande Punto zit een stuk beter inelkaar geschroeft dan mijn vorige 1.4 16V. Scheelt maar een paar maand qua productiedatum maar de vorige had al erg snel last van rammels in de voortrein, de huidige is na 13.000 erg stevige kilometers gelukkig nog rammelvrij. Kun je nagaan, zal onderhuids toch wel wat verbeteringen weer hebben.
Inmiddels dus 13.000 km gereden met de T-JET. Bevalt heel erg goed, al zijn er wel wat punten ter verbetering en/of punten die naar mijn smaak wat anders zouden mogen.
Zo mag het onderstel wel een tikje strakker nog. Sportonderstel maar het helt me nog net iets teveel over. Ik rij er ook erg hard en sportief mee dus ik begrijp dat dit iets persoonlijks is. Novotec heeft vervangingsveren waarmee de auto ook 1 cm dichter bij het asfalt komt maar het is een leasert dus dat wordt 'em niet echt lijkt me.
Iets wat ik ook ernstig graag zou willen is een sper. Heb een tijdje geleden in een FWD Alfa GT gereden met Q2 sper en dat is echt heel erg fijn, wat een tractie dan ineens! Heb nu met 120 pk / 206 Nm toch ernstige tractieproblemen bij dit natte koude weer. Gedoseerd gas geven dus een bocht uit en dan nog begint de ESP / TCS kerstboom op het dashboard vaak te knipperen.
Wat extra power zou ook niet verkeerd zijn. Het ding is opzich lekker vlot (heb er al 208 km/u op de teller mee gehaald) maar niets went zo snel als snelheid en acceleratie.
Grootste minpunt IMO is en blijft de A stijl. Deze is (door dat kleine ruitje en vlak liggende voorruit) echt veel te dik. Helaas hebben steeds meer auto's dit maar het levert echt een enorme dode hoek op, vooral links voor. Daar ligt vaak ook net het mikpunt bij wat krappere bochten en rotondes en als je niet goed oplet kan er zo een hele fietser achter verdwijnen. Eigenlijk bizar. Met de hoge motorkappen willen ze voetgangersveiligheid nastreven maar door de (gedwongen) designstijl krijg je wel grote dode hoeken wat naar mijn mening nog een stuk gevaarlijker is. Uiteindelijk lijkt het me beter om helemaal niemand te raken.
Ohja, een kinderwagen past er maar met moeite in, inmiddels ook proefondervindelijk vastgesteld.
Enne, inmiddels ook verhuisd van Sneek naar Franeker, veel leuker rijden daar.
Woon-werk verkeer (zoals elders al gepost) over kleine binnendoorweggetjes is een groot feest.
Al met al bevalt het ding me uitstekend. 8)

Deze huidige Grande Punto zit een stuk beter inelkaar geschroeft dan mijn vorige 1.4 16V. Scheelt maar een paar maand qua productiedatum maar de vorige had al erg snel last van rammels in de voortrein, de huidige is na 13.000 erg stevige kilometers gelukkig nog rammelvrij. Kun je nagaan, zal onderhuids toch wel wat verbeteringen weer hebben.
Inmiddels dus 13.000 km gereden met de T-JET. Bevalt heel erg goed, al zijn er wel wat punten ter verbetering en/of punten die naar mijn smaak wat anders zouden mogen.
Zo mag het onderstel wel een tikje strakker nog. Sportonderstel maar het helt me nog net iets teveel over. Ik rij er ook erg hard en sportief mee dus ik begrijp dat dit iets persoonlijks is. Novotec heeft vervangingsveren waarmee de auto ook 1 cm dichter bij het asfalt komt maar het is een leasert dus dat wordt 'em niet echt lijkt me.

Iets wat ik ook ernstig graag zou willen is een sper. Heb een tijdje geleden in een FWD Alfa GT gereden met Q2 sper en dat is echt heel erg fijn, wat een tractie dan ineens! Heb nu met 120 pk / 206 Nm toch ernstige tractieproblemen bij dit natte koude weer. Gedoseerd gas geven dus een bocht uit en dan nog begint de ESP / TCS kerstboom op het dashboard vaak te knipperen.
Wat extra power zou ook niet verkeerd zijn. Het ding is opzich lekker vlot (heb er al 208 km/u op de teller mee gehaald) maar niets went zo snel als snelheid en acceleratie.
Grootste minpunt IMO is en blijft de A stijl. Deze is (door dat kleine ruitje en vlak liggende voorruit) echt veel te dik. Helaas hebben steeds meer auto's dit maar het levert echt een enorme dode hoek op, vooral links voor. Daar ligt vaak ook net het mikpunt bij wat krappere bochten en rotondes en als je niet goed oplet kan er zo een hele fietser achter verdwijnen. Eigenlijk bizar. Met de hoge motorkappen willen ze voetgangersveiligheid nastreven maar door de (gedwongen) designstijl krijg je wel grote dode hoeken wat naar mijn mening nog een stuk gevaarlijker is. Uiteindelijk lijkt het me beter om helemaal niemand te raken.

Ohja, een kinderwagen past er maar met moeite in, inmiddels ook proefondervindelijk vastgesteld.

Al met al bevalt het ding me uitstekend. 8)
-
Vandaag ons nieuwe speeltje opgehaald.
Nou ja, speeltje... is onze nieuwe bedrijfswagen (voor een werknemer van ons). Een Fiat Fiorino 1.3 multijet diesel. Heb 'em vandaag opgehaald bij de dealer. Leuk kenteken ook, met VPN in het midden. Wij leveren onder andere VPN diensten.
Rijdt nog best behoorlijk zeg, mijn favoriete stuurweg al even gereden hiermee. Gaat ook behoorlijk goed, wil wel een bocht om.
Anyway, ben een lousy fotograaf
(moet nog es wat met Mark afspreken) maar hierbij wat piccies van de nieuwe Fiat tezamen met mijn Grande Punto (die me nog altijd erg goed bevalt).
[IMG:800:600]http://img291.imageshack.us/img291/8898/fiat1xq5.jpg[/img]
[img]http:800:600]http://img301.imageshack.us/img301/9703/fiat2el3.jpg[/img]
[img:600:800]http://img410.imageshack.us/img410/9633/fiat5mx3.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img177.imageshack.us/img177/8762/fiat4sk0.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img521.imageshack.us/img521/8477/fiat3eg9.jpg[/img]

Anyway, ben een lousy fotograaf

[IMG:800:600]http://img291.imageshack.us/img291/8898/fiat1xq5.jpg[/img]
[img]http:800:600]http://img301.imageshack.us/img301/9703/fiat2el3.jpg[/img]
[img:600:800]http://img410.imageshack.us/img410/9633/fiat5mx3.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img177.imageshack.us/img177/8762/fiat4sk0.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://img521.imageshack.us/img521/8477/fiat3eg9.jpg[/img]
-
Krijg net een uitnodiging in m'n mailbox om de introductie van de nieuwe Fiat Fiorino bestelauto mee te maken op het TT circuit van Assen, op 20 mei as.. Nu hebben wij dus al enkele weken zo'n ding rondrijden maar goed, wel leuk.
Mag dus circuitrijden met een Fiorino op Assen, hahaha.
Nou niet bepaald een circuitwaardige auto maar wel leuk. Als jullie 21 mei in de media lezen dat er een Fiorino is omgeslagen op het circuit, dan weten jullie hoe het komt. Eens kijken hoe de 'elandproef' gaat met zo'n ding.
Ook meerijden met wat Ferrari's naar het schijnt, altijd leuk (al rij ik liever zelf).
Heel veel zelf op Assen gereden met de motor (KNMV Cup races) maar met de auto niet, dus da's wel aardig.

Mag dus circuitrijden met een Fiorino op Assen, hahaha.

Ook meerijden met wat Ferrari's naar het schijnt, altijd leuk (al rij ik liever zelf).
Heel veel zelf op Assen gereden met de motor (KNMV Cup races) maar met de auto niet, dus da's wel aardig.
-
Re: Fiat Grande Punto Turbo / Peugeot 206 GTI
Tijd geleden dat ik een update heb geplaatst maar bij deze. Heb net een Peugeot 206 GTI erbij gekocht. 8)
M'n vriendin had nog geen auto en dat was soms lastig, als zij weg wou en ik de auto had. Moest wat bijkomen dus. Nu wou ik natuurlijk wel iets erbij waar ik zelf ook plezier mee kan hebben, ben wel een klein beetje opportunistisch.
Wou in eerste instantie niet meer dan 1500/2000 uitgeven dus ging kijken voor een 106 Rallye. Leuk spul maar achteraf toch wat te spartaans, zeker omdat het in eerste instantie een auto voor de vrouw is en de kleine moet ook met goed fatsoen meekunnen. Zit natuurlijk geen enkele luxe op zo'n Rallye en snelwegen is ook geen pretje. Toen besloten het budget maar wat te verhogen en rondgekeken voor een 106 GTI. Zelfs proefgereden in een 106 GTI maar dat ding bleek behoorlijk afgeragd. Kwam erachter dat je voor een goeie 106 GTI nog behoorlijk centen betaald en dat de 206 GTI ook in beeld komt. Budget maar weer eens verhoogd
en rondgekeken. De Clio RS is ook nog even in beeld geweest maar daarin was het aanbod al niet zo groot en voor een goeie was ik nog meer kwijtgeweest. Het houdt eens een keer op.
Uiteindelijk een mooie 206 GTI gezien bij een dealer hier in de buurt. Net geweest, proefgereden en gekocht. Woensdag ophalen.
Tis een 206 GTI van '99 met ongeveer anderhalve ton op de klok. Superstrak ding, zowel van binnen als van buiten heel erg netjes. Oorspronkelijk auto uit Duitsland, in 2002 naar Nederland gekomen waarna er slechts 1 eigenaar is geweest. Grijs metallic, dubbele airbag, zij-airbags, climate control, originele Peugeot navigatie (!), bumpers in de kleur, 4 nieuwe banden, APK tot januari 2010. Staat wel op 15" dus nog eens een 16" setje Ouragan velgen regelen. Komt wel. Ben d'r blij mee.
Hier wat GSM piccies:

M'n vriendin had nog geen auto en dat was soms lastig, als zij weg wou en ik de auto had. Moest wat bijkomen dus. Nu wou ik natuurlijk wel iets erbij waar ik zelf ook plezier mee kan hebben, ben wel een klein beetje opportunistisch.

Wou in eerste instantie niet meer dan 1500/2000 uitgeven dus ging kijken voor een 106 Rallye. Leuk spul maar achteraf toch wat te spartaans, zeker omdat het in eerste instantie een auto voor de vrouw is en de kleine moet ook met goed fatsoen meekunnen. Zit natuurlijk geen enkele luxe op zo'n Rallye en snelwegen is ook geen pretje. Toen besloten het budget maar wat te verhogen en rondgekeken voor een 106 GTI. Zelfs proefgereden in een 106 GTI maar dat ding bleek behoorlijk afgeragd. Kwam erachter dat je voor een goeie 106 GTI nog behoorlijk centen betaald en dat de 206 GTI ook in beeld komt. Budget maar weer eens verhoogd

Uiteindelijk een mooie 206 GTI gezien bij een dealer hier in de buurt. Net geweest, proefgereden en gekocht. Woensdag ophalen.
Tis een 206 GTI van '99 met ongeveer anderhalve ton op de klok. Superstrak ding, zowel van binnen als van buiten heel erg netjes. Oorspronkelijk auto uit Duitsland, in 2002 naar Nederland gekomen waarna er slechts 1 eigenaar is geweest. Grijs metallic, dubbele airbag, zij-airbags, climate control, originele Peugeot navigatie (!), bumpers in de kleur, 4 nieuwe banden, APK tot januari 2010. Staat wel op 15" dus nog eens een 16" setje Ouragan velgen regelen. Komt wel. Ben d'r blij mee.

Hier wat GSM piccies:
-
- Auto: M3P, 130i
Mooi ding Wouter.
Wat opvalt zijn de facelift koplampen en de pre-facelift achterlichten.
RC-spiegels zijn ook mooi!
-
Thanks Indobesar
, net ook geld overgemaakt dus ben weer arm(er). Nu wachten tot woensdag, heb er wel zin in om 'em op te halen. Gelijk woensdagavond maar even lekker sturen. :shakeit:

- Knot
Geinige wagentjes hoor... een gewone 206 vind ik niks, diesel die ik had (quicksilver hdi) al helemaal niet, maar een GTI is wel gaaf hoor!
- Niels
- Auto: Prius+
Veel plezier ermee Wouter, ziet er knap uit
Kun je ook eens een keer deelnemen aan circuit dagje 

-
Thanks jongens
, is wel de bedoeling Niels.
Op 2 wielen genoeg circuit gereden, nu wordt het tijd voor 2 wielen meer. Lijkt me echt leuk. 8)

- Max V
Leuk bakkie, daar zal de vrouw blij mee zijn 
Wielen staan op de foto de verkeerde kant op trouwens

Wielen staan op de foto de verkeerde kant op trouwens

- GTRene
gefeliciteerd Wouter
Zag vandaag bij de IKEA nog zo'n lange versie van de GTI euhm...geen RC maar? die hebben langere bumpers.

Zag vandaag bij de IKEA nog zo'n lange versie van de GTI euhm...geen RC maar? die hebben langere bumpers.
- frank de jonge
Mooie kar Wouter!
-
Leuk ding Wouter!

-
Lelijk ding Wouter!
Gefeliciteerd ermee, bevalt mij ook prima.
Gefeliciteerd ermee, bevalt mij ook prima.
- Gijzer
Heeft de mijne ook hoor.indobesar schreef:Mooi ding Wouter.
Niet iets om bang van te worden.
De versies vanaf de XS hadden dit als eerste.
-
- Auto: M3P, 130i
Dus mooi een setje post-facelift lampen scoren!Gijs te Kaat schreef:Heeft de mijne ook hoor.indobesar schreef:Mooi ding Wouter.
Niet iets om bang van te worden.
De versies vanaf de XS hadden dit als eerste.
-
Hehehe, morgen de GTI ophalen. Bel ik net met de verzekeringsmaatschappij om de 206 te verzekeren. Kon de auto (na het invoeren van het kenteken) al niet via de website verzekeren, moest ervoor bellen. Zal wel een vinkje bij dit model staan van 'verhoogd risico'.
Dus ik net bellen, gegevens doorgeven enzo. Op het laatst of ik wel eens met politie/justitie in aanraking was geweest. Ja, in 2002 m'n rijbewijs kwijtgeweest wegens te hoge snelheid. Voor hoelang? 3 Weken. Hoe hoog was de boete? 800 Euri. Uhhh ok. Toen mocht ze mij niet zonder meer accepteren, moest ze overleggen. Zij overleggen met haar teamleider. Helaas meneer, we mogen u niet accepteren. Da's jammer zei ik maar wat nou als ik zeg dat die overtreding met de motor was en niet met de auto? Uhhhh, ik kijk m'n teamleider weer even aan. Paar secondes later. OK, dan bent u wel geaccepteerd.
LOL, wat een onzin.
Maar goed, geregeld dus. Morgen ophalen, zin in. 8)

LOL, wat een onzin.

- Niels v D
Zo heel snel is zo'n ding toch niet? Of verkijk ik me daarop, 170 pk dacht ik toch?
-
Lol nee, had 'ie dat maar.
Slechts 138 pk maar alles boven de 80 pk is blijkbaar bruut snel volgens geitenwollensokkendragend en verzekerend Nederland. 

- Max V
Daar had ik met mijn 316 anders helemaal geen last van!
En dat terwijl ik een beestachtige 100 PK heb

En dat terwijl ik een beestachtige 100 PK heb

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Gefeliciteerd Wouter, ik zie hem binnenkort vast wel eens vol met drie wielen over de rondweg gaan
Mooi verzekeringsverhaal is wel apart

Mooi verzekeringsverhaal is wel apart

-
Tenks Steven, wat dat betreft wonen we wel in een mooi 'oefengebied'.