LCD TV

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Rein

Bericht door Rein » 07 dec 2007, 20:24

Tom schreef:
Hendrik Kinderman schreef: Hey, één punt wil ik even aanstippen. Zo'n figuur als JPBalkenende verdient op dit moment een ton per jaar. Als je dan ff vergelijkt hoeveel die man doet, en wat hij verdient, dan wordt hij zelfs onderbetaalt. Ga liever achter die directeuren van grote bedrijven na die zichzelf bij de kerst even een bonus van 1 miljoen geven. Dát zijn zakkenvullers.
Wat directeuren van bedrijven verdienen moeten ze zelf weten. Is hun bedrijf, daar moet de overheid zich niet mee bemoeien. Werknemers die het er niet mee eens zijn dat hun directeur zo'n salaris heeft moeten zelf een bedrijf opzetten, die keus heb je.
+1!!

Maar bijvoorbeeld een directeur van een GOED DOEL een dikke ton per jaar verdient is natuurlijk niet normaal..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 20:28

Of je het er nu mee eens bent of niet en of je 400,- te veel vind of niet dit bericht is niets meer dan propeganda. Voor de formaliteit mocht men alleen een normale TV kopen en nu mag dat ook een LCD zijn. Nou leuk voor ze :wink:

Meteen weer zeiken over links, rechts, recht door het midden en klaplopers man wat een hoop frustratie hier zeg :roll:

Pascal

Bericht door Pascal » 07 dec 2007, 20:29

Ik snap mensen niet die (voor een baas) zoveel overwerken
Er zijn ook mensen die dat echt met plezier doen,geloof het of niet :wink: .

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 20:31

Metchu schreef: Het is eenmaal bij wet geregeld dat als je het niet breed hebt dat je geholpen wordt voor je spullen in huis.
TV is puur luxe, en ALS het al noodzaak is, geef ze dan een camping tv van 100 euro (en zelfs dat vind ik onzin om zomaar te geven). Een LCD tv van minimaal 400 euro vind ik verre van normaal. Ik heb een prima betaalde baan en op mijn kamer niet eens tv (maar das mijn eigen keus, heb wel een 24 inch tft aan m'n pc hangen als ik een filmpje wil kijken ;)).

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 20:35

Niels schreef:Of je het er nu mee eens bent of niet en of je 400,- te veel vind of niet dit bericht is niets meer dan propeganda. Voor de formaliteit mocht men alleen een normale TV kopen en nu mag dat ook een LCD zijn. Nou leuk voor ze :wink:
Nou ik verbaas mij er al over dat ze uberhaubt een TV krijgen! 400 euro is veel geld.
Ik dacht altijd dat mensen die niet konden werken een uitkering kregen en daar maar van moesten rondkomen. Hoe ze dat doen is hun eigen probleem toch. Maar als dat niet lukt kun je schijnbaar een nieuwe tv ophalen van 400 euro ophalen.
Pascal schreef: Er zijn ook mensen die dat echt met plezier doen,geloof het of niet :wink: .
Kan best, maar ik vind het dom als je voor een baas teveel werkt zonder ervoor betaald te worden. Of je werk nu leuk is of niet. Als ik een salaris krijg wat twee keer zoveel is als bij de concurrent zou ik misschien ook twee keer zoveel uren maken, maar anders is er maar één persoon die lacht en dat je is baas.

Niels

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 20:56

Tom, gaat het in dit topic nu over de invulling van uitkeringen en minima of het de stemmingmakerij van (wederom) de Telegraaf :wink:

Er zijn zoveel mensen die zwart/wit en kort door de bocht gaan en meteen op de achterste benen staan bij het zien van notabene een persbericht :? Telegraaf is uitstekend in stemmingmakerij en iedereen slikt het voor zoete koek. Ik ken mensen die noodgedwongen en met heel veel moeite moeten rondkomen van een uitkering en die heb ik nog nooit over 400,- TV subsidie gehoord. Kringloop winkel, Aldi en nooit op vakantie is het sleutel woord in het rondkomen maandelijks (waar overigens niks mis mee is, so be it).

Mensen zouden een beetje kritisch met gegeven informatie moeten zijn alvorens ze allerlei leuzen van de daken schrijven :roll:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 07 dec 2007, 21:31

Niels,

Hang nu niet de barmhartige samiritaan uit!! In nederland wordt onwijs veel misbruik gemaakt van het grote sociale vangnet. Dat terzijde van het bericht. Als jij dat goed allemaal prima vind okej, jij woont in in sauwerd, waarschijnlijk een dorp met veel sociale controle en hardwerkende mensen. Maar er moet gewoon wat gedaan worden aan die uitvreters die te lamlendig zijn om te werken. Roven en stelen dat kunnen ze ja en dan ook nog elke maand hun hand op houden. Dus niet zo naïf!

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2007, 21:49

Ik blijf 't zeggen. Politicus zijn moet een roeping zijn, dan hoef je niet meer te verdienen dan 1,5 ton. Daar kan je meer dan prima van leven. Je doet 't tenslotte voor de liefde voor je land toch?
En het was maar 10% toch?

En het klopt inderdaad dat de telegraaf een stemmingmaker is. Als je dat af en toe leest.. pfff....
Alles tot in het extreme trekken.

Maar stond er inderdaad wel even van te kijken toen ik het las, wtf?? 400 euro?? Hmm..

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 21:51

Niels schreef:Tom, gaat het in dit topic nu over de invulling van uitkeringen en minima of het de stemmingmakerij van (wederom) de Telegraaf :wink:
Natuurlijk geven berichten in de media een vertekend beeld, maar in dit geval lijkt het mij niet dat het volledig uit de lucht is gegrepen. Ik ga er maar even van uit dat er daadwerkelijk een subsidie is van 400 euro wanneer minima een TV kopen (ongeacht of het LCD is of beeldbuis). Dat vind ik belachelijk, en ik verbaas mij erover. Ik snap niet dat dit soort dingen goedgekeurd kunnen worden.
Er zijn zoveel mensen die zwart/wit en kort door de bocht gaan en meteen op de achterste benen staan bij het zien van notabene een persbericht :? Telegraaf is uitstekend in stemmingmakerij en iedereen slikt het voor zoete koek.
Dus volgens jou is het hele bericht niet waar? Zou ik raar vinden, tuurlijk worden zaken bij een krant als de Telegraaf opgeblazen maar volledig uit de lucht gegrepen zal het niet zijn. Hooguit dat die regeling nu ook voor LCD-TV's op gaat, maar dat veranderd mijn mening niet.
Ik ken mensen die noodgedwongen en met heel veel moeite moeten rondkomen van een uitkering en die heb ik nog nooit over 400,- TV subsidie gehoord. Kringloop winkel, Aldi en nooit op vakantie is het sleutel woord in het rondkomen maandelijks (waar overigens niks mis mee is, so be it).
Ligt maar net aan je verwachtingen. Ik ben zeker niet tegen uitkeringen (al vind ik dat er teveel mensen misbruik van maken; ken ze helaas zelfs persoonlijk) maar vind luxe zaken als TV's weggeven totaal overbodig. Een TV is luxe en ter ontspanning, zeker geen noodzaak. Het moeten rondkomen van een uitkering zal echt geen pretje zijn MAAR dat hoeft het ook niet te zijn. Het lijkt wel luilekkerland.

Het ergste is dat die mensen met een uitkering nog durven te klagen ook. Alsof men ze een soort onrecht aandoet als ze slecht ervan kunnen rondkomen. Ik vind dat behoorlijk grof, maar zal wel aan de manier waarop je opgevoed bent liggen.

Ik open niet graag dit soort topics maar van dit bericht viel mijn bek letterlijk open. Als het klopt zou ik het erg triest vinden, kan er niets aan doen.

HSR

Bericht door HSR » 07 dec 2007, 21:58

Mod edit. foto is verwijderd. voegt inhoudelijk niets aan de discussie toe.

[/img]....[img]

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 07 dec 2007, 21:59

hehe :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 07 dec 2007, 22:06

ok, ok hij is flauw.

Niels

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 23:03

Geeft niks Hugo. Ik vind het prima en het zegt natuurlijk meer over jou en je broer dan over mij :wink: Verder snap ik alleen de Z3Qp in deze niet helemaal :? maar met jullie verder in discussie gaat niet werken heren. Heeft niets met links en rechts te maken maar alles met zwart/wit en hokjes denken :wink:

Tom schreef:
Het ergste is dat die mensen met een uitkering nog durven te klagen ook. Alsof men ze een soort onrecht aandoet als ze slecht ervan kunnen rondkomen. Ik vind dat behoorlijk grof, maar zal wel aan de manier waarop je opgevoed bent liggen.
Bedoel je nu dat alle mensen met een uitkering klagen Tom of bedoel je dat er mensen met een uitkering zijn die notabene ook nog klagen? Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel :wink: Het zal aan mij liggen maar als ik dit soort topics lees dan zie ik vaak veroordelingen en dat stoort me ook al zal het lang niet altijd op die manier bedoeld zijn. Ik ben wel bang dat men onbewust en onterecht een hoop mensen worden veroordeeld. Verder vind ik (400,-) TV subsidie absolute waanzin of je er nou een zwart TV of plasma voor koopt :roll:

Niels

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 23:21

volvoc30 schreef:Niels,

Hang nu niet de barmhartige samiritaan uit!! In nederland wordt onwijs veel misbruik gemaakt van het grote sociale vangnet. Dat terzijde van het bericht. Als jij dat goed allemaal prima vind okej, jij woont in in sauwerd, waarschijnlijk een dorp met veel sociale controle en hardwerkende mensen. Maar er moet gewoon wat gedaan worden aan die uitvreters die te lamlendig zijn om te werken. Roven en stelen dat kunnen ze ja en dan ook nog elke maand hun hand op houden. Dus niet zo naïf!
Ik vind het helemaal niet prima dat er misbruik van het sociale vangnet gemaakt wordt overigens waarom denk je dat? Verder snap ik ook niet wat dit betoog te maken heeft met TV subsidie wat blijkbaar door de overheid gegeven wordt en waar ik het absoluut niet mee eens ben maar dat terzijde :wink:

Joop

Bericht door Joop » 08 dec 2007, 00:10

Tom schreef:
Metchu schreef: Het is eenmaal bij wet geregeld dat als je het niet breed hebt dat je geholpen wordt voor je spullen in huis.
TV is puur luxe, en ALS het al noodzaak is, geef ze dan een camping tv van 100 euro (en zelfs dat vind ik onzin om zomaar te geven). Een LCD tv van minimaal 400 euro vind ik verre van normaal. Ik heb een prima betaalde baan en op mijn kamer niet eens tv (maar das mijn eigen keus, heb wel een 24 inch tft aan m'n pc hangen als ik een filmpje wil kijken ;)).
Helemaal mee eens. Je hebt recht op de eerste levensbehoeften hier in NL en dat zijn: eten, kleding en onderdak: geen TV dus...

Ook dit stukje: "Ook de verplichte controle van de gemeente om te kijken of er ook echt een nieuw apparaat is aangeschaft, wordt geschrapt. 'Het afleggen van een huisbezoek wordt veelal ervaren als een inbreuk op de privacy', schrijft de gemeente"

Wat is dit voor onzin, met dezelfde moeite wordt er iets heel anders met het geld gedaan.

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2007, 00:28

hmmmm 2 dingetjes, gewone TV's worden eigenlijk niet meer verkocht bij media markt en consorten, LCD is al voor dezelfde prijs zoniet goedkoper te verkrijgen.

en een TV behoort denk ik echt wel tot een primaire behoefte van de moderne mensch. Mischien dat iemand TV kijken geen reet aan vind, maar over het algemeen is een TV zodanig in het leven verweven dat het asociaal is om iemand een TV te ontzeggen.

Veelal zijn krantenabo's veel te duur, computers zijn ook niet voor iedereen weg gelegd, (vooral de oudere generatie) dan is een TV wel de meest voorname bron voor informatie verstrekking/nieuwsgaaring.

Ik vind het ook asociaal om kinderen van ouders die geen TV kunnnen kopen en aangewezen zijn op bijstand een TV te ontzeggen omdat ze er geen recht op hebben. Kinderen vragen daar niet om, maar dupeer je er wel erg zwaar mee. Ook voor ouderen die vereenzamen is een TV vaak de enige manier om kontakt met de buitenwereld te houden..

Voor iedereen die een TV geen primaire levensbehoefte vind... strijk je hand over het hart en doe de maatschappij een plezier.. geef je TV kado aan een bijstandstrekker..

De voordelen zijn legio... geen aanslag meer op het sociale budget = belastingbesparing, je betaald geen kabelkosten meer, je hoeft je niet meer te ergeren aan Gordon / Gerard Joling en blik op de weg en consorten..Kop van koos Spee.. gemis aan fatsoenlijke autoprogramma's

:lol:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 08 dec 2007, 01:58

Niels schreef:
volvoc30 schreef:Niels,

Ik vind het helemaal niet prima dat er misbruik van het sociale vangnet gemaakt wordt overigens waarom denk je dat? Verder snap ik ook niet wat dit betoog te maken heeft met TV subsidie wat blijkbaar door de overheid gegeven wordt en waar ik het absoluut niet mee eens ben maar dat terzijde :wink:
Niels niks persoonlijks!, Maar ik ben opgevoed met de idealen dat je gewoon moet werken voor je centen. En ik heb af en toe het idee met je posts dat je de mensen die al langer gebruik maken van ons sociale vangnet een hand boven hun hoofd houd. Tuurlijk zitter er ernstige gevallen tussen maar jij werkt net zoals als de meeste hard voor je centen/toekomst. In nederland loopt het de spuigaten uit betreft uitkeringen, en zoals Tom al zij, hoe durven die uitkeringstrekkers te zeuren over het feit dat ze te weinig krijgen. Je mag GVD blij zijn dat je hier alle middelen krijgt om een normaal leven te leiden. En betreft die foto die Hugo poste moet je de humor van inzien en dat heeft niets te maken met hoe hugo en ik (bart) er over denken. Hugo wilde gewoon een humorischtische noot geven aan al het relaas in dit topic. Ik ga nu slapen 8)

Tom

Bericht door Tom » 08 dec 2007, 10:34

Rico v Velzen schreef:hmmmm 2 dingetjes, gewone TV's worden eigenlijk niet meer verkocht bij media markt en consorten, LCD is al voor dezelfde prijs zoniet goedkoper te verkrijgen.
Waar het bedrag 400 euro vandaan komt is mij een raadsel. Voor 150 euro heb je al een TV, laat staan wat je er tweedehands voor koopt. En hoe lang doe je met een TV? Een tv moet minstens vijf jaar mee kunnen gaan. Dus voor een TV van 150 euro elke maand 2,50 van de uitkering opzij leggen. Je hebt toch een uitkering om van rond te komen!?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2007, 11:18

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 08 dec 2007, 11:22

@Rico: kunnen ze best voor sparen, deden ze vroeger ook... 15 jaar geleden hadden ze ook allemaal een tv in huis...
En het hoeft niet perse een lcd te zijn... die andere geven vaak nog beter beeld ook!

Goof

Bericht door Goof » 08 dec 2007, 11:32

zo dan wat een reacties :shock: :shock: :shock:

over zakkenvullend thuis zitten wil ik wel ff wat over kwijt , door een zwaar auto ongeluk zit ik anderhalf jaar thuis nu en hoop voor de zomer weer te kunnen gaan werken . MAAR dat je beter thuis kan zitten om te kunnen leven ??? sorry hoor ik woon op mezelf alleenstaande ouder MET kind van 6 , en wat schenkt de overheid mij maandelijks ???

.

...

....

......

nog geen 500 euro ..... nergens kwijtschelding voor alleen huursubsidie á 70 euro , nu mag je mij vertellen waarom er zo gereageerd word ? van mag iedereen die de minimun loon krijgt direct met mij ruilen kijken of ze dan nog zo groot praten , en nee heb geen mega bedrag aan spaargeld ..

moraal van het verhaal ... ben niet zielig hoor :lol: :lol: :lol: auto's zat en kom elke maand makkelijk rond alleen niet van die STINK overheid :!: :!: :!: :x

RVV

Bericht door RVV » 08 dec 2007, 11:37

Tom ik weet verder niet hoe men aan die 400 euro komt. Mischien is dat wel een bedrag wat geld voor bijzondere bijstand voor huishoudelijke apparaten in het algemeen. Ja daar zou je ineens LCD TV voor kunnen kopen van 400 euro waarmeen ineens het budget op is. Of een wasmachine of een koelkast..

Maar als je voor die 400 euro EN een wasmachine EN een koelkast moet kopen en de TV gaat ook inees stuk dan is het ook weer niks te over.

Waar het feitelijk omgaat is dat voorheen een LCD TV als bijzondere luxe werd aangemerkt en een gewone TV niet. Nu is een LCD TV de feitelijke vervanger voor een gewone TV met hetzelfde zoniet lager prijsniveau.

De Telegraaf kopt het op zo'n manier dat iedereen met een uitkering, zomaar voor 400 euro een LCD TV kan ophalen. De praktijk is toch wel een beetje anders. (ik heb ook ervaring met mensen die via de sociale dienst een bed konden kopen)

Of iemand een 2e hands koopt of een nieuwe. Dat is persoonlijke keus, een 2e hands is mischien niet goed, kan sneller kapot gaan, geen garantie (laten reparen kost vaak ook al een paar honderd euro).

Ik denk wel, dat als het budget maximaal 400 euro per jaar is, mensen echt niet zo snel die 400 euro opsoeperen aan alleen maar een LCD tv. Als je elke dubbeltje 3 keer moet omdraaien om rond te komen, dan ga je wel voor de goedkoopste oplossingen.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 08 dec 2007, 12:37

Goof schreef:zo dan wat een reacties :shock: :shock: :shock:

over zakkenvullend thuis zitten wil ik wel ff wat over kwijt , door een zwaar auto ongeluk zit ik anderhalf jaar thuis nu en hoop voor de zomer weer te kunnen gaan werken . MAAR dat je beter thuis kan zitten om te kunnen leven ??? sorry hoor ik woon op mezelf alleenstaande ouder MET kind van 6 , en wat schenkt de overheid mij maandelijks ???

.

...

....

......

nog geen 500 euro ..... nergens kwijtschelding voor alleen huursubsidie á 70 euro , nu mag je mij vertellen waarom er zo gereageerd word ? van mag iedereen die de minimun loon krijgt direct met mij ruilen kijken of ze dan nog zo groot praten , en nee heb geen mega bedrag aan spaargeld ..

moraal van het verhaal ... ben niet zielig hoor :lol: :lol: :lol: auto's zat en kom elke maand makkelijk rond alleen niet van die STINK overheid :!: :!: :!: :x
Sorry Goof, maar jou situatie is een heel stuk anders. Jij krijgt GEEN uitkering van de gemeente, maar van de WAO.

Zodra je een uitkering krijgt van de gemeente, heb je WEL al die voordelen. :wink:

Dat is het grote verschil bij jou.

Metchu

Bericht door Metchu » 08 dec 2007, 13:15

Rico v Velzen schreef:Tom ik weet verder niet hoe men aan die 400 euro komt. Mischien is dat wel een bedrag wat geld voor bijzondere bijstand voor huishoudelijke apparaten in het algemeen. Ja daar zou je ineens LCD TV voor kunnen kopen van 400 euro waarmeen ineens het budget op is. Of een wasmachine of een koelkast..

Maar als je voor die 400 euro EN een wasmachine EN een koelkast moet kopen en de TV gaat ook inees stuk dan is het ook weer niks te over.

Waar het feitelijk omgaat is dat voorheen een LCD TV als bijzondere luxe werd aangemerkt en een gewone TV niet. Nu is een LCD TV de feitelijke vervanger voor een gewone TV met hetzelfde zoniet lager prijsniveau.

De Telegraaf kopt het op zo'n manier dat iedereen met een uitkering, zomaar voor 400 euro een LCD TV kan ophalen. De praktijk is toch wel een beetje anders. (ik heb ook ervaring met mensen die via de sociale dienst een bed konden kopen)

Of iemand een 2e hands koopt of een nieuwe. Dat is persoonlijke keus, een 2e hands is mischien niet goed, kan sneller kapot gaan, geen garantie (laten reparen kost vaak ook al een paar honderd euro).

Ik denk wel, dat als het budget maximaal 400 euro per jaar is, mensen echt niet zo snel die 400 euro opsoeperen aan alleen maar een LCD tv. Als je elke dubbeltje 3 keer moet omdraaien om rond te komen, dan ga je wel voor de goedkoopste oplossingen.
Dank je wel, dat probeerde ik dus ook uit te leggen. +10!!
Het is een heel suggestief stukje van de Telegraaf (waar ze goed in zijn).

Niels

Bericht door Niels » 08 dec 2007, 13:19

volvoc30 schreef:
Niels niks persoonlijks!, Maar ik ben opgevoed met de idealen dat je gewoon moet werken voor je centen. En ik heb af en toe het idee met je posts dat je de mensen die al langer gebruik maken van ons sociale vangnet een hand boven hun hoofd houd. Tuurlijk zitter er ernstige gevallen tussen maar jij werkt net zoals als de meeste hard voor je centen/toekomst. In nederland loopt het de spuigaten uit betreft uitkeringen, en zoals Tom al zij, hoe durven die uitkeringstrekkers te zeuren over het feit dat ze te weinig krijgen. Je mag GVD blij zijn dat je hier alle middelen krijgt om een normaal leven te leiden. En betreft die foto die Hugo poste moet je de humor van inzien en dat heeft niets te maken met hoe hugo en ik (bart) er over denken. Hugo wilde gewoon een humorischtische noot geven aan al het relaas in dit topic. Ik ga nu slapen 8)
Bart, ik ben ook opgevoed met het feit dat je gewoon moet werken voor je centen. Mensen die gebruik maken van ons sociale vangnet worden gegeneraliseert altijd gezien als mensen die misbruik maken van ons sociale vangnet en daar heb ik moeite mee. Dit vangnet is er, we kunnen het lijden in NL en er zijn mensen die het nodig hebben en dat vind ik prima. Iemand die in een hele luxe caravan woont, een uitkering trekt en daarnaast nog vier Mercedes-en per week verkoopt valt bij mij daar niet onder evenals mensen die geen zin hebben om voor 50,- per maand meer liever maar niet werken terwijl ze dat best kunnen maar dus gewoon te lui zijn.

Onze insteek verschilt daarin niet zo heel veel alleen lees ik in jouw betoog (evenals in de politieke betogen van Hugo) dat iemand die gebruik maakt van het sociale vangnet gelijk staat aan iemand die misbruik maakt van deze mogelijkheid. Evenals dat jullie lezen dat ik het prima vind dat mensen misbruik maken van dit vangnet. Het zit em gewoon in de manier waarop je een verhaal van een ander leest en je persoonlijk insteek denk ik :wink: Het probleem is dat wanneer er gegeneraliseerd wordt bij mij de nekharen vaak overeind gaan staan maar dat ligt aan mij :lol:

Dus no offence verder en zand erover heren :wink:

Goede posts verder van Rico.

Het gaat er natuurlijk om dat men van een uitkering alleen geen duurzame goederen kan kopen en dat men daarvoor een oplossing in de vorm van een soort subsidie heeft. De Telegraaf gebruikt dit weer als stemmingmakerij :roll: Nu zijn er wel genoeg mogelijkheden om gebruikte duurzame goederen aan te schaffen bij kringloop winkels en instanties die speciaal gefocust zijn op minima (halen defecte apparaten op, repareren deze en vervolgens kunnen minima deze krijgen of voor weinig kopen) dus persoonlijk heb ik zeker wel moeite met deze subsidie. Je kunt dit dus ook oplossen zonder geld te geven maar door alleen als intermediar te werken tussen minima en kringloop o.i.d.

Plaats reactie