volvoc30 schreef:
Niels niks persoonlijks!, Maar ik ben opgevoed met de idealen dat je gewoon moet werken voor je centen. En ik heb af en toe het idee met je posts dat je de mensen die al langer gebruik maken van ons sociale vangnet een hand boven hun hoofd houd. Tuurlijk zitter er ernstige gevallen tussen maar jij werkt net zoals als de meeste hard voor je centen/toekomst. In nederland loopt het de spuigaten uit betreft uitkeringen, en zoals Tom al zij, hoe durven die uitkeringstrekkers te zeuren over het feit dat ze te weinig krijgen. Je mag GVD blij zijn dat je hier alle middelen krijgt om een normaal leven te leiden. En betreft die foto die Hugo poste moet je de humor van inzien en dat heeft niets te maken met hoe hugo en ik (bart) er over denken. Hugo wilde gewoon een humorischtische noot geven aan al het relaas in dit topic. Ik ga nu slapen 8)
Bart, ik ben ook opgevoed met het feit dat je gewoon moet werken voor je centen. Mensen die
gebruik maken van ons sociale vangnet worden gegeneraliseert altijd gezien als mensen die
misbruik maken van ons sociale vangnet en daar heb ik moeite mee. Dit vangnet is er, we kunnen het lijden in NL en er zijn mensen die het nodig hebben en dat vind ik prima. Iemand die in een hele luxe caravan woont, een uitkering trekt en daarnaast nog vier Mercedes-en per week verkoopt valt bij mij daar niet onder evenals mensen die geen zin hebben om voor 50,- per maand meer liever maar niet werken terwijl ze dat best kunnen maar dus gewoon te lui zijn.
Onze insteek verschilt daarin niet zo heel veel alleen lees ik in jouw betoog (evenals in de politieke betogen van Hugo) dat iemand die gebruik maakt van het sociale vangnet gelijk staat aan iemand die misbruik maakt van deze mogelijkheid. Evenals dat jullie lezen dat ik het prima vind dat mensen misbruik maken van dit vangnet. Het zit em gewoon in de manier waarop je een verhaal van een ander leest en je persoonlijk insteek denk ik

Het probleem is dat wanneer er gegeneraliseerd wordt bij mij de nekharen vaak overeind gaan staan maar dat ligt aan mij
Dus no offence verder en zand erover heren
Goede posts verder van Rico.
Het gaat er natuurlijk om dat men van een uitkering alleen geen duurzame goederen kan kopen en dat men daarvoor een oplossing in de vorm van een soort subsidie heeft. De Telegraaf gebruikt dit weer als stemmingmakerij

Nu zijn er wel genoeg mogelijkheden om gebruikte duurzame goederen aan te schaffen bij kringloop winkels en instanties die speciaal gefocust zijn op minima (halen defecte apparaten op, repareren deze en vervolgens kunnen minima deze krijgen of voor weinig kopen) dus persoonlijk heb ik zeker wel moeite met deze subsidie. Je kunt dit dus ook oplossen zonder geld te geven maar door alleen als intermediar te werken tussen minima en kringloop o.i.d.