EVO IX kost €44.999,-!!!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nouja Andre's ervaringen met EVO's zijn voor mij wel bepalend natuurlijk, het verleidelijke van deze auto, zijn de 280pk (ecu 360pk) state of art AWD, bruut uiterlijk en het algehele gevoel bij zo'n auto.
Maar daardoor ga je niet meer helder denken en heb je geen oog voor alle nadelen, ga ze niet opsommen want die kan iedereen zelf wel bedenken.
De grote vraag voor mij is of een EVO DAT speciale gevoel zal geven die bv een M3 wel kan doen ?
Al die lekkere dingen waarvoor je een EVO koopt zijn na 3 maand ook een stuk minder bijzonder. Ik ben bang dat ik me alleen al dood ga ergeren aan de algemene kwaiteits indruk. Fuck kun je denken, maar zo zit ik niet in elkaar.
Maar die prijs, de package de uitstraling die me altijd al gefacineerd heeft.. pffff. blijf voorlopig maar drooggeilen.
Maar daardoor ga je niet meer helder denken en heb je geen oog voor alle nadelen, ga ze niet opsommen want die kan iedereen zelf wel bedenken.
De grote vraag voor mij is of een EVO DAT speciale gevoel zal geven die bv een M3 wel kan doen ?
Al die lekkere dingen waarvoor je een EVO koopt zijn na 3 maand ook een stuk minder bijzonder. Ik ben bang dat ik me alleen al dood ga ergeren aan de algemene kwaiteits indruk. Fuck kun je denken, maar zo zit ik niet in elkaar.
Maar die prijs, de package de uitstraling die me altijd al gefacineerd heeft.. pffff. blijf voorlopig maar drooggeilen.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Je moet zo n auto als hobby auto zien. Als dagelijkse auto gaat ie snel vervelen.
Ik had hem als 2e auto maar ik baalde al als mijn vrouw de 130i mee had en ik genoodzaakt was om de evo mee te nemen. Het kabaal het zuipen het hele korte stuurhuis (wat heel mooi is als je aan het knallen bent maar snelweg is het storend)
Zo n ding moet je als RS versie in de garage hebben staan als je zin hebt om te knallen.
Das mijn eerlijke mening.
Het is heel knap van een auto fabrikant om een hele nette compromis op de weg te zetten. Een m3 is dat en gaat niet vervelen ook niet als je lange stukken moet rijden. Een csl is iets meer hardcore maar bmw heeft het zelfs zo gemaakt dat je daar ook nog dagelijkse km mee kunt rijden zonder dat je je daar heel erg aan zal ergeren.
Ik had hem als 2e auto maar ik baalde al als mijn vrouw de 130i mee had en ik genoodzaakt was om de evo mee te nemen. Het kabaal het zuipen het hele korte stuurhuis (wat heel mooi is als je aan het knallen bent maar snelweg is het storend)
Zo n ding moet je als RS versie in de garage hebben staan als je zin hebt om te knallen.
Das mijn eerlijke mening.
Het is heel knap van een auto fabrikant om een hele nette compromis op de weg te zetten. Een m3 is dat en gaat niet vervelen ook niet als je lange stukken moet rijden. Een csl is iets meer hardcore maar bmw heeft het zelfs zo gemaakt dat je daar ook nog dagelijkse km mee kunt rijden zonder dat je je daar heel erg aan zal ergeren.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Leen
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Andre schreef:Je moet zo n auto als hobby auto zien. Als dagelijkse auto gaat ie snel vervelen.
Ik had hem als 2e auto maar ik baalde al als mijn vrouw de 130i mee had en ik genoodzaakt was om de evo mee te nemen. Het kabaal het zuipen het hele korte stuurhuis (wat heel mooi is als je aan het knallen bent maar snelweg is het storend)
Zo n ding moet je als RS versie in de garage hebben staan als je zin hebt om te knallen.
Das mijn eerlijke mening.
kan ik volledig onderschrijven.
een evo RS is alleen leuk voor erbij. om ff lekker de stress er uit te knallen 8)
- Arthur
- Berichten: 43377
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Als je hem standaard laat zal het misschien nog kunnen als daily driver als je extreme benzine consumptie niet een probleem vindt.
Maar inruil is moeilijk van zo n evo. Als je niet subaru of evo blijft rijden krijg je hem moeilijk verkocht. Bmw mercedes en audi dealers zien je liever gaan dan komen met zo n auto. En particulier verkopen gaat niks worden met auto s rond die prijs. Ik heb er 3 gehad 1 luxe 2 x rs en mijn vader een luxe evo 7. Luxe of RS versie het was altijd een drama om ze knap kwijt te raken. Ik moet zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben. Koop nog liever 2e hands porsche voor 45k dan een nieuwe evo. Misschien als ze 35k euro kosten dat je ze dan 2e hands voor 20k in de particuliere sector wel kwijt kan. Zo het nu staat hoef ik ze even niet meer.
Maar inruil is moeilijk van zo n evo. Als je niet subaru of evo blijft rijden krijg je hem moeilijk verkocht. Bmw mercedes en audi dealers zien je liever gaan dan komen met zo n auto. En particulier verkopen gaat niks worden met auto s rond die prijs. Ik heb er 3 gehad 1 luxe 2 x rs en mijn vader een luxe evo 7. Luxe of RS versie het was altijd een drama om ze knap kwijt te raken. Ik moet zeggen dat ik er helemaal klaar mee ben. Koop nog liever 2e hands porsche voor 45k dan een nieuwe evo. Misschien als ze 35k euro kosten dat je ze dan 2e hands voor 20k in de particuliere sector wel kwijt kan. Zo het nu staat hoef ik ze even niet meer.
- Arthur
- Berichten: 43377
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Vebruik maakt me niet uit tussen de 5k en 10kkm per jaar.
Wel het verkoop gedeelte, langer dan 2 jaar redden ze het bij meestal niet.
Misschien is zo'n EVO8 een uitzondering.
Wil ik er 1 aanschaffen dan zoek er wel 1 van een jaar of 2 oud, als die dan 4 jaar is gaat het misschien weer met de verkoop.
Voor de prijs van een gebruikte EVO8 heb je ook een (nagenoeg) nieuwe WRX 2.5.
Waarom een EVO8 prefereren boven een WRX of juist niet.
Op een circuit zal 'ie waarschijnlijk nooit komen.
Wel het verkoop gedeelte, langer dan 2 jaar redden ze het bij meestal niet.
Misschien is zo'n EVO8 een uitzondering.
Wil ik er 1 aanschaffen dan zoek er wel 1 van een jaar of 2 oud, als die dan 4 jaar is gaat het misschien weer met de verkoop.
Voor de prijs van een gebruikte EVO8 heb je ook een (nagenoeg) nieuwe WRX 2.5.
Waarom een EVO8 prefereren boven een WRX of juist niet.
Op een circuit zal 'ie waarschijnlijk nooit komen.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06
@Rico: Het comfort is wat mij betreft in orde. De EVO 9 heeft het Bilstein onderstel en dat schijnt nog beter te doen te zijn. Moet je er achteraf natuurlijk geen Reiger onderstel onderzetten.
@Arthur: Mijn ervaringen met de auto zijn positief zeker ten opzichte van de STI die ik hiervoor had. De bug-eye STI was op nat wegdek ronduit listig. Uit het niets ging dat ding onderstuurd glijden. De EVO heeft op de grens natuurlijk ook onderstuur maar veel minder dan de STI.
De onderhoudskosten zijn laag. Normaliter moet je om de 7500 km naar de garage. Maar als jezelf de olie kunt verversen kun je dat oprekken naar 15.000 km. Dan moet de AYC vloeistof worden vervangen.
Het verbruik is op de snelweg ongeveer 1 op 9 in de stad zuipt de wagen behoorlijk 1 op 6 of 7 en bij gasgeven spaar je heel veel airmiles.
Het interieur is in de EVO 8 matig afgewerkt en de geluidsinstallatie is middelmatig at best. Een ander nadeel is de bestuurdersstoel. Deze vind ik onvoldoende verstelbaar en de zit voor lange personen is niet optimaal.
Dat inruil verhaal ben ik wel met André eens. Maar de Mercedes dealer wordt ook niet blij als je met een BMW M3 of 130 i komt aanrijden. Bij het verwisselen van merkt lever je altijd behoorlijk in.
Als je graag doet driften moet je niet de luxe EVO kopen maar de RS. Op de luxe EVO zit AYC en deze zorgt ervoor dat lange tijd een drift vasthouden niet goed mogelijk is. Als je houdt van met idiote snelheden door een bocht gaan, glijden over vier wielen en een licht uitbrekende achterkant en na tunen leuke snelheden dan is de luxe EVO geweldig.

@Arthur: Mijn ervaringen met de auto zijn positief zeker ten opzichte van de STI die ik hiervoor had. De bug-eye STI was op nat wegdek ronduit listig. Uit het niets ging dat ding onderstuurd glijden. De EVO heeft op de grens natuurlijk ook onderstuur maar veel minder dan de STI.
De onderhoudskosten zijn laag. Normaliter moet je om de 7500 km naar de garage. Maar als jezelf de olie kunt verversen kun je dat oprekken naar 15.000 km. Dan moet de AYC vloeistof worden vervangen.
Het verbruik is op de snelweg ongeveer 1 op 9 in de stad zuipt de wagen behoorlijk 1 op 6 of 7 en bij gasgeven spaar je heel veel airmiles.
Het interieur is in de EVO 8 matig afgewerkt en de geluidsinstallatie is middelmatig at best. Een ander nadeel is de bestuurdersstoel. Deze vind ik onvoldoende verstelbaar en de zit voor lange personen is niet optimaal.
Dat inruil verhaal ben ik wel met André eens. Maar de Mercedes dealer wordt ook niet blij als je met een BMW M3 of 130 i komt aanrijden. Bij het verwisselen van merkt lever je altijd behoorlijk in.
Als je graag doet driften moet je niet de luxe EVO kopen maar de RS. Op de luxe EVO zit AYC en deze zorgt ervoor dat lange tijd een drift vasthouden niet goed mogelijk is. Als je houdt van met idiote snelheden door een bocht gaan, glijden over vier wielen en een licht uitbrekende achterkant en na tunen leuke snelheden dan is de luxe EVO geweldig.
Laatst gewijzigd door Dick op 17 apr 2006, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dick een mooi verslag ! Voor mij zou AYC juist goed zijn, want ik zou never nooit gaan driften met een AWD zie in de basis al aan de weg kleeft, de snelheden zijn voor mij dan gewoon te hoog en ik ben niet capabel genoeg. Als ik zie hoe Andre al zijn handen vol heeft aan de RS, daar kan ik nooit aan tippen.
Ik vond de afwerking zo op het zicht best acceptabel van de EVO 9, beter dan de 8 ? Verder snap ik dat je ook niet te hoge eissen moet stellen aan comfort en afwerking, dan is de EVO de verkeerde auto, als het maar acceptabel is. De ellende is dat ik na 7 jaar Duits premium rijden wel erg verwend ben.
Ik vond de afwerking zo op het zicht best acceptabel van de EVO 9, beter dan de 8 ? Verder snap ik dat je ook niet te hoge eissen moet stellen aan comfort en afwerking, dan is de EVO de verkeerde auto, als het maar acceptabel is. De ellende is dat ik na 7 jaar Duits premium rijden wel erg verwend ben.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
MR is er al zie hier http://evo4g63.net/ en hier http://evo4g63.net/miryoku/index.htmErik schreef:zal er van de 9 ook een mr rs komen ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast