We zijn een stuk dichter bij een definitief antwoord:
Bij een orginele auto uit het buitenland is GEEN Tuv noodzakelijk. Daarbij is het alleen handig om hem te hebben als je op de Ring wordt gecontroleerd. Dan ben je gelijk in 1 keer klaar.
Bij verbouwde auto's / Ringtools is het als je op de Duitse openbare weg rijdt, voldoende om de Nederlandse APK te hebben. Op de Ring zul je bij een controle echter een TUV keuring moeten laten zien van de verbouwde onderdelen. Heb je die niet, zul je op basis van het Hausrecht van de GmbH zeer waarschijnlijk worden geweigerd (wat Marco dus tot 2x toe overkwam). De weigering zal dan gebaseerd zijn op het gehele technische TUV verhaal zoals ik hier eerder heb neergezet.
Is er geen controle, zul je de baan wel opkomen. Heb je onderdelen aan de auto die geen TUV hebben, maar ziet je auto er vrij standaard uit, kun je er mee (misschien) wegkomen. Maar: Ben je de l*l en wordt je er tussenuit gehaald: SUCCES (en bidden maar) Je zult dan alles aan moeten kunnen tonen met papieren / foto's etc.
Maar waarschijnlijk wil je ook niet weten wat er rechterlijk gebeurd als het op de baan misgaat en je rijdt er met een "TUV ondeugdelijke" auto.
Antwoord van Carsten Schröder (auteur van het technische artikel)
Grundsatzlich:
Natürlich muss kein Getuntes ausländisches Auto deutschen Tüv haben!
Aber das muss auch nicht bei den Touristenfahrten zugelassen werden!
Deutlicher:
Je mehr getuned,desto besser mit Gutachten.
Zie verder:
http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... post352745