Waarom nederland een k.. land is.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Roman

Bericht door Roman » 16 nov 2007, 13:03

Leuk vanochtend, met de Golf naar de keuring...

Er zit een scheur in de uitlaat ergens in het midden. Dus bij de uitlaatgassen meting kwam er zo goed als niets uit, zegt ie: "Je denkt toch niet dat ik helemaal onder de auto ga kruipen om te kijken wat hier mis mee is. Echt geen zin in hoor. Hier is je stickertje, tot over 2 jaar maar weer."

Handig hoor die luiwammessen hierzo :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2007, 13:05

Idd, totdat de hele rotzooi eraf vliegt.LOL

Ik heb 't wel op waar jij woont Roman. Gravelpaden plenty?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 nov 2007, 13:06

Rico v Velzen schreef:
Andre schreef:Prachtig weggetje dennis.

Tis over en sluiten hier. Kut land

Tis moeilijk om je familie kennissen je inkomen etc te verlaten. Maar je hebt meer plezier in andere landen dan in nederland dat weet ik wel. Ik wou graag dat ik in ander land geboren was.

Wat zou ik me vermaken daar zweden. Wat zou ik genieten van het leven. De rust de vrijheid.

Andre, van de zomer hadden we die poetsers fotoshoot in oranjewoud, bij jou daar. dat mooie witte landhuis.. We stonden gewoon met 5 auto's op een rij.. netjes aan de kant, geen motorengeronk, niet aan het gasgeven ofzo.. gewoon rustig te praten..

De blikken en commentaren van voorbijgangers :shock: :?
"Waarom moet al dat stalen blik nou deze mooie omgeving verpesten"
, kregen we te horen van iemand die voorbij fietste...

Zelfs als je niks doet veroorzaak je hier al overlast.. :?
Als ik langs de zeedijk reed met de motor reed ik bij fietsers en voetgangers altijd heel rustig, vaak iets van 50 km/u in een hoge versnelling en gaf ze veel ruimte. Je wilt niet weten hoevaak ik een opgestoken vuist heb gekregen. :?

Roman

Bericht door Roman » 16 nov 2007, 13:23

Robin schreef:Idd, totdat de hele rotzooi eraf vliegt.LOL

Ik heb 't wel op waar jij woont Roman. Gravelpaden plenty?
Gravel genoeg inderdaad. Asphalt ook, maar op een of andere manier moet dat ieder jaar bijna opnieuw gelegd worden, ze doen het hier liever 10x in plaats van in een keer goed :lol:

Andre

Bericht door Andre » 16 nov 2007, 16:37

Mijn vrouw wint vandaag een prijs voor het schrijven/insturen van een verhaal. Wat natuurlijk een goede prestatie is.

Maar ik wil even schetsen hoe het in nederland zit. Hier komen de kranten op af fotografen worden gestuurd etc. Het kan allemaal.

Als ik gvd een stukje in de krant wil hebben over autosport dan moet ik op de knieeen en moet ik bijna de hele redactie gaan pijpen en beffen en 36 maandlonen overboeken. :). Zo jammer allemaal.

Auto s en autosport in nederland daar zit gewoon helemaal niemand op te wachten. Ja de overheid niet zeuren jongens gewoon blijven stilstaan in de file auto s laten draaien zo komen de accynzen ook nog lekker binne. Vuile linkse tering honden.

Wat is dit een triest land voor ons auto liefhebbers.

leonard

Bericht door leonard » 16 nov 2007, 21:06

Andre schreef:Mijn vrouw wint vandaag een prijs voor het schrijven/insturen van een verhaal. Wat natuurlijk een goede prestatie is.

Maar ik wil even schetsen hoe het in nederland zit. Hier komen de kranten op af fotografen worden gestuurd etc. Het kan allemaal.

Als ik gvd een stukje in de krant wil hebben over autosport dan moet ik op de knieeen en moet ik bijna de hele redactie gaan pijpen en beffen en 36 maandlonen overboeken. :). Zo jammer allemaal.

Auto s en autosport in nederland daar zit gewoon helemaal niemand op te wachten. Ja de overheid niet zeuren jongens gewoon blijven stilstaan in de file auto s laten draaien zo komen de accynzen ook nog lekker binne. Vuile linkse tering honden.

Wat is dit een triest land voor ons auto liefhebbers.

RRRREEEEEELLLLLLLAAAAAAXXXXXX !!!!!!!!!!!!!!

frankv

Bericht door frankv » 16 nov 2007, 22:48

relax ja, lijkt me ook, maar leonard en ik hebben ook het ultieme relaxmiddel [zie links]

maar ik bedacht me plotseling dat ik vorige week zondag, toen ik terugreed vanaf de Ring, wel erg duidelijk het idee had dat Nederland erg druk was

totaan de grens geen kip, direct vanaf venlo druk druk druk

dussssss, misschien dat nederland helemaal niet voller is geworden [of te vol is], maar dat er gewoon steeds meer nederlanders om niets auto zijn gaan rijden, de mobiliteit is enorm toegenomen, moet je eens op zondagmiddag vanuit maastricht naar utrecht rijden, bijna drukker dan in de spits

al die DF-ers merken dat natuurlijk veel meer dan normale nederlanders omdat de weg hun natuurlijke habitat is

bedenk dus: nederland is niet vol, alleen de weg is vol

frank

wjn

Bericht door wjn » 16 nov 2007, 23:31

Een speedboot
Grote gebieden in NL zijn idd beperkt qua snelheid, maar er zijn best wel recreatieplassen waar het wel mag, en wateren als de IJssel (mooie slingerbaan) zijn gewoon zonder beperking (m.u.v. enkele plekken bij steden). Bovendien is de Nazi-patrol veeeeeels te druk met jonge jochies van 8-12 aan te houden *helden*.
Was het niet alleen nu zo dat je op recreatieplassen moet kunnen verklaren hoe je de boot betaald had?
Ze moeten die jochies gewoon zwakkere verkeersdeelnemers maken, dan hoeven ze er niet achteraan. Ben benieuwd hoe de binnenvaart dat ziet?
Jochies/meiden van 8-12 die met 30-40km/h over het water stuiteren, mogen ze er van mij direct afhalen + boot in beslag nemen.

Trouwens je vaarbewijs is gewoon onbeperkt geldig, op regelmatige keuringen na je 65e na (pikanterwijs frequenter als voor je rijbewijs).

Ik heb ook vaak genoeg gezien dat de waterpolitie (de echte) de zeilers en alle andere watersporters die er niet hoorden, uit een gebied wegstuurden waar speedboten e.d. voluit mogen gaan. En terecht.

Ik heb met een speedboot nooit last gehad, behalve een keer van klote vissers die denken dat het water van hun is. Als ik hard mag varen, moeten ze niet bij mij zijn.

(Dat ding ging trouwens 100+ over het water. Trok veel sneller op dan mijn toenmalige auto, GTI1600. Gaaf.)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 nov 2007, 00:16

Ze mogen van mij anders een hoop volk met vaarbewijzen meestal ook wel van het water halen :lol: Je ziet soms dingen :roll: Als ik hier een zondagmiddagje met een kratje bier op een stoel bij de sluis ga zitten heb je de tijd van je leven met de capriolen die je ze dan uit ziet halen. Achterstevoren de sluis in, dat soort dingen :lol:

Bij ons was het vroeger ook altijd lachen. Gewoon waterskiien voor het huis. Meestal 15-20 boten, de hele dijk zat vol. Ging allemaal keuring, ongeschreven regel was allemaal dezelfde kant op varen en daar hield iedereen zich aan. Totdat de miljeu maffia begon te zeiken over de vogeltjes enz, was dat meteen over. Terwijl als jij met je ski op een meter langs zo'n beest komt ze geen krimp geven.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2007, 00:22

Bert die kraaien op de vluchtstrook blijven ook gewoon staan, als je met 130 langs komt :lol:

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 17 nov 2007, 10:20

Begin van het seizoen maakte ik (met de rallyauto) een kleine testrit hier door de polder.
Die auto staat normaal nooit bij mij thuis, dus ik rij er nooit mee in mijn eigen omgeving.
Toen toevallig wel, ivm een sponsor die voor zijn zaak een foto wou maken.

Nou toen de auto terug ging naar degene die hem onderhoud, moest ik ff een kleine testrit maken of alles nog OK was.
Gewoon normaal rijden, maar af en toe wat doortrekken in toeren.
MEER NIET!!!

En je kan het al raden: VOOR ik thuis was had er al iemand naar de zaak gebeld!!!
Had de naam schijnbaar toch snel gelezen op de auto, toen het nummer opgezocht en meteen gebeld!

Mijn vrouw nam op en die kerel vroeg: sponsort u een rallyrijder?
Mijn vrouw voelde hem al aankomen, en wimpelde die kerel af.

Toen ik thuis kwam, en dit hoorde rende ik naar de plee om mijn hele lijf uit te kotsen...BAH

Klootzak werkte ook nog bij een grote krant, (brabants dagblad), dat moest hij er ook nog bij vertellen. :?

Hoe zielig kan je zijn?

Shakes

Bericht door Shakes » 17 nov 2007, 10:31

De vraag is:

Hoe nederlands kan je zijn?

Heel erg dus.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 17 nov 2007, 10:44

Maar ja Andre, zou jij het je kind aandoen om na 5 jaar uit nederland te vertrekken?
Dat zou ik nooit willen, mischien naar Belgie maar meer ook niet.

Het mooiste is dat "jullie in het noorden" veeeeel meer ruimte hebben als de rest van NL.
Dat zal de komende jaren wel veranderen, maw het gaat drukker worden, veel drukker.

Zou maar vast naar een 2e huisje gaan kijken, dat is een mooi begin om te kijken of het iets is daar.
Kun je in de zomer daar op vakantie, dan weet je zo of je er ook echt zou willen wonen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2007, 10:45

triest...

@Andre kom maar op gooi het er weer uit :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 17 nov 2007, 13:21

Michel Pol schreef:De rally paden voor je huis http://www.standaardsite.nl/createsite/ ... se_id=4969

Michel
Ha, Sunne, daar ben ik deze zomer nog geweest. Best mooi daar, lekker heuvelachtig, extreem rustig en als je vanuit deze streek naar het noorden rijdt kom je echt helemaal niemand meer tegen. Wel uitkijken voor de elanden waar daarvan zijn er meer dan mensen.

Zweden lijkt me wel een fijn land om te gaan wonen, maar ik zou dan iets meer naar het zuiden gaan. Net iets dichter bevolkt maar nog altijd meer dan genoeg ruimte. Zweden is 10 maal zo groot als Nederland met de helft van het aantal inwoners waarvan nog eens de helft in Stockholm, Göteborg en Malmö woont...kun je nagaan hoe rustig het daarbuiten is. De winters in het zuiden zijn ook nog eens wat vriendelijker en als je perse naar Nederland wilt is het een dag rijden. Of parkeer je plaatselijke Volvo op het vliegveld van Stockholm en vlieg naar Nederland.
Nog een voordeel: Zweden zijn volslagen autogek, elk dorp kent zijn eigen tuningsclub en 's zomers trekken zelfs in de slaperigste dorpjes de autofans er met hun voertuig op uit om rondjes te rijden.

Daarentegen zijn de belastingtarieven zeer pittig (hoger dan hier, hoewel het sociale zekerheidsstelsel nog iets uitgebreider is) en de kosten van het dagelijks levensonderhoud zijn ongeveer vergelijkbaar. Grootste verschil is inderdaad dat je voor minder dan een ton een vrij aardig huis op het platteland koopt. Maar om daar nu permanent te gaan wonen, in de zomer is het best aardig maar buiten het toeristenseizoen is het er soms daadwerkelijk uitgestorven en de afstanden zijn groot. Daar komt bij dat die 'goedkope' huizen vaak verouderd zijn, een slechte staat van onderhoud kennen en dat de Zweden sowieso een iets andere mening over binnenhuisarchitectuur hebben dan wij...Arbeid is in Zweden erg duur dus klussen wordt uitgesteld of zelf geknutseld.

Noorwegen is landschappelijk mooier maar de winters daar zijn echt erg pittig, en er wonen is aanzienlijk duurder. In Noorwegen is geschikte bouwgrond vrij zeldzaam en dus zijn de huizen niet erg goedkoop. Een stad als Bergen is duurder dan Amsterdam.

Daar staat tegenover dat zowel Noorwegen als Zweden te kampen hebben met een sterke vergrijzing en een leegloop van het platteland. Immigratie wordt daarom flink gestimuleerd - ook financieel - en Nederlanders hebben een goede reputatie: we staan bekend als mensen die zich goed aanpassen, spreken de taal snel - of in ieder geval goed Engels - en de Zweedse/Noorse maatschappij vertoont flink wat overeenkomsten met de Nederlandse.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 17 nov 2007, 13:26

Noors kan ik als nederlander vrij goed lezen. Spreken is alleen een ander verhaal :lol: Voor Noren geld dat omgekeerd net zo.

Ik ben trouwens in Noorwegen even veel kwijt aan belastingen en sociale premies als hier. Dat is dus wel te overzien als je daar heen wilt. Je betaald veel belasting maar je zorgpremies enz zitten daar bij in.

En Scandinavische vrouwen zijn ook erg mooi [IMG:19:24]http://img.photobucket.com/albums/v240/ ... illook.gif[/img]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 nov 2007, 13:26

Sprak vorige week met 2 Deense ingenieurs die bij Douwe Egberts werken. Woonden hier beide 1 jaar, vonden Dk en NL(iig hier, Friesland) 100% op elkaar lijken qua cultuur/gedachtengang/structuur/maatschappij. Zij vonden het hier in het Noorden prima en waren wel gek met Friesland. Nu zijn Friezen en Denen ongeveer bloedbroeders, wist ik allang. 8)

(Hup aan de Technisch Lego vanavond LOL)

Ed vd Werken
Auto: Subaru wrx

Bericht door Ed vd Werken » 17 nov 2007, 14:24

Hallo,
Ja de overheid niet zeuren jongens gewoon blijven stilstaan in de file auto s laten draaien zo komen de accynzen ook nog lekker binne.
Eindelijk eens iemand die dat door heeft, ik roep dat al jaren, ze willen juist dat je in de file staat, dan stromen de accijnzen snel binnen. :evil:
Grtz Edje wrx

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 nov 2007, 23:55

Wat een toffe moeder heeft die Mattias (video)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 18 nov 2007, 09:18

Franse spoorwegbeambten hebben hun stakingsacties zaterdag aangescherpt. Ze maakten tevens duidelijk dat ze minimaal tot overmorgen doorgaan, ondanks pogingen van de regering te onderhandelen met enkele vakbonden.

Het Franse treinverkeer lag zaterdag voor de vierde dag op rij grotendeels stil. Volgens het spoorbedrijf SNCF reden zaterdag slechts 180 treinen, tegenover 250 gisteren en zevenhonderd op een normale zaterdag. Slechts een op de vijf metro's deed dienst, aldus de Franse krant Le Figaro.

Het dagblad noemde het nationale openbaar vervoer 'verstoord' en dat in de regio Parijs 'sterk verminderd'. De internationale hogesnelheidstrein Eurostar rijdt 'normaal' en de treindienst Thalys 'bijna normaal'.
We zouden nog wat van die Fransen kunnen leren, die gooien om alles het land plat. Misschien ook een beetje overdreven soms :) maar alles platgooien lijkt daar wel een nationale sport te zijn als ze hun zin niet krijgen. Hier zijn we wel erg slaafs.

Joy

Bericht door Joy » 18 nov 2007, 09:31

Wat een relaxte peer is die Matthias. Wat een omgeving ook waar ie woont. Schitterende natuur. En die moeder haha, burnouts geweldig en door het bos scheuren. Duidelijk veel invloed gehad op zijn carriere. Mooi hoor.

Hendrik Kinderman

Re: Waarom nederland een k.. land is.

Bericht door Hendrik Kinderman » 18 nov 2007, 15:27

Andre schreef: Probeer dit eens in nederland.

Buiten karten.

Bijna alle buiten kartbanen gaan dicht omdat 1 of andere boer iets te veel geluid hoort.
Mensen, haal de boeren niet aan. Wij krijgen met de Kerst altijd een leuk kerstpakketje van 100 à 200 pagina's van Miniserie met de 100 nieuwe onnozele regeltjes van het volgende jaar.

En trouwens, wij mogen officieel niet eens meer na 's avonds 8 uur trekkerrijden, omdat dit teveel geluidsoverlast bezorgt. Voor wie??? de buurman die ook boer is, en ook aan het kuilen is??? voor de gewone buur??? die het werk wel kan waarderen, en die er blij mee is om op het platteland in de natuur te wonen???

nee mensen,

voor de burger die de pik heeft op de boer, omdat deze zijn/haar mest eens uitrijdt, om het land een beetje productief te maken om nog een beetje geld te verdienen. En dan horen ze in het dorp geen enkele trekker...

de regering heeft op dit moment het doel om ALLE boeren uit nederland weg te halen, door elk jaar weer honderden regels erbij te maken, die door verrotte kantoor-bobo's zijn gemaakt, die geen enkele weet hebben wat de MODERNE boer is!!!

per dag stoppen er op dit moment meer dan 8 boeren...

GTRene

Bericht door GTRene » 18 nov 2007, 15:54

Hendrik Kinderman schreef: meer dan 8 boeren...
boeren in gezelschap is ook niet netjes :wink:

eneuh als ik alleen zit laat ik op een dag ook wel 8 boeren :lol:

weer on topic...echt waar regels dan weer opnieuw regels en weer regels en ow nog meer regels, NL regel dat eens dat we eens een lange periode rust hebben met regelgeving, hooguit echte verbeteringen, en dan zijn er ook nog mensen die niet wakker zijn en zeggen, ja regels zijn nu eenmaal regels...wake up...wanneer geef je op?
de meeste regels die er 40 jaar geleden bv golden zijn al minimaal 10 x herschreven en strakker gemaakt lees strenger/moeilijker enz...dus de zin dat zijn nou eenmaal de regels wil ik liever niet weer lezen... :wink:

redelijke regels of zoals in duitsland advies regels met 130 maar je mag naar eigen inzicht en lever je geen gevaar op bla bla sneller, zo kan het ook.

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 nov 2007, 15:58

[quote="Hendrik Kinderman
per dag stoppen er op dit moment meer dan 8 boeren...[/quote]

Whao.. echt alarmerend. :( :o

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 nov 2007, 16:51

de meeste regels die er 40 jaar geleden bv golden zijn al minimaal 10 x herschreven en strakker gemaakt lees strenger/moeilijker enz...
Daarom hou ik me nog steeds aan die regels van 40 jaar geleden......mooi zat! :mrgreen:

Plaats reactie