Kilometerheffing in 2016

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 nov 2007, 19:59

Ik ga maar weer op de kazerne wonen, zit weinig anders op :?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2007, 22:17

Rico v Velzen schreef:Tom je bedoelt dat we met 30 man ieder op alle bekende verkeersknooppunten moeten gaan staan en tegelijktijd een belletje naar 112...

Melding: autobom :lol:
Bom-vol auto's is een veiliger combo om je er onderuit te kunnen lullen :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 nov 2007, 22:36

Andre schreef:Inderdaad als de gps kastjes komen ben ik ook klaar met autorijden. Dan is de hobby over. Dan is alleen racen nog interressant. Als men GPS kastjes heeft kan men ook de snelheid polsen. Dus je krijgt gewoon automatisch bekeuringen binnen.

Eigenlijk gaat het net als in de futuristische films die zich afspelen in 2020 etc. Als je nou op straat loopt of je zit in de gevangenis het is beide keren het zelfde. Alles wordt gechecked en gecontroleerd door allerlei electronica.

Geniet zolang het kan jongens ram dat rubber erdoor heen. Rookwalmen uit de velgen van remblokken die in de fik staan. Geniet!!! Denk toch maar een 135i bestellen met 6 sperren erop en tuning kitje van 380pk dan heb ik ook geen onderstuur meer. Het kan nu nog:)
Zo is het wel. Zelfs racen/trackdays, als je zoiets wil doen moet je het nu doen en niet 10 jaar wachten. Dan kan je in je karretje met zonnepanelen de baan over, auto's maken te veel herrie dat vinden ze niet leuk, de miljeu maffia loopt te etteren over CO2 uitstoot op circuits enz. De ring kan je wel vergeten want daar mag je tegen die tijd nog maar 80 km/u.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 nov 2007, 23:29

Vervolgens zorgt het kastje voor een constante trajectmeting.
Bij een overtreding wordt het geld automatisch van u bankrekening afgeschreven. Elke week vind er een update plaats in het systeem i.v.m verhoging van de boetes.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2007, 09:51

Andre schreef: Geniet zolang het kan jongens ram dat rubber erdoor heen. Rookwalmen uit de velgen van remblokken die in de fik staan. Geniet!!! Denk toch maar een 135i bestellen met 6 sperren erop en tuning kitje van 380pk dan heb ik ook geen onderstuur meer. Het kan nu nog:)
Owwwww ja??? Tja..niet voor de bewoners van Oss. Had je niet gehoord over de 'verkeershufters" die binnenkort een bezoek aan huis van het verkeers PoPo kunnnen verwachten..
Rico v Velzen schreef: Mensen wij zijn nog een unieke generatie. Onze kinderen maken dit niet meer mee.
Triest he. :(

Tenzij.......... je beschikt over een groot parceel land waar je je eigen weg op kan bouwen en je kinderen uit hun daken laten gaan. 8)

Maar dan heb je mischien een Spee Jr. die samen met Wegmisbruikers buiten staat te filmen; commentaar geven over het gekheid wat op privé land afspeelt.

Hans

Re: Kilometerheffing in 2016

Bericht door Hans » 16 nov 2007, 11:27

Als het kabinet de landelijke snelwegenvariant kiest, inclusief een spitstaks, klopt het automobilisten evenmin extra geld uit de zak. Met deze techniek op basis van poortjes die een kaartje in de auto aflezen, kan de motorrijtuigenbelasting met een kwart omlaag. Op snelwegen dalen de files met 45%, over alle wegen gemeten is dat een kwart. Het is de meest uitvoerbare variant.

Motorrijtuigenbelasting met een kwart omlaag, en lees ik vandaag dit:
DEN HAAG - Autobezitters in Zuid-Holland moeten vanaf volgend jaar 25 procent meer aan provinciale belastingen betalen. De opcenten op de motorrijtuigenbelasting gaan omhoog met gemiddeld 34 euro per auto.

De meerderheid van de Provinciale Staten heeft woensdagmiddag ingestemd met de begroting waarin die lastenverzwaring is opgenomen. De partijen vinden de stijging te verdedigen omdat van de opbrengsten een bereikbaarheidsoffensief wordt betaald.

In het debat pleitte de PvdA voor revolutionaire maatregelen om het busvervoer in kleinere kernen te verbeteren. Automobilisten moeten verleid worden om met het openbaar vervoer te gaan, zei PvdA-fractievoorzitter Hillebrand.

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2007, 13:05

ga maar lekker door.

Er wordt niet echt gezegd. "Iedereen doe maar je auto lekker weg en need de fiets (O.V).

Dus in feite, in het kader van milieu verbetering (lees luchtkwaliteit) en files verminderen, draag je bij meer opbrengsten voor het OV én extra belasting betalen.

De overheid kan net zo goed een process introduceren waarbij een f**** commisie moet bepalen (wie naast politici, hulpdiensten, bedrijven) wie wel in aanmerking mag komen voor een motorvoertuigd.

Ik bedoel wat hebben aan een auto eigenlijk met t huidig en toemkomstige klimaat...? Decennia geleden deden we t ook zonder auto.

---OF---

Wetgeving aanpassen en laat alle autofrabrikanten hun NL bestemde autos begrenzen bij 120km/u en KLAAR.

Christoph

Bericht door Christoph » 16 nov 2007, 17:30

Toch geen uitstel KM-heffing

Mogelijk toch geen uitstel voor de kilometerheffing. Premier Balkenende zei na afloop van de ministerraad dat het kabinet "onverkort" vasthoudt aan de afspraken in het regeerakkoord over de heffing. Volgens JP is het "beprijzen" van weggebruik "een belangrijk punt".

Eerder deze week lekte een notitie uit waarin stond dat de kilometerheffing mogelijk pas in 2016 zou worden ingevoerd. Een proef met de heffing die voor deze kabinetsperiode stond gepland, zou mogelijk niet doorgaan.

Balkenende zegt nu dat deze notitie een "beleidsverkennende" was en dat er volgende week over wordt vergaderd in de ministerraad.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 nov 2007, 17:33

Rico v Velzen schreef:Het gaat allemaal erg off topic. Maar even een on topic reactie, de kastjes komen, is een feit, nou dan is mijn hobby dus over. Dan begin ik met treintjes op zolder. Mensen wij zijn nog een unieke generatie. Onze kinderen maken dit niet meer mee.
Ook een leuke hobby! Ik heb hier nog een aardige collectie van marklin staan 8) :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 nov 2007, 17:36

Mtechnik schreef:
Andre schreef: Geniet zolang het kan jongens ram dat rubber erdoor heen. Rookwalmen uit de velgen van remblokken die in de fik staan. Geniet!!! Denk toch maar een 135i bestellen met 6 sperren erop en tuning kitje van 380pk dan heb ik ook geen onderstuur meer. Het kan nu nog:)
Owwwww ja??? Tja..niet voor de bewoners van Oss. Had je niet gehoord over de 'verkeershufters" die binnenkort een bezoek aan huis van het verkeers PoPo kunnnen verwachten..
Dat is echt wel wat anders en daar hebben ze compleet gelijk in. Ze gaan langs bij notoire drankrijders, lui zonder rijbewijs die toch rond rijden, mensen met meer dan 35 boete's per jaar...

Niks mis mee.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 nov 2007, 17:42

Ik hoor net op het nieuws (radio) dat Balkenellende zegt wat?? 2016?? no way 2011 word het ingevoerd, dat kan bijna niet maar misschien gebruiken ze het als excuus smoes om zo een paar andere maatregelen zogenaamd goed?? te praten...

Ziek wordt ik van die koppen die nu regeren! 3 partijen ellende...

Ik zie nu maar 1 beeld voor me een gelijkenis van hen...

[img:420:280]http://us.geocities.com/hoeksteenkrant/ ... wijgen.jpg[/img]

eikels pappen en nathouders op schuivers graaiers hoogmoed komt voor de val, hopelijk valt het kabinet snel :idea:

whahaha velen hadden daar schijnbaar al net zo'n gedacgte over hen...

[img:111:146]http://enschede.sp.nl/include/afd/afd_p ... k-zien.jpg[/img][img:111:146]http://enschede.sp.nl/include/afd/afd_p ... -horen.jpg[/img][img:111:146]http://enschede.sp.nl/include/afd/afd_p ... wijgen.jpg[/img]

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 nov 2007, 18:44

partyondude schreef:
Mtechnik schreef:
Dat is echt wel wat anders en daar hebben ze compleet gelijk in. Ze gaan langs bij notoire drankrijders, lui zonder rijbewijs die toch rond rijden, mensen met meer dan 35 boete's per jaar...

Niks mis mee.
Had het over "te hard" rijden. Het speciale actie in Oss geld ook voor mensen die meerdere malen te hard blijven rijden :) :wink:

wjn

Bericht door wjn » 16 nov 2007, 21:01

Of het nu 2011 of 2016 wordt, het is wel mogelijk in 16 landen tegelijkertijd een kompleet nieuwe munteenheid in te voeren, maar in één keer BPM afschaffen en kilometerheffing invoeren is onmogelijk??

Wat een onzin.

In heel (nou ja, half) europa is er ervaring met de één of andere vorm van kilometerheffing, maar het getuigt van Europese eenwording dat elk land zijn/haar eigen systeem invoert.

Over over de balk smijten gesproken...

Trouwens dat buiten de filetijden rijden is tegen die tijd ook onzin, dan staat er de hele dag file en heb je dus de hele dag een hoog tarief. Erg slim (!).

(Denk ff aan distributeurs voor groothandels, supermarkten, de post, rijdt veelal nu al 's nachts of erg vroeg.)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 17 nov 2007, 11:57

KM hefffing komt vast bovenop de wegenbelasting, dus het 'probleem' wegenbelasting afschaffen is er niet.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 17 nov 2007, 12:30

Even los van het nut van km heffing of niet, wie kan mij het volgende uitleggen: waarom wordt er een ingewikkeld systeem als kilometerheffing ingevoerd terwijl zoiets toch perfect via de brandstofprijs is te regelen? Gooi die prijs omhoog en de vervuiler betaald. De km-heffing is, als het tenminste echt om de vervuiling gaat, ook niet eerlijk. Een Viper GTS is nou éénmaal meer vervuilend dan een Fiat Panda 1.0. Toch betalen ze beide bij km-heffing evenveel.

De voordelen die ik kan bedenken van hogere accijnzen ipv. de km-heffing:

- Minder zuinige auto's betalen automatisch meer
- Geen ingewikkelde dure techniek nodig
- Minder fraudegevoelig (met gps kastjes oid. is ook te rommelen)
- Direct in te voeren
- Ook buitenlandse auto's (toeristen ed.) betalen automatisch mee als ze hier tanken

Nadelen:

- Tankstations in de grensstreek verliezen klanten

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Pascal

Bericht door Pascal » 17 nov 2007, 12:36

Het probleem zit 'm voor een gedeelte in het ''nadeel'' wat jij noemt en dan gaat het de roverheid niet om die tankhouders,maar om het missen van inkomsten,die bij de grensstreken naar het buitenland gaan.

RVV

Bericht door RVV » 17 nov 2007, 13:48

Pascal schreef:Het probleem zit 'm voor een gedeelte in het ''nadeel'' wat jij noemt en dan gaat het de roverheid niet om die tankhouders,maar om het missen van inkomsten,die bij de grensstreken naar het buitenland gaan.
En vanaf 50 km afstand gaat het al lonend worden, met als gevolg weer extra kilometers rijden, als die mensen gaan dan ook geld besteden in het buitenland.. inkomsten stromen het land uit...

Nee daar hebben ze allang over nagedacht.

Leen

Bericht door Leen » 17 nov 2007, 14:08

technisch moeilijk uitvoerbaar voor 2016 ??

wat een onzin , in duitsland werkt het maut systeem van toll collect toch ook goed ? da's in principe het zelfde systeem. als het zou moeten kon het morgen al .

Hans

Bericht door Hans » 17 nov 2007, 14:21

Wouter81 schreef:Even los van het nut van km heffing of niet, wie kan mij het volgende uitleggen: waarom wordt er een ingewikkeld systeem als kilometerheffing ingevoerd terwijl zoiets toch perfect via de brandstofprijs is te regelen? Gooi die prijs omhoog en de vervuiler betaald. De km-heffing is, als het tenminste echt om de vervuiling gaat, ook niet eerlijk. Een Viper GTS is nou éénmaal meer vervuilend dan een Fiat Panda 1.0. Toch betalen ze beide bij km-heffing evenveel.
Omdat ambtenaren het "probleem" willen oplossen.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2007, 16:09

ja waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? moeilijk doen betekent veel aandacht , veel extratijd enzo tja anders wordt het vast saai en kunnen er wel mensen naar huis in Den Haag...en ingewikkeld is sjiek dan kun je het zover uitleggen dat ze het zelf niet meer begrijpen, en dan toch doen...tja wie dat begrijpt mag het zeggen...maar zo gaat dat, naam en status, of de burger ermee in z'n maag komt te zitten maakt ze schijnbaar niet uit, of het eerlijk is ook niet.

geld, status het beste jongetje/vrouwtje van de klas zijn en je naam eronder mogen zetten, tja stel dat wij met een simpel idee iets veel beter kunnen oplossen dan kunnen zij wel naar huis, niet linksom niet rechtsom maar achterom :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 17 nov 2007, 16:32

GTRene schreef:..moeilijk doen betekent veel aandacht , veel extratijd enzo tja anders wordt het vast saai en kunnen er wel mensen naar huis in Den Haag...en ingewikkeld is sjiek dan kun je het zover uitleggen dat ze het zelf niet meer begrijpen..
:lol: :lol: :lol: :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 nov 2007, 16:52

Ben t helemaal met je eens René. Als dit tot 2016 duurt kost het 'ons' echt miljoenen. Het wordt net zo'n fiasco als de betuwelijn en de hogesnelheidslijn.

Ik vind dat de overheid zich eerst weer moet bewijzen met kleine projecten waarmee ze kunnen bewijzen dat ze geen uberprutsers zijn. Dan mogen ze daarna nadenken over iets grotere projecten.

ROFLMAO. Wat voor land is dit? Als dit een bedrijf was geweest waren ze allang ontslagen. Sterker nog: nooit aangenomen. Stem je op de pvda? Ja, dan kom je mijn bedrijf mooi niet in! :)

Maar ik ben al jaren voorstander van belastingsysteem volledig via brandstof. Eerst kwartje van Kok terug, dan een berekening/verdeelsleutel van inkomen houderschapsbelasting/bpm etc nu doorbelasten in brandstof en ik weet zeker dat je dan NOG goedkoper tankt in NL dan in de buurlanden.

Het probleem is dat de overheid gewoon geld over de balk smijt en wij daar als bewoners voor moeten opdraaien. Dat pik ik niet. Ik wil meer invloed voor burgers.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2007, 17:20

yep, ik heb destijds toen Alders? of hoe heet die ongeschoolde nog aan het roer was een brief gestuurd misschien wel 10 of meer jaar geleden :lol: anyway long time ago en dat voorgesteld en alle voordelen erin vermeld, ze vonden het een goed idee maar waren bang voor de buurlanden, maarja dat was toen, nu steeds meer EU en voor 10 of 20 cent meer ga je echt niet 40km ofzo omrijden en anders moeten omringende landen dit ook maar doen...EU dat moet kunnen :lol:
maarja zoals al gezegd, dat zou te makkelijk zijn en dus voor Den Haag onuitvoerbaar :wink:

Plaats reactie