Eerste tik uitgedeeld door VAG ->135i/TT/Golf Gti
- romo
- Berichten: 27089
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geldt voor elke auto.Tristan schreef:Paar goede banden en set dempers moet dus een wereld van verschil maken bij de 135i. Geldt trouwens ook voor de GTI/Leon.
Waar het om gaat; je geeft weer veel knaken uit voor iets dat standaard weer niet goed genoeg is, das dus gewoon niet best, zeker voor dit geld niet...................................
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Bij de M is het nog erger daar betaal je nog meer voor en krijg je dezelfde shit dempers onder je auto alleen iets andere setting.
Reed vorige week met een m6 op assen. EDC op meest sportief. Dan valt zo n auto zo door de mand. Bij het aanremmen mega onstabiel en dan wel premium betalen voor iets wat nog steeds niet klaar is.
Reed vorige week met een m6 op assen. EDC op meest sportief. Dan valt zo n auto zo door de mand. Bij het aanremmen mega onstabiel en dan wel premium betalen voor iets wat nog steeds niet klaar is.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Dat kan BMW toch zelf ook bedenken?Andre schreef:Daar heeft hielke gelijk in.
Die 135i is een pareltje denk ik net zoals de 130i dat is. Alleen niet in standaard trim. Met een knap onderstel en brede voorbanden komt het helemaal goed. Geloof me.
Nu lezen we in een test dat de 135i in vergelijking tot VAG producten "numb and disinterested" rijdt. Terwijl dat voorheen altijd andersom gold.
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Geld
Een standaard bmw demper kost 30 euro inkoop. Als men weer 1 euro kan besparen doet men dat. Moet je kijken wat dat opleverd op al die auto s.
En hier komt bij dat bmw hun auto s op safe afsteld. Zet de gemiddelde gek in een auto met 306pk en 400nm en stel hem mega scherp af op de neus. Wordt niks. Zelf in het race wereldje zijn er genoeg rijders die niet eens met race auto om kunnen gaan die scherp op de neus zijn. Laat staan de gemiddelde sportieve automobilist. Dus eigenlijk gewoon een goede zaak zoals bmw dat doet. Je moet er alleen zelf even aan tweaken middels banden setup stabi en schokdempers en daarmee kan je zo n auto helemaal naar je hand zetten en beter zelfs dan hoe M ze afleveren af fabriek want das het zelfde laken en pak.
Een standaard bmw demper kost 30 euro inkoop. Als men weer 1 euro kan besparen doet men dat. Moet je kijken wat dat opleverd op al die auto s.
En hier komt bij dat bmw hun auto s op safe afsteld. Zet de gemiddelde gek in een auto met 306pk en 400nm en stel hem mega scherp af op de neus. Wordt niks. Zelf in het race wereldje zijn er genoeg rijders die niet eens met race auto om kunnen gaan die scherp op de neus zijn. Laat staan de gemiddelde sportieve automobilist. Dus eigenlijk gewoon een goede zaak zoals bmw dat doet. Je moet er alleen zelf even aan tweaken middels banden setup stabi en schokdempers en daarmee kan je zo n auto helemaal naar je hand zetten en beter zelfs dan hoe M ze afleveren af fabriek want das het zelfde laken en pak.
- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Andre ik ben het volledig met je eens hoor, we hadden het er al uitgebreid over afgelopen maandag ochtend, maar aan de andere kant..
BMW wekt wel pretenties op, met verwachting tot de 1 coupe.
Hun hele marketing is gefocussed op de ultimate driving machine.. de reïcarnatie van de 2002. blalblabla.
Jij weet wel de vinger op de zere plek te leggen, maar een verkoper kan natuurlijk niet gaan uitleggen aan een klant dat ie nog even een splinternieuwe auto moet gaan tweaken met een bilstein set en andere banden en het wegslaan van pinnen in de veerpoten voor meer camber een drexlersper en dikkere stabi's.
Out of the box is hoe 96.3% van de kopers zo'n auto gaat rijden, neem Robin, die weet ook wel wat van de hoed en de rand, maar heeft ondertussen zijn 335i nog gewoon helemaal standaard.
Jouw 130i is een pareltje, als jij de 135i coupe op hetzelfde niveau weet te brengen dan hoef jij je nergens druk om te maken.
Maar al die anderen, zeg maar die 96.3% van hierboven hebben minder vanzelf sprekend een perfecte auto.
BMW wekt wel pretenties op, met verwachting tot de 1 coupe.
Hun hele marketing is gefocussed op de ultimate driving machine.. de reïcarnatie van de 2002. blalblabla.
Jij weet wel de vinger op de zere plek te leggen, maar een verkoper kan natuurlijk niet gaan uitleggen aan een klant dat ie nog even een splinternieuwe auto moet gaan tweaken met een bilstein set en andere banden en het wegslaan van pinnen in de veerpoten voor meer camber een drexlersper en dikkere stabi's.
Out of the box is hoe 96.3% van de kopers zo'n auto gaat rijden, neem Robin, die weet ook wel wat van de hoed en de rand, maar heeft ondertussen zijn 335i nog gewoon helemaal standaard.
Jouw 130i is een pareltje, als jij de 135i coupe op hetzelfde niveau weet te brengen dan hoef jij je nergens druk om te maken.
Maar al die anderen, zeg maar die 96.3% van hierboven hebben minder vanzelf sprekend een perfecte auto.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Goede post, kan ik me erg goed in vinden, natuurlijk weet BMW dat ook wel, tis niet voor niets dat ze nu al zo vroeg een 135Tii op de beurs showden, die is vast scherper/lichter/sneller dan de standaard 135i tis net als een standaard M3 E46 en en M3 CSL geleverd op de semi-slicks ook een wereld van verschil...ze kunnen het best als ze willen en de klanten betalen...Andre schreef:Geld
Een standaard bmw demper kost 30 euro inkoop. Als men weer 1 euro kan besparen doet men dat. Moet je kijken wat dat opleverd op al die auto s.
En hier komt bij dat bmw hun auto s op safe afsteld. Zet de gemiddelde gek in een auto met 306pk en 400nm en stel hem mega scherp af op de neus. Wordt niks. Zelf in het race wereldje zijn er genoeg rijders die niet eens met race auto om kunnen gaan die scherp op de neus zijn. Laat staan de gemiddelde sportieve automobilist. Dus eigenlijk gewoon een goede zaak zoals bmw dat doet. Je moet er alleen zelf even aan tweaken middels banden setup stabi en schokdempers en daarmee kan je zo n auto helemaal naar je hand zetten en beter zelfs dan hoe M ze afleveren af fabriek want das het zelfde laken en pak.
eneuh zet een oude 2002 op zandvoort en een onderstuurde 135i coupe, geloof me, die onderstuurde 135i gaat sneller rond dan de oude meuk

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Toch krom eigenlijk dat de aftermarket het wel kan/mag verkopen op de auto maar BMW zelf het niet compleet mag leveren zonder opnieuw een type goedkeuring...terwijl veel delen zelfs beter zijn dan de standaard, maarja tis toch altijd meten met 2 maten, net als de RDW hier...hier kunnen ze erg moeilijk doen, maar als je vervolgens die aparte auto via Engeland laat keuren komt ie vervolgens zo de weg op hier terwijl er niks aan veranderd isRico v Velzen schreef:Ja leuk allemaal René, maar er is ook nog zoiets als een type goedkeuring. BMW kan natuurlijk niet voor elke mod een nieuwe typegoedkeuring gaan aanvragen.

- Robin
- Berichten: 55687
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Maik schreef:En toch lukt het VAG wel om "safe" en "levendig" in 1 auto samen te laten komen![]()
TT mk1 was dan weer net niet safe
Voor 96,3 % (tm Rico)van de rijders(en de autotesters in die test) wel, ook niet voor mij, en dan kun je roepen:Ja Robin jij rijdt NOG een 335i met standaard fietspompen en shit.
Nou dan zal ik je zeggen dat dat hok van mij best prettig door een bocht gaat. Krappe bochten heb ik idd een Elise nodig, maar hij ligt als een plank terwijl ie toch behoorlijk comfy is. Op de Ring laat BMW zien dat het E87/90/92 onderstel gewoon koning is in z'n klasse. Ook standaard(ik heb een M onderstel met 225 cupsports vóór en 255 achter in 18".) Steek ik mijn handen voor in 't vuur dat dat zo is.
Een set Bilseins maakt van dat prima onderstel een nog beter onderstel, snap ik ook. Ook is de E90/92 langer qua onderstel, wat misschien de stuiterigheid oid vd 135i verklaart?????
En dan de aandrijfvorm, maar idd.
Ik wil wel eens een stock Cupra of GTI rijden. Denk dat ik liever dat ding van Henry Hemmes heb. Weet ik wel zeker. 8)
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Toch wel knap en onverwacht dat de VAG groep BMW gewoon om de oren slaat. Dan kun je wel aankomen jamaar dan moeten ze een ander onderstel en blah blah blah monteren. Het gros weet dat niet en doet dat niet zeker niet met zo'n dure nieuwe auto.
Van de 3 zou ik voor de Golf gaan en van die pak geld die ik dan overhoud zou ik lekker een paar vakanties extra reserveren want dat kan met gemak van dat enorme prijsverschil.
Van de 3 zou ik voor de Golf gaan en van die pak geld die ik dan overhoud zou ik lekker een paar vakanties extra reserveren want dat kan met gemak van dat enorme prijsverschil.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
haha .. zo'n 135i rijdt zowel de TT V6 en de Golf GTI 2 keer, mischien wel 3 keer om te oren. Ik ga me echt niet vastpinnen op zo'n tekstbericht. Die gozert zal wel 20k in zen zak gestopt hebben gekregen van de VAG groep.
@ Cupra R
Neem jij zo'n GTI, dan daag ik je uit om een rondje zandvoort te doen, regel ik een 135i
@ Cupra R
Neem jij zo'n GTI, dan daag ik je uit om een rondje zandvoort te doen, regel ik een 135i

- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
@ Edwin
Deze vond ik langs de weg, misschien van jullie ???
[img:300:316]http://www.rchobbies.org/images/GlueTire300.jpg[/img]
Ik wacht echt ff af tot ik die 135i IRL de sporen kan geven.
Deze vond ik langs de weg, misschien van jullie ???
[img:300:316]http://www.rchobbies.org/images/GlueTire300.jpg[/img]


Ik wacht echt ff af tot ik die 135i IRL de sporen kan geven.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
@Sander: Denk dat je het niet helemaal begrijpt. Tuurlijk zal de 135i sneller zijn, wat wil je, 300pk en 400Nm. Het gaat erom hoe de auto aanvoelt en zich gedraagd, en daar hebben ze kritiek op. Motorisch een juweel, nu het onderstel nog (waarvan ik denk dat er niks mis mee is).Sander Spoolder schreef:haha .. zo'n 135i rijdt zowel de TT V6 en de Golf GTI 2 keer, mischien wel 3 keer om te oren. Ik ga me echt niet vastpinnen op zo'n tekstbericht. Die gozert zal wel 20k in zen zak gestopt hebben gekregen van de VAG groep.
@ Cupra R
Neem jij zo'n GTI, dan daag ik je uit om een rondje zandvoort te doen, regel ik een 135i
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast