Eerste tik uitgedeeld door VAG ->135i/TT/Golf Gti

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 11:03

Paar goede banden en set dempers moet dus een wereld van verschil maken bij de 135i. Geldt trouwens ook voor de GTI/Leon.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 nov 2007, 11:16

Tristan schreef:Paar goede banden en set dempers moet dus een wereld van verschil maken bij de 135i. Geldt trouwens ook voor de GTI/Leon.
Geldt voor elke auto.

Waar het om gaat; je geeft weer veel knaken uit voor iets dat standaard weer niet goed genoeg is, das dus gewoon niet best, zeker voor dit geld niet...................................

Andre

Bericht door Andre » 08 nov 2007, 11:41

Bij de M is het nog erger daar betaal je nog meer voor en krijg je dezelfde shit dempers onder je auto alleen iets andere setting.

Reed vorige week met een m6 op assen. EDC op meest sportief. Dan valt zo n auto zo door de mand. Bij het aanremmen mega onstabiel en dan wel premium betalen voor iets wat nog steeds niet klaar is.

Thom

Bericht door Thom » 08 nov 2007, 11:41

Andre schreef:Daar heeft hielke gelijk in.

Die 135i is een pareltje denk ik net zoals de 130i dat is. Alleen niet in standaard trim. Met een knap onderstel en brede voorbanden komt het helemaal goed. Geloof me.
Dat kan BMW toch zelf ook bedenken?
Nu lezen we in een test dat de 135i in vergelijking tot VAG producten "numb and disinterested" rijdt. Terwijl dat voorheen altijd andersom gold.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 11:50

Waarom ontwikkeld BMW M GmbH niet bv. samen met Bilstein voor dempers, zoals Porsche gedaan heeft met de GT2. Zowel BMW als Bilstein hebben beide een testcentrum bij de Ring.

Andre

Bericht door Andre » 08 nov 2007, 11:59

Geld

Een standaard bmw demper kost 30 euro inkoop. Als men weer 1 euro kan besparen doet men dat. Moet je kijken wat dat opleverd op al die auto s.

En hier komt bij dat bmw hun auto s op safe afsteld. Zet de gemiddelde gek in een auto met 306pk en 400nm en stel hem mega scherp af op de neus. Wordt niks. Zelf in het race wereldje zijn er genoeg rijders die niet eens met race auto om kunnen gaan die scherp op de neus zijn. Laat staan de gemiddelde sportieve automobilist. Dus eigenlijk gewoon een goede zaak zoals bmw dat doet. Je moet er alleen zelf even aan tweaken middels banden setup stabi en schokdempers en daarmee kan je zo n auto helemaal naar je hand zetten en beter zelfs dan hoe M ze afleveren af fabriek want das het zelfde laken en pak.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 12:05

^^^^
dit is zo ongeveer de beste post in tijden betr de 1er en consorten. kort duidelijk en de realiteit idd.

vergeet de us markt ook niet.

Met 235ers rondom op de 135i ipv 225 en 245 krijg je al een ander karakter idd.

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 12:11

Andre ik ben het volledig met je eens hoor, we hadden het er al uitgebreid over afgelopen maandag ochtend, maar aan de andere kant..

BMW wekt wel pretenties op, met verwachting tot de 1 coupe.

Hun hele marketing is gefocussed op de ultimate driving machine.. de reïcarnatie van de 2002. blalblabla.

Jij weet wel de vinger op de zere plek te leggen, maar een verkoper kan natuurlijk niet gaan uitleggen aan een klant dat ie nog even een splinternieuwe auto moet gaan tweaken met een bilstein set en andere banden en het wegslaan van pinnen in de veerpoten voor meer camber een drexlersper en dikkere stabi's.

Out of the box is hoe 96.3% van de kopers zo'n auto gaat rijden, neem Robin, die weet ook wel wat van de hoed en de rand, maar heeft ondertussen zijn 335i nog gewoon helemaal standaard.

Jouw 130i is een pareltje, als jij de 135i coupe op hetzelfde niveau weet te brengen dan hoef jij je nergens druk om te maken.

Maar al die anderen, zeg maar die 96.3% van hierboven hebben minder vanzelf sprekend een perfecte auto.

Maik

Bericht door Maik » 08 nov 2007, 12:14

En toch lukt het VAG wel om "safe" en "levendig" in 1 auto samen te laten komen :wink:
TT mk1 was dan weer net niet safe :)

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 12:16

Klopt Maik, maar dat komt mede omdat FWD en AWD in de basis al safe zijn.

Andre

Bericht door Andre » 08 nov 2007, 12:16

Koop jij gewoon TT.

Ik doe dan wel een RWD met sper en knap onderstel. Ieder zijn ding zeg maar.

Maik

Bericht door Maik » 08 nov 2007, 12:25

Nee nee, ik zit te zeuren natuurlijk, maar er zit wel een kern van waarheid in mijn post.
Doe mij ook maar zo'n hangbuikje met turbo, kan ik mij ook prima mee vermaken denk ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 nov 2007, 12:39

Andre schreef:Geld

Een standaard bmw demper kost 30 euro inkoop. Als men weer 1 euro kan besparen doet men dat. Moet je kijken wat dat opleverd op al die auto s.

En hier komt bij dat bmw hun auto s op safe afsteld. Zet de gemiddelde gek in een auto met 306pk en 400nm en stel hem mega scherp af op de neus. Wordt niks. Zelf in het race wereldje zijn er genoeg rijders die niet eens met race auto om kunnen gaan die scherp op de neus zijn. Laat staan de gemiddelde sportieve automobilist. Dus eigenlijk gewoon een goede zaak zoals bmw dat doet. Je moet er alleen zelf even aan tweaken middels banden setup stabi en schokdempers en daarmee kan je zo n auto helemaal naar je hand zetten en beter zelfs dan hoe M ze afleveren af fabriek want das het zelfde laken en pak.
Goede post, kan ik me erg goed in vinden, natuurlijk weet BMW dat ook wel, tis niet voor niets dat ze nu al zo vroeg een 135Tii op de beurs showden, die is vast scherper/lichter/sneller dan de standaard 135i tis net als een standaard M3 E46 en en M3 CSL geleverd op de semi-slicks ook een wereld van verschil...ze kunnen het best als ze willen en de klanten betalen...

eneuh zet een oude 2002 op zandvoort en een onderstuurde 135i coupe, geloof me, die onderstuurde 135i gaat sneller rond dan de oude meuk :lol: gewoon zelf aanpassen, of BMW moet leuke kitjes in de optie lijst zetten zoals Lotus dat ook heeft, dan kun je kiezen wat je koopt... een E en een HE uitvoering hebben ze al, maar die zijn boring, de M set is iets beter maar nog steeds boring, ze moeten ook een meer sportkit aan bieden zeg een MS set of Motorsport...zodat je bij de dealer al een nieuwe strak sturende eventueel ook leuk met trackdays te gebruiken auto kan kopen met dus goede remmen, wiel/band en een sport onderstel heeft, laten ze verder een optie lijst maken met lichtgewicht delen als plaatwerk/dueren/motorkap/kofferklep stoelen, enz...

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 12:41

Ja leuk allemaal René, maar er is ook nog zoiets als een type goedkeuring. BMW kan natuurlijk niet voor elke mod een nieuwe typegoedkeuring gaan aanvragen.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 nov 2007, 12:52

Rico v Velzen schreef:Ja leuk allemaal René, maar er is ook nog zoiets als een type goedkeuring. BMW kan natuurlijk niet voor elke mod een nieuwe typegoedkeuring gaan aanvragen.
Toch krom eigenlijk dat de aftermarket het wel kan/mag verkopen op de auto maar BMW zelf het niet compleet mag leveren zonder opnieuw een type goedkeuring...terwijl veel delen zelfs beter zijn dan de standaard, maarja tis toch altijd meten met 2 maten, net als de RDW hier...hier kunnen ze erg moeilijk doen, maar als je vervolgens die aparte auto via Engeland laat keuren komt ie vervolgens zo de weg op hier terwijl er niks aan veranderd is :lol: maar een boel rompslomp hebt die eigenlijk nergens op slaat maar volgens EU wet weer kan/mag...werkelijk waar daar kan ik me wel aan storen, maarja.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 13:15

Maik schreef:En toch lukt het VAG wel om "safe" en "levendig" in 1 auto samen te laten komen :wink:
TT mk1 was dan weer net niet safe :)

Voor 96,3 % (tm Rico)van de rijders(en de autotesters in die test) wel, ook niet voor mij, en dan kun je roepen:Ja Robin jij rijdt NOG een 335i met standaard fietspompen en shit.

Nou dan zal ik je zeggen dat dat hok van mij best prettig door een bocht gaat. Krappe bochten heb ik idd een Elise nodig, maar hij ligt als een plank terwijl ie toch behoorlijk comfy is. Op de Ring laat BMW zien dat het E87/90/92 onderstel gewoon koning is in z'n klasse. Ook standaard(ik heb een M onderstel met 225 cupsports vóór en 255 achter in 18".) Steek ik mijn handen voor in 't vuur dat dat zo is.

Een set Bilseins maakt van dat prima onderstel een nog beter onderstel, snap ik ook. Ook is de E90/92 langer qua onderstel, wat misschien de stuiterigheid oid vd 135i verklaart?????

En dan de aandrijfvorm, maar idd.

Ik wil wel eens een stock Cupra of GTI rijden. Denk dat ik liever dat ding van Henry Hemmes heb. Weet ik wel zeker. 8)

Maik

Bericht door Maik » 08 nov 2007, 15:19

Het maakt mij ook allemaal geen bal uit. Zelfs een "pure" auto als een elise/speedster moet je nog even onder handen nemen om hem echt lekker strak (naar je eigen smaak) te maken. Er zit bij mij ook niet voor niets een regelbare schroefset onder...

Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 15:20

Maakt het ook wel leuk, een auto aanpassen naar jouw smaak en de verbeteringen voelen. Alleen is vaak het einde zoek, kijk maar naar Maik. :wink:

Cupra R

Bericht door Cupra R » 08 nov 2007, 15:36

Toch wel knap en onverwacht dat de VAG groep BMW gewoon om de oren slaat. Dan kun je wel aankomen jamaar dan moeten ze een ander onderstel en blah blah blah monteren. Het gros weet dat niet en doet dat niet zeker niet met zo'n dure nieuwe auto.

Van de 3 zou ik voor de Golf gaan en van die pak geld die ik dan overhoud zou ik lekker een paar vakanties extra reserveren want dat kan met gemak van dat enorme prijsverschil.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 nov 2007, 15:41

haha .. zo'n 135i rijdt zowel de TT V6 en de Golf GTI 2 keer, mischien wel 3 keer om te oren. Ik ga me echt niet vastpinnen op zo'n tekstbericht. Die gozert zal wel 20k in zen zak gestopt hebben gekregen van de VAG groep.

@ Cupra R

Neem jij zo'n GTI, dan daag ik je uit om een rondje zandvoort te doen, regel ik een 135i :D

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 08 nov 2007, 15:50

Heerlijk weer die BMW vs VAG discussie's.

Nu opeens moeten er Bilsteins onder de 135, terwijl toen wij dit deden bij de Leon en op Lelystad iedereen om de oren reden, was dat volgens het BMW kamp geen goed vergelijk. (want de BMW's waren standaard)

Oogkleppen..

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 nov 2007, 15:54

@ Edwin

Deze vond ik langs de weg, misschien van jullie ???

[img:300:316]http://www.rchobbies.org/images/GlueTire300.jpg[/img]

:wink: :P

Ik wacht echt ff af tot ik die 135i IRL de sporen kan geven.

Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 15:56

Sander Spoolder schreef:haha .. zo'n 135i rijdt zowel de TT V6 en de Golf GTI 2 keer, mischien wel 3 keer om te oren. Ik ga me echt niet vastpinnen op zo'n tekstbericht. Die gozert zal wel 20k in zen zak gestopt hebben gekregen van de VAG groep.

@ Cupra R

Neem jij zo'n GTI, dan daag ik je uit om een rondje zandvoort te doen, regel ik een 135i :D
@Sander: Denk dat je het niet helemaal begrijpt. Tuurlijk zal de 135i sneller zijn, wat wil je, 300pk en 400Nm. Het gaat erom hoe de auto aanvoelt en zich gedraagd, en daar hebben ze kritiek op. Motorisch een juweel, nu het onderstel nog (waarvan ik denk dat er niks mis mee is).

Sander S.

Bericht door Sander S. » 08 nov 2007, 15:58

Ik doelde even op de opmerking van Cupra dat VAG BMW om de oren slaat met een GTI.

persoonlijk geloof ik er weinig van, maarjah, dat weten we pas als het merendeel van DF met dat hok gestuurd heeft

Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 16:00

Sander Spoolder schreef:Ik doelde even op de opmerking van Cupra dat VAG BMW om de oren slaat met een GTI.
Qua totaalpakket dus blijkbaar wel volgens de redacteur.

Plaats reactie